Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

N mi P mi ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46691
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 01:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: N mi P mi ?
Mesajı Yazan: 307XS307
Konu: N mi P mi ?
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 02:02
arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 09:12
Orjinalini yazan: 307XS307 307XS307 Yazdı:

arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?

Auto6R şanzıman kullanıyorum. uzun durmalarda araba çalıştığı için N dediğiniz boşa almak daha mantıklı 

Vuruntudan kastını pek anlamadım ama şanzımandaki sallantıyı bu dediklerin götürmez bizim şanzımanlar dsg gibi değil illaki sallıyor N den sonra P aracı boşa alıp parka almak hepsinden mantıklı duruyor


-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: hozer33
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 09:27
bende ışıkta boşa alırım, duruncada boşa alır el frenini çekerim, stop ederim p konumuna alırım, faydasının olduğu garanti, vuruntuyu ise çok çok ısınınca az da olsa yapıyor.


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 09:50
dsg de özellikle duraklamalarda (kırmızı ışık gibi) N ye almayın diye uyarıyorlar.
ama peugeot şanzımanı hakkında net bilgiye sahip değilim. 

ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 


-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2018 Saat 13:38
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

d
ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 

Bu söylediğiniz mantıklı gerçekten. 


Mesajı Yazan: onurrr41
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 11:48
Araçta tork konvertörü olduğu için içi dolu yağlı bir sistem fakat bilgim dahilinde değil yağlama sürekli olarak mı yapılıyor yoksa devamlı olarak mı (N konumunda yağlama oluyor mu?). Eğer oluyorsa fren sistemini D konumunda aracı tutmaya zorlamaktansa N daha mantıklı olacaktır gibime geliyor. AL4 çalışma mantığını net olarak bilen birisi bilgilendirirse minettar olur piyasadaki otomatik 206'ların akıbetini değiştirebiliriz bu konuda :)

-------------
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 14:52
N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.


Mesajı Yazan: onurrr41
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2018 Saat 16:26
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.

Bende sizle aynı şekilde kullanmaktayım Talip hocam. Çünkü D'ye alıp yürüyünce kavrama geç olduğu için boşluk yaratıyor bence çok sakıncalı bir durum bu. Hatta giderken N'ye alıp D'ye almakla aynı etkiyi yarattığını düşünüyorum. Her koşulda aracı stop etmeden N konumuna alıp el freni çekip freni salıp öyle P'ye alırım. Alışkanlık :)


-------------
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net