Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?
    Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2018 Saat 22:18
Arkadaşlar merhaba, belki hatırlayan vardır. 2000 model 206 1.6 8v XS sahibiyim. Aracımda aylardır yüksek süratte hararet yükselmesi var. Fan rölesinden tutun, devridaim hatta hortumuna kadar herşey değişti. Sorun aynen devam. Yalnız şehir içinde dur kalk olsun 130 km altı hızlarda olsun hiç sorun yok. Hararet 87-92 derece hep. Sadece gaza asılıp 4000 devirlere gelince hararet hızla artıyor.Şimdi yıllık izne çıktım bol vakit olunca tekrar herşeyi gözden geçirdim ve tam emin olmamakla birlikte aracımda 2.kademe fan açılmadığını düşünüyorum.

Bazen aracı park edip 5-10 dk sonra kontak açınca 2.kademe fan açılıyor. Hemen peşinden yavaşlayıp duruyor. Bu konuyu araştırırken BİTRON fan beyni sorunları ile ilgili olduğu makaleler okudum.

Şimdi tecrübeli arkadaşlara sorum şu, benim aracımda bu fan kontrol ünitesi nerededir bir söküp temizleyeyi, kurcalayayım.

Teşekkürler..


Edit: Bitron kutusunu buldum. Henüz sökmedim çünkü nette bununla ilgili tek bulabildiğim bilgi parça sitelerindeki resminden ibaret. Bu kutu ne işe yarar arıza belirtisi nedir. Benim sorunun kaynağı olabilir mi ? Detaylı bilgi sahibi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.




Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 15:10
Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:11
Konu güncellendi, yardımlarınızı bekliyorum.
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:52
hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:55
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti. 


Sigorta kutusundaki tüm röleleri yüksek amperli sigortaları çıkardım uçlarında hep oksit pas vardı.zımparaladım tekrar taktım..dediğiniz gibi bu beynide bir sökeyim kontrol edeyim öyleyse.
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:18
bir de hocam böyle bir ürün alırsan daha iyi olur temizlik açısından 

Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
boruc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 255
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı boruc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:38
2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.

Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var.
Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki.
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:42
Orjinalini yazan: boruc boruc Yazdı:

2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.

Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var.
Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki.


Şimdi indim otoparka söktüm bitronu. Tertemiz ne pas ne oksit, devre yolları vs sağlam. Yalnız önceden açıldığı belli ve kart üzerinde sonradan atılma vernik tabakası var. Sanırım bir elektronikçiye göstermek gerekecek.
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 20:09
Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..

Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse)

Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:00
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..

Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse)

Haklısınız tabi o hızda fana gerek yok peki hararet neden artıyor sizce,

Radyatör yeni
Termostat yeni
Devridaim yeni
Fan müşürü yeni
Isı müşürü yeni
Rezistans yeni
Fan röleleri yeni
Genleşme kabı yeni
Kapağı yeni
Contada sorun yok.
%50 mavi antifriz var.
Kaçak yok,

Ayrıca bu parçaların hepsi orjinal alındı.

Bu arada hararet artıyor dememden kastım şöyle, gazı bırakmazsam 185 km civarında kırmızıya kadar dayanıyor.stop uyarısı fln yok. Gazı bırakınca hızla düşüyor hararet. Durduğumda sabit 90 derece.

Bu sorun aylardır mevcut bana zararı psikolojik sadece. Sonuçta bu kadar masrafla ayırdığım zamanla o ibre 100 ü geçmemeli.



Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 23:01
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:20
Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?

Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten..

Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede..
Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:23
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?

Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten..

Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede..


Akü eski ama iyi durumda, 20 gün sonra bile tek marş aldığını biliyorum.sadece marş süresi biraz uzuyor. Eksi kutup başında sürekli küf yapıyor. Nedenini bulamadım. Şarj dinamosuda sorunsuz.

Araç lpg li, lpg karışımından da olabilir diyeceğim ama aynı durum benzinde de mevcut.
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:35
Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..

Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz..

Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef..

Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır..

Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış..


Düzenleyen ggitaristt - 01 Şubat 2018 Saat 23:39
Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:44
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..

Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz..

Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef..

Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır..

Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış..

Dediğiniz gibi voltmetre ile bir ölçeyim o zaman. Aslında banada mantıklı gelmiyor o görünen hararet değeri. Sonuçta kırmızı çizgi demek ya genleşme kapağından buhar ve su atıp tahliye neticesinde su azalması demek. Böyle birşey yok. Tahliye etmese hortum fln patlaması lazım oda yok. Hararetin tekrar saniyeler içinde 90 a düşmeside garip yani dediğiniz gibi belkide gösterge şaşırıyor. Yarın deneyelim bakalım ne çıkacak.

Yukarı Dön
Karacocuk24 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 679
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Karacocuk24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2018 Saat 01:16
Aynı sorun bendede var benim 1.4 8 valf lpg li trafikte 95 civari ama 3 bin deviri gecince hararet 100-110 gidiyor allah ne verdiyse benim suphem 2.kademe fan calisiyormu diye bunu arabayi sogukken calistirip direk klimayi acsam fanda calisirsa fanda sorun olmadiginami isarettir?
Yukarı Dön
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Mart 2020 Saat 00:12
sorunu çözebildiniz mi? Aynı sorun bnde de var! Nasıl çözüme ulaştınız paylaşırsanız sevinirim
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 2790 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 21903 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 386 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5322 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 238 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 6821 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 15694 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 10921 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 2173 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2887 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25009 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 447 0 tarhansmt
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 2525 1 GökhaN
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 1527 1 GökhaN
konu icon Parkları yakınca hararet yükseliyor son mesaja git 572 1 GökhaN
konu icon 307 sinyal kolu arızası son mesaja git 227 1 GökhaN
konu icon 206 cc tavan piston sorunu son mesaja git 2662 13 bariscam
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 8508 59 Onlinewolf
konu icon Tanısma son mesaja git 9 1 GökhaN
konu icon Peugeot 208(2015) motor yapılcak diyorlar son mesaja git 3108 1 GökhaN
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Saramago 29
Onlinewolf 28
GökhaN 10
durgun293 3
Yunus58 3
Oğuzhan207 2
Ayhan1126 2
engintunbel 2
cagiris 1
Emirhno6 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English