|
otomatik sanziman yagi ve sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
volkan22
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010 Konum: kibris Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2012 Saat 16:08 |
|
arkadaslarim iyi forumlar.
benim arac 306 otomatik sanziman BLA Al4 a sahip vites gecislerinde vuruntu oluyor bazen araci D konumunda suremiyorum 1.2.3 kendim atiyorum , yokus cikarken kar ve spor isiklari yanip sonuyor arac cekisden dusuyor. aracimin km 119 bin km sonra kenara cekip sonduruyorum calisdirdigimda duzeliyor ve(( bu arizayi duz yolda yapmiyor yokusa wurunca spor ve kar isiklarini yanip yanip sonuyor )) yagi kontrol etmek istiyorum ama herhangi bir cubuk veya ona benzer bisey goremedim yardimci olursaniz sevinirim en azindan yagindan emin olayimki ciddi arizalar vermesin.
Düzenleyen volkan22 - 26 Haziran 2012 Saat 01:51 |
||
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Merhaba.
Bu şanzımanlarda yağ çubuğu bulunmuyor sadece doldurmak için tapası var. Normalde bu yağın 30.000 km de bir Mobil LT 71141 yağ ile değişmesi gerekiyor, eğer daha önce hiç değişmemişse bir an önce değişmelidir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
hiç canını sıkma bu dert bende de var yağ ile alakası yok
bence sogutma tertibatından kaynaklı yağ aşırı sıkısınca ısınıyor hatta dur kalk sehir içinde bile çözüm mü bende bulamadım halen biniyorum böylece
|
||
fTh206
2. Vites 15 - Haziran - 1991 Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011 Konum: İstanbul/Şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 652 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Kar ve spor modu ışıkları yanıp sönüyosa selenoidlerde arızalı bilgisayara bağlatıp baktırın bence
|
||
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Her sorunu kendininkiyle bir tutma. Binbir turlu sorun var ve cogu bu sekilde ortaya cikiyor. |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
kar ve spor genel anlamda şanzımana yansıyan bir hata gezmediğim usta kalmadı şanzımana hatayı gösteren bir çok etken var dediler ne olduğunu söyleyemediler ha bu arada özelden 307 ile al4 aynı sorunu yaşamıs selenoidleri değiştirmiş ama yinede sorunu çözülmemiş birisi ile de uzun uzadıya dertleştik KOLİVA. evet yönetici olabilirsin bilgin de fazla olabilir ama çok bilen çok yanılır derler. bilmem katılır mısın ben hemen selenoide veremiyorum ama ilk herkes yağ değiştir olmadı selenoid diyor. ben aynısını söylemedim. bu araçların kanaatimce sogutma tertibatında sıkıntı var al4 için diyorum satarsamda kurtulacam. ama çözdürebilsem düşük maliyetle kullanacam memnuniyetle al4 ümü
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Estagfirullah benim boyle bir amacim yok. Cok bildigimi de iddia etmiyorum. Sadece bilgilerimi paylasiyorum o kadar. Pek cok kere yanildigim da olmustur. Bu da nereden cikti anlayamadim acikcasi. Ayrica yoneticiligin de bununla bir alakasi yok. Ben normal uye iken de ayni sekilde yardimci olmaya calisiyordum. Ben senin sorunun icin selenoid degisimini onerdigimi hatirlamiyorum. Hatta ve hatta senin aracinda sanziman namina bir problemin olmadigini da soylemistim. Senin sorunun icin su son mesajimda cok guzel seyler yazmisim. Bu yorum isigi altinda belirttigim aksamlari kontrol ettin veya ettirdin mi? http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23584&PID=366679&title=al4-ya-snma-sorununu-zen-buraya-ltfen#366679 Düzenleyen koliva - 25 Haziran 2012 Saat 22:31 |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bende hicvetmek degildi aslında seni neyse özür diliyorum çünkü herkesin derdinde yorum yazarak yardımı olan sensin.
ben daha sana göre çömezim teşekkürler hoşgörüne saglıcakla kalın
|
||
rugger35
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012 Konum: Nevşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 65 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
İnsanlar hoşgörülü olunca dünya ne güzel bir yer oluyor değil mi?
|
||
2004 - 307 SW 1,6 (Pack) - Deniz Yeşili - Benzin
|
||
volkan22
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010 Konum: kibris Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
arkadaslarim yardim ettiginiz icin sagolun tabi dediginiz gibi oto sanziman binbir turlu ariza yapar:)
benim asil sorunum su vites gecislerinde wuruntu mesela bizim burda kibrisi bilirsiniz daga cikarken yokusda hep yakiyor sicaklikda olabilir ama vites gecisleri wurunttu oluyor yazimda belirttigim gibi D konumunda suremiyorum pek rahatsiz ediyor kendim atiyorum vitesleri genelde ve ayrica yag tmm mi emin degilim o yuzden yag cubugu gibi bir olcme sansim warmi onu sormak isdedim bu ariza vites gecislerinde wuruntu ve yokus cikarken de kar ve spor isiklarinin yanip sonmesi ve vitesi 3.. vitese gecmesi sondurup calisdirinca duzelmesi.. ayrica bisey dikkatimi cekdi 2.ci vitesde sankide 2 vites war 3 u atmiyorum sankide 1,5 //sora 2 vitese gecer gibi oluyor aracimin kilometer 119bin km sicaklik konusundada o konuyada deyineyim arkadaslarim sicaklik 90 i gecmedigi durumlardada yapiyor zaten bana sorarsaniz vites gecislerini tam yapmiyor sanziman sanki yokus cikarken 3 de giderken 2 ye dusmesi gerekse dusmuyor pek ve bogulma yasaniyor sanki mesela dikkatimi ceken biseyde hep ayni virajda 2 vitese duserken ayni wuruntu hep kendi kendine yokusu cikarken ayni wiraja gelince hep ayni noktada ciddi bir wuruntu yapiyor... simdiden her yardimci olana tesekkur ediyorum cok saolun
Düzenleyen volkan22 - 26 Haziran 2012 Saat 00:49 |
||
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Arkadaşlar, birincisi şunda mutabık kalalım.. Otomatik şanzımanda şu sorun var sorusuna direk yağ ve selonoid diye yaklaşmayalım. Her ikisinin belirtileri farklıdır.
Peugeot firması der ki; benim bu şanzımanın içine koyduğum yağ, şanzıman revizyonuna kadar 150 ila 200 bin km dir bu değer, değişmesine gerek yoktur. (aksi bir durum olmadığı takdirde) Bu yağın aşınma,bozulma riski normal madeni yağlara oranla çok çok geç olur. Nedeni ise, Tamamen kapalı sistem içinde oluşudur.Bu yağı bozabilecek tek şey balata tozlarıdır ki bu da zaten şanzıman revizyonu gerektirir ve normal kullanım şartlarında minimum 150 bin km dir.. Arızanın argoritması incelendiğinde, balata tozunun yağ ile karışmasından doğan çamurlaşma ilk önce selonoid valflarin tümü,hidrolik ünite ve tork konvertere kadar gider.Eğer araçlarınız bu tip ağrazlar vermeye başladımı yapılacak revizyon maliyeti 1000 TL den başlar 2000 de son bulur. o ustaların bahsettiği 3000 ve 5000 gibi rakamlar ancak kilitlenen ve yürümez hale gelen şanzımanlar içindir. Düz vitesli araçlarda 150 bine kadar en az 3 cü baskı balata değişimi yapıldığı var sayılırsa maliyetleri kafa kafaya gelecektir. Benim arkadaşımızın anlatımından yola çıkarak hidrolik ünite son demlerini oynuyor kanısına varıyorum.Bence daha fazla zorlamadan şanzımanı açtırması gerektiğini düşünüyorum. Kar ve spor mod ışıkları sadece şanzıman üzerindeki elektronik arızaları algılar, mekanik olanları algılamaz Ayrıca Tolga'ya katılıyorum soğutma sistemleri yeterli gelmiyor bu araçların.Fakat Tolga'ya bir yerde katılmıyorum, bunlar üzerinde az masraf yapıp binerim mantığı yok maalesef. Hakkı neyse cebinden çıkacak rahat,rahat bineceksin.Özür diliyerek söylüyorum yada otomatik araçtan uzak duracaksın. Şu da var ki bence AL4 şanzımanlar, kullanılması gerektiği gibi kullanıldığında DSG şanzımanı bozar atar. Ben hepsini kullandım, şuan 8 ileri Steptronic F1 kullanıyorum (marka vermek istemiyorum) ve bana AL4 ün tadını vermiyor inanın. AL4 vites geçiş zamanlarını sürücünün sürüş durumuna göre ayarlarken diğer kullandığım aracım ise kalkıştan itibaren çatır çatır 8 vitesi de ard arda atıyor. Kullananlar bilir bu vites yapısı 100 km süratle giderken biraz hızlanayım dediğimde önce 8 den 5 e oradan 3 e birden çekiyor, makine zaten kuvvetli bu sefer yavaşlatacağım diye göbeğini çatlatıyor insanın. (alışmak biraz zaman alıyor) AL4 ise yokuş inerken bir vites düşürüp motoru kompresöre alır ve meyil ne kadar dik olsa da isterse devir saati redline yapsa dahi gaza dokunmadığınız sürece vites büyütmez,güvenli bir iniş sağlar Bizim tek eksiğimiz biz otomatik şanzımanı manuel gibi kullanmaya kalktığımızdan erken bitiriyoruz. Arkadaşın sorusu arada kaynadı, aracın km sini yazarmısın ona göre tahmin yürütelim. |
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
volkan22
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010 Konum: kibris Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bir ust konuda yazdim kardesim arac zaten sorunsun gidiyor bolede konuya bakarsan anlarsin km side yazdili D konumunda surerken vites gecislerinde vuruntu oluyor ve uzun yokus vurunca spor ve kar isiklari yanip sonuyor 3 . vitese atiyor onunda disinda arac takir takir gidiyor:SS
aracin cekisi gayet guzel ve (D) konumundada yokus da geriyede akmiyor ayrica (D) ye koyunca sanzimandan ciz diye sesde geliyor yag pompa sesi heralde tam anlamam
ve onemli bir kisimda (1 vites ---2 ye atiyorum sanki 1-bucuk -- sonra 2 vites gecer gibi 3 vites atiyor (2 vitese Kadar) ben neden mi korkuyorum bizim burda anlayan anlamayan makinist bana para kessinler diye binbirturlu sey sunacaklar en pahali yoldan sanziman acilacak vs gibi.. o yuzden yardim lazim lutfen.
Düzenleyen volkan22 - 26 Haziran 2012 Saat 01:59 |
||
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver
|
||
ismail özdemir
2. Vites 26 - Mart - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: ANKARA/elvanknt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ismail özdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
arkadaşlar hep diyorum bu yağ değiştirme sadece fantazi o kadar hiçbir işe yaramıyor boşa şanzımanınızla oynatmayın...
|
||
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
2. vitesten sonra 2.5 vitese geçiyor hissi o anda basıncı bosaltmasından kaynaklandığı yazıyordu
bmw de de var diye yazıyordu aslında 2.viteste ama basıncı bosaltarak 3. vitese geçiş sagladığı yazıyordu ve mantıklı geldi bana bende merak etmiş ve araştırınca bunu ögrenmiştim |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
peki METİN üstad.
aybnı sorun aracımda da var 2003 406 hdi bva 143000 de yağ ısınınca yapıyor su çözüm olabilir mi ne dersin termostadı değiştirerek fan sensörünü de 90 değilde daha önce mesela 80 de açmasını sağlasak sorun bir nebze çözülür mü ne dersin |
||
caspercenk
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Mart 2015 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı caspercenk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
merhaba arkadaşlar,
sanzuman soğutucusu bu mudur? 306 akunun hemen altında. kalorifer petegim degisti,o sırada fark ettim. Aynısını partner dizel sanzuman soğutucu olarak gördüm.
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Evet sogutucu resimdeki parcadir. Bu arada iyi konu hortlatmissin. Beni de gerilere goturdun bi an
|
||
serkanay55
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanay55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Herkez sorunu yazmış kimse sorunu cozebildigini yazmamis yoksa onların araçlarını bizmi aldık böyle bir sorun bende var fakat sadece sıcak havada vuruntu yapıyor normalde geçişlerde hiç bir sıkıntım yok soğutucu ya aklım takıldı şimdi bir çözüm bulursam mutlaka yazacağım 😂😂
|
||
alikonce
1. Vites 01 - Nisan - 1983 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
konu hortladı iyi oldu uzun süre trafikte ısınınca sadece d de iken vuruntu sebebi soğutucu sebeplimi acaba???
|
||
serkanay55
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanay55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Şanzıman ustalari hemen selenoid ve yağ digisecek diyor ama pek ustaya guvenmem önce kendim bakarım olmazsa el mahkum bir yolunu bulacağız su sogotucu olayına bir el atacağım
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |