![]() |
|
N mi P mi ? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
307XS307 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mayıs 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 02:02 |
arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?
2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?
|
|
![]() |
|
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auto6R şanzıman kullanıyorum. uzun durmalarda araba çalıştığı için N dediğiniz boşa almak daha mantıklı Vuruntudan kastını pek anlamadım ama şanzımandaki sallantıyı bu dediklerin götürmez bizim şanzımanlar dsg gibi değil illaki sallıyor N den sonra P aracı boşa alıp parka almak hepsinden mantıklı duruyor
|
|
![]() |
|
hozer33 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2017 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende ışıkta boşa alırım, duruncada boşa alır el frenini çekerim, stop ederim p konumuna alırım, faydasının olduğu garanti, vuruntuyu ise çok çok ısınınca az da olsa yapıyor.
|
|
![]() |
|
maximusti ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
dsg de özellikle duraklamalarda (kırmızı ışık gibi) N ye almayın diye uyarıyorlar.
ama peugeot şanzımanı hakkında net bilgiye sahip değilim. ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için.
|
|
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|
![]() |
|
eran ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu söylediğiniz mantıklı gerçekten.
|
|
![]() |
|
onurrr41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Araçta tork konvertörü olduğu için içi dolu yağlı bir sistem fakat bilgim dahilinde değil yağlama sürekli olarak mı yapılıyor yoksa devamlı olarak mı (N konumunda yağlama oluyor mu?). Eğer oluyorsa fren sistemini D konumunda aracı tutmaya zorlamaktansa N daha mantıklı olacaktır gibime geliyor. AL4 çalışma mantığını net olarak bilen birisi bilgilendirirse minettar olur piyasadaki otomatik 206'ların akıbetini değiştirebiliriz bu konuda :)
|
|
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur. Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır. Burda önemli olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR. Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler kalkana kadar süre oluyor.
Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak Düz yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine biner, sonra frene basıp P ye alırım. |
|
![]() |
|
onurrr41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bende sizle aynı şekilde kullanmaktayım Talip hocam. Çünkü D'ye alıp yürüyünce kavrama geç olduğu için boşluk yaratıyor bence çok sakıncalı bir durum bu. Hatta giderken N'ye alıp D'ye almakla aynı etkiyi yarattığını düşünüyorum. Her koşulda aracı stop etmeden N konumuna alıp el freni çekip freni salıp öyle P'ye alırım. Alışkanlık :)
|
|
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |