|
Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
msertkol
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 20:19 |
Arkadaşlar merhaba.
Bende aynı sorun yaklaşık 2.5 yıldır var. Arabamı 2. el 180000km de aldım. Revizyona gittim , iki kere valf değiştirdim ama yine de bu hatayı alıyorum, aldım. Sistematik bir şeyler değişmedikçe de uzun süre alacağımı düşünüyorum. Benim kendi aracıma ait bir gözlemim var, sizlerle paylaşmak istedim. 307 şanzımanı hakkında (AL4) Türk sitelerinde ne yazı varsa hepsini okudum. Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile sorunun temeli şanzımanın ısınma problemi. *Bunun farklı tetikleyicileri var. Mesela LPG taktırmak bunlardan biri olabiliyor, çünkü yanma ısısı benzine göre yüksek. Daha önce yerli forumlarda lpg sistemini çıkarttıktan sonra bu sorundan kurtulanı okumuştum. Bu yüzden bir sebep olarak bunu yazdım. *Devirdaim sistemindeki en ufak bir sorun: Örneğin radyatörün çalışmaması, fan açmama, hararet problemleri, vs. *(çok komik bir neden evet biliyorum ama) Motor alt karter koruma sacı. Bu koruma kapağını taktırınca alt bölüm ve dolayısıyla şanzıman yeterince soğuyamıyor ve siz yine meşhur "automatic gearbox fault" hatası alıyorsunuz. Peki ben söktüm mü hayır. Niyetim de yok. *Yakıt katkıları: İster LPG ister benzin olsun kesinlikle katkısız yakıt kullanmak. Ben insanlara güvenmiyorum. Birçok istasyonu akşam haberlerinde yakıta solvent katkılayıp satarken görüntülediler. Katkı olunca ne oluyor demeyin; bu solvent tipi kimyasallar düzensiz yanma sağlıyor ve bu da motor ısısının yükselmesi için bir sebep. Motor ısınınca şanzıman da ısınıyor. *Genleşme kabı: Arkadaşlar bende bu otomatik vites arızası sorunu epeydir vardı. Şu aralar yok. Diyeceksiniz ki neden? Bu genleşme kabının içerisindeki su seviyesinin (veya antifiz karışımı her neyse) MUTLAKA VE MUTLAKA min ve max seviyenin arasında olması gerekiyor. Az olursa araba hararet yapıyor ibre çıkıyor. Bu durum şanzımanı etkiliyor. Çok olursa (örneğin hava genleşme hortumundan bile yukarıda) ağzına kadar doldurursanız, araç yine motor bölümünde su ve ısınan hava miktarlarını ayarlayamıyor ve ısı yükseliyor. Isı yükselince şanzıman doğal olarak ısınıyor ve sensör arıza veriyor. Siz yine sağa çek stop et ve çalıştır yapmak zorunda kalıyorsunuz. *Yağın eskimesi, valflerin ömürlerinin dolması çok kilometre yapma zaten bilinen sebepler bunları yazmadım ama bunları zaten tamir ettirmiş olan arkadaşlar için görüşlerimi yazdım. Yoksa 200000km de illa bir araç revizyon ister, 40000 km de (örneğin) mutlaka şanzıman yağı değişmek ister. Bu arada yağın da dexron 3 olmaması gerekiyor. Forumda belirtilen ATF LT71141 koyulması gerekiyor. Bunu da bizzat okudum. (Yağ kodu yanlışsa kusuruma bakmayıni biri doğrusunu yazsın). Sizden, bu sorunu yaşayan tecrübe eden arkadaşlardan bir ricam var: temiz bir depo ile bir sürüş dener misiniz? Bir ikinci isteğim genleşme tankina bakınız. Su seviyesini mutlaka ve mutlaka minimumun biraz üstüne gelecek şekilde ayarlar mısınız? Mesela orta seviyede olsun. Ben bu iki konuya dikkat ederek 700 km yol yaptım. Araba hiç hata vermedi. Geçen cumartesi motor yağını değiştirdim. Motor ustası (iyi niyetli olarak) tutup genleşme kabına su eklemiş ağzına kadar. Araba 90 in altına hic inmedi ve iki kere automatic gearbox fault verdi. Bunu bir de siz dener misiniz?Belki el birliğiyle çözeriz. Bu ve bunun gibi ip uçlarını toplayarak çoğu araç sahibinin canını sıkan, sol şeritte 100 km/sa hızla giderken bir anda "automatic gearbox fault" ve bipleme ile ne yapacağını şaşıran ve ciddi kazalar atlatan (bu durumu en az beş kere yaşadım) insanlara bir faydasının olacağını düşünüyorum. Umarım olur da. Bu arada belirtmek isterim ki; genleşme kabı uyarısını dikkate alan bir arkadaş bu hatayı almadığını beyan etti. Telefonda konuştuk, karşılıklı olarak bu paylaşımımızdan çok mutlu olduğumuzu dile getirdik (Hamit Bey, Ankara). Umarım daha çok kişi buna bir şekilde çözüm bulur. Güvenli sürüşler dilerim. Saygılarımla. Murat
|
|
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem |
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ortalıkta adam gibi usta olmayınca insan ne yapacağını bilemiyor.ben otomatik vites selonoid ve yağ değişimi için bu sitedeki ve internette ki herşeyi araştırdım. Neyse otomatik ustasına gittik yağ değişimi ve selenoid degisimi yaptirdim. Usta dedim selonoidi degistirdin yeni yazılım yükleyecek misin ? Öyle birşey yok dedi. Nsl yani internette yapılmasi gerektiğini okudum dedim. Dalga geçecekti nerdeyse. Sonra dedim ki selonoid değişince belli bir süre benzin de kullanmam lazimmis dedim valla hangisi cebine uygunsa onu kullan şart değil dedi. Ben burda sizlere çok güveniyorum burda ki arkadaşlardan allah razı olsun herşeyi paylasiyorlar çözüm sunuyorlar. Ama gelde bunu ustalara anlat
|
|
msertkol
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu ustalık işinin okulu yok. Adamlar da bunu göre gör öğreniyor, maksat para kazanması. Sorunu çözmek isteyen adam çok az. Burada araç sahiplerinin çoğu mühendis, avukat, doktor, üniversite öğrencisi vs gibi insanlar. Malesef cehalet çok var. Çünkü sistem buna zorluyor. Sadece para kazan. Sadece kazan , sen kazan. Sanayide bu yöntemin işe yaradığını anlat, usta da bunu uygulasın ve işe yarasın; 100 TL para ister adam. Biz bunlara esir olmayalım. Ön yargıyı lütfen kaldıralım. Yazık günah, adam yıllarca çalışmış araba almış. Otomatik istemiş. Yakışıklı olsun istemiş Peugeot almış. Sonra gitmiş şanzımana 5000-10000 TL paralar gömmüş. Ustalar da bu işten kazansınlar, taksitle ev falan alsınlar. Öyle yağmalasınlar okumuş kesimi. Avukat adam da 5300 TL şanzıman tamir parasını taksite böldürsün , çoluğunun çocuğunun rızkından versin. Ayıptır. Bunun önüne geçmeliyiz.
Bu konular sabaha kadar konuşmakla bitmez, biz işimize bakalım arkadaşlar. Deneyim eden, edecek biri varsa yapsın. Paylaşsın sonuçlarını. Zaman ve denemeden çok kazanacağız bu şekilde, inancım bu yönde. Selamlar.
|
|
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem |
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bu konu hakkında cok konustuk zamanında ama cozumu yok hocam AL4 sanzımanlar tam bı copluk :D revızyon yaptırdım yagını 30.000 de bı degıstırmeme ragmen hala cok ısındıgında vuruntulu gecıs yapıyo bunun pek bı cozumu yok arkadasımda vardı 2 yıl once 2006 makyajlı daha sanzımana el surulmemıstı araba cok ısındıgında sıcak havada resmen arkadan bırı vuruyomus gıbı vuruntu yapıyodu. al4'ler hassas ve narin bi sanzıman cok sert kalkısları felan sevmıyo cunku tork konvertorune ve pervanelere zarar verıyo bunun yanı sıra arac durmadan da vıtes degısıklıgıne gıdılmemesı gerekır. gear fault hatası bazen yag eksılttıgınde de alabılırsınız veya eşanjörle su devırdaım'i oldugundan bazen o parcadada sıkıntı olabılıyo ayrı bır bılgı olarak fren pedalının altında 5yada 10 tl'lik fren müşürü var oda frene bastıgınızda sanzımana fren yapılıyo sınyalı gonderıyo onuda ben senede 1 kere degıstırıyorum faydası olurmu bılmem forumda bı cok arkadas onunla ılgılı sorun yasamıstı. sitede aratırsanız biz al4 hakkında dıye bı konu acmıstık herkes orda bır cok bılgı paylastı . Velhasıl kelam AL4 varsa sıkıntı vardır. yenı 308 de de tork konvertorlu sanzıman kullanılmıs ama bakalım ılerıkı zamanlarda sorun cıkarırmı bılemem genelde yazılımlarında cıkıyo
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
seduray
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2013 Konum: MANİSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
madem şanzımanın aşırı ısınmasını engelleyemiyoruz. Araca şanzıman soğutucu eklense olmaz mı ?
Aşağıdaki videodaki gibi soğutucu parçayı aracına takıp da sonuç alan var mıdır merak ediyorum... video: https://www.youtube.com/watch?v=RdZjIp1-Aig https://www.youtube.com/watch?v=T0MTQiLi_i4 Düzenleyen seduray - 25 Şubat 2015 Saat 00:00 |
|
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben şunu da farkettim. Aracı hafif yokuş bile olsa park ederken önce vitesi boşa alın sonra el frenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin.yük el frenine binsin. Sonra frene tekrar basıp P ye alın.stop edin. Ben bunun çok faydasını gördüm. Böylelikle vites sapıtmıyor hiç
|
|
msertkol
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şurda daha net bir montaj var:
https://www.youtube.com/watch?v=7oM5ep42740 Talip Bey in gönderdiğinde bir filtre takılmasından bahsediliyor, ama orada da bi soğutucu var. Genleşme kabını kontrol eden arkadaşlardan cevap bekliyoruz. Bunu sürekli hatırlatacağım, bildiğini ekleyen , yol gösteren arkadaşlara içten teşekkürler, Allah razı olsun. |
|
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem |
|
okiritakiri
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı okiritakiri
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Öncelikle msertkol arkadaşımıza ve bu işle yorum yaparak yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Aracım pejo 307 SW Automatic Gearbox Fault hatasını alıyorum. Özel servise götürdüm Öncelikle yağ değişimi oldu düzelmedi,akabinde haftasına selonid basınc vanaları değiştirildi,yine sorun aynı sorun. Anlatılanların tıpkısını yaşıyorum.Yabancı forumlara kadar okudum ama sorunun çözümünü bulana rastlayamadım. Açıkcası kendine yine teşekkür ediyorum,bıkmadan yukardaki yazıyı yazmış sevgili msertkol arkadaşımız, söylediklerini uygulayacağım. Bu mesaj atılılalı uzun bir süre olmuş acaba msertkol arkadaşımızın söylediklerini deneyen varmı,yada sertkol arkadaşımız aynı arızadan kurtuldumu bunu merak ediyorum.Cevaplarınızı en kısa zamanda bekliyorum.Herkeze teşekkür ederim.
|
|
emrepunar
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mart 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emrepunar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ben aracımı ilk aldıgımda başıma gemişti o hata benim aracım 2006 makyajlı 307 sw du fren müşürü var direksiyonun altında onu değiştirdiler düzeldi usta ile teste sohbetimizde eski otomatiklerde yag sogutma haznesi küçük oldugu için bu sorunlar sürekli çıkayor gibi bir tabir kullanmıştı.
|
|
turgay307
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı turgay307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
selam arkadaşlar bende yaklaşık 3 yıllık 307 kullanıcısıyım. evet otomatiği sıkıntılı. arızaları can sıkıyor ama inanın sadece şanzımandan değil can sıkıntısı piyasada bu işi bilen doğru dürüst usta yok. herkesin dediğine inanmayın, bilgisayarın söylemiş olduğu tüm arızalara itibar göstermeyin. Çünkü bazen bir kaç arıza verebiliyor ve bir arıza diğerlerini arıza olmasa da tetikleyebiliyor. ucuzdan pahalıya doğru hareket edin her zaman. ısınma sıkıntısı ile ilgili olarakta biraz daha büyük soğutucu takıyorlar ama sakın taktırmayın hiç bir yararı yok. sadece tuzak para tuzağı. araç 97 derecede müşiri açıyo yani su sıcaklığı 97 de iken şanzıman yağ sıcaklığı 115 lere çıkıyor, şanzumanın içinde arka kapak deniliyordu galiba sıcağı görünce genleşiyor, hem vuruntu hemde yağın özelliğini kaybetmesine sebep oluyor .evet soğutucusu küçük ama oraya bidon kadar soğutucu taksanızda bir anlamı yok. yani bu aracın sıcakta soğukta düşmanı. yazın fazla yormadan kışında ısıtmadan kullanmayın. benim görüşlerim bunlar. teşekkürler
|
|
eyupsenturk
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Mart 2017 Konum: EDREMIT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı eyupsenturk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ben de şu an aynı dertten muzdaribim sanzumancıya gittim araca bakmadan direkt selenoid valfi değiştiricez sorun geçecek dedi 1000 tl istedi vermedim. başka biri de aracı kar modunda kullan sorun yaşamazsın dedi 5 gündür sorun çıkmadı . maddiyatım düzelince yaptıracağım mecburen ama bu genleşme kabı nerede ?
|
|
turgay307
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı turgay307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Genlesme. Kabi filan yok. Isininca Yag arka kapak kendini saliyordu galiba oyle hatirliyorum. Eger tum parcalari orjinal takarsa bile en baba 600 liradir selenoid ve yag degisimi. Fazla para vermeyin
|
|
Destroyer
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2017 Konum: Uşak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Destroyer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Malesef bende sabah soğukken bile çıkmaya başladı.
|
|
kalecik61
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Ağustos 2017 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kalecik61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
|
|
hakushen
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307
ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen
Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi
ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara
bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem
dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler. Öncelikle
şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu
durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman
revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin
bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir. Yani
öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka
güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu
gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp
çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası
çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım. Güncelletme
sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi
numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin
oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp
havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa. 307
araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını
soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne
diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman
yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden
üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir
taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe
olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan
açmasını sağlıyorsunuz. Şimdi şanzıman
yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda
verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.
Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman
yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı
boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin
neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı
ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı
orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz. Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne
gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı
sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki
tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz
yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor
plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor.
Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları
alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden. Şimdi
tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp
yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten
tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor
sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra
tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn
bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış
tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti. Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere
geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası
demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın
ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü. Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu
fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı
kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz. Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri
(elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile
aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon
gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp
ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek
çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir. 1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin 2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın. 3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin. 4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin 5) Selenoidleri değiştirin 6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon. Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir. Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:55 |
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım oto var. Prosedüre uygun olarak yağ değişimi yapıyor. Bu konuda bilgili. Daha önce başka yerde değiştirmiştim farkı gördüm. Sogukken olan vuruntular kayboldu. Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye |
|
Cemm
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Abiler çok güzel anlatmışsınız benim aracımın harareti yükseldiğinde sıkıntı olmuyor daha çok soğukken az eğimli rampalarda hatta neredeyse hiç eğimsiz yerlerde ilk çalıştırmadan sonra göstergede (-) çıkıyor 3 kere beep beep sesi ile birlikte aracın sesi değişiyor ve çekişten düşüyor bu hata devam ederken rampada dur kalk yaparken geri gidiyor araç tam gaz versenizde kalkmıyor stop edip tekrar çalıştırınca hiç bir sıkıntı olmadan devam ediyor ve bu sorunu triptonicte de denedim yine aynı yerlerde aynı şekilde hata veriyor yağ ve fren müşürünü değiştirdim hata devam ediyor şimdi bu beyin güncellemelerini yaptırıcam sonra tekrar yazacağım Ankara’da bildiğiniz bir şanzımancı var mıdır peki güncelleme işini yapacak
Düzenleyen Cemm - 08 Şubat 2019 Saat 16:00 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
cem şanzuman güncellemesini yetkili serviste yaptır 50-100 tl belki pahalı olur ama problemsiz olur. fatih peugeot tavsiye ederim arayıp bilgi alabilirsin.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Cemm
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Abi güncelleme diye gittim sanayiye önce baktılar 9 tane hata yazdı makina sildiler tekrar yapınca tekrar gel dediler nokta atışı yapalım dediler :) tamam diyip çıktım sonra hatayı yine verdi tabi ki de götürdüm selenoid değiştirdik 600 tl bi hesap çıkardı şu an şanzıman kendini korumaya almıyor ama mutlu değilim gibi vites geçişler çok hissedilir oldu vites düşürürken aynı şekilde ne yapmak lazım
|
|
emir.bulut
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Ekim 2019 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emir.bulut
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar yukarıda arkadaş yazmış araçlarımızın şanzıman sorununun ana sebebi ısı ,şanzıman yağ soğutucunun tıkanması ve ya tam soğutamama , devirdaimin şanzımanı sogutması için termostatın açması gerek oda yukarda arkadaşın dediği gibi termostat açana kadar şanzıman 115-120 derecelere ulaşıyor buda uyarılara sebeb oluyor, şanzımana giden su borusuna baktığınızda radyatörden alınmıştır oysaki radyatörden alınacagına motordan alınsa yani lpg sistemine alındığı gibi alınsaydı araç çalışır çalışmaz su devir etmeye başlayacağından sorunda ortadan kalkacaktı, aslında mühendislik hatası bence ayrıca birde şanzımanın üzerinde tork konvertör ve beyin soketi var oraya antifiriz vs bulaştı ise hatayı oradan da alırsınız o soketi temizletip kaplama yapmanızı tavsiye ederim,,,
Düzenleyen emir.bulut - 04 Ocak 2020 Saat 01:03 |
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |