Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

turbo manifold

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26808
Tarih: 22 Nisan 2025 Saat 21:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: turbo manifold
Mesajı Yazan: carantinas
Konu: turbo manifold
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2013 Saat 16:36
Beyler nette gördüğüm bu ilanda turbo manifold yazıyor yani headers olarak biliyorum bu parcayı ben yanlısım mı var ? aracım 1.4 acaba bu parcayı taktırmamın ne gibi artıları olur aracta kac bg kazanırım daha dogrusu link veriyorum :
link : http://urun.gittigidiyor.com/garaj/peugeot-106-ve-citroen-saxo-turbo-manifold-egzoz-61776265?ggap_s=Criteo&ggap_m=Criteo&ggap_n=Criteo&ggap_c=urun&mpch=ads&scxid=14489-146659-2357-0


-------------
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2013 Saat 07:01

Motorun çalışma esaslarına göre silindir içerisinde yanma sonucunda oluşan gazların dışarı atılması gerekir. Dört zamanlı motorlarda egzoz zamanın ardında emme zamanı yani yanacak karışım silindire alınmaktadır. Egzoz gazlarının tamamının dışarı atılamaması durumunda yeni gelen yakıt karışımı tutuşarak erken yanmaya yol açabilir. Bu da motor performansı için istenmeyen bir durumdur.

Her silindirde egzoz çıkışı bulunmaktadır. Ateşleme sırası 1–3–4–2 göz önüne alındığında; 1. silindirden çıkan egzoz gazları ile 3. silindirden çıkan egzoz gazları manifold boyunun kısa olması sebebiyle çarpışarak bir miktar gazın geri tepmesine yol açar. Boşta çalışan bir motorda hiçbir egzoz bağlantısı olmadığında motor performansı daha artar. Bu bilgiden yola çıkarak egzoz manifold boruları daha uzun yapılmışlardır. Bu sisteme 4–2–1 headers, 4–1 headers manifoldlarıdır.

Headers sistemlerinde boru ölçüleri çeşitli testler sonucunda bulunmuş en uygun uzunlukta yapılmışlardır. 4–2–1 headers sisteminde silindirden çıkan boruların ilk birleşme yerinin mesafesi 40–43 cm ve bu birleşmeden manifold sonuna olan mesafede 40–43 cm olmalıdır. Boru uzunlukları doğru hesaplanmamışsa performans manifolların faydasından çok zararı olacaktır. Silindirden egzoz gazlarını rahatça çıkmasına izin vermeyecektir. 4–1 manifolda ise boru uzunluğu 80–85 cm olmalıdır. Manifold birleşiminden katalizöre kadar olan mesafe 80–85 cm olması gerekir. 4-1 headers anlamı 4silindirden çıkan boruların direkt birleşmesidir.

Egzoz manifoldu ile motor performansı artarken yakıt tüketimine katkı sağlanır. Motor daha rahat çalışma imkanı bulur bu sayede motor parçalarının ömürleri uzamış olur. Motor modifiye edilirken değişmesi gereken parçalardan birisidir.




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net