Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

106 Kronik Sorunlar ve Tavsiyeler

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28049
Tarih: 30 Temmuz 2025 Saat 03:17
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 106 Kronik Sorunlar ve Tavsiyeler
Mesajı Yazan: selammedikal3434
Konu: 106 Kronik Sorunlar ve Tavsiyeler
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2013 Saat 12:27
106 gti, gerek sürüş keyfi açısından gerek ise insanı direksiyona kitleyen 
müthiş performansı açısından Dünya Otomobil tarihindeki en başarılı üretimlerden 
biridir, otomobil literatürüne adını daha şimdiden altın harflerle kazıtmış bir 
GTI dır. Amaaaa malesef gülü seven dikenlerine de katlanmak zorundadır. 


Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 bini 
devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler, 

1- Oksijen sensörü – 
Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 
performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur. 


2- Tüm motor kulakçıkları – Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca 
fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar 
gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın 
kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam 
ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz. 


3- Motor üst kapak contası – Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu 
parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde 
fayda vardır. 

4- Alternatör – Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde 
kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza 
yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip 
tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik 
tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz. 

5- Şanzımanda sürekli 
terleme – Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama 
keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın. 

6- Ön 
sol amortisörden gelen ‘lok lok’ tabir edilen ses – Doğaldır 0 km 106 da bile 
olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok 
edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 
hastalığıdır. 

7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın 
birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması – 
aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan ‘güvenlik modülü’ devreye girmiştir, 
kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. 
(zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler J ) 

8- 
Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar – bu genelde hep ‘eyvah ön 
takım dağıldı’ şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, 
ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin. 

9- 
Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken ‘lak luk’ diye vurmaya 
başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama 
sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız 
maksimum ömrü 3 aydır J 

10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu 
yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme 
modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm 
ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı 
güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz 
müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep 
olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir. 

11- Eğer aracınızda 
spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın 
burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir 
engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi 
tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak 
zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok 
çünkü aracın içine sığmıyor. 

12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı 
olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, 
en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden 
fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor. 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net