Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 106 Kronik Sorunlar ve Tavsiyeler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

106 Kronik Sorunlar ve Tavsiyeler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
selammedikal3434 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 79
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selammedikal3434 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 106 Kronik Sorunlar ve Tavsiyeler
    Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2013 Saat 12:27
106 gti, gerek sürüş keyfi açısından gerek ise insanı direksiyona kitleyen 
müthiş performansı açısından Dünya Otomobil tarihindeki en başarılı üretimlerden 
biridir, otomobil literatürüne adını daha şimdiden altın harflerle kazıtmış bir 
GTI dır. Amaaaa malesef gülü seven dikenlerine de katlanmak zorundadır. 


Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 bini 
devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler, 

1- Oksijen sensörü – 
Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 
performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur. 


2- Tüm motor kulakçıkları – Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca 
fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar 
gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın 
kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam 
ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz. 


3- Motor üst kapak contası – Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu 
parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde 
fayda vardır. 

4- Alternatör – Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde 
kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza 
yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip 
tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik 
tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz. 

5- Şanzımanda sürekli 
terleme – Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama 
keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın. 

6- Ön 
sol amortisörden gelen ‘lok lok’ tabir edilen ses – Doğaldır 0 km 106 da bile 
olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok 
edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 
hastalığıdır. 

7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın 
birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması – 
aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan ‘güvenlik modülü’ devreye girmiştir, 
kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. 
(zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler J ) 

8- 
Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar – bu genelde hep ‘eyvah ön 
takım dağıldı’ şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, 
ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin. 

9- 
Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken ‘lak luk’ diye vurmaya 
başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama 
sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız 
maksimum ömrü 3 aydır J 

10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu 
yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme 
modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm 
ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı 
güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz 
müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep 
olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir. 

11- Eğer aracınızda 
spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın 
burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir 
engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi 
tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak 
zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok 
çünkü aracın içine sığmıyor. 

12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı 
olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, 
en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden 
fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor. 

Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 4208 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 5729 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 813 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 977 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 255 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 1693 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 1301 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13545 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3485 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22093 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 2207 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5479 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 2071 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 8755 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17607 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 12801 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 3952 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2963 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25242 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 2253 0 tarhansmt
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Fero13 1
206cc57 1
heavyburak26 1
Sarı37 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English