Yağ Değişimi
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46996
Tarih: 05 Ağustos 2025 Saat 23:27 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Yağ Değişimi
Mesajı Yazan: kayaca
Konu: Yağ Değişimi
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2018 Saat 23:05
aracımla 4.000 km yaptım ekranda yag cubugu max ibresine cıktı. geçende de böyle cıktıgında yağı değiştirip düzelmişti. şimdi yine aynısını yaptı bunu neden yapar 10.000 de değiştireceksin diyorlar ama 4.000 km oldu direk max yanmaya basladı cubga baktık cok az bi fazla var bunu aldıramıyormuyuz içinden ?
bir de aracım 93.000 km olacak o zamandan bu yana arka kampana balataları değiştirilmemiş daha alet değmemiş buna hangi marka almamız gerekiyor ?
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 04:33
merhaba, kötümser olmak istemem ama yağ seviyesi siz eklemedikçe artmaz. Yağa su karışıyor olmasın sakın, suda azalma var mı
|
Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 09:26
su da azalma yok hocam 2 ay önce koymustum en fazla 100 ml eksilmiştir. klima acıyorum bazen bir de aracı cok devirsiz kullanıyorum katalizör boş 51 lik boru var sonda varex var falan derken hani zaten dısarıya suyu veriyordur muhakkak
|
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 11:37
kayaca Yazdı:
aracımla 4.000 km yaptım ekranda yag cubugu max ibresine cıktı. geçende de böyle cıktıgında yağı değiştirip düzelmişti. şimdi yine aynısını yaptı bunu neden yapar 10.000 de değiştireceksin diyorlar ama 4.000 km oldu direk max yanmaya basladı cubga baktık cok az bi fazla var bunu aldıramıyormuyuz içinden ?
bir de aracım 93.000 km olacak o zamandan bu yana arka kampana balataları değiştirilmemiş daha alet değmemiş buna hangi marka almamız gerekiyor ?
|
Değişimden sonra yağ seviyesi düzenli olarak yükseliyor ise tek sebep yağa su karışmasıdır ancak bir nedenle sanayiye gittiğinizde sizin haberiniz olmadan tamirciniz tarafından eksik görülen yağ tamamlanmış ve fazla yağ eklenmiş de olabilir ki bu durumda yağ seviyesi 1 defada o gün artmıştır.
Öte yandan araçların yağ kapasitelerine dikkat eden, işini düzgün yapan, dürüst ustalar ve çalışanlar neredeyse kalmadı maalesef !
Örneğin 3,85 litre kapasiteye sahip HDI motorlara 4 litre yağın hepsi konuluyor ve yağ çubuğundaki max seviye geçiliyor hatta işi yapması söylenen "kalfa" müşterinin getirdiği yeni yağ filtresini çöpe atıyor, filtreyi değiştirmediği için yağ fazla geliyor ve kalan yağda heba oluyor seviyede tam ayarlanmamış oluyor. Son bir kaç yıl içinde yağ bakımında filtresi değiştirilmemiş 3-5 araca bizzat şahit oldum ki eski/yeni filtrelerin markalarındaki farklılık nedeniyle değiştirilmemiş oldukları kesindi !
Bu nedenlerle aracın yanından ayrılmamak, yağın hepsinin konulmasına müsade etmemek ve en önemlisi aracınızla ilgilenen kalfaya bahşiş vermek elzem oluyor.
Eksik yağ, fazla yağdan iyidir. Motor için gerekli akışkan basıncı ve akış hızı gibi hesaplamaları alt üst eden fazla miktardaki yağ masraflı problemlere neden olur.
Balata, disk/kampana ömürleri; malzeme kalitesine bağlı olsa da kullanım şekline göre çok değişir ve arka balatalar, ön balatalardan çok daha uzun süre kullanılabilir. Sürekli uzun yol yapan, durması gerektiğinde önceden boşa atıp daha da yavaşlaması gerekiyorsa motor kompresörünü kullanan sürücüyle fabrikanın taktığı ön balataları 160 binde arka balataları 265 binde değiştiren bir araç bilirim ki o balatalar 300 bin yapardı ancak kaliper arızası nedeniyle söküldüğünde değiştirilmişti. Değiştirmeniz gerekiyorsa TRW marka F/P üründür ancak biraz toz yayar.
------------- 1973 200 1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB
|
Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 11:42
hocam cevabın icin tesekkürler
aracın yagını yag filtresini değiştirirken yanındaydım arkadasın 4litre yagın hepsini döktü aracda bi sıkıntı yoktu 4.000 km ye kadar bi sıkıntı olmadı sonradan farkettim göstergede yağ ibresinin fazla yandıgını yine değişim mi yapmam gerekiyor yoksa alt karter tapasından acıp az alsam işimi görür mü diye düsünüyorum bi yandan
arka kampanalar ses yapıyordu dün lastikleri cıkardık sökmek istedik cekicle vurdugumuzda baya bi toz oldugunu gördük o yüzden ses cıkıyormus sanırım simdi ses kesildi. toz olmaması icin iyi bi şey bakıyorum
|
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 11:58
4 litrelik yağın tümüyle motora konulmuş olmasının verdiği fazlalılığı yeni fark etmiş iseniz yani yağa su karışmıyor ise (öncelikle bundan emin olun) yağı değiştirmeye gerek yok.
Karter tapasından seviyeyi düşürmek çok güçtür, son dişe kadar yağ akmaz tümüyle çıkınca da hemen geri takmak neredeyse imkansızdır. Ancak tavsiye etmemekle birlikte yağ temiz bir kaba boşaltılıp tekrar konulabilir. Kolay gelsin; https://www.google.com.tr/search?ei=vBiBW7-sNpHNwQLAz6ioAw&q=motordan+fazla+yağı+çekme" rel="nofollow - https://www.google.com.tr/search?ei=vBiBW7-sNpHNwQLAz6ioAw&q=motordan+fazla+yağı+çekme
EK: Seviye MAX çizgisinin bir kaç mm üstünde ise yağı azaltmanıza gerek yok, seviye çizgileri bir miktar toleranslıdır.
------------- 1973 200 1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB
|
Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 12:17
HasGur Yazdı:
4 litrelik yağın tümüyle motora konulmuş olmasının verdiği fazlalılığı yeni fark etmiş iseniz yani yağa su karışmıyor ise (öncelikle bundan emin olun) yağı değiştirmeye gerek yok.
Karter tapasından seviyeyi düşürmek çok güçtür, son dişe kadar yağ akmaz tümüyle çıkınca da hemen geri takmak neredeyse imkansızdır. Ancak tavsiye etmemekle birlikte yağ temiz bir kaba boşaltılıp tekrar konulabilir. Kolay gelsin; https://www.google.com.tr/search?ei=vBiBW7-sNpHNwQLAz6ioAw&q=motordan+fazla+yağı+çekme" rel="nofollow - https://www.google.com.tr/search?ei=vBiBW7-sNpHNwQLAz6ioAw&q=motordan+fazla+yağı+çekme
EK: Seviye MAX çizgisinin bir kaç mm üstünde ise yağı azaltmanıza gerek yok, seviye çizgileri bir miktar toleranslıdır.
|
max cizgininin birazcık üzerinde ama işte gösterge ekranı gözüme takılıyor direk olarak fazla olarak gösteriyor olmazsa bi kez daha yag değişimi yapıcam araca bu sefer 3.5 litre koysa yeterlidir diye ümit ediyorum
|
Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 13:30
Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir. Motorda üst kapak civarında yada alt karter civarında eskiden olmayan ama şimdi başgösteren terleme varmı ?Fazla yağı olmak için 1 metre serum hortumu birde büyük şırınga bul kafası hortumlar girecek uygun 0.5 lt gibi yağ çubuğundan çekmeyi dene.
|
Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 13:47
Ufuk_64 Yazdı:
Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir. Motorda üst kapak civarında yada alt karter civarında eskiden olmayan ama şimdi başgösteren terleme varmı ?Fazla yağı olmak için 1 metre serum hortumu birde büyük şırınga bul kafası hortumlar girecek uygun 0.5 lt gibi yağ çubuğundan çekmeyi dene. |
4litre vardı işte filtreyi de değiştirdim hepsini koydu usta karter tarafında bi terleme görmedim hocam su da eksiltme yapmıyor başka neden olabilir ki bu meret
|
Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 13:51
Yazdım neden yaptığını ama 2 satır yazımı tam okuyup anlamamışsın tekrar soruyorsun.
|
Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 13:53
Ufuk_64 Yazdı:
Yazdım neden yaptığını ama 2 satır yazımı tam okuyup anlamamışsın tekrar soruyorsun. |
farkettiysen başka neden yapabilir diye sormuşum ? seninkinden haric aracda terleme olmadıgı söylüyorum herhangi bi yerinde belli olmadıgı için karter tapasını acsam kapatmam mümkün mü fazla mı akar ? serum diyorsun cek falan bunu yapacak kimse yok o yüzden o mümkün degil
|
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 21:01
Ufuk_64 Yazdı:
Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir. |
Konuyu açan arkadaşın aracı benzinli !
Eski araçlarda benzin otomatiği vardı ve yağa benzin karışma ihtimali yüksekti. Benzin otomatiği yerine yakıt pompasına sahip, enjektörlü yeni nesil araçlarda yağa benzin karışma ihtimali çok çok düşüktür ve bu ihtimal gerçekleşmiş ise yağ seviye kontrolü yapılırken benzin kokusu dikkat çeker, araçta geç çalışma/çalışmama durumu gözlenir.
------------- 1973 200 1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB
|
Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 21:56
HasGur Yazdı:
Ufuk_64 Yazdı:
Eğer yağ değişiminde fazla yağ konmamışsa ve zamanla yağ seviyesinde yükselme oluyorsa herzaman su karışmaz, maalesef yakıt karışıyor olabilir. |
Konuyu açan arkadaşın aracı benzinli !
Eski araçlarda benzin otomatiği vardı ve yağa benzin karışma ihtimali yüksekti. Benzin otomatiği yerine yakıt pompasına sahip, enjektörlü y<span style="font-size: 13.3333px;">eni nesil</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 10pt;">araçİlarda yağa benzin karışma ihtimali çok çok düşüktür ve bu ihtimal gerçekleşmiş ise yağ seviye kontrolü yapılırken benzin kokusu dikkat çeker, araçta geç çalışma/çalışmama durumu gözlenir.</span> | Araç benzinli olduğunu düşünerek yazdım, o dediğin pompadan kaynaklanıyor olabilir, şu anda motora 0,5 lt benzin karıştırıp motor sıcakken 10 km sürülse yağ fazlalığı bir önceki seviyeye geri düser. sebebi buharlaşıp tahliyeden fazlasını atar hiç bir zamanda şuanki üst seviyesinin üstüne çıkmaz. Eğer su karışmıyorsaki zaten az miktar karışsa bile oda buharlaşıp tahliyeden atılır farkına varılmaz, birde uzun süreden beri benzin karışıyorsa ya erken karartıp çamur kıvamını alabilir. Konuyu açan arkadaş konuyu açmış çare arıyor ama gidip eczaneden hortum şırınga alıp 2 dakika uğraşıp fazla yağı alamıyor. herhalde o fazla sıvı kanalizasyon kuyusundan gelmedi. Sonuç aynusını yaşamış biriyim pompa evde duruyor.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 23:23
Ekrandaki gösterge bazen şaşırabiliyor hocam. Mesala yokuş yukarı veya aşağı park halinde iken biraz eksik fazla gösteriyor. O yüzden uyarı vermiş olabilir. Yağ çubuğunu baz almak en sağlıklısı. Yağ çubuğunda da fazlalık olduğunu belirtmissiniz. Ustaların büyük çoğunluğu direkt 4 litreyi boca eder. Zaten fazla olan yağ yokusta daha fazla göründüğü için sensör uyarı vermiştir. Yapılacak en basit yöntem eczaneden en büyük boy şırınga( nerdeyse küçük su şişesi büyüklüğünde olanlar var) ve serum seti alıp motor sogukken yağ çubuğunun ordan sokup yağı cekmek. Zor bir işlem değil yaparsınız.
Ben her yağ değişiminde başında durur 3 litre ekletirim. Sonra çubuktan yağı kontrol edip üstünü az az ekleye ekleye tamamlarım. Ki 206 benzinlide kullanım klavuzunda filitresiz 3 litre, filtre değişimi olursa 3.25 litre olduğu yazar. Ona rağmen inatla 4 litre boca etmeye çalışırlar. ilk aldigimda 4 litre eklediklerinden dolayı yağ kaçırmayan araba her yerinden yağ kaçırmaya başladı.
|
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2018 Saat 17:15
Ufuk_64 Yazdı:
Araç benzinli olduğunu düşünerek yazdım, o dediğin pompadan kaynaklanıyor olabilir, şu anda motora 0,5 lt benzin karıştırıp motor sıcakken 10 km sürülse yağ fazlalığı bir önceki seviyeye geri düser. sebebi buharlaşıp tahliyeden fazlasını atar hiç bir zamanda şuanki üst seviyesinin üstüne çıkmaz. Eğer su karışmıyorsaki zaten az miktar karışsa bile oda buharlaşıp tahliyeden atılır farkına varılmaz, birde uzun süreden beri benzin karışıyorsa ya erken karartıp çamur kıvamını alabilir. Konuyu açan arkadaş konuyu açmış çare arıyor ama gidip eczaneden hortum şırınga alıp 2 dakika uğraşıp fazla yağı alamıyor. herhalde o fazla sıvı kanalizasyon kuyusundan gelmedi. Sonuç aynusını yaşamış biriyim pompa evde duruyor. |
Sırf konuyu okuyacak olanları yanıltmamak adına buraya son kez yazıyorum;
Enjektörlü araçların yakıt pompaları aracın altında, arkadaşın 206sı gibi daha yüksek modellerde yakıt deposu içindedir. Bu tip pompalarda kuvvet momenti araç motoru yerine elektrik motorundan elde edilir. Dolayısıyla bu tip araçlarda benzinin yağa karışması ancak enjektörlerin işemesi/aracın boğulması nedeniyle oluşur ki daha önce yazdığım gibi konu yağ seviyesinin fazlalılığına gelmeden motorun normalden geç çalışması, çalıştığında tekleme, performans kaybı, eksoz gazında değişim ve koku, hiç çalışmama vb. problemler öncelikli şikayet konusu olur.
------------- 1973 200 1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB
|
Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2018 Saat 17:38
HasGur Yazdı:
Ufuk_64 Yazdı:
Araç benzinli olduğunu düşünerek yazdım, o dediğin pompadan kaynaklanıyor olabilir, şu anda motora 0,5 lt benzin karıştırıp motor sıcakken 10 km sürülse yağ fazlalığı bir önceki seviyeye geri düser. sebebi buharlaşıp tahliyeden fazlasını atar hiç bir zamanda şuanki üst seviyesinin üstüne çıkmaz. Eğer su karışmıyorsaki zaten az miktar karışsa bile oda buharlaşıp tahliyeden atılır farkına varılmaz, birde uzun süreden beri benzin karışıyorsa ya erken karartıp çamur kıvamını alabilir. Konuyu açan arkadaş konuyu açmış çare arıyor ama gidip eczaneden hortum şırınga alıp 2 dakika uğraşıp fazla yağı alamıyor. herhalde o fazla sıvı kanalizasyon kuyusundan gelmedi. Sonuç aynusını yaşamış biriyim pompa evde duruyor. |
Sırf konuyu okuyacak olanları yanıltmamak adına buraya son kez yazıyorum;
Enjektörlü araçların yakıt pompaları aracın altında, arkadaşın 206sı gibi daha yüksek modellerde yakıt deposu içindedir. Bu tip pompalarda kuvvet momenti araç motoru yerine elektrik motorundan elde edilir. Dolayısıyla bu tip araçlarda benzinin yağa karışması ancak enjektörlerin işemesi/<span style="font-size: 13.3333px;">aracın boğulması</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 10pt;">nedeniyle oluşur ki</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 13.3333px;">daha önce yazdığım gibi</span><span style="font-size: 10pt;"> konu yağ seviyesinin fazlalılığına gelmeden</span><span style="font-size: 13.3333px;"> motorun normalden geç çalışması, çalıştığında tekleme, performans kaybı, eksoz gazında değişim ve koku, hiç çalışmama vb. problemler öncelikli şikayet konusu olur.</span> | Bende son kez yazıyorum ☺ Ben senin başka konularda yazdıklarından bilmediğim bayağı şeyler öğrendim şu anda sende veya başkasıyla kesinlikle tartışmıyorum emin ol. Buraya cevap yazanlar kendince bildiklerini doğru kabul ederek birşeyler yazıyorlar , yazanlarında herhangi bir menfaati yok aynen sen ve ben gibi. Benim dediğim o benzin pompası değilki. Eski araç yeni araç karşılaştırmasını yaparsak 1985 model bazı Bmw,lerin taaaa ozaman benzin pompası deponun içinde idi 35 sene evvel yani.
|
|