![]() |
|
1. vitese geçmeme sorunu... |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2013 Saat 22:59 |
||
arkadaşlar hayırlı akşamlar.
207 aracım var. benzinli. şu an 36.200 km de. birkaç gündür sıklıkla yapmaya başlayan bir arıza peyda oldu arabamda. özellikle kırmızı ışıklarda aracım çalışır ve durur vaziyette iken 1. vitese tam takacakken vites kolunu yarım hamle hareket edip takılı kalıyor. sanki 1. vitesin önünde beton bir duvar var gibi. fazla zorlamakta istemiyorum vites kolunu çünkü ya halatı koparacam ya vites kolunu.arkamdan korna çalıyorlar.debriyajı 3-4 kez pompaladığımda vites kolu bu sefer rahatça 1. vitese geçiyor. tabi bu işlemlerde hiç cartlama sesi falan olmuyor. debriyajı sonuna kadar bastığım halde 1. vitese yarım hamle geçiyor ama tam yerine oturmuyor.debriyajı pompaladığımda ise rahatça geçiyor. diğer vites geçişlerimde hiçbir sıkıntı yok Allaha şükür.Baskı balatam mı bitik dedim;onuda ustaya gösterdim usta gayet iyi dedi. sadete gelecek olursak; 2 ustam var. bir ustam diyorki senin aracının baskı şemsiyesi bozuk hocam,vites ayırmıyor.baskı balata değişecek diyor. diğer ustam ise hocam 36.000 kmde ne baskı balatası.senin baskı da sorun olsa tüm viteslerde yapar.debriyaj alt merkez ile üst merkez alınacak başka birşeye gerek yok diyor.bunu derken de benim debriyajı pompaladığım zaman vitesin geçtiğini söylediğim için.... sizce ne yapmalayım arkadaşlar?baskı balata değişimi masraflı baya.500 tl civarı bir hesap...benzer sorunu yaşayanlar veya fikri olanlar varsa sevinirim. |
|||
![]() |
|||
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Benımde gerıye geçmıyor bazende 2 ye geçerken zorlanıyor goturdum baskı balata dendı araç zaten hızlanmıyordu kaçırıyordu fazla ıncelemeden dırek tamam dedım değiştirdik hala aynı dığer ustanın dedığı gıbı butun vıteslerde yapar baskı balata olsa ben bu şekılde dusunuyorum ya dışlılerden yada halattan dıye dusunuyorum zorlanmayı çunku gerıde senkromenç yok benım gerı vıtese atarken takılıyor ara sıra sızede geçmış olsun sorunu kesın olarak çozersenız takıpteyım.
|
|||
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
usta olmasamda şundan eminim benim aracın ne şanzıman dişlilerinde ne senkromeçlerinde sorun var. çünkü dişli kırık olsa şanzıman uğultu ve tak tak diye ses yapar.senkromeç bozuk olsa her seferinde vitese geçerirken cartlama yapar.onun için hiç mi hiç şanzımanı dağıtma veya dağıttırma gibi bir delilik yapmıcam.çünkü bir dağıttıkmı eskisini arar oluruz çünki... baskı balatam canavar gibi. resmen yokuşlarda dizel araba torku gibi sürekli vites yükselt diyor. baskı balatası bitik bir arabada kalkışta titreme olur ve devir yüksek iken hız düşük olur. ters orantı misali.... fikrin için teşekkürler arkadaşım. benimde aklıma üst ve alt merkez olabilir gibi geliyor.... istanbul tek oto peugeot yetkili servisinden usta ile görüştüm telefonda. o da yüzde 90 vites spirali dedi. aklım yine karıştı ![]() Düzenleyen maverick - 24 Ağustos 2013 Saat 23:26 |
|||
![]() |
|||
errör ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bende baskı bitikti değiştirdim sonra 1 e zor geçmeye başladı, hasılı sorun balata değil başka birşey..
|
|||
307 xsi 2.0 petrol
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
[QUOTE=errör]bende baskı bitikti değiştirdim sonra 1 e zor geçmeye başladı, hasılı sorun balata değil başka birşey..[/QUOTE
simdi seat rider forumunu okudum. benim sorunu birebir yaşayan bir arkadaş varmış. forumdaki arkadaşları ona; üst ve alt merkezi değiştir sonra vites kolunu yağlattır demişler. bir de vites kolunu altında vites telinin orada vites rotu var lastik bir parça. bir de onu değiştir demişler. bunları yapmış ve sıkıntısı gitmiş. bizim arabalarda da acaba bu dedikleri vites rotu varmıdır acaba. 5 tl değerinde lastik bir parçaymış..
Düzenleyen maverick - 24 Ağustos 2013 Saat 23:55 |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Düzenleyen maverick - 24 Ağustos 2013 Saat 23:55 |
|||
![]() |
|||
elestern ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Mayıs 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sonucu bekliyoz bende de 2 ye atarken yapıyo geriye alıştım ben |
|||
2002 206 hb 1.4 bnz colorline
izmir |
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sorun olustugunda araci susturup birde oyle vitese gecirmeyi deneyin. Eger sorunsuz geciyor ise baski balata veya kiti dahilindeki birimlerdendir. Vites kolundan da olabilir ancak o kadar az kilometre yapmis bir aracta olabilecegi ihtimali bana az geliyor.
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadaşlar;bugün babamın tanıdığı bir ustaya götürdük aracı.aslında opel harici hiçbir araca el sürmüyor.aile dostumuz olduğu için pazar günü kepenk açtı. sonuç: hüsran....baskı-balata-bilya-çatal hepsi sıfır gibi.....usta hiç elleme orjinali kalsın dedi.ama bunu sökmeden önce kendisi de demişti baskı-balatadan değil diye...ve dediki üst ve alt merkez vites kolunda boşluk var spiral iste dedi...ama kendisi takmıcak. bugün rica minnet kepenk açtı ve kapattı. öğlen 12 gibi topladık aracı tekrar.... arkadaşlar klasik bir söz olmuş gidiyor....baskı balatadandır diye...siz siz olun baskı balatanız iyiyse kesinlikle söktürmeyin.
|
|||
![]() |
|||
Ssedo ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Temmuz 2013 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Konuyu takipteyim 1. vites benimde çok zor geçiyor o yüzden sırf bazen bilerek boşa almıyorum, 1.e almak ölüm bazen çok kolay geçiyor bazen çok zor
|
|||
![]() |
|||
staticxxx ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2013 Konum: kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 263 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı staticxxx
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynı sorun bendede var. sadece 1e gecerken oluyo. ama vites kolunun uzerine hafif bastırıp sola tam cekip sakince insan evladı gibi 1. vites yuvasına itince sessiz geciyor. ama bos bulunupta tam cekmeden takarsan ses yapıyor.
arabayı yeni almıstım. usta baskıdan dedi. bende hadi ordan dedim. ama baskıyı degistirecektim zaten. degistirdik. degisen bisi yok. bidaha da o usta bozuntusuyla isim olmaz. benim tahmınım vites cubugu ve vites koluna baglı mekanıizmanın sorunundan diye tahmin ediyorum. muayeneyi atlatıyım uygun bi zamanda adam gibi sanzuman yagı koyacam. beni usta herustanın yaptıgı gibi 90numara sanzuman yagını dayadı. bende allah belanıı versin diyip cıktım. konu ile ilgili desteginizi bekliyorum. neler yapabiliriz? |
|||
2000 206xs 90hp 190.000km
|
|||
![]() |
|||
eren106 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Eylül 2013 Konum: İST.sefaköy Durum: Aktif Değil Mesajlar: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
senkromeç.yani şanzuman aşağı inecek biraz tuzlu ama başka çaresi yok
|
|||
![]() |
|||
muratsandalci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2013 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 37 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratsandalci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Aynı sorun benim 106'da da var. Nadiren araba ne 1. vitese ne de 2 ye geçiyor. Debriyaj pompalamak vs. hiç bir işe yaramıyor. Ya arabayı stop edip çalıştırmak (ki bu her zaman mümkün olmuyor) ya da dua edip arabanın kendine gelmesini beklemek gerekiyor. Ben vites telini değiştirdim. Biraz daha seyrekleşmeye başladı olay. Ama ara ara tekrarlanıyor aynı sorun.
Soruşturduğum kadarıyla şanzıman baskı balata vs ile alakalı değildir dediler, haklı gerekçeleri böyle olsa hiçbir vites geçişi mümkün olmaz fakat eğer şanzımandan değilse sorun nereden? Bilgilerimi aktardım, çözüm bulunursa bende sonucu merakla bekliyorum...
|
|||
M.Sandalcı
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
konuyu ben açmıştım.sonucu yazayım size arkadaşlar. dediğim gibi baskı-balata sıfır gibi çıktı... onun için debriyaj üst ve alt merkez orjinal parçalar alınarak değiştirildi. ve de vites spiralleri de orjinal parça alınarak değişti. yalnız vites spirali baya pahalı birşey.300 tl. debriyaj alt ve üst merkezlerde 140 tl. toplamda 440 tl parça 80 tl işçilik verdim. arabamın şu an maşallah'ı var.şeytan kulağına kurşun.
![]() |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |