Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - turbo manifold
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

turbo manifold

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: turbo manifold
    Gönderim Zamanı: 13 Şubat 2013 Saat 07:01

Motorun çalışma esaslarına göre silindir içerisinde yanma sonucunda oluşan gazların dışarı atılması gerekir. Dört zamanlı motorlarda egzoz zamanın ardında emme zamanı yani yanacak karışım silindire alınmaktadır. Egzoz gazlarının tamamının dışarı atılamaması durumunda yeni gelen yakıt karışımı tutuşarak erken yanmaya yol açabilir. Bu da motor performansı için istenmeyen bir durumdur.

Her silindirde egzoz çıkışı bulunmaktadır. Ateşleme sırası 1–3–4–2 göz önüne alındığında; 1. silindirden çıkan egzoz gazları ile 3. silindirden çıkan egzoz gazları manifold boyunun kısa olması sebebiyle çarpışarak bir miktar gazın geri tepmesine yol açar. Boşta çalışan bir motorda hiçbir egzoz bağlantısı olmadığında motor performansı daha artar. Bu bilgiden yola çıkarak egzoz manifold boruları daha uzun yapılmışlardır. Bu sisteme 4–2–1 headers, 4–1 headers manifoldlarıdır.

Headers sistemlerinde boru ölçüleri çeşitli testler sonucunda bulunmuş en uygun uzunlukta yapılmışlardır. 4–2–1 headers sisteminde silindirden çıkan boruların ilk birleşme yerinin mesafesi 40–43 cm ve bu birleşmeden manifold sonuna olan mesafede 40–43 cm olmalıdır. Boru uzunlukları doğru hesaplanmamışsa performans manifolların faydasından çok zararı olacaktır. Silindirden egzoz gazlarını rahatça çıkmasına izin vermeyecektir. 4–1 manifolda ise boru uzunluğu 80–85 cm olmalıdır. Manifold birleşiminden katalizöre kadar olan mesafe 80–85 cm olması gerekir. 4-1 headers anlamı 4silindirden çıkan boruların direkt birleşmesidir.

Egzoz manifoldu ile motor performansı artarken yakıt tüketimine katkı sağlanır. Motor daha rahat çalışma imkanı bulur bu sayede motor parçalarının ömürleri uzamış olur. Motor modifiye edilirken değişmesi gereken parçalardan birisidir.

Yukarı Dön
carantinas Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 189
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı carantinas Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ocak 2013 Saat 16:36
Beyler nette gördüğüm bu ilanda turbo manifold yazıyor yani headers olarak biliyorum bu parcayı ben yanlısım mı var ? aracım 1.4 acaba bu parcayı taktırmamın ne gibi artıları olur aracta kac bg kazanırım daha dogrusu link veriyorum :
link : http://urun.gittigidiyor.com/garaj/peugeot-106-ve-citroen-saxo-turbo-manifold-egzoz-61776265?ggap_s=Criteo&ggap_m=Criteo&ggap_n=Criteo&ggap_c=urun&mpch=ads&scxid=14489-146659-2357-0
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 61 0 Onlinewolf
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 1015 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 525 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 339 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 960 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6322 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2167 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1181 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7501 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1210 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1389 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3768 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5968 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 506 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1531 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5050 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40703 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 902 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20381 8 brs3393brs
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Onlinewolf 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English