Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

radyatördeki kaçak?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25113
Tarih: 30 Temmuz 2025 Saat 02:05
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: radyatördeki kaçak?
Mesajı Yazan: zgr
Konu: radyatördeki kaçak?
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 14:43
merhabalar arkadaşlar. geçen gün aracımı servise götürmüştüm. ateşleme bobini değişimi için. o sırada usta radyatörde kaçak olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. o sıra bobine verdiğim paradan pek önemsemedim. yaptıramazdım. akşam eve geldim aracı park ettim. ertesi gün kontrol için su kabına baktığımda hiç su kalmadığını gördüm. hemen su ekledim 1 litre kadar. aracı çalıtırdım bi sorun görünmüyordu. 1km. kadar kullanıp baktım normal çalışıyordu araç. yalnız su kabındaki su çok kötü görünüyordu pas tutmuş gibiydi. çevremdekiler suya yağ karışmıştır. conta yakmışsındır gibi şeyler söylediler. su tamamen bittiğinde araç ne gibi sorunlara yol açar? nasıl belirtiler verir araç? gerçi yarın radyatör değişimi için gideceğim ancak aklıma takıldı bi kere. bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler...

-------------
2001 206xt 1.6



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 15:15
Aslinda su dedigimiz seyin adi motor sogutma suyudur. Su olmayinca motor sogutmasi olamayacagindan hararet tehlikeli sekilde artar. Asiri hararetin ise verecegi ilk zarar contadir ancak daha buyuk arizalar da ortaya cikabilir.


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 15:45
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Aslinda su dedigimiz seyin adi motor sogutma suyudur. Su olmayinca motor sogutmasi olamayacagindan hararet tehlikeli sekilde artar. Asiri hararetin ise verecegi ilk zarar contadir ancak daha buyuk arizalar da ortaya cikabilir.
ilginiz için teşekkür ediyorum. her zamanki gibi hemen yetiştiniz imdadıma. hararetin aşırı şekilde artmasından kastınız ibrenin kırmızıya kadar gelmesi midir? ve soğutma sıvısı ne kadar alır radyatör. 1 litreden fazla mıdır? birde genleşme kabının içinde su olmadığı halde soğutma sisteminde radyatörde, borularda su olma ihtimali var mıdır? suyun tamamen bitip contaya zarar vermesi durumunda bunu nasıl anlayabiliriz? 


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 16:01
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:


ilginiz için teşekkür ediyorum. her zamanki gibi hemen yetiştiniz imdadıma. hararetin aşırı şekilde artmasından kastınız ibrenin kırmızıya kadar gelmesi midir? ve soğutma sıvısı ne kadar alır radyatör. 1 litreden fazla mıdır? birde genleşme kabının içinde su olmadığı halde soğutma sisteminde radyatörde, borularda su olma ihtimali var mıdır? suyun tamamen bitip contaya zarar vermesi durumunda bunu nasıl anlayabiliriz? 


Ibre kirmiziya gelmeyebilir. Bunun nedenini soyle aciklayayim. Radyatordeki kacaktan radyatorde bulunan su akip gidecektir bu kesin. Motor 90 derecelerde iken termostat acilacaktir ve bu sefer motor kismindaki su radyatorden devrdaim olmaya baslayacaktir. Bu durumda ise motordan gelen su akip gidecektir. Bu islem aracta hic su kalmayincaya kadar devam edecektir. Tabi Suyun akip gitmesi radyatordeki kacagin buyuklugune baglidir. Eger kacak cok kucuk ise butun suyun bosalip gitmesi uzun zaman alacaktir. Sizin durumunuzda kacagin boyutu nedir bilmiyorum. Toplamda aracinizda 7 litre civari sogutma suyu vardir. Bunun ne kadarini radyator aliyor tam olarak bilemiyorum ama az olmasa gerek. 1 litreden kesin fazladir. Eger conta zarar gormusse sogutma suyuna yag karisir ve genisleme kabindan bu belli olur. Camurlasma gozukur. Aracinizda antifiriz var miydi, onceki su degisimlerinde var miydi?


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 18:48
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:


ilginiz için teşekkür ediyorum. her zamanki gibi hemen yetiştiniz imdadıma. hararetin aşırı şekilde artmasından kastınız ibrenin kırmızıya kadar gelmesi midir? ve soğutma sıvısı ne kadar alır radyatör. 1 litreden fazla mıdır? birde genleşme kabının içinde su olmadığı halde soğutma sisteminde radyatörde, borularda su olma ihtimali var mıdır? suyun tamamen bitip contaya zarar vermesi durumunda bunu nasıl anlayabiliriz? 


Ibre kirmiziya gelmeyebilir. Bunun nedenini soyle aciklayayim. Radyatordeki kacaktan radyatorde bulunan su akip gidecektir bu kesin. Motor 90 derecelerde iken termostat acilacaktir ve bu sefer motor kismindaki su radyatorden devrdaim olmaya baslayacaktir. Bu durumda ise motordan gelen su akip gidecektir. Bu islem aracta hic su kalmayincaya kadar devam edecektir. Tabi Suyun akip gitmesi radyatordeki kacagin buyuklugune baglidir. Eger kacak cok kucuk ise butun suyun bosalip gitmesi uzun zaman alacaktir. Sizin durumunuzda kacagin boyutu nedir bilmiyorum. Toplamda aracinizda 7 litre civari sogutma suyu vardir. Bunun ne kadarini radyator aliyor tam olarak bilemiyorum ama az olmasa gerek. 1 litreden kesin fazladir. Eger conta zarar gormusse sogutma suyuna yag karisir ve genisleme kabindan bu belli olur. Camurlasma gozukur. Aracinizda antifiriz var miydi, onceki su degisimlerinde var miydi?
aldığımda hiç antifriz yoktu. su çamur gibiydi. ben koydurmuştum antifiriz. bu kaçak işinden sonra su eklediğimde yine aynı görüntü vardı; çamur gibi.  sabah ilk işim servise gitmek. artık görücem ne olmuş?


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 21:46
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:


aldığımda hiç antifriz yoktu. su çamur gibiydi. ben koydurmuştum antifiriz. bu kaçak işinden sonra su eklediğimde yine aynı görüntü vardı; çamur gibi.  sabah ilk işim servise gitmek. artık görücem ne olmuş?


Tariften tarife cok degisir ama camur gibi diyorsan eger conta ihtimali yuksek. Bir fotografini cekip koyabilseydin keske. Arac antifirizsiz kullanildigindan dolayi radyator pas tutmustur. Sizde alinca antifiriz koydurunca antifiriz bu pasi sokmustur ve delinmistir. Umuyorum sadece radyator ile kurtarirsiniz. Firsatiniz olursa devirdaim pompasina da baktirin.


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 23:25
Radyoterdeki camur rengi diye tabir ettigin renk koliva arkadasin dedigi gibi pas rengidir antifiriz daha onceki pasi radyoterden sokup suya karistirip o rengi almasini saglmistir eger radyatorunde antifirz varsa sorun olmaz cunku ayni sorun bende de vardi birkac hafta once atesleme bobini ni degistirirken ustaya bende gosterdim aynen benim yazdiklarimi dedi. bu arada radyatordeki suyun ciddi oranda eksilmesi ve suyun tamamlanmamasi motorun yanmasina kadar gider eger bogazdan filan basit sekilde kaciriyosa bi slikonla halledersin sorunu yinede ustana bi goster insallah ciddi bi problem degildir insallah


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 13:02
Kaçak radyatörün neresinde neden değiştiriyorsunuz ?


Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2012 Saat 01:57
aksesuarcılara gidin radyatör deliğini tıkayan bir toz satılıyor 2-3 TL ye. bir deneyin. sık sık kontrol edin su da eksilme var mı . çözmesse değişirsiniz radyatörü bence. ben eski aracımda kullanmıştım tık diye kesmişti kaçırmayı ve ardından aylarca kullandım aracı bir daha su eksiltmedi. işe yarıyor. bahsettiğim toz odun talaşı gibi birşeydi radyatör suyuna ekliyorsun. uygulama çok basit

-------------
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2012 Saat 10:00
Orjinalini yazan: umutrizaergen umutrizaergen Yazdı:

Kaçak radyatörün neresinde neden değiştiriyorsunuz ?
uzun zaman oldu giremedim foruma. ancak okuyabildim cevapları. kaçak radyatörün sağ üst köşesinde. üstte plastik bir parça var. onun metal kısımla birleştiği yerde. usta kaynak tutmaz dedi. sağlam iş olsun değiştirelim istersen dedi. bende değiştirdim. bir ilaçla temizlendi,yeni antifriz  kondu, depo kapağı değişti.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2012 Saat 10:03
Orjinalini yazan: Peugeot306 Peugeot306 Yazdı:

Radyoterdeki camur rengi diye tabir ettigin renk koliva arkadasin dedigi gibi pas rengidir antifiriz daha onceki pasi radyoterden sokup suya karistirip o rengi almasini saglmistir eger radyatorunde antifirz varsa sorun olmaz cunku ayni sorun bende de vardi birkac hafta once atesleme bobini ni degistirirken ustaya bende gosterdim aynen benim yazdiklarimi dedi. bu arada radyatordeki suyun ciddi oranda eksilmesi ve suyun tamamlanmamasi motorun yanmasina kadar gider eger bogazdan filan basit sekilde kaciriyosa bi slikonla halledersin sorunu yinede ustana bi goster insallah ciddi bi problem degildir insallah
değşim yapıldı. motor ile ilgili herhangi bir sorun yokmuş. kaynak veya silikon işi yapmayalım dedi usta. bende tamam komple değiştirelim dedim. dediğiniz gibi o çamurlaşma pasmış. 


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2012 Saat 10:05
Orjinalini yazan: EErgul EErgul Yazdı:

aksesuarcılara gidin radyatör deliğini tıkayan bir toz satılıyor 2-3 TL ye. bir deneyin. sık sık kontrol edin su da eksilme var mı . çözmesse değişirsiniz radyatörü bence. ben eski aracımda kullanmıştım tık diye kesmişti kaçırmayı ve ardından aylarca kullandım aracı bir daha su eksiltmedi. işe yarıyor. bahsettiğim toz odun talaşı gibi birşeydi radyatör suyuna ekliyorsun. uygulama çok basit
 
değişimi yaptırdım arkadaşım. başıma bir daha gelirse denerim dediğin tozu. teşekkürler.


-------------
2001 206xt 1.6



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net