Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Chip Tuning Uygulaması
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Chip Tuning Uygulaması

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
DENİZLİ206+ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2016
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı DENİZLİ206+ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2016 Saat 12:12
şu konuyu canlandıralım bakalım. arkadaşlar aracım 2011 peugeot 206+ 1.4 HDI 70HP  konum: Denizli . Gelelim sadede araca racechip http://www.racechip.com.tr/?gclid=CJO1se7wz88CFQUq0wodioQMlA  taktırmayı düşünüyorum daha sonra satarken sökebilmek için yazılım attırmıycam. kullanan varmı bir zararı sıkıntısı olurmu km daha cok fazla degil 95000 civari yada sizler ne tavsiye edersiniz.

Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2016 Saat 22:54
Fabrika çıkışında belli bir dayanıma göre üretilmiş bu motor. Optimum gücü kullanarak maksimum ömrü sağlamaya çalışıyor fabrika. Siz kalkıp da olmayan beygirleri arabaya koyarsanız "bana göre" gerek turbonun gerekse motorun ömründen çalmış olursunuz.
Yukarı Dön
Beyinci_Ugur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017
Konum: Yalova
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 49
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Beyinci_Ugur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ekim 2017 Saat 06:18
Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) 
Chiptuning ikiye ayrılır 

1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla
2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 

1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 

2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 
 
2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :)
         Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 

2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning 
         Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning  yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. 
Eger aracin  motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları  yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir.  aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. 

Şimdi gelelim  chiptuning işleminin mantığına
 
Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır.  gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine  alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok  yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm  e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊

Saygılarımla.


***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE  EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN     KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ***

                              *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** 
 




Düzenleyen Beyinci_Ugur - 18 Ekim 2017 Saat 06:35
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828
Yukarı Dön
Popomundo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2017
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 147
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Popomundo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Ekim 2017 Saat 08:50
Orjinalini yazan: Beyinci_Ugur Beyinci_Ugur Yazdı:

Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) 
Chiptuning ikiye ayrılır 

1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla
2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 

1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 

2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 
 
2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :)
         Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 

2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning 
         Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning  yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. 
Eger aracin  motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları  yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir.  aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. 

Şimdi gelelim  chiptuning işleminin mantığına
 
Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır.  gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine  alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok  yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm  e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊

Saygılarımla.


***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE  EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN     KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ***

                              *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** 
 


Walla uğur kardeşim seni tebrik ederim yazılım attırmanın en ince detayına kadar anlatmışsın biri bu konuya girip okuduktan sonra daha yaptırsam mı yaptırmasam mı diye soran olmaz Clap
Yukarı Dön
Beyinci_Ugur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017
Konum: Yalova
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 49
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Beyinci_Ugur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2017 Saat 23:06
Rica ederim naçizhane tecrübelerimi paylaştım. Üç kuruş para kazanmak için insanların heveslerini kullanmayı doğru bulmuyorum. Arabasının durumu kötü olan Müşterim 3 katı para versede yapmam. Kötü biten finalde “arabamı mahvetti” damgasını yemektense o parayı kazanmamayı tereddütsüz tercih ediyorum. İlla yaptırmak isterse önce eksikleri gidermesini şart koşuyorum. Rabbimiz; iyi müşterilerin karşısına vicdanlı ustaları çıkarsın   
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 304 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 655 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 225 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 1409 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 1023 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13515 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3467 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22075 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 1926 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5465 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 1759 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 8456 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17298 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 12481 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 3645 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2951 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25197 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 1936 0 tarhansmt
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 2588 1 GökhaN
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 3009 1 GökhaN
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Fero13 1
206cc57 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English