![]() |
|
Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
turgay307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı turgay307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
selam arkadaşlar bende yaklaşık 3 yıllık 307 kullanıcısıyım. evet otomatiği sıkıntılı. arızaları can sıkıyor ama inanın sadece şanzımandan değil can sıkıntısı piyasada bu işi bilen doğru dürüst usta yok. herkesin dediğine inanmayın, bilgisayarın söylemiş olduğu tüm arızalara itibar göstermeyin. Çünkü bazen bir kaç arıza verebiliyor ve bir arıza diğerlerini arıza olmasa da tetikleyebiliyor. ucuzdan pahalıya doğru hareket edin her zaman. ısınma sıkıntısı ile ilgili olarakta biraz daha büyük soğutucu takıyorlar ama sakın taktırmayın hiç bir yararı yok. sadece tuzak para tuzağı. araç 97 derecede müşiri açıyo yani su sıcaklığı 97 de iken şanzıman yağ sıcaklığı 115 lere çıkıyor, şanzumanın içinde arka kapak deniliyordu galiba sıcağı görünce genleşiyor, hem vuruntu hemde yağın özelliğini kaybetmesine sebep oluyor .evet soğutucusu küçük ama oraya bidon kadar soğutucu taksanızda bir anlamı yok. yani bu aracın sıcakta soğukta düşmanı. yazın fazla yormadan kışında ısıtmadan kullanmayın. benim görüşlerim bunlar. teşekkürler
|
|
![]() |
|
emrepunar ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Mart 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emrepunar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ben aracımı ilk aldıgımda başıma gemişti o hata benim aracım 2006 makyajlı 307 sw du fren müşürü var direksiyonun altında onu değiştirdiler düzeldi usta ile teste sohbetimizde eski otomatiklerde yag sogutma haznesi küçük oldugu için bu sorunlar sürekli çıkayor gibi bir tabir kullanmıştı.
|
|
![]() |
|
okiritakiri ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı okiritakiri
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Öncelikle msertkol arkadaşımıza ve bu işle yorum yaparak yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Aracım pejo 307 SW Automatic Gearbox Fault hatasını alıyorum. Özel servise götürdüm Öncelikle yağ değişimi oldu düzelmedi,akabinde haftasına selonid basınc vanaları değiştirildi,yine sorun aynı sorun. Anlatılanların tıpkısını yaşıyorum.Yabancı forumlara kadar okudum ama sorunun çözümünü bulana rastlayamadım. Açıkcası kendine yine teşekkür ediyorum,bıkmadan yukardaki yazıyı yazmış sevgili msertkol arkadaşımız, söylediklerini uygulayacağım. Bu mesaj atılılalı uzun bir süre olmuş acaba msertkol arkadaşımızın söylediklerini deneyen varmı,yada sertkol arkadaşımız aynı arızadan kurtuldumu bunu merak ediyorum.Cevaplarınızı en kısa zamanda bekliyorum.Herkeze teşekkür ederim.
|
|
![]() |
|
msertkol ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Şurda daha net bir montaj var:
https://www.youtube.com/watch?v=7oM5ep42740 Talip Bey in gönderdiğinde bir filtre takılmasından bahsediliyor, ama orada da bi soğutucu var. Genleşme kabını kontrol eden arkadaşlardan cevap bekliyoruz. Bunu sürekli hatırlatacağım, bildiğini ekleyen , yol gösteren arkadaşlara içten teşekkürler, Allah razı olsun. |
|
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben şunu da farkettim. Aracı hafif yokuş bile olsa park ederken önce vitesi boşa alın sonra el frenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin.yük el frenine binsin. Sonra frene tekrar basıp P ye alın.stop edin. Ben bunun çok faydasını gördüm. Böylelikle vites sapıtmıyor hiç
|
|
![]() |
|
seduray ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2013 Konum: MANİSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
madem şanzımanın aşırı ısınmasını engelleyemiyoruz. Araca şanzıman soğutucu eklense olmaz mı ?
Aşağıdaki videodaki gibi soğutucu parçayı aracına takıp da sonuç alan var mıdır merak ediyorum... video: https://www.youtube.com/watch?v=RdZjIp1-Aig https://www.youtube.com/watch?v=T0MTQiLi_i4 Düzenleyen seduray - 25 Şubat 2015 Saat 00:00 |
|
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu konu hakkında cok konustuk zamanında ama cozumu yok hocam AL4 sanzımanlar tam bı copluk :D revızyon yaptırdım yagını 30.000 de bı degıstırmeme ragmen hala cok ısındıgında vuruntulu gecıs yapıyo bunun pek bı cozumu yok arkadasımda vardı 2 yıl once 2006 makyajlı daha sanzımana el surulmemıstı araba cok ısındıgında sıcak havada resmen arkadan bırı vuruyomus gıbı vuruntu yapıyodu. al4'ler hassas ve narin bi sanzıman cok sert kalkısları felan sevmıyo cunku tork konvertorune ve pervanelere zarar verıyo bunun yanı sıra arac durmadan da vıtes degısıklıgıne gıdılmemesı gerekır. gear fault hatası bazen yag eksılttıgınde de alabılırsınız veya eşanjörle su devırdaım'i oldugundan bazen o parcadada sıkıntı olabılıyo ayrı bır bılgı olarak fren pedalının altında 5yada 10 tl'lik fren müşürü var oda frene bastıgınızda sanzımana fren yapılıyo sınyalı gonderıyo onuda ben senede 1 kere degıstırıyorum faydası olurmu bılmem forumda bı cok arkadas onunla ılgılı sorun yasamıstı. sitede aratırsanız biz al4 hakkında dıye bı konu acmıstık herkes orda bır cok bılgı paylastı . Velhasıl kelam AL4 varsa sıkıntı vardır. yenı 308 de de tork konvertorlu sanzıman kullanılmıs ama bakalım ılerıkı zamanlarda sorun cıkarırmı bılemem genelde yazılımlarında cıkıyo
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
msertkol ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu ustalık işinin okulu yok. Adamlar da bunu göre gör öğreniyor, maksat para kazanması. Sorunu çözmek isteyen adam çok az. Burada araç sahiplerinin çoğu mühendis, avukat, doktor, üniversite öğrencisi vs gibi insanlar. Malesef cehalet çok var. Çünkü sistem buna zorluyor. Sadece para kazan. Sadece kazan , sen kazan. Sanayide bu yöntemin işe yaradığını anlat, usta da bunu uygulasın ve işe yarasın; 100 TL para ister adam. Biz bunlara esir olmayalım. Ön yargıyı lütfen kaldıralım. Yazık günah, adam yıllarca çalışmış araba almış. Otomatik istemiş. Yakışıklı olsun istemiş Peugeot almış. Sonra gitmiş şanzımana 5000-10000 TL paralar gömmüş. Ustalar da bu işten kazansınlar, taksitle ev falan alsınlar. Öyle yağmalasınlar okumuş kesimi. Avukat adam da 5300 TL şanzıman tamir parasını taksite böldürsün , çoluğunun çocuğunun rızkından versin. Ayıptır. Bunun önüne geçmeliyiz.
Bu konular sabaha kadar konuşmakla bitmez, biz işimize bakalım arkadaşlar. Deneyim eden, edecek biri varsa yapsın. Paylaşsın sonuçlarını. Zaman ve denemeden çok kazanacağız bu şekilde, inancım bu yönde. Selamlar.
|
|
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ortalıkta adam gibi usta olmayınca insan ne yapacağını bilemiyor.ben otomatik vites selonoid ve yağ değişimi için bu sitedeki ve internette ki herşeyi araştırdım. Neyse otomatik ustasına gittik yağ değişimi ve selenoid degisimi yaptirdim. Usta dedim selonoidi degistirdin yeni yazılım yükleyecek misin ? Öyle birşey yok dedi. Nsl yani internette yapılmasi gerektiğini okudum dedim. Dalga geçecekti nerdeyse. Sonra dedim ki selonoid değişince belli bir süre benzin de kullanmam lazimmis dedim valla hangisi cebine uygunsa onu kullan şart değil dedi. Ben burda sizlere çok güveniyorum burda ki arkadaşlardan allah razı olsun herşeyi paylasiyorlar çözüm sunuyorlar. Ama gelde bunu ustalara anlat
|
|
![]() |
|
msertkol ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar merhaba.
Bende aynı sorun yaklaşık 2.5 yıldır var. Arabamı 2. el 180000km de aldım. Revizyona gittim , iki kere valf değiştirdim ama yine de bu hatayı alıyorum, aldım. Sistematik bir şeyler değişmedikçe de uzun süre alacağımı düşünüyorum. Benim kendi aracıma ait bir gözlemim var, sizlerle paylaşmak istedim. 307 şanzımanı hakkında (AL4) Türk sitelerinde ne yazı varsa hepsini okudum. Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile sorunun temeli şanzımanın ısınma problemi. *Bunun farklı tetikleyicileri var. Mesela LPG taktırmak bunlardan biri olabiliyor, çünkü yanma ısısı benzine göre yüksek. Daha önce yerli forumlarda lpg sistemini çıkarttıktan sonra bu sorundan kurtulanı okumuştum. Bu yüzden bir sebep olarak bunu yazdım. *Devirdaim sistemindeki en ufak bir sorun: Örneğin radyatörün çalışmaması, fan açmama, hararet problemleri, vs. *(çok komik bir neden evet biliyorum ama) Motor alt karter koruma sacı. Bu koruma kapağını taktırınca alt bölüm ve dolayısıyla şanzıman yeterince soğuyamıyor ve siz yine meşhur "automatic gearbox fault" hatası alıyorsunuz. Peki ben söktüm mü hayır. Niyetim de yok. *Yakıt katkıları: İster LPG ister benzin olsun kesinlikle katkısız yakıt kullanmak. Ben insanlara güvenmiyorum. Birçok istasyonu akşam haberlerinde yakıta solvent katkılayıp satarken görüntülediler. Katkı olunca ne oluyor demeyin; bu solvent tipi kimyasallar düzensiz yanma sağlıyor ve bu da motor ısısının yükselmesi için bir sebep. Motor ısınınca şanzıman da ısınıyor. *Genleşme kabı: Arkadaşlar bende bu otomatik vites arızası sorunu epeydir vardı. Şu aralar yok. Diyeceksiniz ki neden? Bu genleşme kabının içerisindeki su seviyesinin (veya antifiz karışımı her neyse) MUTLAKA VE MUTLAKA min ve max seviyenin arasında olması gerekiyor. Az olursa araba hararet yapıyor ibre çıkıyor. Bu durum şanzımanı etkiliyor. Çok olursa (örneğin hava genleşme hortumundan bile yukarıda) ağzına kadar doldurursanız, araç yine motor bölümünde su ve ısınan hava miktarlarını ayarlayamıyor ve ısı yükseliyor. Isı yükselince şanzıman doğal olarak ısınıyor ve sensör arıza veriyor. Siz yine sağa çek stop et ve çalıştır yapmak zorunda kalıyorsunuz. *Yağın eskimesi, valflerin ömürlerinin dolması çok kilometre yapma zaten bilinen sebepler bunları yazmadım ama bunları zaten tamir ettirmiş olan arkadaşlar için görüşlerimi yazdım. Yoksa 200000km de illa bir araç revizyon ister, 40000 km de (örneğin) mutlaka şanzıman yağı değişmek ister. Bu arada yağın da dexron 3 olmaması gerekiyor. Forumda belirtilen ATF LT71141 koyulması gerekiyor. Bunu da bizzat okudum. (Yağ kodu yanlışsa kusuruma bakmayıni biri doğrusunu yazsın). Sizden, bu sorunu yaşayan tecrübe eden arkadaşlardan bir ricam var: temiz bir depo ile bir sürüş dener misiniz? Bir ikinci isteğim genleşme tankina bakınız. Su seviyesini mutlaka ve mutlaka minimumun biraz üstüne gelecek şekilde ayarlar mısınız? Mesela orta seviyede olsun. Ben bu iki konuya dikkat ederek 700 km yol yaptım. Araba hiç hata vermedi. Geçen cumartesi motor yağını değiştirdim. Motor ustası (iyi niyetli olarak) tutup genleşme kabına su eklemiş ağzına kadar. Araba 90 in altına hic inmedi ve iki kere automatic gearbox fault verdi. Bunu bir de siz dener misiniz?Belki el birliğiyle çözeriz. Bu ve bunun gibi ip uçlarını toplayarak çoğu araç sahibinin canını sıkan, sol şeritte 100 km/sa hızla giderken bir anda "automatic gearbox fault" ve bipleme ile ne yapacağını şaşıran ve ciddi kazalar atlatan (bu durumu en az beş kere yaşadım) insanlara bir faydasının olacağını düşünüyorum. Umarım olur da. Bu arada belirtmek isterim ki; genleşme kabı uyarısını dikkate alan bir arkadaş bu hatayı almadığını beyan etti. Telefonda konuştuk, karşılıklı olarak bu paylaşımımızdan çok mutlu olduğumuzu dile getirdik (Hamit Bey, Ankara). Umarım daha çok kişi buna bir şekilde çözüm bulur. Güvenli sürüşler dilerim. Saygılarımla. Murat
|
|
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |