Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5.00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
    Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 20:19
Arkadaşlar merhaba.
Bende aynı sorun yaklaşık 2.5 yıldır var. Arabamı 2. el 180000km de aldım. Revizyona gittim , iki kere valf değiştirdim ama yine de bu hatayı alıyorum, aldım. Sistematik bir şeyler değişmedikçe de uzun süre alacağımı düşünüyorum. Benim kendi aracıma ait bir gözlemim var, sizlerle paylaşmak istedim.
307 şanzımanı hakkında (AL4) Türk sitelerinde ne yazı varsa hepsini okudum.
Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile sorunun temeli şanzımanın ısınma problemi. 
*Bunun farklı tetikleyicileri var. Mesela LPG taktırmak bunlardan biri olabiliyor, çünkü yanma ısısı benzine göre yüksek. Daha önce yerli forumlarda lpg sistemini çıkarttıktan sonra bu sorundan kurtulanı okumuştum. Bu yüzden bir sebep olarak bunu yazdım.
*Devirdaim sistemindeki en ufak bir sorun: Örneğin radyatörün çalışmaması, fan açmama, hararet problemleri, vs.
*(çok komik bir neden evet biliyorum ama) Motor alt karter koruma sacı. Bu koruma kapağını taktırınca alt bölüm ve dolayısıyla şanzıman yeterince soğuyamıyor ve siz yine meşhur "automatic gearbox fault" hatası alıyorsunuz. Peki ben söktüm mü hayır. Niyetim de yok.
*Yakıt katkıları: İster LPG ister benzin olsun kesinlikle katkısız yakıt kullanmak. Ben insanlara güvenmiyorum. Birçok istasyonu akşam haberlerinde yakıta solvent katkılayıp satarken görüntülediler. Katkı olunca ne oluyor demeyin; bu solvent tipi kimyasallar düzensiz yanma sağlıyor ve bu da motor ısısının yükselmesi için bir sebep. Motor ısınınca şanzıman da ısınıyor.
*Genleşme kabı: Arkadaşlar bende bu otomatik vites arızası sorunu epeydir vardı. Şu aralar yok. Diyeceksiniz ki neden?
Bu genleşme kabının içerisindeki su seviyesinin (veya antifiz karışımı her neyse) MUTLAKA VE MUTLAKA min ve max seviyenin arasında olması gerekiyor. Az olursa araba hararet yapıyor ibre çıkıyor. Bu durum şanzımanı etkiliyor. Çok olursa (örneğin hava genleşme hortumundan bile yukarıda) ağzına kadar doldurursanız, araç yine motor bölümünde su ve ısınan hava miktarlarını ayarlayamıyor ve ısı yükseliyor. Isı yükselince şanzıman doğal olarak ısınıyor ve sensör arıza veriyor. Siz yine sağa çek stop et ve çalıştır yapmak zorunda kalıyorsunuz.
*Yağın eskimesi, valflerin ömürlerinin dolması çok kilometre yapma zaten bilinen sebepler bunları yazmadım ama bunları zaten tamir ettirmiş olan arkadaşlar için görüşlerimi yazdım. Yoksa 200000km de illa bir araç revizyon ister, 40000 km de (örneğin) mutlaka şanzıman yağı değişmek ister. Bu arada yağın da dexron 3 olmaması gerekiyor. Forumda belirtilen ATF LT71141 koyulması gerekiyor. Bunu da bizzat okudum. (Yağ kodu yanlışsa kusuruma bakmayıni biri doğrusunu yazsın).
          Sizden, bu sorunu yaşayan tecrübe eden arkadaşlardan bir ricam var: temiz bir depo ile bir sürüş dener misiniz? Bir ikinci isteğim genleşme tankina bakınız. Su seviyesini mutlaka ve mutlaka minimumun biraz üstüne gelecek şekilde ayarlar mısınız? Mesela orta seviyede olsun.
Ben bu iki konuya dikkat ederek 700 km yol yaptım. Araba hiç hata vermedi. Geçen cumartesi motor yağını değiştirdim. Motor ustası (iyi niyetli olarak) tutup genleşme kabına su eklemiş ağzına kadar. Araba 90 in altına hic inmedi ve iki kere automatic gearbox fault verdi. Bunu bir de siz dener misiniz?Belki el birliğiyle çözeriz.
Bu ve bunun gibi ip uçlarını toplayarak çoğu araç sahibinin canını sıkan, sol şeritte 100 km/sa hızla giderken bir anda "automatic gearbox fault" ve bipleme ile ne yapacağını şaşıran ve ciddi kazalar atlatan (bu durumu en az beş kere yaşadım) insanlara bir faydasının olacağını düşünüyorum. Umarım olur da.
Bu arada belirtmek isterim ki; genleşme kabı uyarısını dikkate alan bir arkadaş bu hatayı almadığını beyan etti. Telefonda konuştuk, karşılıklı olarak bu paylaşımımızdan çok mutlu olduğumuzu dile getirdik (Hamit Bey, Ankara). Umarım daha çok kişi buna bir şekilde çözüm bulur.
Güvenli sürüşler dilerim.
Saygılarımla.

Murat
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 21:10
Ortalıkta adam gibi usta olmayınca insan ne yapacağını bilemiyor.ben otomatik vites selonoid ve yağ değişimi için bu sitedeki ve internette ki herşeyi araştırdım. Neyse otomatik ustasına gittik yağ değişimi ve selenoid degisimi yaptirdim. Usta dedim selonoidi degistirdin yeni yazılım yükleyecek misin ? Öyle birşey yok dedi. Nsl yani internette yapılmasi gerektiğini okudum dedim. Dalga geçecekti nerdeyse. Sonra dedim ki selonoid değişince belli bir süre benzin de kullanmam lazimmis dedim valla hangisi cebine uygunsa onu kullan şart değil dedi. Ben burda sizlere çok güveniyorum burda ki arkadaşlardan allah razı olsun herşeyi paylasiyorlar çözüm sunuyorlar. Ama gelde bunu ustalara anlat
Yukarı Dön
msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 21:23
Bu ustalık işinin okulu yok. Adamlar da bunu göre gör öğreniyor, maksat para kazanması. Sorunu çözmek isteyen adam çok az. Burada araç sahiplerinin çoğu mühendis, avukat, doktor, üniversite öğrencisi vs gibi insanlar. Malesef cehalet çok var. Çünkü sistem buna zorluyor. Sadece para kazan. Sadece kazan , sen kazan. Sanayide bu yöntemin işe yaradığını anlat, usta da bunu uygulasın ve işe yarasın; 100 TL para ister adam. Biz bunlara esir olmayalım. Ön yargıyı lütfen kaldıralım. Yazık günah, adam yıllarca çalışmış araba almış. Otomatik istemiş. Yakışıklı olsun istemiş Peugeot almış. Sonra gitmiş şanzımana 5000-10000 TL paralar gömmüş. Ustalar da bu işten kazansınlar, taksitle ev falan alsınlar. Öyle yağmalasınlar okumuş kesimi. Avukat adam da 5300 TL şanzıman tamir parasını taksite böldürsün , çoluğunun çocuğunun rızkından versin. Ayıptır. Bunun önüne geçmeliyiz.
    Bu konular sabaha kadar konuşmakla bitmez, biz işimize bakalım arkadaşlar.
Deneyim eden, edecek biri varsa yapsın. Paylaşsın sonuçlarını. Zaman ve denemeden çok kazanacağız bu şekilde, inancım bu yönde.
Selamlar.
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 21:24
bu konu hakkında cok konustuk zamanında ama cozumu yok hocam AL4 sanzımanlar tam bı copluk :D revızyon yaptırdım yagını 30.000 de bı degıstırmeme ragmen hala cok ısındıgında vuruntulu gecıs yapıyo bunun pek bı cozumu yok arkadasımda vardı 2 yıl once  2006 makyajlı daha sanzımana el surulmemıstı araba cok ısındıgında sıcak havada resmen arkadan bırı vuruyomus gıbı vuruntu yapıyodu. al4'ler hassas ve narin bi sanzıman cok sert kalkısları felan sevmıyo cunku tork konvertorune ve pervanelere zarar verıyo bunun yanı sıra  arac durmadan da vıtes degısıklıgıne gıdılmemesı gerekır. gear fault hatası bazen yag eksılttıgınde de alabılırsınız  veya eşanjörle su devırdaım'i oldugundan bazen o parcadada sıkıntı olabılıyo ayrı bır bılgı olarak fren pedalının altında 5yada 10 tl'lik fren müşürü var oda frene bastıgınızda sanzımana fren yapılıyo sınyalı gonderıyo onuda ben senede 1 kere degıstırıyorum faydası olurmu bılmem forumda bı cok arkadas onunla ılgılı sorun yasamıstı. sitede aratırsanız biz al4 hakkında dıye bı konu acmıstık herkes orda bır cok bılgı paylastı . Velhasıl kelam AL4 varsa sıkıntı vardır.  yenı 308 de de tork konvertorlu sanzıman kullanılmıs ama bakalım ılerıkı zamanlarda sorun cıkarırmı bılemem genelde yazılımlarında cıkıyo 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
seduray Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2013
Konum: MANİSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 46
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı seduray Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 23:59
madem şanzımanın aşırı ısınmasını engelleyemiyoruz. Araca şanzıman soğutucu eklense olmaz mı ? 
Aşağıdaki videodaki gibi soğutucu parçayı aracına takıp da sonuç alan var mıdır merak ediyorum... 


video: https://www.youtube.com/watch?v=RdZjIp1-Aig

https://www.youtube.com/watch?v=T0MTQiLi_i4




Düzenleyen seduray - 25 Şubat 2015 Saat 00:00
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2015 Saat 10:58
Ben şunu da farkettim. Aracı hafif yokuş bile olsa park ederken önce vitesi boşa alın sonra el frenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin.yük el frenine binsin. Sonra frene tekrar basıp P ye alın.stop edin. Ben bunun çok faydasını gördüm. Böylelikle vites sapıtmıyor hiç
Yukarı Dön
msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2015 Saat 11:57
Şurda daha net bir montaj var:
https://www.youtube.com/watch?v=7oM5ep42740

Talip Bey in gönderdiğinde bir filtre takılmasından bahsediliyor, ama orada da bi soğutucu var.
Genleşme kabını kontrol eden arkadaşlardan cevap bekliyoruz. Bunu sürekli hatırlatacağım, bildiğini ekleyen , yol gösteren arkadaşlara içten teşekkürler, Allah razı olsun.

307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Yukarı Dön
okiritakiri Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2017
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okiritakiri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2017 Saat 13:24
Öncelikle msertkol arkadaşımıza ve bu işle yorum yaparak yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Aracım  pejo 307 SW  Automatic Gearbox Fault hatasını alıyorum. Özel servise götürdüm Öncelikle yağ değişimi oldu düzelmedi,akabinde haftasına  selonid basınc vanaları değiştirildi,yine sorun aynı sorun. Anlatılanların tıpkısını yaşıyorum.Yabancı forumlara kadar okudum ama sorunun çözümünü bulana rastlayamadım. Açıkcası kendine yine teşekkür ediyorum,bıkmadan yukardaki yazıyı yazmış sevgili msertkol arkadaşımız, söylediklerini uygulayacağım. Bu mesaj atılılalı uzun bir süre olmuş acaba msertkol arkadaşımızın söylediklerini deneyen varmı,yada sertkol arkadaşımız  aynı arızadan kurtuldumu bunu merak ediyorum.Cevaplarınızı en kısa zamanda bekliyorum.Herkeze teşekkür ederim.
Yukarı Dön
emrepunar Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mart 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 255
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emrepunar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2017 Saat 12:16
ben aracımı ilk aldıgımda başıma gemişti o hata benim aracım 2006 makyajlı 307 sw du fren müşürü var direksiyonun altında onu değiştirdiler düzeldi usta ile teste sohbetimizde eski otomatiklerde yag sogutma haznesi küçük oldugu için bu sorunlar sürekli çıkayor gibi bir tabir kullanmıştı.
Yukarı Dön
turgay307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 52
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı turgay307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Mart 2017 Saat 15:02
selam arkadaşlar bende yaklaşık 3 yıllık 307 kullanıcısıyım. evet otomatiği sıkıntılı. arızaları can sıkıyor ama inanın sadece şanzımandan değil can sıkıntısı piyasada bu işi bilen doğru dürüst usta yok. herkesin dediğine inanmayın, bilgisayarın söylemiş olduğu tüm arızalara itibar göstermeyin. Çünkü bazen bir kaç arıza verebiliyor ve bir arıza diğerlerini arıza olmasa da tetikleyebiliyor. ucuzdan pahalıya doğru hareket edin her zaman. ısınma sıkıntısı ile ilgili olarakta biraz daha büyük soğutucu takıyorlar ama sakın taktırmayın hiç bir yararı yok. sadece tuzak para tuzağı. araç 97 derecede müşiri açıyo yani su sıcaklığı 97 de iken şanzıman yağ sıcaklığı 115 lere çıkıyor, şanzumanın içinde arka kapak deniliyordu galiba sıcağı görünce genleşiyor,  hem vuruntu hemde yağın özelliğini kaybetmesine sebep oluyor .evet soğutucusu küçük ama oraya bidon kadar soğutucu taksanızda bir anlamı yok. yani bu aracın sıcakta soğukta düşmanı. yazın fazla yormadan kışında ısıtmadan kullanmayın. benim görüşlerim bunlar. teşekkürler
Yukarı Dön
eyupsenturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Mart 2017
Konum: EDREMIT
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eyupsenturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2017 Saat 21:12
ben de şu an aynı dertten muzdaribim sanzumancıya gittim araca bakmadan direkt selenoid valfi değiştiricez sorun geçecek dedi 1000 tl istedi vermedim. başka biri de aracı kar modunda kullan sorun yaşamazsın dedi 5 gündür sorun çıkmadı . maddiyatım düzelince yaptıracağım mecburen ama bu genleşme kabı nerede ?
Yukarı Dön
turgay307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 52
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı turgay307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2017 Saat 21:18
Genlesme. Kabi filan yok. Isininca Yag arka kapak kendini saliyordu galiba oyle hatirliyorum. Eger tum parcalari orjinal takarsa bile en baba 600 liradir selenoid ve yag degisimi. Fazla para vermeyin
Yukarı Dön
Destroyer Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2017
Konum: Uşak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Destroyer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2018 Saat 14:08
Malesef bende sabah soğukken bile çıkmaya başladı.
Yukarı Dön
kalecik61 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Ağustos 2017
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kalecik61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2018 Saat 19:04
Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
Yukarı Dön
hakushen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 36
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakushen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 11:44
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.


Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:55
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 13:36
Orjinalini yazan: kalecik61 kalecik61 Yazdı:

Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
Hocam ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım  oto var. Prosedüre uygun olarak yağ  değişimi  yapıyor. Bu konuda bilgili. Daha önce başka yerde değiştirmiştim farkı gördüm. Sogukken olan vuruntular kayboldu.
Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye

Yukarı Dön
Cemm Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 36
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Cemm Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2019 Saat 15:59
Abiler çok güzel anlatmışsınız benim aracımın harareti yükseldiğinde sıkıntı olmuyor daha çok soğukken az eğimli rampalarda hatta neredeyse hiç eğimsiz yerlerde ilk çalıştırmadan sonra göstergede (-) çıkıyor 3 kere beep beep sesi ile birlikte aracın sesi değişiyor ve çekişten düşüyor bu hata devam ederken rampada dur kalk yaparken geri gidiyor araç tam gaz versenizde  kalkmıyor stop edip tekrar çalıştırınca hiç bir sıkıntı olmadan devam ediyor ve bu sorunu triptonicte de denedim yine aynı yerlerde aynı şekilde hata veriyor yağ ve fren müşürünü değiştirdim hata devam ediyor şimdi bu beyin güncellemelerini yaptırıcam sonra tekrar yazacağım Ankara’da bildiğiniz bir şanzımancı var mıdır peki güncelleme işini yapacak

Düzenleyen Cemm - 08 Şubat 2019 Saat 16:00
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2019 Saat 16:42
cem şanzuman güncellemesini yetkili serviste yaptır 50-100 tl belki pahalı olur ama problemsiz olur. fatih peugeot tavsiye ederim arayıp bilgi alabilirsin.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
Cemm Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 36
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Cemm Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2019 Saat 12:10
Abi güncelleme diye gittim sanayiye önce baktılar 9 tane hata yazdı makina sildiler tekrar yapınca tekrar gel dediler nokta atışı yapalım dediler :) tamam diyip çıktım sonra hatayı yine verdi tabi ki de götürdüm selenoid değiştirdik 600 tl bi hesap çıkardı şu an şanzıman kendini korumaya almıyor ama mutlu değilim gibi vites geçişler çok hissedilir oldu vites düşürürken aynı şekilde ne yapmak lazım
Yukarı Dön
emir.bulut Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Ekim 2019
Konum: ESKİŞEHİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emir.bulut Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ekim 2019 Saat 22:50
arkadaşlar yukarıda arkadaş yazmış araçlarımızın şanzıman sorununun ana sebebi ısı ,şanzıman yağ soğutucunun tıkanması ve ya tam soğutamama , devirdaimin şanzımanı sogutması için termostatın açması gerek oda yukarda arkadaşın dediği gibi termostat açana kadar şanzıman 115-120 derecelere ulaşıyor buda uyarılara sebeb oluyor, şanzımana giden su borusuna baktığınızda radyatörden alınmıştır oysaki radyatörden alınacagına motordan alınsa yani lpg sistemine alındığı gibi alınsaydı araç çalışır çalışmaz su devir etmeye başlayacağından sorunda ortadan kalkacaktı, aslında mühendislik hatası bence ayrıca birde şanzımanın üzerinde tork konvertör ve beyin soketi var oraya antifiriz vs bulaştı ise hatayı oradan da alırsınız o soketi temizletip kaplama yapmanızı tavsiye ederim,,,

Düzenleyen emir.bulut - 04 Ocak 2020 Saat 01:03
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26300 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 181 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37000 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296727 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 86 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94099 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 862 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1033 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6236 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 309 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3615 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49360 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 529 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 344 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 592 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 91 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1873 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1051 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English