Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Modifiye Akımları
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Modifiye Akımları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
hLL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: 343256I
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 362
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hLL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Modifiye Akımları
    Gönderim Zamanı: 09 Mart 2013 Saat 16:21
Bir karmaşadır gidiyor. Hellaflush, JDM, Rat falan derken ortalıkta JDM adı altında dolaşan Renault'lar görmeye başladık. Kimsenin dediğine ya da otomobilini nasıl gördüğüne zere lafım yok. Lakin bilinçlenmek, yapılan işin farkında olmak güzeldir. Aynı şekilde düşünüyorsanız dünya çapındaki modifiye akımlarını dilimin döndüğünce ve öz bir şekilde aşağıda açıklıyorum.



JDM
JDM aslen bir modifiye akımı değildir. JDM, Japonya'nın kendi iç pazarına sakladığı otomobillerine verilen isimdir. Açılımı ise Japanese Domestic Market. Egolarından mıdır ya da en iyilerini kendilerine saklama arzularından mıdır bilinmez; JDM otomobillerde, ülke dışına satılan otomobillere göre donanım ve güç bakımından artılar bulunur. JDM'ye güzel bir örnek EK9 kasa, B16B motor kodlu Honda Civic Type R olacaktır. Ek9 Honda Civic Type R sadece Japon iç pazarında satılmıştır.

Peki JDM madem kaba tabirle bir "satış politikası" ise, nasıl akım olarak adlandırılıyor? Zaman içerisinde, Japon otomobillerine sahip olan kullanıcılar, kendi araçlarını, kendi araçlarının en kalifiye özelliklerine sahip, yani JDM türündeki modellerine benzetmeye başladılar. Bir açıklama biraz karışık geldi ise; EK kasa bir Civic sahibi, otomobilini EK9 Type R'a benzetmeye başladı. Gerek dış görünüm olsun, gerek içeride konsol özellikleri olsun... Bununle beraber ise JDM akımında temiz görünüş önem aldı. Yani abartılı bodykitler yerine, JDM modellerin sahip olduğu görünüm. JDM Look (JDM görünümlü) diye tabir alan bu akım, zaman ile otomobilleri sadece Japonya üretimi parçalar ile modifiye ederek bugünkü halini aldı.



German Style
Ülkemizde en çok rağbet gören ve bilinen 2 akımdan biridir. (Diğeri de JDM) Yoğunluk olarak Alman araçlarının üzerinde uygulanan bu akım, diğer modellerde de görülüyor. Alman araçlarından farklı araçları bu halde görmek her ne kadar akımın ismi ile doğrudan tezatlığa girse de, bu akımın JDM gibi baz alınacak bir örneği olmadığı için doğal karşılanıyor. German Style araçlar da ofsetli jantlar, uygun düzeyde basıklık, gergin lastikler ve negatif kamber ön planda. Bilhassa BBS jantlar çok kullanılır, sade ama etkileyici bir görünüşü simgeler German Style.



HellaFlush
İşte kafanızın karışabileceği noktaya geldik. JDM dedik, katı kurallar barındıran bir tarz, German Style dedik, ofseti eksik olmayan araçlar. Peki Hellaflush? Hellaflush'da da negatif kamber büyük önem arz eder. Fakat German Style'daki gibi bir ağırlık yoktur. Renklilik, canlılık, türlü stickerlar ve dolu dolu eğlence demek doğru olacaktır. Türkiye'de bilindiği gibi bir sticker türü değildir Hellaflush. Çamurluklardan fırlamış yarısı dışarıda yarısı içeride lastikler gelir akla Hellaflush deyince. Nitekim "hellaflush" kelimesinin anlamı da budur. "Hella" kelimesini Türkçeye "çok, birçok, tamamen ya da gerçekten" olarak çevirebiliriz. "Flush" ise bir hizzada-aynı hizzada manasında burada.

İnternetten birkaç Hellaflush videosu izlediğinizde otomobil akımlarının en eğlencelisi olduğunu fark etmek zor olmayacaktır. Aslen Fatlace tarafından (Yazı içerisinde Fatlace'nin ne olduğunu da anlatacağım) başlatılmış olan bu akımda bodykitli otomobillerden, airbrushlı, göz alıcı renkli birçok otomobil bulunmakta.



Rat - Rat Style
Rat'ın en büyük özelliği çirkin görünmesidir. Rat otomobiller hurda gibi gözükürler. Paslıdırlar. Kimi otomobil sahibi sadece kaputunu ya da otomobilinin belli bir bölgesini pasla görünümde yaparken, kimisi de otomobilinin tamamını bu görünüme kavuşturur. Akıl kârı değil belki, eski model otomobillerin yanında yeni model otomobillerde de bu tarz görülmektedir. Rat style yapabilmek için pas gibi görünen stickerlar da yok değil.



Slammed
Yere yakın olmaya en çok önem veren tarzdır. Otomobiller yere birkaç santim mesafededir. Slammed'de önemli olan ise lip ya da bodykit kullanmadan direkt olarak amortisörler aracılığı ile bu mesafeyi yakalamaktır. Büyük jantlar, ofset ya da marka bağımlılığı pek yoktur. Ana kural, zemine mümkün mertebe yakın olmaktır.



Murdered Out
Murdered Out'un temeli siyahtır. Simsiyah bir kasa, siyah jantlar, içerisinin görünmesini imkaansız kılan siyah cam filmleri, hatta karartılmış farlar ve stoplar. Nasıl Slammed'de öncelik yere yakınlıksa, Murdered Out'da da karanlık gözükmek önemlidir.



VIP Style
Koklu modifiye akımlarından biridir VIP Style. Japon üst sınıf sedan otomobillerinde görülen bu akımın Japon mafyaları olan Yakuza'larla ilgili olduğu söylenir. Şöyle ki; bu akımın, ortalıkta yüksek sınıf Mercedes S'lerle ve BMW 7 serileriyle dolaşmanın, polis ve karşı çeteler tarafından fazla ilgi çekmesi-göze batmasından kaynaklı doğduğu söyleniyor. Bundan ötürü üst sınıf limuzin tipi JDM araçlar alınıp modifiye edilerek polislerden ve karşı çetelerden rahatsızlık duymamak hedeflenmiş.

VIP Style araçlarda siyah, beyaz ve gri renkleri görülür. Her akımda olduğu gibi çamurluk hizzasında lastikler olmazsa olmaz. Boyaları parlaktır bu tarzdaki araçların, egzozların uçları tamponlarının birkısım dışındadır ve kambere sahip jant-lastikler de görülmektedir.



Bosozoku
Aslen motorsiklet çetelerinin tarzıdır bu. Japonya'da bir alt kültürdür. Uçuk kaçıklardır, savaş bayrakları taşırlar. Zamanla otomobillere de sıçlarmış olan bir akım herşeyin abartılı ve garip görünüşülü olduğu bir akımdır. Genellikle ön tamponlar sivriltilip arabanın metre ötesinde durur ve egzoz boruları tavana kadar çıkar. Çeşitli aydınlatmalar da kullanılır bu tarz araçlarda. Çok ses yapmalarından sorun duymazlar. Görünüşlerinin kötü olduğu söylenebilir lakin bu kültür mensupları için bunun bir önemi yoktur. Onlara güzel gelir bu tarz çünkü, otomobilleri onların esintilerini taşır. Bosozoku bir yaşam kültürü içinde bir tarzdır ve Japonya sokaklarından dünyaya yayılmıştır.



DUB
Büyük jantlar ve genellikle pahalı arabaların tarzıdır. Jiplerde de fazlasıyla görülmekte. Kimi DUB araç yüksek, kimisi ise basıktır. Fakat bütün DUB'ların buluştuğu ortak nokta büyük jant kullanımıdır. Sahipleri otomobillerinin gösterişli olmalarını istedikleri için bu tarzı seçerler



Lowrider
Amerikan araçları Amerika'da doğan bu akımın malzemesi klasik araçlardır. Neredeyse tüm dünya bu tarz araçların varlığından haberdardır, yani en meşhur modifiye akımıdır. Boyaları göz alıcıdır. Çoğu Lowrider'da airbrush çizimleri ve çeşitli motifler bulunur. Çok kollu-dişli jant kullanımı revaçtadır bu tarzda. Otomobilleri kullanılan süspansiyon sistemi sayesinde neredeyse hem zemindir. İşte asıl mesele de burada. Lowrider'ların en büyük özelliği, Lowrider araçları diğer araçlardan ve akımlardan ayıran en büyük nitelik; süspansiyon sistemleridir. Bu otomobiller barındırdıkları hidrolik sistem sayesinde, konsolda bulunan kumanda aracılığı ile dilendiğinde yükseltilip-alçaltılabilinir. Bu süspansiyon sistemleri hava kompresörlüdür. Lowrider yarışmaları vardır ve bu yarışmalarda yerden 2-3 metre havaya zıplayan araçlar görebilirsiniz. Sadece bu sistemeler ve bu araçlar için yeni bir yazı yazılabilir lakin ben sizler için bu kadarıyla özetledim.



HOT ROD
Modifiye tarzı-akımı olarak almak ne kadar doğru olur bilinmez lakin, bu otomobillerin kendilerine özgü bir yapıları olduğu kesin. Direkt olarak hıza yönelik olan Amerikan otomobilledir. Hot Rod adının Hot Roadster'dan geldiği ya da egzantrik mili üzerinden yola çıkarak oluşturulduğu farz edilir.

Hot Rod araçlar yapılmak üzere genellikle hafif olmaları sebebiyle Roadster modeller seçilir. Kökeni 1930'lara kadar giden bu furyayı ilk olarak, otomobillerini yapıp kuru göl yataklarında yarışan insanların başlattığı söylenilebilinir. Şu an dünya çapında meşhur Hot Rod üreticileri bulunmakta. Öyle ki sadece Hot Rod'lar için buluşmalar ve yarışlar düzenleniyor. Fazlasıyla gürültülü bu performans canavarlarını bir akım öğesi olarak saymak, bunca yılın hatrına bile ayıp sayılabilir. Öyle ki Hot Rod'lar bile kendi içlerinde, Street Rod, ProStreet Rod, Billet Rod, Traditional Rod, Rat Rod ve Show Rod diye ayrılır.



OLDSKOOL
OLDSKOOL = Old School tam bir modifiye akımı değildir aslen. Bir yaşam tarzıdır. Doğrusunu söylemek gerekirse aşığı olduğum bir yaşam tarzıdır. (Yazar burada kendi görüşünü kattı, bırak da katsın 2 saattir bunu yazıyorum.) Eskidir malzemesi. Adı da üzerinde; OLD is COOL (eski iyidir) Eski otomobilleri kullanır, klasikleri kullanır. Emeli, zaten güzel görünen eski otomobilleri daha da güzel gösterebilmektir. Retro imgeler barındırır OLDSKOOL otomobiller. Her ne kadar ön planda sadelik olsa da, gerekilen yerde retro hissi verilir. İç döşemelerde kareli desenler kullanılması gibi örneğin.


Genel olarak otomobil akımları birbirlerine benziyorlar. Yani genelinde basıklık önemli. Bil hassa Hellaflush-German Style ve JDM'yi birbirinden ayırmak oldukça zordur. Belirtili bir şekilde hedeflediği akımın öğelerini taşımayan bir araç pekalâ diğer akımların araçları ile karıştırılabilir. Bu yüzden otomobilleri, "bu German, bu JDM, bu Hella" diye ayırmak oldukça zordur. Kafanızı yormayın yani, otomobilinizi mümkün mertebe güzel göstermeye çalışın yeter. Zaten 2 saat oldu bunu yazıyorum, mala bağladım. He bir de şunları söyliym;

Fatlace, başlı başına bir akım, yaşam tarzı, kültür. Bu akım '99 yılında başlamıştır. İçerisinde İllest, Hellaflush gibi olguları barındır. Hellaflush otomobil kısmını, İllest ise giyim kısmını alır Fatlace dünyasında. Öyle ki İllest bir giyim markası olma yönünde hızlı ilerlemekte.

Beyler ALINTIDIR.


Düzenleyen hLL - 09 Mart 2013 Saat 16:22
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mart 2013 Saat 17:08
Çok teşekkür ederiz. Bilinmesi gereken şeyler.

Bizim sokaklarımızda artık ratlaşmış german style şahin doğanlar bol miktarda LOL
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
_PunisheR_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Eylül 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 534
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _PunisheR_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mart 2013 Saat 17:18
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Çok teşekkür ederiz. Bilinmesi gereken şeyler.

Bizim sokaklarımızda artık ratlaşmış german style şahin doğanlar bol miktarda LOL
onları görmek her yerde mümkün kendilerini aşmış vaziyettelerLOL
Yukarı Dön
hLL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: 343256I
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 362
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hLL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mart 2013 Saat 17:54
Murdered Out hoşuma gidiyor.
Yukarı Dön
_PunisheR_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Eylül 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 534
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _PunisheR_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mart 2013 Saat 18:00
hızlı bi araç ile gölge olursunLOL
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16470 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 287 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 595 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4903 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2406 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4710 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 416 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7865 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 653 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 814 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 526 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5429 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 698 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 489 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 828 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 358 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 603 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 787 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2460 0 Bayer
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English