Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik vites geçişleri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24383
Tarih: 29 Eylül 2025 Saat 11:05
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik vites geçişleri
Mesajı Yazan: mustafah
Konu: Otomatik vites geçişleri
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 21:20
Arkadaşlar bugun şehirlerarası yolda ilerlerken şanzımanda farklı iki durumla karşılaştım. Gayet boş ve rahat olan bir yolda yüksek hızlarda seyrettim. Biraz gaza yüklenerek kullandım. Ancak yaklaşık 30 km. bu yüksek gazlı seyir sonrasında kırmızı ışıkta durduktan sonra gaza çok minimal basmama rağmen araç yaklaşık 30-40 km neredeyse 4000 devri geçmeden üst vitese geçmedi. Bende bu süreçte gaza minimum düzeyde basarak kullandım ve sonrasında araç bu vites geçiş isteğinin tam tersine 2000 devrin üzerine çıktığı anda vites yükseltmeye başladı. Bu değişkenliklere tam anlam veremedim. Araba şanzıman ecusu benim gaza yüklenme karakteristiğime göre vites geçişlerini mi ayarladı yoksa şanzımanda arıza mı var Smile Değerli fikirlerinizi bekliyorum tşk...

NOT: Aracım 2003 307 SW 1.6 16v LPG OTM (AL4 Şanzıman)


-------------
Artık PUG yok!!



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 23:01
hocam 3 kullanım seklı var pc ye bagladıklarında gormustum yokusta felan gec atıyo yada gaza basmanıza gore  atıs yapıyo  vıtesler  3 kurala gore ıslıyo  ama sızın durduksan sonra  gıttıgınız yol yokus felan degıl ve duz yolda yapıyosa ısındıgında bı sorun var demektır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 23:12
Orjinalini yazan: mustafah mustafah Yazdı:

Arkadaşlar bugun şehirlerarası yolda ilerlerken şanzımanda farklı iki durumla karşılaştım. Gayet boş ve rahat olan bir yolda yüksek hızlarda seyrettim. Biraz gaza yüklenerek kullandım. Ancak yaklaşık 30 km. bu yüksek gazlı seyir sonrasında kırmızı ışıkta durduktan sonra gaza çok minimal basmama rağmen araç yaklaşık 30-40 km neredeyse 4000 devri geçmeden üst vitese geçmedi. Bende bu süreçte gaza minimum düzeyde basarak kullandım ve sonrasında araç bu vites geçiş isteğinin tam tersine 2000 devrin üzerine çıktığı anda vites yükseltmeye başladı. Bu değişkenliklere tam anlam veremedim. Araba şanzıman ecusu benim gaza yüklenme karakteristiğime göre vites geçişlerini mi ayarladı yoksa şanzımanda arıza mı var Smile Değerli fikirlerinizi bekliyorum tşk...

NOT: Aracım 2003 307 SW 1.6 16v LPG OTM (AL4 Şanzıman)

Tespitiniz doğrudur, AL4 ler proaktif adıyla geçer ki beynine tanımlanmış 10 farklı karakterdeki sürüş pozisyonundan birini seçer. Siz sportif kullandığınız için şanzıman kendisini o konuma ayarlamış,sonrasında sakin kullanıma geçtiğinizde diğer pozisyona geçmiş.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2012 Saat 09:05
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

hocam 3 kullanım seklı var pc ye bagladıklarında gormustum yokusta felan gec atıyo yada gaza basmanıza gore  atıs yapıyo  vıtesler  3 kurala gore ıslıyo  ama sızın durduksan sonra  gıttıgınız yol yokus felan degıl ve duz yolda yapıyosa ısındıgında bı sorun var demektır 

Durduktan sonraki yolda yokuş bayağı bir var Smile ama normal düz yoldada yapıyordu.


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2012 Saat 09:09
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:


Tespitiniz doğrudur, AL4 ler proaktif adıyla geçer ki beynine tanımlanmış 10 farklı karakterdeki sürüş pozisyonundan birini seçer. Siz sportif kullandığınız için şanzıman kendisini o konuma ayarlamış,sonrasında sakin kullanıma geçtiğinizde diğer pozisyona geçmiş.

İçimi rahatlattınız cidden Smile bu karakter olayı gayet mantıklı bir sistemmiş cidden bu kadar detay bir sisteminin olacağını beklemiyordum Wink


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2012 Saat 09:18
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Tespitiniz doğrudur, AL4 ler proaktif adıyla geçer ki beynine tanımlanmış 10 farklı karakterdeki sürüş pozisyonundan birini seçer. Siz sportif kullandığınız için şanzıman kendisini o konuma ayarlamış,sonrasında sakin kullanıma geçtiğinizde diğer pozisyona geçmiş.

Bu arada acaba proaktif sistemi hakkında bizi biraz bilgilendirme imkanınız varmı Smile


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2012 Saat 13:33
Orjinalini yazan: mustafah mustafah Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Tespitiniz doğrudur, AL4 ler proaktif adıyla geçer ki beynine tanımlanmış 10 farklı karakterdeki sürüş pozisyonundan birini seçer. Siz sportif kullandığınız için şanzıman kendisini o konuma ayarlamış,sonrasında sakin kullanıma geçtiğinizde diğer pozisyona geçmiş.

Bu arada acaba proaktif sistemi hakkında bizi biraz bilgilendirme imkanınız varmı Smile

Kısaca ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen vites geçişi yaptırmaz ve sürücünün ve yolun durumuna göre hafızasındaki en uygun pozisyonu seçer ve uygular. Normal şartlarda yokuş inişlerinde aracı sürekli kompresyonda tutar ve aracın hızlanmasını engeller.Yokuş çıkışlarında devri tutsa bile vites büyütmeyerek aracın yokuşlardaki performans kaybını engeller.Bu özelliklerin en önemlisi virajlardaki yola tutunması aynı tip ve model manuel şanzıman bir araca göre %70 daha güvenlidir ve bu güvenliği sürücünün insiyatifine bırakmaz.

Mesela 4 vites yokuş ineceksiniz fren pedalına hafif tatlı sert bastığınız an vites küçültür ve siz gaza dokunana kadar vites büyütmeden aracı kopresörde tutar,gaza basmadığınız için ise motor devri ne kadar yüksek olursa olsun yakıt tüketimini sıfıra çeker.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Alekto
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2012 Saat 18:08
ben aracımı götürdüm aynı sorun vardı soğutma sisteminden dediler radyatöre temizleyici bi sıvı döktüler vites yağını soğutan yere ulaşıyomuş yarım saat gezdikten sonra içinden akan bulanık su berbattı sonra denedik bastık yüklendik kayseri yolunda durduk kalktık sorun kalmadı bide soğukken yokuş bulun ve gaza yüklenin automatic gear fault hatası veriyorsa selenoidler değişecek + yağ konulacak bana 475 e patladı


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2012 Saat 00:05
 
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: mustafah mustafah Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Tespitiniz doğrudur, AL4 ler proaktif adıyla geçer ki beynine tanımlanmış 10 farklı karakterdeki sürüş pozisyonundan birini seçer. Siz sportif kullandığınız için şanzıman kendisini o konuma ayarlamış,sonrasında sakin kullanıma geçtiğinizde diğer pozisyona geçmiş.

Bu arada acaba proaktif sistemi hakkında bizi biraz bilgilendirme imkanınız varmı Smile

Kısaca ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen vites geçişi yaptırmaz ve sürücünün ve yolun durumuna göre hafızasındaki en uygun pozisyonu seçer ve uygular. Normal şartlarda yokuş inişlerinde aracı sürekli kompresyonda tutar ve aracın hızlanmasını engeller.Yokuş çıkışlarında devri tutsa bile vites büyütmeyerek aracın yokuşlardaki performans kaybını engeller.Bu özelliklerin en önemlisi virajlardaki yola tutunması aynı tip ve model manuel şanzıman bir araca göre %70 daha güvenlidir ve bu güvenliği sürücünün insiyatifine bırakmaz.

Mesela 4 vites yokuş ineceksiniz fren pedalına hafif tatlı sert bastığınız an vites küçültür ve siz gaza dokunana kadar vites büyütmeden aracı kopresörde tutar,gaza basmadığınız için ise motor devri ne kadar yüksek olursa olsun yakıt tüketimini sıfıra çeker.

Bilgileriniz için teşekkürler Smile Bu yokuş aşağı inerken kompresyon özelliğini kullanıyorum oldukça faydalı Smile boşuna frenlere yüklenmiyoruz bu sayede Smile bu gün gittiğim uzun yol dönüşünde gaza çok hafif basarak yol boyu devam ettim araba düz yolda 2000 devir, yokuştada 3000 devri geçince vites geçişlerini ayarladı. Demek gaza basınca sportif moda geçmiş dediğiniz gibi. Önceki seferki gibi bir durum olmadı. Bütün mesele gaza yüklenme oranı demekki Wink Arızalarından millet çok şikayetçi ama ben sevmeye başladı gibi bu AL4'ü LOL bi de benim arabanın üstünde muhtemelen fabrika çıkışlı selenoidler var (eski tip), acaba herhangi bir arıza ile karşılaşmasamda yeni tiplerle değiştirmem faydalı olur mu? Smile çünkü birçoğu ergeç sorun veriyormuş ve şanzımanın 200000 kmyi görmesi birazda bu parçaya bağlı imiş diyorlar Smile



-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2012 Saat 00:10
Orjinalini yazan: Alekto Alekto Yazdı:

ben aracımı götürdüm aynı sorun vardı soğutma sisteminden dediler radyatöre temizleyici bi sıvı döktüler vites yağını soğutan yere ulaşıyomuş yarım saat gezdikten sonra içinden akan bulanık su berbattı sonra denedik bastık yüklendik kayseri yolunda durduk kalktık sorun kalmadı bide soğukken yokuş bulun ve gaza yüklenin automatic gear fault hatası veriyorsa selenoidler değişecek + yağ konulacak bana 475 e patladı

Cevabınız için tşk... Smile Şanzıman yağını yeni değiştirttim. Aynı durum bu sefer sakin kullanımda başıma gelmedi. Mehmet onur beyin belirttiği gibi kullanım karakterine bağlı bir durum gibi. Selenoidler içinde usta sıkıntı yok demişti ama bnce eski tip olmaları itibariyle soruna neden olabilecek gibi geliyor Smile Maddi olarak müsait olduğumda değiştirtmeyi düşünüyorum ama gereksiz mi olur emin değilim Smile


-------------
Artık PUG yok!!



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net