Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 4X4 Peugeot 4007 SUV
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

4X4 Peugeot 4007 SUV

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
barisaso Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2008
Konum: BAKIRKÖY
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 111
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barisaso Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 4X4 Peugeot 4007 SUV
    Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 14:17

Fransızlar, SUV pazarına girmek konusunda oldukça çekingen davrandılar. 2005-2006 yılı arasında, SUV segmenti %11 büyüdü; 2007 tahminleri ise %20 civarında bir artış öngörüyor. Daha önce bahsettiğim Renault Kaleos, bu pazarda iddialı bir yer edinmek isteyen Fransız üreticilerin çabalarından biri. Citroen C-Crosser’ın ne yapacağını merak etsemde, sırada Peugeot 4007 var.

Peugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUV

Peugeot, son yıllarda pek de hoşuma gitmeyen ama akılcı bir büyüme stratejisi seçti. Toyota ve BMW gibi üreticilerle işbirliği yaparak, AR-GE masraflarını kıstı ve halen de 2 litre civarı dizeller ve 1.6 litre benzinli motorlarda en iddialı makinelere sahip. Arada da, 908 gibi modelleri kullanarak, dizel konusunda ne kadar ileri gidebileceğini adeta şov yaparak gösteriyor Peugeot.

SUV denen sınıfı son derece fuzuli, hatta aptalca bulduğumu söylemeliyim. Neden olarak çok da mantık sınırları içinde olan şeyler söyleyemem. Birincisi, verimsiz araçları sevmiyorum. Motorlu bir taşıt hafif olmalı. Mühendislerin beceriksizliği ve üreticinin cimriliği nedeniyle ağır kütleli bir araç kullanmak bana aşağılayıcı geliyor. İkincisi, birşeylerin olduğu gibi görünmesini seven biriyim. Olduğu gibi görünmüyorsa da, sürpriz faktörü benim lehime olmalı. Örneğin, Mitsubishi Lancer evo 8 FQ400. Sportif bir sedan gibi görünmesine rağmen, standart üretim Ferrari’lere nal toplatan bir araba. Sürpriz dediğin böyle olmalı! Ama arazi aracı görünümlü SUV ile tarlada kalıp sonra da traktörle çekilmek bu tip bir sürpriz değil.

Peugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUV

Aslında Peugeot 4007, sevmediğim SUV segmenti mensubu bir araç olmasına rağmen, işin gereklerini hakkıyla yerine getirmiş. Peugeot, 4007′nin aktarma organlarını bu konuda ortaklık yaptığı Mitsubishi’nin Outlander’ından almış. Arada da kendine has bazı hoşluklar yapmış; mesela yakıt deposunu ikiye bölerek daha iyi bir ağırlık dağılımı sağlamaya çalışmış.(Yalnız yakıtı depolar arasında aktarmak için bir transfer pompası kullanılıyor ki, bu da güvenilirlik açısından soru işareti yaratan bir uygulama) Ağırlık merkezini olabildiğince aşağıda tutmak amacıyla tavanı aluminyumdan üretip 5 kg gibi bir avantaj sağlamış. Nitekim, asfalt performansının bir sedan mertebesinde olduğu söyleniyor. Elbette bu pek inanılası bir şey değil. Belki Citroen’den kopya çekip, Hydractive’i Peugeot 4007′de kullanmak cidden bunu sağlayabilirdi. Maliyet kaygıları, anlaşılmaz değil.

Peugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUV

Peugeot 4007′nin yaklaşık 19 santim bir taban yüksekliği var ve arazi performansının da gayet iyi olduğu (SUV düzeyinde!) söylenmiş. Hatta bu yorum Top Gear’dan geldiği için inanmakta fayda var.

Motor da cidden iyi. 2.2 litrelik, yeni nesil partikül filtreli, 156 beygirlik bir dizel. Peugeot’nun 2 ve 2.2 litrelik dizelleri hakkında fazla bir şey söylemeye gerek yok zaten. Motorun ne kadar iyi olduğunun kanıtı olarak, 1825 kg’lık Peugeot 4007′yi 9.9 saniyede 0′dan 100′e çıkardığını gösterebilirim.

Peugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUV

Peugeot 4007′nin 4 çeker sisteminde üç mod mevcut. Normal kullanımda aracın bilgisayarı, çekiş gücünün %85′ini ön tekerleklere veriyor; şayet tutunmada kayıplar oluşursa, torku ön ve arka tekerlekler arasında dengeleyerek dağıtabiliyor. Bu dağılım, viskoz bir kavrama sistemi sayesinde yapılıyor. Kontrol ünitesi, devir, direksiyon açısı, yük, tutunma gibi parametreleri hesaplayarak, kavramanın hidrolik basıncını ayarlıyor ve bu sayede güç aktarımı ön ve arka akslar -daha doğrusu diferansiyeller- arasında dağıtılıyor.

Diğer modda, aracı manuel olarak iki çekere alabiliyorsunuz. Bu durumda, Peugeot 4007, tipik bir önden çekişli sedan gibi davranıyor.

Peugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUVPeugeot 4007 SUV

Son mod ise, “kilitli 4×4”. Bu durumda, araç daimi 4 çeker haline geliyor ve ECU artık 2 çekere geçmeyi “reddediyor”. Motordan gelen güç de, ağırlıklı olarak arka tekerleklere aktarılıyor.

Peugeot’nun SUV’si ile normalde gelen lastikler, daha çok asfalt karakteri taşıyan 225/55 R18 ebatlarındaki lastikler. Biraz daha arazi-yoğun kullanacaksanız (yok canım!) 215/70 R16 ebatlarındaki jant/lastik kombinasyonunu seçmeniz öneriliyor.

Peugeot 4007′nin fiyatı herhalde 50.000-60.000 dolar arasında olcaktır. Türkiye’deki otomotiv piyasasını takip etmediğimden ötürü, ne zaman ithal edilir, ya da ithal edilir mi, onu bile bilmiyorum. İthal edilse de, özellikle Koreli rakipleri karşısında zorlanacaklarını tahmin ediyorum.

Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 14:42
güzel bir jeep..
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 14:52
değişik biraz ama daha güzel bir tasarım beklerdim peugeot dan.
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
YKP Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2008
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 59
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı YKP Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 14:53
tutuluırmu zaman göstericelk
Yukarı Dön
AydinBeyol Açılır Kutu Gör
P.T. TEAM
P.T. TEAM
Simge
GALERİ SORUMLUSU

Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2008
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3163
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı AydinBeyol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 16:03
4007 2007 yılında çıkmıştı. hala ülkemizde gelmedi. sadece 3008 mi düşünülüyor acaba.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 18:44
iç dızaynı da guzelmıs..
Yukarı Dön
barisaso Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2008
Konum: BAKIRKÖY
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 111
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barisaso Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 18:53
şu anda satışına başlandı mepa da bulunuyor
Yukarı Dön
OgUz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2008
Konum: Peugeot Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OgUz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2009 Saat 22:45
4007 nin fiyatı 51000 euro... 2.2 hdi motorla ülkemizde satışına başlandı arkadaşlar...
Peugeot Ankara
Yukarı Dön
Atakan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
Quik Gonzalez

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2008
Konum: Üsküdar/koşuyol
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 213
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Atakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Şubat 2009 Saat 09:55
olmamış....:(:( önden ticari araçlara benzettim

Düzenleyen Atakan - 05 Şubat 2009 Saat 09:56
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 23 0 Arslanalp2000
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1133 1 VedatAkçay
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2499 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 80 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9328 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 328 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 160 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 145 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 334 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 224 0 Bayram 0816
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6829 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 161 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 177 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 167 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 746 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 230 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 219 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 907 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 359 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 589 0 alibozoglu1
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English