Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - N mi P mi ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

N mi P mi ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
onurrr41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 177
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurrr41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: N mi P mi ?
    Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 16:26
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.

Bende sizle aynı şekilde kullanmaktayım Talip hocam. Çünkü D'ye alıp yürüyünce kavrama geç olduğu için boşluk yaratıyor bence çok sakıncalı bir durum bu. Hatta giderken N'ye alıp D'ye almakla aynı etkiyi yarattığını düşünüyorum. Her koşulda aracı stop etmeden N konumuna alıp el freni çekip freni salıp öyle P'ye alırım. Alışkanlık :)
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 14:52
N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.
Yukarı Dön
onurrr41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 177
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurrr41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 11:48
Araçta tork konvertörü olduğu için içi dolu yağlı bir sistem fakat bilgim dahilinde değil yağlama sürekli olarak mı yapılıyor yoksa devamlı olarak mı (N konumunda yağlama oluyor mu?). Eğer oluyorsa fren sistemini D konumunda aracı tutmaya zorlamaktansa N daha mantıklı olacaktır gibime geliyor. AL4 çalışma mantığını net olarak bilen birisi bilgilendirirse minettar olur piyasadaki otomatik 206'ların akıbetini değiştirebiliriz bu konuda :)
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
Yukarı Dön
eran Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 177
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eran Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 13:38
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

d
ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 

Bu söylediğiniz mantıklı gerçekten. 
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:50
dsg de özellikle duraklamalarda (kırmızı ışık gibi) N ye almayın diye uyarıyorlar.
ama peugeot şanzımanı hakkında net bilgiye sahip değilim. 

ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
hozer33 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2017
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hozer33 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:27
bende ışıkta boşa alırım, duruncada boşa alır el frenini çekerim, stop ederim p konumuna alırım, faydasının olduğu garanti, vuruntuyu ise çok çok ısınınca az da olsa yapıyor.
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11680
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:12
Orjinalini yazan: 307XS307 307XS307 Yazdı:

arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?

Auto6R şanzıman kullanıyorum. uzun durmalarda araba çalıştığı için N dediğiniz boşa almak daha mantıklı 

Vuruntudan kastını pek anlamadım ama şanzımandaki sallantıyı bu dediklerin götürmez bizim şanzımanlar dsg gibi değil illaki sallıyor N den sonra P aracı boşa alıp parka almak hepsinden mantıklı duruyor
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
307XS307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 15 Mayıs 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 158
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 307XS307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 02:02
arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 7254 59 Onlinewolf
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 804 0 emirock
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 1184 0 Ayhan1126
konu icon Tanısma son mesaja git 6 1 GökhaN
konu icon Peugeot 208(2015) motor yapılcak diyorlar son mesaja git 2406 1 GökhaN
konu icon 208 Led Stop son mesaja git 2416 1 GökhaN
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 1950 0 Pişman
konu icon 206 . 1.6. Benzinli araç rolenti motoru son mesaja git 2233 0 koray
konu icon bagaj ölcüsü hk son mesaja git 2109 0 cagiris
konu icon 2013 RCZ RÜZGAR KANADI AÇIK KALDI son mesaja git 3155 0 HASAN BASRİ
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 4174 1 engintunbel
konu icon Conta değişimi maliyeti son mesaja git 19376 7 konfor
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 4543 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 3997 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 1946 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 1287 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 10015 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 12 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 5701 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1385 0 GRKN35
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Saramago 29
Onlinewolf 28
GökhaN 3
durgun293 3
engintunbel 2
konfor 1
HASAN BASRİ 1
faduygun 1
cagiris 1
koray 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English