Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - CUMMINS PT SİSTEMLİ POMPALAR
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

CUMMINS PT SİSTEMLİ POMPALAR

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: CUMMINS PT SİSTEMLİ POMPALAR
    Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2008 Saat 12:51

 

 

A ) Cummıns PT Yakıt Sistemi:

 

Belirli çaptaki bir delikten geçen sıvının basıncı arttırılırsa miktarı da artar. Basıncı azaltılırsa miktarı da azalır.

Sistemin çalışması kısaca şöyledir:

 

1) Yakıt pompası,üzerinde bulunan besleme pompası yardımıyla yakıtı depodan alır. Motorun gereksinimine göre basıncını ayarlar ve ana yakıt borusuna basar. Yakıt bu boru yoluyla enjektörlere gelir.

 

2) Enjektörde basıncı yükseltilen yakıt silindire püskürtülür.

 

3) Yakıtın kullanılmayan kısmı ise enjektördeki kanalları dolaşarak geri dönüş boruları yoluyla yakıt deposuna geri gider.

 

B) Parçaları ve çalışması:

       1) Besleme pompası

       2)Basınç regülatörü

       3)Yakıt kontrol mili (gaz kolu)

     4)Hız kontrol regülatörü

     5)Yakıt kesme supabı

 

Besleme pompası: Dişli tip olup,yakıt pompasının arkasında bulunur.

Basınç regülatörü: Emniyet supabı görevi yapar. Yakıt basıncını kontrol eder.Yakıtın fazlasını besleme pompası girişine geri gönderir.

Yakıt kontrol mili(gaz kolu): Motorun çeşitli gaz durumlarına göre enjektörlere gönderilen yakıtın geçişini ayarlar(gaz pedalı ya da elle kumanda).

Hız kontrol regülatörü: Motorun devrini otomatik olarak ayarlar. Merkezkaç prensibine göre çalışır. PT yakıt pompalarında 2 tip regülatör kullanılır.

1) Hız sınırlandırma regülatörü

2) Değişik hız regülatörü

Yakıt kesme supabı: Enjektörlere giden yakıtı keserek motoru stop ettirmeye yarar. Motorun ilk harekete geçmesini sağlamak için yakıt borularının sürekli dolu bulunmasını sağlar. 2 çeşittir:

1) Elle çalışan yakıt kesme supabı

2) Elektrikle çalışan yakıt kesme supabı

 

ÇALIŞMASI:

Besleme pompası yardımı ile depodan çekilen yakıt,filtreye ulaşır. Filtrede temizlenen yakıt basınç regülatörüne gelir ve basıncı yükseltilerek yakıt kontrol miline gönderilir. Burada aracın hızına göre ya rölanti geçidinden ya da kumanda edilen yakıt geçitinden geçerek regülatöre ulaşır. Regülatör motorun devrini otomatik olarak ayarlar. Regülatörden yakıt kesme supabına,oradan da enjektörlere yakıt silindirlere püskürtülür.

 

 

                   DİSTRİBÜTÖR TİP YAKIT POMPALARI

En büyük özelliği,yakıtı bir distribütör gibi ateşleme sırasına göre eşit miktarda enjektörlere göndermesidir.

         Teknik Avantajları:

1)     Yapıları basittir ve kolay sökülüp takılırlar.

2)     Sıra pompalara göre daha az yer kaplarlar.

3)     Yüksek devirli motorların gereksinmelerine cevap verebilirler.

4)     Bazı tiplerinde özel yağlamaya gerek yoktur. Pompa,filtreden geçmiş temiz yakıtla yağlanır.

5)     Ayarlanması kolay ve basittir.

 

Bu özellikleri ile hafif ve yüksek devirli dizel motorlarında çokça kullanılır. Bugün gerek dünyada gerekse ülkemizde en çok kullanılan distribütör tip yakıt pompaları:

 

1)    DPA

BMC,Morris,Austin,Bedfort,Dodge,De-soto,Fargo kamyonlarında kullanılır.

Massey Ferguson,Fiat Türk,Ford ve Morris-Leyland traktörlerinde kullanılır.

2)    Roosa-Master

DSİ,karayolları gibi iktisadi devlet teşekküllerinde kullanılan motorlarında kullanılır.

3)    Amerikan Bosch PSB

Yol ve yapı makinelerinde kullanılır.

4)    Alman Bosch

İnter Mc-Cormik,Stayr traktörlerinde

International kamyonlarda kullanılır.

                                                             

 
( DERS NOTUMDAN SİZLER İÇİN PAYLAŞILDI )


Düzenleyen MELİH - 24 Kasım 2008 Saat 12:52
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2008 Saat 13:01
Bu faydalı bilgiler için melih kardeşime teşekkür ederim aynı bilgileri cok yakın zamanda word ve pdf formatında anasayfada bulunan dokumanlar bolumunden download edebıleceksınız arkadaslar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2008 Saat 13:04
ben melihi pc ye download etsem nasıl olur =D
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2008 Saat 13:10
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Bu faydalı bilgiler için melih kardeşime teşekkür ederim aynı bilgileri cok yakın zamanda word ve pdf formatında anasayfada bulunan dokumanlar bolumunden download edebıleceksınız arkadaslar...
 
RİCA EDERİM ABİ
AMAÇ HEP DESTEK TAM DESTEK Thumbs%20Up
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2008 Saat 13:11
Orjinalini yazan: 205 GTI 205 GTI Yazdı:

ben melihi pc ye download etsem nasıl olur =D
 

LOL

Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 4334 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 5806 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 866 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 1032 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 259 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 1748 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 1349 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13552 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3485 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22102 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 2254 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5486 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 2115 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 8815 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17617 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 12851 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 4005 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2967 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25251 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 2311 0 tarhansmt
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Fero13 1
206cc57 1
heavyburak26 1
Sarı37 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English