Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >308 T7 (2008-2013)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 308 fan problemi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

308 fan problemi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
damat6 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018
Konum: sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı damat6 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 308 fan problemi
    Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 03:27
dostlar 2011 1.6 vti otomatik vites 308 aldım.Araç lpg li.kısa mesafe uzun mesafe fark etmio fan sürekli açılıo.araç kontak kapadığındada en az 2 dakika fan çalışmaya devam ediyor.hararette proplem yok 90 ı geçmedi.
2 km yol yapayım kontak kapatayım kapalı kontakta 2 dakika yükses sesde fan çalışmaya devam ediyor.servise götürdüm sorun yok dedi.özel servise götürdüm proplem görülmüyor dedi.aynı sorunla karşılaşan varmı.yoksa hakkaten normal bi durummu....kafayı yemek üzereyim bana hiç normal bi durum gelmedi.eski kuş serileri gibi fan çalışırmı 2011 aracın...
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 09:36
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. aracınız hayırlı olsun. sorun bir kaç sebebi olabilir hocam lpg li araçlarda görülen bir durum. tormostat ve hararet müşüründe sorun büyük ihtimal. Ama genelde termostat değişimden sonra düzeliyor. Kesinlikle aracınızı antifirizsiz kullanmayın.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
damat6 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018
Konum: sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı damat6 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 10:04
termostat olabilir diye söylemişlerdi.değiştirdim 600tl ödedim.hala devam ediyor.parasında değilim adam gibi tamir olsa soru değil...
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 10:18
anladım hocam peki arıza koduna baktılarmı hiç aracın. Bir diğer seçenekte bobin -buji -fan müşürü ve fan reziztansı geliyor aklıma bizim 1.6 vti araçlarda arızalı bir parçadan dolayıda fan açabiliyor. 600 tl çok geldi bana takılan parçalar orjinalmiydi. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
damat6 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018
Konum: sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı damat6 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 12:18
arıza kodu yok.sadece egsoz emisyon hatası var oda tüple alakalı sanırım.onun dışında hata kodu yok.520 tl termostat 100 tl işçilik aldılar.ama sorun çözülmedi...
diğer 308 vti lerde bu proplem yok değilmi.aracı stop ettiğinizde fan duruyor değil mi.
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 14:02
520 tl çok almışlar hocam parçaya hayırlısı artık her ustayada güvenilmiyor malesef. Benim istop edince çalışıyor hocam normal zaten çalışması oda 10-15 sn kadar çalışıyor ama yüksek devirde deil ilk kademede.  Benzinli kullanırkende çalışıyordu lpg taktırdıktan sonrada. Eğzoz emisyon hatası lpg ile kaynaklı olur genelde zengin fakir karışımından dolayı iyi bir ayar gerekli. Öncelikli işiniz peugeottan anlayan iyi bir usta bulmanız. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2018 Saat 16:49
Orjinalini yazan: damat6 damat6 Yazdı:

dostlar 2011 1.6 vti otomatik vites 308 aldım.Araç lpg li.kısa mesafe uzun mesafe fark etmio fan sürekli açılıo.araç kontak kapadığındada en az 2 dakika fan çalışmaya devam ediyor.hararette proplem yok 90 ı geçmedi.
2 km yol yapayım kontak kapatayım kapalı kontakta 2 dakika yükses sesde fan çalışmaya devam ediyor.servise götürdüm sorun yok dedi.özel servise götürdüm proplem görülmüyor dedi.aynı sorunla karşılaşan varmı.yoksa hakkaten normal bi durummu....kafayı yemek üzereyim bana hiç normal bi durum gelmedi.eski kuş serileri gibi fan çalışırmı 2011 aracın...

Motor ısınmaya başladığında yavaş yavaş termostat açılarak (ayarlı derecesine geldiğinde) motor içinde dolaşan soğutma sıvısının radyatörden dolaştırılıp soğutularak motora ulaşması sağlanır. Buna rağmen halen soğutma gerekiyorsa fan açar. Soğutma sistemi iyi olan bir araç hava çok sıcak olsa bile trafiğe girmeden, rampa çıkmadan ya da motor sıkıştırılmadan kolay kolay fan açmaz. Hararet müşürü motor çıkışında en sıcak noktada ölçüm yapar ve bu ısı değerlendirilir.

Sizin aracınızda fan hep aynı sıcaklıkta açıyor/kapanıyorsa yeterli soğutma sağlanamadığı için uzun süre çalışıyor olabilir. Radyatör, devirdaim vs. bakılması gerek. Farklı sıcaklıklarda açıp/kapanıyorsa müşür, fan rezistansı vb. elektro(meka)nik parçalara bakmak gerekir.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
damat6 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018
Konum: sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı damat6 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2018 Saat 17:16
peki sakaryada adam gibi peugeot servisi önerisi olan varmı....
Yukarı Dön
Turgut58 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Haziran 2018
Konum: Sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 69
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Turgut58 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Temmuz 2018 Saat 18:39
Abi ne yaptınız siz problemin nedenini buldunuz mu aynı sorun benim araçta da var şu an malesef
Yukarı Dön
by_cadaloz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Şubat 2012
Konum: amasya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 15
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı by_cadaloz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2018 Saat 12:53
Sıcak havadan kaynaklı diye düşünüyorum. Su kaçağı emilsyon hatası termostat hatası katalizor vs.. yaptırmadığım masraf kalmadı. 2000 tl den fazla para harcadım. Fan gereksiz şekilde gürültülü çalışıyor. Ben bunu sıcak havaya yoruyorum. 

Başımdan geçen olayı anlatayım.
Şehir içinde iş yerine ( 7 km) gidene kadar hava 38 -40 derecede hararet 90 a çıkıyor ve fan ilk 150 mt de deli gibi çalışmaya başlıyor. Ancak fan 10 dk sürmeden geri normale dönüyor. Hava çok sıcaklarda bunu yaşadım. Yağmurlu bir günde hava 27-30 derecede yine işe giderken hararet normal seyrınde kaltı 90 a geldı ama fan 1 kez olsun acmadı. 

fan çok acınca su eksiltmesi oldu ama fan acmadıgı zaman su azaltması da olmadı. su eksiltme olayını cozemedık. bakmadığımız yer bağlantı değiştirmedik hortum kapak kalmadı. 
lpg komple sökülüp tekrar takıldı yıne de bulamadık. 

Çözüm: Benim gibi sizde para harcamayın. Haftada bir yada 150-200 km de bir suyunu kontrol edin. 
Yukarı Dön
Cenq08 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Ağustos 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Cenq08 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2018 Saat 04:24
hocam havalar sicak ama deneme amaciyla araci calistirdiktan hemen sonra kaloriferi acabilir misin en yuksek derecede, cunku rastladigim soyle bi durum var, normalde sogutma suyunu hizli dolandirmiyor arac, ancak kalorifer acinca hizli dolandirmaya basliyor. Yavas dolasatigi zaman bolgesel olarak suyu cok sicak sanip fan aciyor diye dusunuyorum
Yukarı Dön
Turgut58 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Haziran 2018
Konum: Sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 69
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Turgut58 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ağustos 2018 Saat 12:07
malesef 308 vti lpg uyum probleminden kaynaklı bu fan acma.deli gibi fan acar araç lpg ye uyumu olmadığı için kendini korumaya alıp aşırı fan aciyor galiba
Yukarı Dön
fako44 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2019
Konum: malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fako44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2019 Saat 12:31
öncelikle selamınaleykum baracım 2010 model peugeot 308 1,6 vti motor aracım sürekli fan açıyor -1 derecede kontak açtığım an açılıyor fan geri kontağı kapattığımda 5 dk kadar fan çalışmaya devam ediyor bunun nedeni nedir bilen varsa yardımc olursanıw sevinirimşimdiden ilginiz için teşekkür ederim.
fako44
Yukarı Dön
fako44 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2019
Konum: malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fako44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2019 Saat 12:32
birde aracım benzinden tüpe geçerken göğüsleme yapıyor sonra istop ediyor bunuda bir türlü yapamadım
fako44
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2019 Saat 13:19
Orjinalini yazan: fako44 fako44 Yazdı:

öncelikle selamınaleykum baracım 2010 model peugeot 308 1,6 vti motor aracım sürekli fan açıyor -1 derecede kontak açtığım an açılıyor fan geri kontağı kapattığımda 5 dk kadar fan çalışmaya devam ediyor bunun nedeni nedir bilen varsa yardımc olursanıw sevinirimşimdiden ilginiz için teşekkür ederim.

sorun ateşleme sisteminde muhtemelen sistemde bir yada bir kaç parçada arıza varsa motor fan açar sürekli. öncelikle arıza kodlarına baktırmanızı tavsiye ederim. problem olacak nedenler. 

1-bobin - buji
2-eksantirk vanaları ( elektrovana)
3-araçta takılı lpg sistemini markası nedir. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
cem0204 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 13
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cem0204 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2019 Saat 14:32
Orjinalini yazan: fako44 fako44 Yazdı:

öncelikle selamınaleykum baracım 2010 model peugeot 308 1,6 vti motor aracım sürekli fan açıyor -1 derecede kontak açtığım an açılıyor fan geri kontağı kapattığımda 5 dk kadar fan çalışmaya devam ediyor bunun nedeni nedir bilen varsa yardımc olursanıw sevinirimşimdiden ilginiz için teşekkür ederim.

Geçen haftaya kadar bende bu sorunu yaşadım. Buji ve bobinleri değiştirdik şimdilik düzeldi sorun. Ama başka hataları da görünce araç fan açar. Bilgisayara bağlanıp arızaların tespit edilmesi gerekiyor, o sorunlar çözülünce arıza giderilir diye düşünüyorum.
Yukarı Dön
mrt0177 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Şubat 2020
Konum: adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mrt0177 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Şubat 2020 Saat 21:07
s.aleykum arkadaslar bende aranıza yenı  katıldım 2012 model 308 16 vti 120hp arac aldım sorunumu bır turlu cozemedık yardımcı olursanız sevınırım .aracım seyır halındeyken motor arıza lambası yanıyor fan yuksek kademe calısıyor arac devırden dusuyor devırden dusme olayı arar sıra yapıyor motor lambası 3gun sonra kendı kendıne sonuyor 5gun sonra arıza yıne baslıyor ayda 1 su bardaGI SU EKSILTIYOR  bılgısayara bagladıgımızda katalıtık konvektor hatası ve 1 ve 4 goz yakıt sorunu yazıyor katalıtık kon.baktırdık arac temız arac km daha 99binde arac lpgli  tamırcının biri kapak dıyor dıgerı kapak degıl diyor ama arızayı cozemıyorlar
murat
Yukarı Dön
Eguneri Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 19 Şubat 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Eguneri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2020 Saat 20:49
aynı sorun bendede var bazen sabah ilk çalıştırmada bile fan direk çalışıyor. Obd cihazımla baktıgımda aldığım hata p0171 ve p2196.bir atkadaş bobin yazmış bobinleri değiştiripte bu atızadan kurtulan varmı?

Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Şubat 2020 Saat 09:52
Arkadaşlar şöyle kısaca bir özet geçeyim. Bende iki 1.6 vti 308 kullandım. 8-9 ay benzinde kullandım malum yakıt fiyatları uçuca lpg geçiş yapmak zorunda kaldım. yoksa benzinde yakıt tüketimi çok iyi aracın. şehir 6,5-7,5 lt arasında değişiyordu. 56 litre benzinle 800-850 km gittiğim bile oldu yazın tabi kışın 700-750 km civarı ancak gidiyordu. Gelelim lpg sıkıntısına bu motorlara lpg uyumlu deil gibi bir çok hurafeler atıyorlar araştırma yapmayan arkadaşlar. Bu motorlara yurt dışında direk lpg li üretimi bile oldu zamanında. Ben aracıma prins technomax taktırdım sıkıntı yaşadımdı evet yaşadım ama eski sahiplerinin aracla pek ilgilenmemişler. fan sorunu yaşadım evet yaşadım ama çözüme hep kendim kavuştum. Lpg işi çok önemli bu motorlarda her kit olmuyor çünkü bazı kitlerin obd desteği bazı özellikleri olmadığı için. Vti motorların yapısı gereği vakum manifoltta çok düşüktür ve bundan dolayı uygun olmayan kitlerde yada yapılan yanlış motaj yanlış ayarlar insanı çileden çıkarabilir. Özelikkle vti motorlar sıcak çalışır ve bu araçlarda yağ önemli bir konu neden derseniz her motor yağının yüksek sıcaklıklarda buharlaşma oranı ve yağlama özelliği aynı deil sebebi ise içindeki katkılardandır. Bunda dolayı araçlarımız yağ eksiltme görülür sebebi budur. Ben bunu motul 5w/30 fe ile minimuna indirdim. İlk yağ değişimde 5000 km 1 litre yağ eksiltmişti. 2 bakım da 500-800 ml. 3 bakımda ise 500 ml indiğini fark ettim. Tabi yağ eksiltmesinin diğer sebebi sürekli yüksek devirde kullanımdan kaynaklı bunu kesinlikle yağ yakma diye alğılamayın yağ yaksa ekzos emisyonda geçemezsiniz. Üsten eksantirikli yeni nesil araçların bir çoğunda yağ eksiltme görebilirsiniz bu normal bir durumdur. Çünkü diğer bir sebebide yenil araçlarda silindir sıkıştırma oranları basınç yüksektir performans için bu tip uygulamalara gidiyorlar. Su eksiltme benim aracımdada vardı ama öyle aman aman deildi ayda yarım likre kadar ancak eksiltme oluyordur. Buda sıkıntı olacak bir durum deildir. Önemli olan aracımıza uygun antifirizi eksik etmemek. Gel gelelim şu fan sorununa benim yaşadığım problmelere. 

1- ilk sebep bujilerden kaynaklı oldu değiştirdim düzeldi. ondan sonrada her iki bakımda bir kesinlikle değiştirdir. 
2-sebep eksantirik elektrovanası kaynaklı oldu. kendi obd arıza tespit cihazı ile hata koduna baktım kesinliştirme içinde peugeot planet 2000 programı ile netleştirdim. Malzeme türkiyede pahalı idi bende aliexresten 120 tl aldım. 6 ay boyunca aracı satana kadar bir sıkıntı olmadı. sıkıntı olan parça 

3- diğer sebep kalitesiz yakıttan ötürü benzin enjektörleri tıkanması çok nadir bir durumdur. Ek olarak kesinlikle iki bakımda bir benzin filtresini değiştirin. filtre arka koltuk aldında benzin pompasının yanında. 

4- katalizör erimesinden kaynaklı arıza vermesi. Ben 30000 km lpg kullandım. Sonra kontrol etme fırsatım oldu temizdi önemli olan iyi bir lpg ayarı ile erime sıkıntısı uzun süreler yaşamazsınız ama eninde sonunda olacaktır. Bütün markalar için geçerli. Pahalı bir parça

5- subapların aşınması bu illa lpg araçlarda göreceğiz ama dediğim gibi iyi bir ayar uzun süreler sıkıntı çıkarmaz. Benzinli araçlarda bile karşılaşılan bir durum. fordu olsun opeli olsun renosu olsun karşımıza çıkabiliyor. 

6- bobinler ne kadar sağlam gibi gözükselerde voltaj değerleri zamanla düşüyor. Sonuçta sürekli çalışan bir parça. 

7- aracın eski sahiplerinin biliçsizce motor yıkatması , elektrik sistemi ile oynanması. exnon amerikan park vs. takılması yapılan işlerin bant sar gönder ile yapılması bile bu tip sıkıntılara yol açar. 

8- aracın şarj dinamosu ve akü durumu. konjektörün arızalanması ile düşük veya yüksek voltaj vermesi ile aracın sensör , siğorta kutusu veya bsı kısa devre yaptırması. gibi sebeplar neden olabiliyor. 

Böyle uzun uzun yazdım arkadaşlar kafasına takılan bir sorunuz varsa hala özelden veya buradan yazabilirsiniz. Ek olarak araçlarımızın bakımlarını yaptırırken kesinlikle kaliteli yağ filtresi ve hava filtresi kullanmayı unutmayın eğer yaşadığınız yerde bosch car servisler varsa oradan temin edin yada yetkili bayiden tabi onlar bile işin çakallığı kaçıyorlar piyada orjinal gibi çok fazla fason parça orjinal diye satılıyor. Birde geçmişini bilmediğiniz araşlarda fren diskleri ve balataları kontrol ettirin. Fren hidroliğini ve şanzuman yağını değiştirmeyi unutmayın kesinlikle ömürlük diye bir yağ yoktur. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
42PG493 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2015
Konum: Konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 42PG493 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2020 Saat 11:20
arkadaslar hayırlı günler, konya da ikamet etmekteyim. 2010 model thp motor 308 cc aracım var benzinli. aracım sabah motor sogukken fan acıyor. işe gidiyorum stop ettiğime 5 dkk kadar susmuyor. eve dönerken tekrar motor soğuk fan acıyor park ediyorum yine 5 dkk susmuyor. termostat değiştiridm 750 tl. usta diyorki buji fan rezitans değildir. güvenemiyorum da amacı benimi kandırmak para kazanmak için. sürekli bilgisayara baglıyor siliyor ama aynı hata devam ediyor. sürekli arac 1-2 kalmalı diyor. arıza neden kaynaklıdır bilen varmıdır ? yardımcı olmanız rica olunur.

Ihsan


Düzenleyen 42PG493 - 06 Temmuz 2020 Saat 11:21
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26390 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 213 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37011 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296771 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 87 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94132 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 874 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6248 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 320 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3619 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49377 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 532 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 346 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 606 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 92 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1888 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1059 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English