Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Turbo şarj

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 301
Forum Tanımlaması: Peugeot 301, B Segmentindeki araçlar arasında en uzun şase ve iç mekan büyüklüğüne sahip ekonomik sedandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43841
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 10:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Turbo şarj
Mesajı Yazan: Bahri
Konu: Turbo şarj
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2017 Saat 18:57
Selam arkadaşlar benim araba 2013 model peugeot 301 1.6 hdi dizel benim sorunum hata kodu.P2563 turboşarj sıkıştırma kontrolü pozisyon sensörü'A'devresi aralığı/performansı.Diye geçiyor hata kodunu sildirdim ama hız yapınca 160.180.km hıza çıkınca tekrar bu kod hatası veriyor ekranda sarı ışık işareti yanıyor.normal hızda yani 120.140 km.de yanmıyor.bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2017 Saat 20:56
150'yi geçmeyin bence.


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2017 Saat 21:14
Orjinalini yazan: Oktkor Oktkor Yazdı:

150'yi geçmeyin bence.
sevgili arkadaşım amacım hız yapmak değil acil bir durumdan dolayı yaptım buda dikkatimi çekti


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2017 Saat 21:43
Anladım.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2017 Saat 09:45
ben turboda sıkıntı olduğunu düşünüyorum yüksek devirlerde ve hızlarda tuboda yeterli basınç olmadığı için yada kaçak olduğu için olabilir. turbo hortumlarını kontrol ettir ve turboyuda tabi bunlardan önce hocam aracın km kaç şuan ve yakıtı nereden alıyorsunuz. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2017 Saat 09:55
Hocam hortumları kontrol ettim sağlam şuanki km 97bin de yakıtı opet ten alıyorum turbo dan olsa 140 km hız da da yapması gerekmiyor mu


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2017 Saat 09:59
140 km hızla atıyorum 3000 devir yapan araçtaki basınçla 180 km hızla 4500 devir arasında baya bir basınç farkı oluyor hocam turbo üstündeki bir parçadaki çatlak conta eskimesi (ve sonucu arasındaki kaçak) sensör soketlerindeki oksitlenme yüksek devirlerde bu tip problemlere sebep olabiliyor illa düşük devirlerde olaması gerekmiyor. en güzeli sağlam bir turbocuda turboyu kontrol ettirmek. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2017 Saat 10:14
Hocam çatlak eskimiş conta ve hortumlarında kaçak olsa illaki bi yağ kaçağı gözükür diye düşünüyorum intercol testini de yaptım bir sorun yok.soket lerde.oksitlenme olabilir tabi.ilginize teşekkür ederim burda amaç bilgi paylaşımı yapmak zaten


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2017 Saat 10:35
aynen hocam burada amaç bilgi paylaşımı biraz yabancı forumlara baktım diyağramlarla ilgili yada turbo içindeki bir parçanın çatlaması ile ilgili bir kaç şey yazmışlar ama tam net bir bilgi bende bulamadım. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2017 Saat 00:30
Orjinalini yazan: Bahri Bahri Yazdı:

Hocam çatlak eskimiş conta ve hortumlarında kaçak olsa illaki bi yağ kaçağı gözükür diye düşünüyorum intercol testini de yaptım bir sorun yok.soket lerde.oksitlenme olabilir tabi.ilginize teşekkür ederim burda amaç bilgi paylaşımı yapmak zaten
hocam sorunu çözdüm.her ne kadar hortum ve soketleri kontrol ettiysem bir sorun bulamamıştım.yinede turbo sağ hortumu degistirdim. Soketleri de balata temizleyici ile temizledim.arıza giderildi hız yapıp test ettim olumlu sonuç aldım.ayrıca not olarak pejo nün turbo hortumu orjinal fiyatı140 tl dediler ben ford connect turbo hortumu aldım taktım orjinali aynı sadece renk farklı 25 tl ye aldım böyle bir sorun yaşayan arkadaşlara bilgi olsun


Mesajı Yazan: Trelof
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2018 Saat 15:10
arkadaşlar merhaba bende de 2013 301 var . 15 km yol gittikten sonra lambalarda duruyorum . 1.Viteste yavaşça kalkıyorum o sırada motor arıza ışığı yakıyor. Bilgisayara bağlattığımızda  Turbo Şarj Hatası alıyorum . Sebebi nedir ? Var mı yardımcı olabilecek ? 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2018 Saat 16:34
Orjinalini yazan: Trelof Trelof Yazdı:

arkadaşlar merhaba bende de 2013 301 var . 15 km yol gittikten sonra lambalarda duruyorum . 1.Viteste yavaşça kalkıyorum o sırada motor arıza ışığı yakıyor. Bilgisayara bağlattığımızda  Turbo Şarj Hatası alıyorum . Sebebi nedir ? Var mı yardımcı olabilecek ? 

hocam iyi bir tubocuya götürüp baktırmak lazım birde hata kodu tam olarak neydi onuda yazarsanız yardımcı olamaya çalışalım.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Trelof
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2018 Saat 16:38
Hocam ilgine teşekkür ederim , Kodu alamadım ama pc de okuduğum turbo şarj hatası yazıyordu. Haklısın hata kodu gereklidir belkide , ama benim hızlanınca değil daha kalkerken yapması ilginç geliyor. Büyük masraf açar mı sizce ? 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2018 Saat 16:45
yani illa tubodan diyemeyiz de hocam ona sebep olabilicek bir çok neden olabilir. belki basit bir problemde olabilir. ilk kalkışta gaz yemiyor sanırım peki havadebimetre ve turbo elektrovana kontrol edildimi.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Trelof
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2018 Saat 17:28
Hocam olay şöyle ben sana diyeyim , Ben shel yakıt kullanırım sürekli olarak , genelde de aynı shelden alırım alakası var mı bilemem ama başka bir shelden 50 liralık mazot aldım. Ertesi gün gezdim bir sorun yok. Sabah kalktım arabayı bir süre çalıştırır beklerim hemen hareket etmem, çalıştırdım bekledim 15 km de yol yaptım. Lambada durduk kalkınca öttü ben yakıt bitti sandım ekrana bir baktım motor arıza ışığı hemen sağa çektim, çalıştırdım sönmemiş, yakıt aldım acaba mı diye yine sönmedi motor arıza ışığı, tamirciye götürdüm bağladı bilgisayara Turbo şarj sorunu yazıyordu, sildiler. Ertesi gün işe gittim yanmadı mesela , gelirken akşam iş çıkışı 10-15 km yol yaptım pat lambalarda kalkarken yandı. Yine bağladık aynı arıza ışığı söndürdüler. Kapsamlı bakacaklar da bırakmadım ustaya henüz


Mesajı Yazan: Trelof
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2018 Saat 15:18
Hata kodu p2562 p1497 diye geçiyor hocam araba daha 66000 km de , neden yapar 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 08:44
Orjinalini yazan: Trelof Trelof Yazdı:

Hata kodu p2562 p1497 diye geçiyor hocam araba daha 66000 km de , neden yapar 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42722&title=p1497-p2562-hata-kodlari" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42722&title=p1497-p2562-hata-kodlari

iligli bir konu var hata kodları ilgili açıklamalar mevcut. 

iyi bir peugeot ustası bulup hotrumlar vs. baktırmak gerekiyor. eğr tıkanmış olabilir. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Trelof
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 08:51
Hocam turboya girmiyor araç , bir turbocuya götüreceğim arabayı kullanmıyorum şuan . Evin önünde yatıyor , dün az çok anlayan bir arkadaşla baktık senin araba turboya girmiyor dedi ondan arıza çıkıyor dedi . Yerim bursada iyi bir usta bulup götüreceğim bakalım ne diyecek. Egr dediğiniz yer neresi bilginiz var mı ? 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net