Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Turboşarj Nedir?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22043
Tarih: 04 Ağustos 2025 Saat 05:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Turboşarj Nedir?
Mesajı Yazan: ondrgvndi
Konu: Turboşarj Nedir?
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 11:53



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ondrgvndi
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 11:55


Mesajı Yazan: ondrgvndi
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 11:55


Mesajı Yazan: ondrgvndi
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 11:56


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 14:09
Cok degerli videolar. Tesekkurler.


Mesajı Yazan: Cmoss06
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 17:18
Videolar çok güzel ve degerli eline saglık.

-------------
206 XT HDI Siyah
COM2000 Yol Pc
('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer


Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 19:42
paylaşım için teşekkürler

-------------


Mesajı Yazan: ondrgvndi
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2012 Saat 14:37
Turboşarj ve Yağlama

Turboşarj ve yağlama konusunu 3 ana başlık altında inceleyebiliriz. Bunlar;

1-Yağlamanın turboşarj için önemi 
2-Yağlama kaynaklı turboşarj arızaları
3-Kullanıcının dikkat etmesi gereken hususlar

İlk bölüm ile konumuzu anlatmaya başlayalım.

1- Yağlamanın turboşarj için önemi  

Motor ile motor yağı arasındaki ilişkiyi en iyi anlatacak örnek, insan vücudu ile kan arasındaki ilişkidir. Nasıl ki; kan, bulmacalarda tanımlandığı gibi "hayati sıvımız" ise, motor yağı da aracın motoru için hayati sıvıdır. 

Yaşamamızı sürdürebilmemiz için damarlarımızdaki kanın devir daim olması gerektiği gerçeği gibi motorun çalışmasını sürdürebilmesi için de devamlı yağ dolaşımının olması gerekmektedir. Motorun kalbi, yani yağ pompasında oluşabilecek bir sorun veya yağ kanallarındaki tıkanıklıklar, motor için geri dönüşü olmayan sonuçlara neden olabilir. Şanslıyız ki, aracı gömmeyip motoru rektifiye ettirme veya değiştirme gibi bir olanağımız mevcut. Bu durum, sizlere de kalp krizi ve damar tıkanıklığını anımsatmadı mı? Peki, konu turboşarja geldiğinde nasıl bir örnek verebiliriz? Sanırım, bu konuda verilebilecek en iyi örnek kangrendir. Turboşarjı, motorun bir uzvu gibi düşünürsek, dolaşım problemleri nedeniyle vücudun o uzvu işlevini yitiriyorsa, araçta oluşacak herhangi bir yağlama sorunu, turboşarjın işlevini yitirmesine neden olabilir. Nasıl ki, tüm organlarımıza tek bir noktadan kan pompalanıyor ise, turboşarj ve motora da tek bir noktadan yağ beslemesi yapılır. Turboşarj için ayrı bir yağ pompası bulunması söz konusu değildir. Kangren ile anlatılabilecek bir diğer konu ise şudur; kangren olan organın, hastalığın yayılmaması için vücuttan alındığı gibi arızalı turboşarjın da arızası bir an önce giderilmelidir. Aksi halde, sadece turboşarjda oluşan sorun tüm motora sıçrayarak geri dönüşü olmayan sonuçlar doğurabilir. 













Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2012 Saat 16:47
İmzama eklediğim gibi, boşuna dememişler.. :)

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: ondrgvndi
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2012 Saat 18:03
Orjinalini yazan: gozem gozem Yazdı:

İmzama eklediğim gibi, boşuna dememişler.. :)

İş turboya sahip olmakla bitmiyor, asıl önemlisi onu kullanabilmektir ;)


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2012 Saat 17:13
1.4 HDI lerde ıntercooler var mı arkadaşlar

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net