|
Turbo şarj |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Bahri
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2017 Saat 18:57 |
Selam arkadaşlar benim araba 2013 model peugeot 301 1.6 hdi dizel benim sorunum hata kodu.P2563 turboşarj sıkıştırma kontrolü pozisyon sensörü'A'devresi aralığı/performansı.Diye geçiyor hata kodunu sildirdim ama hız yapınca 160.180.km hıza çıkınca tekrar bu kod hatası veriyor ekranda sarı ışık işareti yanıyor.normal hızda yani 120.140 km.de yanmıyor.bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler
|
|
Oktkor
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
150'yi geçmeyin bence.
|
|
Bahri
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
Oktkor
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Anladım.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ben turboda sıkıntı olduğunu düşünüyorum yüksek devirlerde ve hızlarda tuboda yeterli basınç olmadığı için yada kaçak olduğu için olabilir. turbo hortumlarını kontrol ettir ve turboyuda tabi bunlardan önce hocam aracın km kaç şuan ve yakıtı nereden alıyorsunuz.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Bahri
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam hortumları kontrol ettim sağlam şuanki km 97bin de yakıtı opet ten alıyorum turbo dan olsa 140 km hız da da yapması gerekmiyor mu
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
140 km hızla atıyorum 3000 devir yapan araçtaki basınçla 180 km hızla 4500 devir arasında baya bir basınç farkı oluyor hocam turbo üstündeki bir parçadaki çatlak conta eskimesi (ve sonucu arasındaki kaçak) sensör soketlerindeki oksitlenme yüksek devirlerde bu tip problemlere sebep olabiliyor illa düşük devirlerde olaması gerekmiyor. en güzeli sağlam bir turbocuda turboyu kontrol ettirmek.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Bahri
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam çatlak eskimiş conta ve hortumlarında kaçak olsa illaki bi yağ kaçağı gözükür diye düşünüyorum intercol testini de yaptım bir sorun yok.soket lerde.oksitlenme olabilir tabi.ilginize teşekkür ederim burda amaç bilgi paylaşımı yapmak zaten
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynen hocam burada amaç bilgi paylaşımı biraz yabancı forumlara baktım diyağramlarla ilgili yada turbo içindeki bir parçanın çatlaması ile ilgili bir kaç şey yazmışlar ama tam net bir bilgi bende bulamadım.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Bahri
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
Trelof
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2017 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar merhaba bende de 2013 301 var . 15 km yol gittikten sonra lambalarda duruyorum . 1.Viteste yavaşça kalkıyorum o sırada motor arıza ışığı yakıyor. Bilgisayara bağlattığımızda Turbo Şarj Hatası alıyorum . Sebebi nedir ? Var mı yardımcı olabilecek ?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam iyi bir tubocuya götürüp baktırmak lazım birde hata kodu tam olarak neydi onuda yazarsanız yardımcı olamaya çalışalım.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Trelof
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2017 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam ilgine teşekkür ederim , Kodu alamadım ama pc de okuduğum turbo şarj hatası yazıyordu. Haklısın hata kodu gereklidir belkide , ama benim hızlanınca değil daha kalkerken yapması ilginç geliyor. Büyük masraf açar mı sizce ?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yani illa tubodan diyemeyiz de hocam ona sebep olabilicek bir çok neden olabilir. belki basit bir problemde olabilir. ilk kalkışta gaz yemiyor sanırım peki havadebimetre ve turbo elektrovana kontrol edildimi.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Trelof
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2017 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam olay şöyle ben sana diyeyim , Ben shel yakıt kullanırım sürekli olarak , genelde de aynı shelden alırım alakası var mı bilemem ama başka bir shelden 50 liralık mazot aldım. Ertesi gün gezdim bir sorun yok. Sabah kalktım arabayı bir süre çalıştırır beklerim hemen hareket etmem, çalıştırdım bekledim 15 km de yol yaptım. Lambada durduk kalkınca öttü ben yakıt bitti sandım ekrana bir baktım motor arıza ışığı hemen sağa çektim, çalıştırdım sönmemiş, yakıt aldım acaba mı diye yine sönmedi motor arıza ışığı, tamirciye götürdüm bağladı bilgisayara Turbo şarj sorunu yazıyordu, sildiler. Ertesi gün işe gittim yanmadı mesela , gelirken akşam iş çıkışı 10-15 km yol yaptım pat lambalarda kalkarken yandı. Yine bağladık aynı arıza ışığı söndürdüler. Kapsamlı bakacaklar da bırakmadım ustaya henüz
|
|
Trelof
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2017 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hata kodu p2562 p1497 diye geçiyor hocam araba daha 66000 km de , neden yapar
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
iligli bir konu var hata kodları ilgili açıklamalar mevcut. iyi bir peugeot ustası bulup hotrumlar vs. baktırmak gerekiyor. eğr tıkanmış olabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Trelof
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2017 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam turboya girmiyor araç , bir turbocuya götüreceğim arabayı kullanmıyorum şuan . Evin önünde yatıyor , dün az çok anlayan bir arkadaşla baktık senin araba turboya girmiyor dedi ondan arıza çıkıyor dedi . Yerim bursada iyi bir usta bulup götüreceğim bakalım ne diyecek. Egr dediğiniz yer neresi bilginiz var mı ?
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |