Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yağ Değişimi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yağ Değişimi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yağ Değişimi
    Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2018 Saat 23:05
aracımla 4.000 km yaptım ekranda yag cubugu max ibresine cıktı. geçende de böyle cıktıgında yağı değiştirip düzelmişti. şimdi yine aynısını yaptı bunu neden yapar 10.000 de değiştireceksin diyorlar ama 4.000 km oldu direk max yanmaya basladı cubga baktık  cok az bi fazla var bunu aldıramıyormuyuz içinden ? 

bir de aracım 93.000 km olacak o zamandan bu yana arka kampana balataları değiştirilmemiş daha alet değmemiş buna hangi marka almamız gerekiyor ? 

Yukarı Dön
RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 04:33
merhaba, kötümser olmak istemem ama yağ seviyesi siz eklemedikçe artmaz. Yağa su karışıyor olmasın sakın, suda azalma var mı 
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 09:26
su da azalma yok hocam 2 ay önce koymustum en fazla 100 ml eksilmiştir. klima acıyorum bazen bir de aracı cok devirsiz kullanıyorum katalizör boş 51 lik boru var sonda varex var falan derken hani zaten dısarıya suyu veriyordur muhakkak
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 11:37
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

aracımla 4.000 km yaptım ekranda yag cubugu max ibresine cıktı. geçende de böyle cıktıgında yağı değiştirip düzelmişti. şimdi yine aynısını yaptı bunu neden yapar 10.000 de değiştireceksin diyorlar ama 4.000 km oldu direk max yanmaya basladı cubga baktık  cok az bi fazla var bunu aldıramıyormuyuz içinden ? 

bir de aracım 93.000 km olacak o zamandan bu yana arka kampana balataları değiştirilmemiş daha alet değmemiş buna hangi marka almamız gerekiyor ? 


Değişimden sonra yağ seviyesi düzenli olarak yükseliyor ise tek sebep yağa su karışmasıdır ancak bir nedenle sanayiye gittiğinizde sizin haberiniz olmadan tamirciniz tarafından eksik görülen yağ tamamlanmış ve fazla yağ eklenmiş de olabilir ki bu durumda yağ seviyesi 1 defada o gün artmıştır.
 
Öte yandan araçların yağ kapasitelerine dikkat eden, işini düzgün yapan, dürüst ustalar ve çalışanlar neredeyse kalmadı maalesef !

Örneğin 3,85 litre kapasiteye sahip HDI motorlara 4 litre yağın hepsi konuluyor ve yağ çubuğundaki max seviye geçiliyor hatta işi yapması söylenen "kalfa" müşterinin getirdiği yeni yağ filtresini çöpe atıyor, filtreyi değiştirmediği için yağ fazla geliyor ve kalan yağda heba oluyor seviyede tam ayarlanmamış oluyor. Son bir kaç yıl içinde yağ bakımında filtresi değiştirilmemiş 3-5 araca bizzat şahit oldum ki eski/yeni filtrelerin markalarındaki farklılık nedeniyle değiştirilmemiş oldukları kesindi !

Bu nedenlerle aracın yanından ayrılmamak, yağın hepsinin konulmasına müsade etmemek ve en önemlisi aracınızla ilgilenen kalfaya bahşiş vermek elzem oluyor.

Eksik yağ, fazla yağdan iyidir. Motor için gerekli akışkan basıncı ve akış hızı gibi hesaplamaları alt üst eden fazla miktardaki yağ masraflı problemlere neden olur.


Balata, disk/kampana ömürleri; malzeme kalitesine bağlı olsa da kullanım şekline göre çok değişir ve arka balatalar, ön balatalardan çok daha uzun süre kullanılabilir. Sürekli uzun yol yapan, durması gerektiğinde önceden boşa atıp daha da yavaşlaması gerekiyorsa motor kompresörünü kullanan sürücüyle fabrikanın taktığı ön balataları 160 binde arka balataları 265 binde değiştiren bir araç bilirim ki o balatalar 300 bin yapardı ancak kaliper arızası nedeniyle söküldüğünde değiştirilmişti. Değiştirmeniz gerekiyorsa TRW marka F/P üründür ancak biraz toz yayar.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 11:42
hocam cevabın icin tesekkürler

aracın yagını yag filtresini değiştirirken yanındaydım arkadasın 4litre yagın hepsini döktü aracda bi sıkıntı yoktu 4.000 km ye kadar bi sıkıntı olmadı sonradan farkettim göstergede yağ ibresinin fazla yandıgını yine değişim mi yapmam gerekiyor yoksa alt karter tapasından acıp az alsam işimi görür mü diye düsünüyorum bi yandan

arka kampanalar ses yapıyordu dün lastikleri cıkardık sökmek istedik cekicle vurdugumuzda baya bi toz oldugunu gördük o yüzden ses cıkıyormus sanırım simdi ses kesildi. toz olmaması icin iyi bi şey bakıyorum 
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 11:58
4 litrelik yağın tümüyle motora konulmuş olmasının verdiği fazlalılığı yeni fark etmiş iseniz yani yağa su karışmıyor ise (öncelikle bundan emin olun) yağı değiştirmeye gerek yok.

Karter tapasından seviyeyi düşürmek çok güçtür, son dişe kadar yağ akmaz tümüyle çıkınca da hemen geri takmak neredeyse imkansızdır. Ancak tavsiye etmemekle birlikte yağ temiz bir kaba boşaltılıp tekrar konulabilir. Kolay gelsin; https://www.google.com.tr/search?ei=vBiBW7-sNpHNwQLAz6ioAw&q=motordan+fazla+yağı+çekme

EK: Seviye MAX çizgisinin bir kaç mm üstünde ise yağı azaltmanıza gerek yok, seviye çizgileri bir miktar toleranslıdır.


Düzenleyen HasGur - 25 Ağustos 2018 Saat 12:06
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 12:17
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

4 litrelik yağın tümüyle motora konulmuş olmasının verdiği fazlalılığı yeni fark etmiş iseniz yani yağa su karışmıyor ise (öncelikle bundan emin olun) yağı değiştirmeye gerek yok.

Karter tapasından seviyeyi düşürmek çok güçtür, son dişe kadar yağ akmaz tümüyle çıkınca da hemen geri takmak neredeyse imkansızdır. Ancak tavsiye etmemekle birlikte yağ temiz bir kaba boşaltılıp tekrar konulabilir. Kolay gelsin; https://www.google.com.tr/search?ei=vBiBW7-sNpHNwQLAz6ioAw&q=motordan+fazla+yağı+çekme

EK: Seviye MAX çizgisinin bir kaç mm üstünde ise yağı azaltmanıza gerek yok, seviye çizgileri bir miktar toleranslıdır.

max cizgininin birazcık üzerinde ama işte gösterge ekranı gözüme takılıyor direk olarak fazla olarak gösteriyor olmazsa bi kez daha yag değişimi yapıcam araca bu sefer 3.5 litre koysa yeterlidir diye ümit ediyorum
Yukarı Dön
Ufuk_64 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017
Konum: Istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 132
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ufuk_64 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 13:30
Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir. Motorda üst kapak civarında yada alt karter civarında eskiden olmayan ama şimdi başgösteren terleme varmı ?Fazla yağı olmak için 1 metre serum hortumu birde büyük şırınga bul kafası hortumlar girecek uygun 0.5 lt gibi yağ çubuğundan çekmeyi dene.
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 13:47
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir. Motorda üst kapak civarında yada alt karter civarında eskiden olmayan ama şimdi başgösteren terleme varmı ?Fazla yağı olmak için 1 metre serum hortumu birde büyük şırınga bul kafası hortumlar girecek uygun 0.5 lt gibi yağ çubuğundan çekmeyi dene.

4litre vardı işte filtreyi de değiştirdim hepsini koydu usta karter tarafında bi terleme görmedim hocam su da eksiltme yapmıyor başka neden olabilir ki bu meret
Yukarı Dön
Ufuk_64 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017
Konum: Istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 132
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ufuk_64 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 13:51
Yazdım neden yaptığını ama 2 satır yazımı tam okuyup anlamamışsın tekrar soruyorsun.
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 13:53
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Yazdım neden yaptığını ama 2 satır yazımı tam okuyup anlamamışsın tekrar soruyorsun.

farkettiysen başka neden yapabilir diye sormuşum ? seninkinden haric aracda terleme olmadıgı söylüyorum herhangi bi yerinde belli olmadıgı için karter tapasını acsam kapatmam mümkün mü fazla mı akar ? serum diyorsun cek falan bunu yapacak kimse yok o yüzden o mümkün degil 
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 21:01
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir.

Konuyu açan arkadaşın aracı benzinli !

Eski araçlarda benzin otomatiği vardı ve yağa benzin karışma ihtimali yüksekti. Benzin otomatiği yerine yakıt pompasına sahip, enjektörlü yeni nesil araçlarda yağa benzin karışma ihtimali çok çok düşüktür ve bu ihtimal gerçekleşmiş ise yağ seviye kontrolü yapılırken benzin kokusu dikkat çeker, araçta geç çalışma/çalışmama durumu gözlenir.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
Ufuk_64 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017
Konum: Istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 132
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ufuk_64 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 21:56
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir.


Konuyu açan arkadaşın aracı benzinli !

Eski araçlarda benzin otomatiği vardı ve yağa benzin karışma ihtimali yüksekti. Benzin otomatiği yerine yakıt pompasına sahip, enjektörlü y<span style="font-size: 13.3333px;">eni nesil</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 10pt;">araçİlarda yağa benzin karışma ihtimali çok çok düşüktür ve bu ihtimal gerçekleşmiş ise yağ seviye kontrolü yapılırken benzin kokusu dikkat çeker, araçta geç çalışma/çalışmama durumu gözlenir.</span>
   Araç benzinli olduğunu düşünerek yazdım, o dediğin pompadan kaynaklanıyor olabilir, şu anda motora 0,5 lt benzin karıştırıp motor sıcakken 10 km sürülse yağ fazlalığı bir önceki seviyeye geri düser. sebebi buharlaşıp tahliyeden fazlasını atar hiç bir zamanda şuanki üst seviyesinin üstüne çıkmaz. Eğer su karışmıyorsaki zaten az miktar karışsa bile oda buharlaşıp tahliyeden atılır farkına varılmaz, birde uzun süreden beri benzin karışıyorsa ya erken karartıp çamur kıvamını alabilir. Konuyu açan arkadaş konuyu açmış çare arıyor ama gidip eczaneden hortum şırınga alıp 2 dakika uğraşıp fazla yağı alamıyor. herhalde o fazla sıvı kanalizasyon kuyusundan gelmedi. Sonuç aynusını yaşamış biriyim pompa evde duruyor.

Düzenleyen Ufuk_64 - 25 Ağustos 2018 Saat 22:07
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2018 Saat 23:23
Ekrandaki gösterge bazen şaşırabiliyor hocam. Mesala yokuş  yukarı veya aşağı park halinde iken biraz eksik fazla gösteriyor.  O yüzden uyarı vermiş olabilir. Yağ çubuğunu baz almak en sağlıklısı.
Yağ çubuğunda da fazlalık olduğunu belirtmissiniz. Ustaların büyük çoğunluğu direkt 4 litreyi boca eder. Zaten fazla olan yağ yokusta daha fazla göründüğü için sensör uyarı vermiştir. Yapılacak en basit yöntem eczaneden en büyük boy şırınga( nerdeyse küçük su şişesi büyüklüğünde olanlar var) ve serum seti alıp motor sogukken yağ çubuğunun ordan sokup yağı cekmek. Zor bir işlem değil yaparsınız.

Ben her yağ değişiminde başında durur 3 litre ekletirim. Sonra çubuktan yağı kontrol edip üstünü az az ekleye ekleye tamamlarım. Ki 206 benzinlide kullanım klavuzunda filitresiz 3 litre, filtre değişimi olursa 3.25 litre olduğu  yazar. Ona rağmen inatla 4 litre boca etmeye çalışırlar. ilk aldigimda 4 litre eklediklerinden dolayı yağ kaçırmayan araba her yerinden yağ kaçırmaya başladı.
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2018 Saat 17:15
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Araç benzinli olduğunu düşünerek yazdım, o dediğin pompadan kaynaklanıyor olabilir, şu anda motora 0,5 lt benzin karıştırıp motor sıcakken 10 km sürülse yağ fazlalığı bir önceki seviyeye geri düser. sebebi buharlaşıp tahliyeden fazlasını atar hiç bir zamanda şuanki üst seviyesinin üstüne çıkmaz. Eğer su karışmıyorsaki zaten az miktar karışsa bile oda buharlaşıp tahliyeden atılır farkına varılmaz, birde uzun süreden beri benzin karışıyorsa ya erken karartıp çamur kıvamını alabilir. Konuyu açan arkadaş konuyu açmış çare arıyor ama gidip eczaneden hortum şırınga alıp 2 dakika uğraşıp fazla yağı alamıyor. herhalde o fazla sıvı kanalizasyon kuyusundan gelmedi. Sonuç aynusını yaşamış biriyim pompa evde duruyor.

Sırf konuyu okuyacak olanları yanıltmamak adına buraya son kez yazıyorum;

Enjektörlü araçların yakıt pompaları aracın altında, arkadaşın 206sı gibi daha yüksek modellerde yakıt deposu içindedir. Bu tip pompalarda kuvvet momenti araç motoru yerine elektrik motorundan elde edilir. Dolayısıyla bu tip araçlarda benzinin yağa karışması ancak enjektörlerin işemesi/aracın boğulması nedeniyle oluşur ki daha önce yazdığım gibi konu yağ seviyesinin fazlalılığına gelmeden motorun normalden geç çalışması, çalıştığında tekleme, performans kaybı, eksoz gazında değişim ve koku, hiç çalışmama vb. problemler öncelikli şikayet konusu olur.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
Ufuk_64 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017
Konum: Istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 132
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ufuk_64 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2018 Saat 17:38
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Araç benzinli olduğunu düşünerek yazdım, o dediğin pompadan kaynaklanıyor olabilir, şu anda motora 0,5 lt benzin karıştırıp motor sıcakken 10 km sürülse yağ fazlalığı bir önceki seviyeye geri düser. sebebi buharlaşıp tahliyeden fazlasını atar hiç bir zamanda şuanki üst seviyesinin üstüne çıkmaz. Eğer su karışmıyorsaki zaten az miktar karışsa bile oda buharlaşıp tahliyeden atılır farkına varılmaz, birde uzun süreden beri benzin karışıyorsa ya erken karartıp çamur kıvamını alabilir. Konuyu açan arkadaş konuyu açmış çare arıyor ama gidip eczaneden hortum şırınga alıp 2 dakika uğraşıp fazla yağı alamıyor. herhalde o fazla sıvı kanalizasyon kuyusundan gelmedi. Sonuç aynusını yaşamış biriyim pompa evde duruyor.


Sırf konuyu okuyacak olanları yanıltmamak adına buraya son kez yazıyorum;

Enjektörlü araçların yakıt pompaları aracın altında, arkadaşın 206sı gibi daha yüksek modellerde yakıt deposu içindedir. Bu tip pompalarda kuvvet momenti araç motoru yerine elektrik motorundan elde edilir. Dolayısıyla bu tip araçlarda benzinin yağa karışması ancak enjektörlerin işemesi/<span style="font-size: 13.3333px;">aracın boğulması</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 10pt;">nedeniyle oluşur ki</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 13.3333px;">daha önce yazdığım gibi</span><span style="font-size: 10pt;"> konu yağ seviyesinin fazlalılığına gelmeden</span><span style="font-size: 13.3333px;"> motorun normalden geç çalışması, çalıştığında tekleme, performans kaybı, eksoz gazında değişim ve koku, hiç çalışmama vb. problemler öncelikli şikayet konusu olur.</span>
Bende son kez yazıyorum ☺ Ben senin başka konularda yazdıklarından bilmediğim bayağı şeyler öğrendim şu anda sende veya başkasıyla kesinlikle tartışmıyorum emin ol. Buraya cevap yazanlar kendince bildiklerini doğru kabul ederek birşeyler yazıyorlar , yazanlarında herhangi bir menfaati yok aynen sen ve ben gibi. Benim dediğim o benzin pompası değilki. Eski araç yeni araç karşılaştırmasını yaparsak 1985 model bazı Bmw,lerin taaaa ozaman benzin pompası deponun içinde idi 35 sene evvel yani.

Düzenleyen Ufuk_64 - 26 Ağustos 2018 Saat 17:46
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 328 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6455 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 187 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 461 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 373 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107583 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1610 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3250 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10027 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8993 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1077 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1220 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1695 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55632 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 324 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1434 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2773 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 286 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2882 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
kartal5200 1
İlyas41 1
a.selim 1
badking530 1
freestyle53 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English