|
|
206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar? |
Yanıt Yaz
|
| Yazar | |
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2018 Saat 22:18 |
|
Arkadaşlar merhaba, belki hatırlayan vardır. 2000 model 206 1.6 8v XS sahibiyim. Aracımda aylardır yüksek süratte hararet yükselmesi var. Fan rölesinden tutun, devridaim hatta hortumuna kadar herşey değişti. Sorun aynen devam. Yalnız şehir içinde dur kalk olsun 130 km altı hızlarda olsun hiç sorun yok. Hararet 87-92 derece hep. Sadece gaza asılıp 4000 devirlere gelince hararet hızla artıyor.Şimdi yıllık izne çıktım bol vakit olunca tekrar herşeyi gözden geçirdim ve tam emin olmamakla birlikte aracımda 2.kademe fan açılmadığını düşünüyorum.
Bazen aracı park edip 5-10 dk sonra kontak açınca 2.kademe fan açılıyor. Hemen peşinden yavaşlayıp duruyor. Bu konuyu araştırırken BİTRON fan beyni sorunları ile ilgili olduğu makaleler okudum. Şimdi tecrübeli arkadaşlara sorum şu, benim aracımda bu fan kontrol ünitesi nerededir bir söküp temizleyeyi, kurcalayayım. Teşekkürler.. Edit: Bitron kutusunu buldum. Henüz sökmedim çünkü nette bununla ilgili tek bulabildiğim bilgi parça sitelerindeki resminden ibaret. Bu kutu ne işe yarar arıza belirtisi nedir. Benim sorunun kaynağı olabilir mi ? Detaylı bilgi sahibi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. ![]() Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 15:10 |
|
![]() |
|
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:11 |
|
Konu güncellendi, yardımlarınızı bekliyorum.
|
|
![]() |
|
sonerkyl
MODERATOR
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:52 |
|
hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti.
|
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:55 |
Sigorta kutusundaki tüm röleleri yüksek amperli sigortaları çıkardım uçlarında hep oksit pas vardı.zımparaladım tekrar taktım..dediğiniz gibi bu beynide bir sökeyim kontrol edeyim öyleyse. |
|
![]() |
|
sonerkyl
MODERATOR
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:18 |
|
bir de hocam böyle bir ürün alırsan daha iyi olur temizlik açısından
|
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
boruc
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:38 |
|
2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.
Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var. Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki. |
|
|
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
|
|
![]() |
|
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:42 |
Şimdi indim otoparka söktüm bitronu. Tertemiz ne pas ne oksit, devre yolları vs sağlam. Yalnız önceden açıldığı belli ve kart üzerinde sonradan atılma vernik tabakası var. Sanırım bir elektronikçiye göstermek gerekecek. |
|
![]() |
|
ggitaristt
3. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 20:09 |
|
Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..
Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse) |
|
![]() |
|
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:00 |
Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 23:01 |
|
![]() |
|
ggitaristt
3. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:20 |
|
Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?
Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten.. Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede.. |
|
![]() |
|
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:23 |
Akü eski ama iyi durumda, 20 gün sonra bile tek marş aldığını biliyorum.sadece marş süresi biraz uzuyor. Eksi kutup başında sürekli küf yapıyor. Nedenini bulamadım. Şarj dinamosuda sorunsuz. Araç lpg li, lpg karışımından da olabilir diyeceğim ama aynı durum benzinde de mevcut. |
|
![]() |
|
ggitaristt
3. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:35 |
|
Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..
Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz.. Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef.. Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır.. Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış.. Düzenleyen ggitaristt - 01 Şubat 2018 Saat 23:39 |
|
![]() |
|
RP393
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:44 |
|
|
![]() |
|
Karacocuk24
2. Vites
Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2018 Saat 01:16 |
|
Aynı sorun bendede var benim 1.4 8 valf lpg li trafikte 95 civari ama 3 bin deviri gecince hararet 100-110 gidiyor allah ne verdiyse benim suphem 2.kademe fan calisiyormu diye bunu arabayi sogukken calistirip direk klimayi acsam fanda calisirsa fanda sorun olmadiginami isarettir?
|
|
![]() |
|
kaan206
2. Vites
Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 465 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 25 Mart 2020 Saat 00:12 |
|
sorunu çözebildiniz mi? Aynı sorun bnde de var! Nasıl çözüme ulaştınız paylaşırsanız sevinirim
|
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
|
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||