Yazar |
Konu Arama Konu Seçenekleri
|
kayaca
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 00:05 |
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor. |
araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa |
eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir. yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin.
örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir 
edit: bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.
|
açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye |
enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur.
yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum. |
bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum
|
 |
bilo131
1. Vites
Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 128
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 10:05 |
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor. |
araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa |
eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir. yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin.
örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir 
edit: bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.
|
açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye |
enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur.
yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum. |
bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum |
İşte tam stop ettiği anda inip filtreyi kontrol et. Emimin ki buz gibi olmuştur. Bir de aklıma şu geldi. Araçta antifriz var mı yoksa su mu? Geçenlerde punto bir araçta başımıza geldi. Araçta mavi antifriz vardı yenilemek amacıyla değiştirdik usta kırmızı antifriz koyalım dedi tamam dedik. Kırmızı antifrizin donma noktası maviye göre daha düşük. Şimdi aracın ısısı 60 san yukarı çıkmaz oldu. Sadece bu değişikliği yaptık. Hani diyorum acaba sende de kırmızı antifriz var da araç ısınmıyor mu?
|
 |
ismailkaya
3. Vites
Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2012
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1389
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 11:01 |
sanırım gaz kesici kendini kapatıyor ve araç stop ediyor tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorsun bende ara ara bu proglemi yaşıyorum ama gaz kesicinin neden devreye girdiğini çözmeye çalışıyorum en son bu sorunun bende rolantide olduğunu fark ettim
|
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
 |
kayaca
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 11:21 |
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
kayaca Yazdı:
bilo131 Yazdı:
hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor. |
araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa |
eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir. yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin.
örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir 
edit: bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.
|
açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye |
enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur.
yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum. |
bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum |
İşte tam stop ettiği anda inip filtreyi kontrol et. Emimin ki buz gibi olmuştur. Bir de aklıma şu geldi. Araçta antifriz var mı yoksa su mu? Geçenlerde punto bir araçta başımıza geldi. Araçta mavi antifriz vardı yenilemek amacıyla değiştirdik usta kırmızı antifriz koyalım dedi tamam dedik. Kırmızı antifrizin donma noktası maviye göre daha düşük. Şimdi aracın ısısı 60 san yukarı çıkmaz oldu. Sadece bu değişikliği yaptık. Hani diyorum acaba sende de kırmızı antifriz var da araç ısınmıyor mu? |
araçda kırmızı antifiriz var marttan bu yana hep antifiriz vardır kırmızı olarak ondan mı ki ?
|
 |
kayaca
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 11:22 |
ismailkaya Yazdı:
sanırım gaz kesici kendini kapatıyor ve araç stop ediyor tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorsun bende ara ara bu proglemi yaşıyorum ama gaz kesicinin neden devreye girdiğini çözmeye çalışıyorum en son bu sorunun bende rolantide olduğunu fark ettim |
ama yoldayken veya sürüşteyken kapatmıyor sadece araç ısınınana ve ilk çalıştıgı zamanlar yapıyor diger türlü bi problemi yok
|
 |
Aykutemre92
1. Vites
Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 19:41 |
Aynı sorun bendede var 2 nedeni olabilir.
1- Sorunun çözümü 200 -300 tl hemde bakım niyetine lpg regülatörü eğer brc ise temizlenecek diyaframda kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Sorunu olan arkadaş sabahları aracı çalıştırsın lpg geçtiginde 5 dk sonra stop edip yedek su kapağını dikkatlice açsın gaz kokusu varsa diyafram bitmiş demektir. Ayrıca su kanalları tıkanmış olabiilir. Eğer yerli üretim lpg kiti varsa direk reguletoru değiştir. sorun çok büyük ihtimal çözlecektir.
2- Antifriz geç ısınıyordur ve hava olabilir radyotorde ayrıca kırmızı( organik) olanlar geç ısınır ve bizim araçlara uygun değildir. ya yeşil yada mavi kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde radyotor patlatabilir kırmızı antifirzler
|
 |
kayaca
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 23:02 |
Aykutemre92 Yazdı:
Aynı sorun bendede var 2 nedeni olabilir.
1- Sorunun çözümü 200 -300 tl hemde bakım niyetine lpg regülatörü eğer brc ise temizlenecek diyaframda kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Sorunu olan arkadaş sabahları aracı çalıştırsın lpg geçtiginde 5 dk sonra stop edip yedek su kapağını dikkatlice açsın gaz kokusu varsa diyafram bitmiş demektir. Ayrıca su kanalları tıkanmış olabiilir. Eğer yerli üretim lpg kiti varsa direk reguletoru değiştir. sorun çok büyük ihtimal çözlecektir.
2- Antifriz geç ısınıyordur ve hava olabilir radyotorde ayrıca kırmızı( organik) olanlar geç ısınır ve bizim araçlara uygun değildir. ya yeşil yada mavi kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde radyotor patlatabilir kırmızı antifirzler |
servis kendisi koydu bu antifirizi o da bi sacmalık :) regulatör eski olabilir aldıgımda takılıydı bu
|
 |