![]() |
|
Turboşarj Nedir? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
samet2461 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2012 Saat 17:13 |
|
1.4 HDI lerde ıntercooler var mı arkadaşlar
|
||
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
||
![]() |
||
ondrgvndi ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ondrgvndi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
İş turboya sahip olmakla bitmiyor, asıl önemlisi onu kullanabilmektir ;)
|
||
![]() |
||
gozem ![]() 2. Vites ![]() ![]() 07 - Ağustos - 1984 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: GiresuN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 517 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
İmzama eklediğim gibi, boşuna dememişler.. :)
|
||
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel.. Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun |
||
![]() |
||
ondrgvndi ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ondrgvndi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Turboşarj ve Yağlama 1-Yağlamanın turboşarj için önemi 2-Yağlama kaynaklı turboşarj arızaları
3-Kullanıcının dikkat etmesi gereken hususlar İlk bölüm ile konumuzu anlatmaya başlayalım. 1- Yağlamanın turboşarj için önemi Motor ile motor yağı arasındaki ilişkiyi en iyi anlatacak örnek, insan vücudu ile kan arasındaki ilişkidir. Nasıl ki; kan, bulmacalarda tanımlandığı gibi "hayati sıvımız" ise, motor yağı da aracın motoru için hayati sıvıdır. Yaşamamızı sürdürebilmemiz için damarlarımızdaki kanın devir daim olması gerektiği gerçeği gibi motorun çalışmasını sürdürebilmesi için de devamlı yağ dolaşımının olması gerekmektedir. Motorun kalbi, yani yağ pompasında oluşabilecek bir sorun veya yağ kanallarındaki tıkanıklıklar, motor için geri dönüşü olmayan sonuçlara neden olabilir. Şanslıyız ki, aracı gömmeyip motoru rektifiye ettirme veya değiştirme gibi bir olanağımız mevcut. Bu durum, sizlere de kalp krizi ve damar tıkanıklığını anımsatmadı mı? Peki, konu turboşarja geldiğinde nasıl bir örnek verebiliriz? Sanırım, bu konuda verilebilecek en iyi örnek kangrendir. Turboşarjı, motorun bir uzvu gibi düşünürsek, dolaşım problemleri nedeniyle vücudun o uzvu işlevini yitiriyorsa, araçta oluşacak herhangi bir yağlama sorunu, turboşarjın işlevini yitirmesine neden olabilir. Nasıl ki, tüm organlarımıza tek bir noktadan kan pompalanıyor ise, turboşarj ve motora da tek bir noktadan yağ beslemesi yapılır. Turboşarj için ayrı bir yağ pompası bulunması söz konusu değildir. Kangren ile anlatılabilecek bir diğer konu ise şudur; kangren olan organın, hastalığın yayılmaması için vücuttan alındığı gibi arızalı turboşarjın da arızası bir an önce giderilmelidir. Aksi halde, sadece turboşarjda oluşan sorun tüm motora sıçrayarak geri dönüşü olmayan sonuçlar doğurabilir. Sanırım konuyu biraz fazla uzattım. Kısaca özetleyecek olursak; Motor yağının turboşarj için önemi, * Sürtünmeyi azaltmak. *Aşınmaları önlemek. *Soğutmayı sağlamak. (Su soğutmalı olmayan turboşarjlarda soğutmayı sağlayan tek etkendir.) *Kanalların temizliğini sağlamak olarak listelenebilir. 2- Yağlama kaynaklı turboşarj arızaları Motor yağının turboşarj için önemini, yukarıda uzunca anlattım, ama bir kez daha vurgulamak istersek, Resim1' e bakmak yeterli olacaktır sanırım. Resimde de görüldüğü üzere turboşarjın türbin mili ve milin yataklanmasını sağlayan burcun çalışma boşluğu neredeyse sıfıra yakındır. Bu kadar hassas çalışan bir parça için yağlamanın önemini anlamak zor olmasa gerek. Yağlama kaynaklı arıza çeşitlerini ikiye ayırabiliriz. 2.1-Yağlama eksikliği veya yağdaki kirlilik nedeniyle aşınmalar (Resim2 ve Resim3) *Yağlama eksikliği nedeniyle oluşan sürtünmeler sonucu mil ve burçta oluşan aşınmalar. *Motor yağı değişiminin düzenli yapılmaması sonucu biriken kurum ve çapakların neden olduğu aşınmalar 2.2-Yağlama eksikliği nedeniyle oluşan aşırı ısı (Resim4) *Turboşarjın türbin milinin üzerinde oluşan renk değişimleri yağlama sorununun bir belirtisidir. 3- Kullanıcının dikkat etmesi gereken hususlar Yağlama ile ilgili konularda kullanıcıya düşen görevleri aşağıdaki gibi listeleyebiliriz. *Aracın bakımlarının düzenli yapılması (Yağ ve yağ filtresi değişimi) *Bakım sırasında speklere uygun parçaların kullanılması *Motor ısınmadan araca fazla yüklenilmemesi *Uzun süreli veya devirli kullanımlar sonrası, turboşarjın soğuması için kontak kapatmadan önce, bir süre beklenilmesi |
||
![]() |
||
AydinBeyol ![]() P.T. TEAM ![]() ![]() GALERİ SORUMLUSU Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3163 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı AydinBeyol
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
paylaşım için teşekkürler
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Cmoss06 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Videolar çok güzel ve degerli eline saglık.
|
||
206 XT HDI Siyah
COM2000 Yol Pc ('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Cok degerli videolar. Tesekkurler.
|
||
![]() |
||
ondrgvndi ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ondrgvndi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
ondrgvndi ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ondrgvndi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
ondrgvndi ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ondrgvndi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
ondrgvndi ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ondrgvndi
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |