307XS307 Yazdı:
merhaba arkadaşlar. alacağım araba 8-9 yaşlarında. ortalama maximum 150-200 bin km ye kadar alırım. ancak mesela 250,260,270,280,290,300 bin de olan bi araba alınır mı ?
ayrıca bazı arabalarda mesela motor yapıldı, sıfırlandı ön düzen tamamen elden geçti vs diyenler oluyor. bu tarz arabalar alınır mı?
son ve en önemlisi mesela bi araba hoşunuza gitti ama diyelim 250 binde. expertizde vs sağlam çıkarsa yani yüksek km olmasına rağmen alınır mı?
not: sadece pejodan bahsetmiyorum genel bi soru |
Bana göre alacağım aracın kilometresi en son değerlendirilecek bir değerdir kararımı en çok %10 etkiler ve Türkiye'de araç üzerinde yazan mantık dışı düşük km bilgisine inanmak en basit ifade ile saflıktır ! 10 yaşında olup 100bini devirmemiş bir araç (dizel / lpg li olanlarda çok çok daha fazla) belki %2-3 oranında çıkar ki gerçekten bu durumda olan araçlar genelde ilk eldir ve sahibi ortalama piyasa fiyatlarından en az %10 fazla fiyat çeker ki o parayı istemekte haklıdır ! Sonuçta hemen herkes geçmişte kendi aracıyla katettiği km yi bilir.
400 bin kilometrede sıkıştırma oranı iyi olan bir aracı 200 binde komple yeni yapılmış motora sahip bir araca tercih ederim çünkü ya 200 binde yapılmış motorun başına olmadık işler gelmiştir ya da aracın gerçek km si belki de 700-800 bindir ! Öte yandan revize edilmiş 110 HP bir motor en iyi ihtimalle 100 HP güç üretir ki iyi bakılmış ve sürekli uzun yol yapmış 500 binde bir araç bundan çok daha fazla beygir gücü (hatta 110HP) üretir !
Trafiğe çıktığı tarihten itibaren bakım kayıtları muhafaza edilmiş araçlar benim ilk tercihimdir ki benden önceki kullanıcı(ları)n araç bakımına özen gösterdiğinin kanıtıdır. Kompresyon testinde sıkıştırma oranları iyi çıkarsa, kaporta boyasıda iyi ise %5-10 fazla öder alırım. Nitekim şimdiye kadar aldığım araçlara standart bakım masrafları ile periyodik değişimi gereken parçalar dışında masraf yapmadım ve garip/tuhaf/benzersiz/saçma arızaları bulup giderecekler diye sanayide ustalara teslim olarak zaman kaybetmedim
Alacağınız aracın geriye dönük bakım kayıtlarını sorgulayın, kaporta boya durumuna baktırın ve bunlar size uyuyorsa en fazla 100 lira daha verin ve kompresyon testi yaptırarak kesin motor durumunu öğrenin düşük/mantıklı olsa bile asla km ye itibar etmeyin ve km yüksek diye iyi bir aracı kaçırmayın !
208 binde olmasına rağmen sıkıştırma oranı sıfır motor değerlerine yakın çıkan motor (kompresyon testi nedir);
Bazı araçların km si ne kadar fazla olabilir ? İlk 25 saniyeyi seyredin;
------------- 1973 200 1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB
|