Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Chip Tuning Uygulaması

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12441
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 21:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Chip Tuning Uygulaması
Mesajı Yazan: Yusuf Tekoglu
Konu: 206 Chip Tuning Uygulaması
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 12:38
Arakaşlar 2004 Model 1.4 HDİ 206 Aracıma Chip tunin uygulaması Yaptırabilirmiyim.
Araca İlerleyen Zamanlarda Zararı Olurmu ?
Yakıtı Hangi Konuda Etkiler?
Ve Maliyeti Nedir.? Nerede Yaptırabilirim. ?
 
Yardımlarınızı Bekliyorum.


-------------
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...

Mercedes Vito 112 CDI VIP

34 CTC 01



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 13:43
nette çok konu var bununla ilgili.araştır derim.
servis onayı verdi ama ben yaptırmadım.


-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 14:27
ıyı bı yere yptırmazsan zararını gorursun kardesım cok ıyı bı yere yaptırman lazım

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 14:44
ıMehmet Gazihan bu konuda 1 numaradır. En son 500 lira diyodu chipe. çok zorlamadan 85 HP yapıyor arabayı, yakıt tüketimi biraz düşüyor. 85 hp yaparsan zararı olmaz... Ama gaza gelip 95-100 hplere çıkartırsan zararı olur elbet :) Mehmet GAzihanın dükkanı yanlış hatırlamıyosam Ümraniyedeydi.


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 14:53
Orjinalini yazan: berko berko Yazdı:

ıMehmet Gazihan bu konuda 1 numaradır. En son 500 lira diyodu chipe. çok zorlamadan 85 HP yapıyor arabayı, yakıt tüketimi biraz düşüyor. 85 hp yaparsan zararı olmaz... Ama gaza gelip 95-100 hplere çıkartırsan zararı olur elbet :) Mehmet GAzihanın dükkanı yanlış hatırlamıyosam Ümraniyedeydi.


AtaŞehire taşınmıştı sanırım .


Mesajı Yazan: Yusuf Tekoglu
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 15:27
tmm ben memhmeti bi araştırım :)

-------------
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...

Mercedes Vito 112 CDI VIP

34 CTC 01


Mesajı Yazan: orhanetap
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 21:55
Mehmet Gazihanı araştırdım bende ama internette hep dizel üzerinde bilgilere ulaştım.

Acaba bu uygulama benzinli araçlarda nasıldır


-------------
206 xt 1.6 110hp


Mesajı Yazan: osman.goksel
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:03
Benzinlilerde chip tuningten pek verim alamazsın, yani değmez.

Ama turbo dizellerde chip tuning %25 den fazla verim veriyor.


-------------
Next Ge 555


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:10
chip tuning in pek bi zararının olduğunu duymadım ama ben şahsen yaptırmayı düşünmüyorum nede olsa fabrika bu kadar uygun gördüyse bununla yetinmeliyiz neticesinde ekonomik araç kullanıyorsak zatn chip tuning pekte işe yaramaz 10 beygir çoğaltılıyormuş zaten


Mesajı Yazan: alper
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:22
atmosferik motorlar chip uygulamasından pek hp sağlayamazlar 10hp olduğunuda pek inanmıyorum sadece söylenti bence 


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:29
chipin zararı yoktur. Fabrika egzos emisyonlarını falan ayarlamak için ve yakıt kalitesi sorunundan dolayı gücü kısıyor, çoğu servis chipi onaylıyo zaten. Özel markaların chipi yetkili serviste atılıyor ve garantiyi bozmuyor. Düzgün yaplan chip hem ekstra güç hemde yakı tasarrufu sağlıyor..


Mesajı Yazan: emaftermath
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:35
Bu chip uygulaması benim de kafamı kurcalıyor...Uzun süredir araştırıyorum...
 
Arkadaşlarında dediği gibi sağlam bir yerde yaptırabilirsek aracın gücüne katkı sağlayıp,yakıt sarfiyatını azaltıyormuş...
 
Chip hallında olumsuz bilgi aldığımı söyleyemem...En olumsuzu " Ne gerek var...!" şeklinde oldu... Gülme
 
Maddi açıdan bakıldığında bana fiyat veren yerler 1000-1300 TL arası ücret biçtiler...Açıkçası bana biraz pahalı geldi...


Mesajı Yazan: alper
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:37
ankarada remaps olcak onlara yaptırmanı tavsiye ederim siteleride olacak 


Mesajı Yazan: Eyüp Duygun
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:42
Chip tuninge ne gerek var dıyenlerin araclarınada yapmak gerek :):)
bana göre aynı aracın ornek olarak 206+ 68hp olanı var sizin aracınızla aynı motor birde 90hp olanı var aynı motorun ne fark var pekı ? Yazılım diyelım.Bazı araclarda turbo enjektorde farklıdır.Ancak bunlar euro motor oldugundan fabrika kısık ayarda cıkarıyor.Bir sürü 1.4hdi yazılım yaptık cok sukur duman atıyor,fazla yakıyor,begenmedım dıyen olmadı.Bu bıde aracın saglıgıyla alakalı bence yaptırın zararını görmezsınız.68hp arac ortalama 84-90 a yakn rakamlar cıkarır.


-------------
Otomobil elektronigi ve Chip Tuning hakkında hersey ...!

MSN:duyguneyup@gmail.com


http://www.ecutuned.com - ecutuned


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:52
ben yolda giderken geçen haftalarda görmüştüm aracını orta şeritten gidiyordun tın tın ne güzel. Pek gazlıcak birine benzemiyordun ama nerde aklına geldi chip uygulaması Gülme

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2011 Saat 23:58
demekkı saman altından su yurutenlerden arkadas :)) yada o gun bır sakınlık cokmus ustune :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2011 Saat 00:13
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

ben yolda giderken geçen haftalarda görmüştüm aracını orta şeritten gidiyordun tın tın ne güzel. Pek gazlıcak birine benzemiyordun ama nerde aklına geldi chip uygulaması Gülme


sessiz durandan korkucaksın Sırıtma


Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2011 Saat 23:07
yok mu yaptıran :)



-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: inceyasar
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 10:22
ben chip tuning yerine tuning boxlardan taktım 2. el aldım baya işe yarıyor eğer arabanı satmayı düşünüyorsan bunu öneririm powerbox ı söküp alabiliyorsun

-------------
2004 307 1.4HDI


Mesajı Yazan: g-demir
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 15:33
güç oranı yüksek yapılırsa hem yakıtın çok artar hem de motor ömrü azalır. eğer araban yüksek km sayısına ulaştıysa dikkatli olman lazım

-------------
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz


Mesajı Yazan: DENİZLİ206+
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2016 Saat 12:12
şu konuyu canlandıralım bakalım. arkadaşlar aracım 2011 peugeot 206+ 1.4 HDI 70HP  konum: Denizli . Gelelim sadede araca racechip http://www.racechip.com.tr/?gclid=CJO1se7wz88CFQUq0wodioQMlA  taktırmayı düşünüyorum daha sonra satarken sökebilmek için yazılım attırmıycam. kullanan varmı bir zararı sıkıntısı olurmu km daha cok fazla degil 95000 civari yada sizler ne tavsiye edersiniz.



Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2016 Saat 22:54
Fabrika çıkışında belli bir dayanıma göre üretilmiş bu motor. Optimum gücü kullanarak maksimum ömrü sağlamaya çalışıyor fabrika. Siz kalkıp da olmayan beygirleri arabaya koyarsanız "bana göre" gerek turbonun gerekse motorun ömründen çalmış olursunuz.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Beyinci_Ugur
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2017 Saat 06:18
Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) 
Chiptuning ikiye ayrılır 

1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla
2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 

1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 

2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 
 
2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :)
         Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 

2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning 
         Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning  yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. 
Eger aracin  motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları  yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir.  aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. 

Şimdi gelelim  chiptuning işleminin mantığına
 
Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır.  gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine  alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok  yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm  e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊

Saygılarımla.


***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE  EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN     KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ***

                              *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** 
 




-------------
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828


Mesajı Yazan: Popomundo
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2017 Saat 08:50
Orjinalini yazan: Beyinci_Ugur Beyinci_Ugur Yazdı:

Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) 
Chiptuning ikiye ayrılır 

1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla
2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 

1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 

2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 
 
2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :)
         Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 

2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning 
         Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning  yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. 
Eger aracin  motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları  yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir.  aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. 

Şimdi gelelim  chiptuning işleminin mantığına
 
Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır.  gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine  alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok  yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm  e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊

Saygılarımla.


***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE  EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN     KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ***

                              *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** 
 


Walla uğur kardeşim seni tebrik ederim yazılım attırmanın en ince detayına kadar anlatmışsın biri bu konuya girip okuduktan sonra daha yaptırsam mı yaptırmasam mı diye soran olmaz Clap


Mesajı Yazan: Beyinci_Ugur
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2017 Saat 23:06
Rica ederim naçizhane tecrübelerimi paylaştım. Üç kuruş para kazanmak için insanların heveslerini kullanmayı doğru bulmuyorum. Arabasının durumu kötü olan Müşterim 3 katı para versede yapmam. Kötü biten finalde “arabamı mahvetti” damgasını yemektense o parayı kazanmamayı tereddütsüz tercih ediyorum. İlla yaptırmak isterse önce eksikleri gidermesini şart koşuyorum. Rabbimiz; iyi müşterilerin karşısına vicdanlı ustaları çıkarsın   

-------------
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net