![]() |
|
radyatördeki kaçak? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
zgr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 07 Ekim 2012 Saat 14:43 |
|
merhabalar arkadaşlar. geçen gün aracımı servise götürmüştüm. ateşleme bobini değişimi için. o sırada usta radyatörde kaçak olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. o sıra bobine verdiğim paradan pek önemsemedim. yaptıramazdım. akşam eve geldim aracı park ettim. ertesi gün kontrol için su kabına baktığımda hiç su kalmadığını gördüm. hemen su ekledim 1 litre kadar. aracı çalıtırdım bi sorun görünmüyordu. 1km. kadar kullanıp baktım normal çalışıyordu araç. yalnız su kabındaki su çok kötü görünüyordu pas tutmuş gibiydi. çevremdekiler suya yağ karışmıştır. conta yakmışsındır gibi şeyler söylediler. su tamamen bittiğinde araç ne gibi sorunlara yol açar? nasıl belirtiler verir araç? gerçi yarın radyatör değişimi için gideceğim ancak aklıma takıldı bi kere. bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler...
|
||
2001 206xt 1.6
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aslinda su dedigimiz seyin adi motor sogutma suyudur. Su olmayinca motor sogutmasi olamayacagindan hararet tehlikeli sekilde artar. Asiri hararetin ise verecegi ilk zarar contadir ancak daha buyuk arizalar da ortaya cikabilir.
|
||
![]() |
||
zgr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ilginiz için teşekkür ediyorum. her zamanki gibi hemen yetiştiniz imdadıma. hararetin aşırı şekilde artmasından kastınız ibrenin kırmızıya kadar gelmesi midir? ve soğutma sıvısı ne kadar alır radyatör. 1 litreden fazla mıdır? birde genleşme kabının içinde su olmadığı halde soğutma sisteminde radyatörde, borularda su olma ihtimali var mıdır? suyun tamamen bitip contaya zarar vermesi durumunda bunu nasıl anlayabiliriz?
|
||
2001 206xt 1.6
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ibre kirmiziya gelmeyebilir. Bunun nedenini soyle aciklayayim. Radyatordeki kacaktan radyatorde bulunan su akip gidecektir bu kesin. Motor 90 derecelerde iken termostat acilacaktir ve bu sefer motor kismindaki su radyatorden devrdaim olmaya baslayacaktir. Bu durumda ise motordan gelen su akip gidecektir. Bu islem aracta hic su kalmayincaya kadar devam edecektir. Tabi Suyun akip gitmesi radyatordeki kacagin buyuklugune baglidir. Eger kacak cok kucuk ise butun suyun bosalip gitmesi uzun zaman alacaktir. Sizin durumunuzda kacagin boyutu nedir bilmiyorum. Toplamda aracinizda 7 litre civari sogutma suyu vardir. Bunun ne kadarini radyator aliyor tam olarak bilemiyorum ama az olmasa gerek. 1 litreden kesin fazladir. Eger conta zarar gormusse sogutma suyuna yag karisir ve genisleme kabindan bu belli olur. Camurlasma gozukur. Aracinizda antifiriz var miydi, onceki su degisimlerinde var miydi? |
||
![]() |
||
zgr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aldığımda hiç antifriz yoktu. su çamur gibiydi. ben koydurmuştum antifiriz. bu kaçak işinden sonra su eklediğimde yine aynı görüntü vardı; çamur gibi. sabah ilk işim servise gitmek. artık görücem ne olmuş?
|
||
2001 206xt 1.6
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tariften tarife cok degisir ama camur gibi diyorsan eger conta ihtimali yuksek. Bir fotografini cekip koyabilseydin keske. Arac antifirizsiz kullanildigindan dolayi radyator pas tutmustur. Sizde alinca antifiriz koydurunca antifiriz bu pasi sokmustur ve delinmistir. Umuyorum sadece radyator ile kurtarirsiniz. Firsatiniz olursa devirdaim pompasina da baktirin. |
||
![]() |
||
Peugeot306 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2012 Konum: IST Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot306
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Radyoterdeki camur rengi diye tabir ettigin renk koliva arkadasin dedigi gibi pas rengidir antifiriz daha onceki pasi radyoterden sokup suya karistirip o rengi almasini saglmistir eger radyatorunde antifirz varsa sorun olmaz cunku ayni sorun bende de vardi birkac hafta once atesleme bobini ni degistirirken ustaya bende gosterdim aynen benim yazdiklarimi dedi. bu arada radyatordeki suyun ciddi oranda eksilmesi ve suyun tamamlanmamasi motorun yanmasina kadar gider eger bogazdan filan basit sekilde kaciriyosa bi slikonla halledersin sorunu yinede ustana bi goster insallah ciddi bi problem degildir insallah
|
||
![]() |
||
MagicPerformance ![]() 2. Vites ![]() ![]() 24 - Temmuz - 1978 Kayıt Tarihi: 09 Haziran 2011 Konum: Büyükçekmece Durum: Aktif Değil Mesajlar: 867 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı MagicPerformance
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kaçak radyatörün neresinde neden değiştiriyorsunuz ?
|
||
![]() |
||
EErgul ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aksesuarcılara gidin radyatör deliğini tıkayan bir toz satılıyor 2-3 TL ye. bir deneyin. sık sık kontrol edin su da eksilme var mı . çözmesse değişirsiniz radyatörü bence. ben eski aracımda kullanmıştım tık diye kesmişti kaçırmayı ve ardından aylarca kullandım aracı bir daha su eksiltmedi. işe yarıyor. bahsettiğim toz odun talaşı gibi birşeydi radyatör suyuna ekliyorsun. uygulama çok basit
|
||
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
||
![]() |
||
zgr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
uzun zaman oldu giremedim foruma. ancak okuyabildim cevapları. kaçak radyatörün sağ üst köşesinde. üstte plastik bir parça var. onun metal kısımla birleştiği yerde. usta kaynak tutmaz dedi. sağlam iş olsun değiştirelim istersen dedi. bende değiştirdim. bir ilaçla temizlendi,yeni antifriz kondu, depo kapağı değişti.
|
||
2001 206xt 1.6
|
||
![]() |
||
zgr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
değşim yapıldı. motor ile ilgili herhangi bir sorun yokmuş. kaynak veya silikon işi yapmayalım dedi usta. bende tamam komple değiştirelim dedim. dediğiniz gibi o çamurlaşma pasmış.
|
||
2001 206xt 1.6
|
||
![]() |
||
zgr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
değişimi yaptırdım arkadaşım. başıma bir daha gelirse denerim dediğin tozu. teşekkürler.
|
||
2001 206xt 1.6
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |