Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - N mi P mi ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

N mi P mi ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
onurrr41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 177
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurrr41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: N mi P mi ?
    Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 16:26
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.

Bende sizle aynı şekilde kullanmaktayım Talip hocam. Çünkü D'ye alıp yürüyünce kavrama geç olduğu için boşluk yaratıyor bence çok sakıncalı bir durum bu. Hatta giderken N'ye alıp D'ye almakla aynı etkiyi yarattığını düşünüyorum. Her koşulda aracı stop etmeden N konumuna alıp el freni çekip freni salıp öyle P'ye alırım. Alışkanlık :)
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 14:52
N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.
Yukarı Dön
onurrr41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 177
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurrr41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 11:48
Araçta tork konvertörü olduğu için içi dolu yağlı bir sistem fakat bilgim dahilinde değil yağlama sürekli olarak mı yapılıyor yoksa devamlı olarak mı (N konumunda yağlama oluyor mu?). Eğer oluyorsa fren sistemini D konumunda aracı tutmaya zorlamaktansa N daha mantıklı olacaktır gibime geliyor. AL4 çalışma mantığını net olarak bilen birisi bilgilendirirse minettar olur piyasadaki otomatik 206'ların akıbetini değiştirebiliriz bu konuda :)
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
Yukarı Dön
eran Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 177
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eran Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 13:38
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

d
ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 

Bu söylediğiniz mantıklı gerçekten. 
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:50
dsg de özellikle duraklamalarda (kırmızı ışık gibi) N ye almayın diye uyarıyorlar.
ama peugeot şanzımanı hakkında net bilgiye sahip değilim. 

ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
hozer33 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2017
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hozer33 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:27
bende ışıkta boşa alırım, duruncada boşa alır el frenini çekerim, stop ederim p konumuna alırım, faydasının olduğu garanti, vuruntuyu ise çok çok ısınınca az da olsa yapıyor.
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:12
Orjinalini yazan: 307XS307 307XS307 Yazdı:

arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?

Auto6R şanzıman kullanıyorum. uzun durmalarda araba çalıştığı için N dediğiniz boşa almak daha mantıklı 

Vuruntudan kastını pek anlamadım ama şanzımandaki sallantıyı bu dediklerin götürmez bizim şanzımanlar dsg gibi değil illaki sallıyor N den sonra P aracı boşa alıp parka almak hepsinden mantıklı duruyor
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
307XS307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 15 Mayıs 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 158
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 307XS307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 02:02
arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 25 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 259 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107305 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1438 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2986 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9076 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8506 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 774 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 726 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1533 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55279 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 296 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1096 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 1809 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 254 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2274 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 566 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 1718 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15897 23 M.Emin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
alibozoglu1 1
İlyas41 1
badking530 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English