|
|
Otomatik vites geçişleri |
Yanıt Yaz
|
| Yazar | |||
mustafah
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 126 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Otomatik vites geçişleriGönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 21:20 |
||
|
Arkadaşlar bugun şehirlerarası yolda ilerlerken şanzımanda farklı iki durumla karşılaştım. Gayet boş ve rahat olan bir yolda yüksek hızlarda seyrettim. Biraz gaza yüklenerek kullandım. Ancak yaklaşık 30 km. bu yüksek gazlı seyir sonrasında kırmızı ışıkta durduktan sonra gaza çok minimal basmama rağmen araç yaklaşık 30-40 km neredeyse 4000 devri geçmeden üst vitese geçmedi. Bende bu süreçte gaza minimum düzeyde basarak kullandım ve sonrasında araç bu vites geçiş isteğinin tam tersine 2000 devrin üzerine çıktığı anda vites yükseltmeye başladı. Bu değişkenliklere tam anlam veremedim. Araba şanzıman ecusu benim gaza yüklenme karakteristiğime göre vites geçişlerini mi ayarladı yoksa şanzımanda arıza mı var
Değerli fikirlerinizi bekliyorum tşk...
NOT: Aracım 2003 307 SW 1.6 16v LPG OTM (AL4 Şanzıman) Düzenleyen mustafah - 11 Ağustos 2012 Saat 21:31 |
|||
|
Artık PUG yok!!
|
|||
![]() |
|||
| Sponsor Bağlantı | |||
![]() |
|||
berk2309
3. Vites
23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 23:01 |
||
|
hocam 3 kullanım seklı var pc ye bagladıklarında gormustum yokusta felan gec atıyo yada gaza basmanıza gore atıs yapıyo vıtesler 3 kurala gore ıslıyo ama sızın durduksan sonra gıttıgınız yol yokus felan degıl ve duz yolda yapıyosa ısındıgında bı sorun var demektır
|
|||
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|||
![]() |
|||
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 23:12 |
||
Tespitiniz doğrudur, AL4 ler proaktif adıyla geçer ki beynine tanımlanmış 10 farklı karakterdeki sürüş pozisyonundan birini seçer. Siz sportif kullandığınız için şanzıman kendisini o konuma ayarlamış,sonrasında sakin kullanıma geçtiğinizde diğer pozisyona geçmiş.
|
|||
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
mustafah
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 126 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2012 Saat 09:05 |
||
Durduktan sonraki yolda yokuş bayağı bir var ama normal düz yoldada yapıyordu.Düzenleyen mustafah - 12 Ağustos 2012 Saat 09:13 |
|||
|
Artık PUG yok!!
|
|||
![]() |
|||
mustafah
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 126 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2012 Saat 09:09 |
||
İçimi rahatlattınız cidden
bu karakter olayı gayet mantıklı bir sistemmiş cidden bu kadar detay bir sisteminin olacağını beklemiyordum ![]() |
|||
|
Artık PUG yok!!
|
|||
![]() |
|||
mustafah
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 126 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2012 Saat 09:18 |
||
Bu arada acaba proaktif sistemi hakkında bizi biraz bilgilendirme imkanınız varmı
![]() |
|||
|
Artık PUG yok!!
|
|||
![]() |
|||
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2012 Saat 13:33 |
||
Kısaca ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen vites geçişi yaptırmaz ve sürücünün ve yolun durumuna göre hafızasındaki en uygun pozisyonu seçer ve uygular. Normal şartlarda yokuş inişlerinde aracı sürekli kompresyonda tutar ve aracın hızlanmasını engeller.Yokuş çıkışlarında devri tutsa bile vites büyütmeyerek aracın yokuşlardaki performans kaybını engeller.Bu özelliklerin en önemlisi virajlardaki yola tutunması aynı tip ve model manuel şanzıman bir araca göre %70 daha güvenlidir ve bu güvenliği sürücünün insiyatifine bırakmaz. Mesela 4 vites yokuş ineceksiniz fren pedalına hafif tatlı sert bastığınız an vites küçültür ve siz gaza dokunana kadar vites büyütmeden aracı kopresörde tutar,gaza basmadığınız için ise motor devri ne kadar yüksek olursa olsun yakıt tüketimini sıfıra çeker.
|
|||
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
Alekto
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2012 Saat 18:08 |
||
|
ben aracımı götürdüm aynı sorun vardı soğutma sisteminden dediler radyatöre temizleyici bi sıvı döktüler vites yağını soğutan yere ulaşıyomuş yarım saat gezdikten sonra içinden akan bulanık su berbattı sonra denedik bastık yüklendik kayseri yolunda durduk kalktık sorun kalmadı bide soğukken yokuş bulun ve gaza yüklenin automatic gear fault hatası veriyorsa selenoidler değişecek + yağ konulacak bana 475 e patladı
|
|||
![]() |
|||
mustafah
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 126 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2012 Saat 00:05 |
||
Bilgileriniz için teşekkürler Bu yokuş aşağı inerken kompresyon özelliğini kullanıyorum oldukça faydalı boşuna frenlere yüklenmiyoruz bu sayede bu gün gittiğim uzun yol dönüşünde gaza çok hafif basarak yol boyu devam ettim araba düz yolda 2000 devir, yokuştada 3000 devri geçince vites geçişlerini ayarladı. Demek gaza basınca sportif moda geçmiş dediğiniz gibi. Önceki seferki gibi bir durum olmadı. Bütün mesele gaza yüklenme oranı demekki Arızalarından millet çok şikayetçi ama ben sevmeye başladı gibi bu AL4'ü bi de benim arabanın üstünde muhtemelen fabrika çıkışlı selenoidler var (eski tip), acaba herhangi bir arıza ile karşılaşmasamda yeni tiplerle değiştirmem faydalı olur mu? çünkü birçoğu ergeç sorun veriyormuş ve şanzımanın 200000 kmyi görmesi birazda bu parçaya bağlı imiş diyorlar ![]() |
|||
|
Artık PUG yok!!
|
|||
![]() |
|||
mustafah
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 126 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2012 Saat 00:10 |
||
Cevabınız için tşk...
Şanzıman yağını yeni değiştirttim. Aynı durum bu sefer sakin kullanımda başıma gelmedi. Mehmet onur beyin belirttiği gibi kullanım karakterine bağlı bir durum gibi. Selenoidler içinde usta sıkıntı yok demişti ama bnce eski tip olmaları itibariyle soruna neden olabilecek gibi geliyor Maddi olarak müsait olduğumda değiştirtmeyi düşünüyorum ama gereksiz mi olur emin değilim ![]() Düzenleyen mustafah - 13 Ağustos 2012 Saat 00:39 |
|||
|
Artık PUG yok!!
|
|||
![]() |
|||
Yanıt Yaz
|
|
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||