Fransızlar, SUV pazarına girmek konusunda oldukça çekingen davrandılar. 2005-2006 yılı arasında, SUV segmenti %11 http://www.pozitifpc.com/editorblog/tag/buyu - büyü dü;
2007 tahminleri ise %20 civarında bir artış öngörüyor. Daha önce
bahsettiğim Renault Kaleos, bu pazarda iddialı bir yer edinmek isteyen
Fransız üreticilerin çabalarından biri. Citroen C-Crosser’ın ne
yapacağını merak etsemde, sırada http://www.pozitifpc.com/editorblog/tag/peugeot - Peugeot 4007 var.
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-1.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-2.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-3.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-5.jpg">
Peugeot, son yıllarda pek de hoşuma gitmeyen ama akılcı bir büyüme
stratejisi seçti. Toyota ve BMW gibi üreticilerle işbirliği yaparak,
AR-GE masraflarını kıstı ve halen de 2 litre civarı dizeller ve 1.6
litre benzinli motorlarda en iddialı makinelere sahip. Arada da, 908
gibi modelleri kullanarak, dizel konusunda ne kadar ileri
gidebileceğini adeta şov yaparak gösteriyor Peugeot.
SUV denen sınıfı son derece fuzuli, hatta aptalca bulduğumu
söylemeliyim. Neden olarak çok da mantık sınırları içinde olan şeyler
söyleyemem. Birincisi, verimsiz araçları sevmiyorum. Motorlu bir taşıt
hafif olmalı. Mühendislerin beceriksizliği ve üreticinin cimriliği
nedeniyle ağır kütleli bir araç kullanmak bana aşağılayıcı geliyor.
İkincisi, birşeylerin olduğu gibi görünmesini seven biriyim. Olduğu
gibi görünmüyorsa da, sürpriz faktörü benim lehime olmalı. Örneğin,
Mitsubishi Lancer evo 8 FQ400. Sportif bir sedan gibi görünmesine
rağmen, standart üretim Ferrari’lere nal toplatan bir araba. Sürpriz
dediğin böyle olmalı! Ama arazi aracı görünümlü SUV ile tarlada kalıp
sonra da traktörle çekilmek bu tip bir sürpriz değil.
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-6.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-7.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-8.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-9.jpg">
Aslında Peugeot 4007, sevmediğim SUV segmenti mensubu bir araç
olmasına rağmen, işin gereklerini hakkıyla yerine getirmiş. Peugeot,
4007′nin aktarma organlarını bu konuda ortaklık yaptığı Mitsubishi’nin
Outlander’ından almış. Arada da kendine has bazı hoşluklar yapmış;
mesela yakıt deposunu ikiye bölerek daha iyi bir ağırlık dağılımı
sağlamaya çalışmış.(Yalnız yakıtı depolar arasında aktarmak için bir
transfer pompası kullanılıyor ki, bu da güvenilirlik açısından soru
işareti yaratan bir uygulama) Ağırlık merkezini olabildiğince aşağıda
tutmak amacıyla tavanı aluminyumdan üretip 5 kg gibi bir avantaj
sağlamış. Nitekim, asfalt performansının bir sedan mertebesinde olduğu
söyleniyor. Elbette bu pek inanılası bir şey değil. Belki Citroen’den
kopya çekip, Hydractive’i Peugeot 4007′de kullanmak cidden bunu
sağlayabilirdi. Maliyet kaygıları, anlaşılmaz değil.
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-10.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-11.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-12.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-14.jpg">
Peugeot 4007′nin yaklaşık 19 santim bir taban yüksekliği var ve
arazi performansının da gayet iyi olduğu (SUV düzeyinde!) söylenmiş.
Hatta bu yorum Top Gear’dan geldiği için inanmakta fayda var.
Motor da cidden iyi. 2.2 litrelik, yeni nesil partikül filtreli, 156
beygirlik bir dizel. Peugeot’nun 2 ve 2.2 litrelik dizelleri hakkında
fazla bir şey söylemeye gerek yok zaten. Motorun ne kadar iyi olduğunun
kanıtı olarak, 1825 kg’lık Peugeot 4007′yi 9.9 saniyede 0′dan 100′e
çıkardığını gösterebilirim.
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-15.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-16.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-17.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-18.jpg">
Peugeot 4007′nin 4 çeker sisteminde üç mod mevcut. Normal kullanımda aracın http://www.pozitifpc.com/editorblog/category/bilgisayar - bilgisayar ı,
çekiş gücünün %85′ini ön tekerleklere veriyor; şayet tutunmada kayıplar
oluşursa, torku ön ve arka tekerlekler arasında dengeleyerek
dağıtabiliyor. Bu dağılım, viskoz bir kavrama sistemi sayesinde
yapılıyor. Kontrol ünitesi, devir, direksiyon açısı, yük, tutunma gibi
parametreleri hesaplayarak, kavramanın hidrolik basıncını ayarlıyor ve
bu sayede güç aktarımı ön ve arka akslar -daha doğrusu diferansiyeller-
arasında dağıtılıyor.
Diğer modda, aracı manuel olarak iki çekere alabiliyorsunuz. Bu
durumda, Peugeot 4007, tipik bir önden çekişli sedan gibi davranıyor.
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-19.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-20.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-21.jpg">
http://www.pozitifpc.com/editorblog/wp-content/uploads/2007/11/peugeot-4007-23.jpg">
Son mod ise, “kilitli 4×4”. Bu durumda, araç daimi 4 çeker haline
geliyor ve ECU artık 2 çekere geçmeyi “reddediyor”. Motordan gelen güç
de, ağırlıklı olarak arka tekerleklere aktarılıyor.
Peugeot’nun SUV’si ile normalde gelen lastikler, daha çok asfalt
karakteri taşıyan 225/55 R18 ebatlarındaki lastikler. Biraz daha
arazi-yoğun kullanacaksanız (yok canım!) 215/70 R16 ebatlarındaki jant/ http://www.pozitifpc.com/editorblog/tag/lastik - lastik kombinasyonunu seçmeniz öneriliyor.
Peugeot 4007′nin fiyatı herhalde 50.000-60.000 dolar arasında olcaktır. Türkiye’deki http://www.pozitifpc.com/editorblog/tag/otomotiv - otomotiv
piyasasını takip etmediğimden ötürü, ne zaman ithal edilir, ya da ithal
edilir mi, onu bile bilmiyorum. İthal edilse de, özellikle Koreli
rakipleri karşısında zorlanacaklarını tahmin ediyorum.