![]() |
|
YÜKSEK KM ARABA ALINIR MI ? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
307XS307 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mayıs 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Temmuz 2018 Saat 18:55 |
merhaba arkadaşlar. alacağım araba 8-9 yaşlarında. ortalama maximum 150-200 bin km ye kadar alırım. ancak mesela 250,260,270,280,290,300 bin de olan bi araba alınır mı ?
ayrıca bazı arabalarda mesela motor yapıldı, sıfırlandı ön düzen tamamen elden geçti vs diyenler oluyor. bu tarz arabalar alınır mı? son ve en önemlisi mesela bi araba hoşunuza gitti ama diyelim 250 binde. expertizde vs sağlam çıkarsa yani yüksek km olmasına rağmen alınır mı? not: sadece pejodan bahsetmiyorum genel bi soru
|
|
![]() |
|
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 yıl için benzinli için 15 bin dizel için 25 bin km üst sınır diye düşünüyorum.
Motor düzgün yapılırsa alınır tabi niye alınmasın ön düzenden kasıtları ön takım yenilemesi ise daha güzel tabi sorun olmaz almadan önce ekspertiz yaptırır motor performansıda dahil seni memnun ederse alınır. Hepsinden önemlisi şunu unutma 200-250 bin üstü araçları 100 kişi ilgilenirse 5 kişi bakar 1-2 kişi gerçek alıcı olur
|
|
![]() |
|
Selçuk55 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2018 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 246 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alınır tabiki neden alınmasın motor yapılmıştır iyi bakılmış bir araçtır alınır binip sürdüğünüz de anlarsınız zaten bakımlı bir araç olup olmadığını yoksa 300 bin üstü bir dünya araç var hepsi çöp mü kesinlikle hayır 400 500 binde mersedesi nasıl alıyor isek 300 bindeki bir benzinli dizel alınır önemli olan kupa dökük olmasın çünkü 3 5 milyara motor yapılır ancak 10 binde harcasaniz o kupayı orjinaline dönduremessiniz benim arkadaşımda Clio 1.5 DCI var 330 binde tertemiz maşallah biniyor halen yeni yağ yakmaya başlamış motoru
|
|
![]() |
|
x571 ![]() 3. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
9 yaşında ki araba için 150-200 bin bence çok fazla. normal kullanımda 5bin 7 bin km ancak olur. ben bu yıl 16bin km yaptım ama yerimde durmadım. 2defa mersin balıkesir,2 defa balıkesir çanakkale 1 defa balıkesir bursa. 1 defa mersin ürgüp arada gezme piknik hergün işe gitgel . yani millet 20 bini falan nasıl yapıyor anlamıyorum. işi gücü mü yok korsan taksi mi ? diğer konuya gelirsek, motor düzgün yapıldıysa yada sandık motor alındıysa.ön takım kuralına göre orijinal parça ile değiştiyse neden alınmasın. ama bizim milletimiz yam yam 50 takla atmış arabayı bel altı boya diye yemin ederek utanmadan satar,dikkatli olmak lazım.
|
|
![]() |
|
HasGur ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bana göre alacağım aracın kilometresi en son değerlendirilecek bir değerdir kararımı en çok %10 etkiler ve Türkiye'de araç üzerinde yazan mantık dışı düşük km bilgisine inanmak en basit ifade ile saflıktır ! 10 yaşında olup 100bini devirmemiş bir araç (dizel / lpg li olanlarda çok çok daha fazla) belki %2-3 oranında çıkar ki gerçekten bu durumda olan araçlar genelde ilk eldir ve sahibi ortalama piyasa fiyatlarından en az %10 fazla fiyat çeker ki o parayı istemekte haklıdır ! Sonuçta hemen herkes geçmişte kendi aracıyla katettiği km yi bilir. 400 bin kilometrede sıkıştırma oranı iyi olan bir aracı 200 binde komple yeni yapılmış motora sahip bir araca tercih ederim çünkü ya 200 binde yapılmış motorun başına olmadık işler gelmiştir ya da aracın gerçek km si belki de 700-800 bindir ! Öte yandan revize edilmiş 110 HP bir motor en iyi ihtimalle 100 HP güç üretir ki iyi bakılmış ve sürekli uzun yol yapmış 500 binde bir araç bundan çok daha fazla beygir gücü (hatta 110HP) üretir ! Trafiğe çıktığı tarihten itibaren bakım kayıtları muhafaza edilmiş araçlar benim ilk tercihimdir ki benden önceki kullanıcı(ları)n araç bakımına özen gösterdiğinin kanıtıdır. Kompresyon testinde sıkıştırma oranları iyi çıkarsa, kaporta boyasıda iyi ise %5-10 fazla öder alırım. Nitekim şimdiye kadar aldığım araçlara standart bakım masrafları ile periyodik değişimi gereken parçalar dışında masraf yapmadım ve garip/tuhaf/benzersiz/saçma arızaları bulup giderecekler diye sanayide ustalara teslim olarak zaman kaybetmedim ![]() Alacağınız aracın geriye dönük bakım kayıtlarını sorgulayın, kaporta boya durumuna baktırın ve bunlar size uyuyorsa en fazla 100 lira daha verin ve kompresyon testi yaptırarak kesin motor durumunu öğrenin düşük/mantıklı olsa bile asla km ye itibar etmeyin ve km yüksek diye iyi bir aracı kaçırmayın ! 208 binde olmasına rağmen sıkıştırma oranı sıfır motor değerlerine yakın çıkan motor (kompresyon testi nedir); Bazı araçların km si ne kadar fazla olabilir ? İlk 25 saniyeyi seyredin; Düzenleyen HasGur - 28 Temmuz 2018 Saat 23:36 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |