|
Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
hakushen
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(3)
Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 11:43 |
|
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler. Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir. Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım. Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa. 307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz. Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor. Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz. Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden. Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti. Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü. Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz. Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir. 1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin 2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın. 3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin. 4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin 5) Selenoidleri değiştirin 6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon. Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir. Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:33 |
||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|
araştırma vebilgilendirme için teşekkürler.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|
Teşekkürler... Metni paragraflara bölüp aralarına birer boş satır ekleyebilirseniz okumak kolaylaşacaktır.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
hakushen
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|
Arkadaşlar yağ miktarı ile ilgili bir düzenleme yaptım bilginiz olsun. Rica ederim. Aracımın kötü anılmasını veya insanların ustalara gereksiz para kaptırmasını istemem.
Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:33 |
||
ugrcnklc@hotmail.com
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2019 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ugrcnklc@hotmail.com
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
MERHABA,
Öncelikle paylaşımlarınız için çok tesekkur ederim. 1 haftadir sabah işe giserken aracım rampada kaliyor. Automatic gear faalt hatası veriyor. Stop Edip tekrar çalışıyorum sonrasinda herhangi bir hata vermiyor. Ayrica yine sogukken düz yolda gaza basıyorum ayağımı hafif çektiğinde sağ ön taraf tan küçük bir ses geliyor. Sanki birsey surtunuyor gibi. Arabadan çok anlamiyorum. Bu yukarda yazdıklarınızı İstanbul'da yaptirabilecegim dürüst bir usta bilen varmı acaba ?
|
||
yolcuhb
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
arkadaşlar merhaba. aranıza henüz katıldım. adım halil. istanbulda yaşıyorum. peugeot 307 XR otomatik vites bir aracım var yaklaşık 3 aydır. ilk arabam ve sanırım karşılaşmadığım sorun, yanmayan ışık, okunmayan hata kalmadı. baya bir tecrübeliyim yani (: benim sorum şu. bu başlıktaki sorun bende de var.
1 ay önce şanzumanın iç parçalarını komple değiştirdim yağ yaktığı için. 3.500,00 tl gibi bir rakama. maslak oto sanayide. fakat bir gün sonra aynı hatayı aldım. ustaya götürdüm. o da beni bir elektrikçiye götürdü. aracı PC ye bağladı ve hataları iptal et dedi. ışıklar söndü ve hatayı tekrar vermedi. ta ki dün akşama kadar. fakat aracı kapat aç yaptıktan sonra yine sorun kalmadı. şimdi bu sorunun mekanik olmadığını gösterir doğru muyum? yani iç aksam sorunlu değil sadece sistemsel hatalar var. ikinci sorum da ustanın aracı bağladığı alet aliexpres te 200-250 tl civarı satılıyor. ve ustanın yaptığı bütün işlemleri yapıyor. her arıza verdiğinde maslağa gideceğime bunlardan bir tane alıp kullansam olur mu? içinizde kullanan var mı? tavsiye eder misiniz?
hayırlı forumlar. |
||
aunal2811
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aunal2811
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
arkadaşlar iyi akşamlar 2003 model 307 sw aracımda şöyle bir problem mevcut : araç yaklaşık 30-40 km yol gidene kadar herhangi bir problem yok yaz kış farketmiyor 30-40 km gittikten sonra durduğumda baya yavaşladığımda araç yürümüyor devir 5000 ni falan görüyor anca vitesi manüel konuma alıyorum 1,2,3,4 yazması gereken ekranda sadece D yazıyor ve araç anca bağırıyor buna bağlı selonid valfler değişti yağ değişti sorun yine çözülmedi sonrasında arka kapak açıldı burç teflon ve bir bant değişti ve çıltım otobana 100-150 bastım yol ayrımında yavaşladım tekrar gaza bastım ve maalesef arıza devam ediyor hiçbir değişiklik olmadı sadece vuruntu ortadan kalktı ne yapacağım bilmiyorum başına gelen veya önerisi olan varmı
|
||
xlennonx
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Benim aracımda da benzer bir arıza olmuştu.Aracım ısınana kadar süper 30 40 km sonra 1.viteste kaçırma olayı ve 3.vitese atlama bazen de boşta gidiyormuş gibi oluyordu. TÜRBÜN-HİDROLİK BEYİN-YAĞ-YAĞ POMPASI-YAĞ FİLTRESİ VE ŞANZUMAN SOKETİ (ISI SENSÖRÜNÜN OLDUĞU KABLO) değişti.Çok şükür 1 aydır sorun yaşamıyorum.
|
||
Citroen Xsara 2002 1.6 LPG Otomatik
|
||
aunal2811
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aunal2811
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
iyi günler bu işlemleri nerde yaptırdınız birde maliyeti ne kadar oldu
|
||
aunal2811
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aunal2811
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Nu işlemleri nerede yaptırdınız birde maliyeti ne kadar oldu
|
||
taaammm12
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Ekim 2019 Konum: auto electronic Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı taaammm12
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
KARDEŞ SENİN ARACINDAKİ ARIZA SENİN ARACINLA ALAKALI BİR SORUN BUNU GENELLEME DÜZELTTİYSE BU SORUNUN AYNI MARKA MODEL PEUGEOT ARAÇLARINDA ŞANZUMAN MOTOR vs vs. SORUNU OLACAK DİYE BİRŞEY YOK araçlarda oluşan birçok problem kullanıcının deneyimsiz'liğinden kaynaklanıyor!!!
|
||
asıl branş ford ama peugeot hertürlü uzmanlığımda ONLİNE
|
||
aunal2811
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aunal2811
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
|
||
lthec
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 79 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bana ilk aldığım automatic gear fault uyarısında şanzıman revizyonu demişlerdi. Aracım o zaman 75.000 km deydi. 3 set selenoid valf+yağ değiştirerek 200.000 km ye kadar idare ettim. 200.000 km de şanzıman revizyonu yaptırdım.
|
||
L T H E C
|
||
aunal2811
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aunal2811
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
|
||
emir.bulut
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Ekim 2019 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emir.bulut
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Arkadaşlar peugeot un şanzıman sıkıntısı ısıdan dolayı olduğunu düşünüyorum,şanzıman soğutucuyu temizledim ve termostatı söktüm hararetim 90 dereceyi geçmiyor ve bahsedilen tüm sorunlar geçti çok şükür.ustaya vs gitmektense öncelikle bunları deneyebilirsiniz.1 hafta boyunca bu sorunlar yüzünden araçta sökmedik yer bırakmadım sonuç ısı ve ısıdan dolayı beyine eklenen hatalar...ısıyı çöz beyini sıfırla yapılacak işlem bu arkadaşlar ...
|
||
YavuZ21
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2023 Konum: Diyarbakir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Benim aracım otomatik bı süre çalıştıktan sonra durdugumda viteste bı vuruntu oluyor ve vitesi 2 atıyor manuele aldığımda d de kalıyor stop etikyen sonra düzeliyor sonra yine öyle oluyor guncelleme yaparsam duzelirmi
|
||
Cemalettin373437
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2023 Konum: Sultanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Cemalettin373437
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Merhaba çözüm bulabildiniz mi
|
||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Düzelme ihtimali var ama düşük denemek gerekiyor yazılım güncellemeyi. Siz peki yağ durumu ve sağ soğutucusunu kontrol ettirdiniz mi? arıza kodlarına baktırdınız mı.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
modiemlak
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2018 Konum: üsküdar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı modiemlak
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Beni ararmısınız müsaitseniz sıfır şanzuman 1 sene sonra 2.vitesden 1 geçerken vuruyor ve soğukken D ye aldığımda 4 bin devire gelip kaçırıyor sonra araç ilerliyor 05359500990
|
||
SametRcz
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Mart 2024 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
saolun
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |