|
Sogutma suyu(motor blogu dahil) nasil degistirilir |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
Gönderim Zamanı: 30 Haziran 2012 Saat 11:17 |
|
Bu yazida Peugeot 206 araclara ait sogutma sivisinin (motor blogu + radyator) degisimi anlatilacaktir. Her ne kadar yazi ve resimler 206 araclar icin olsa da diger modeller icin de bu islem hemen hemen ayni sekilde yapilabilir.Onemli Not: Sogutma sivisi antifiriz icerdiginden ve antifiriz dogaya cok zararli toksik bir madde oldugundan dolayi islemi yaparken eski sogutma sivisinin bir kapta toplanmasi ve ilgili yerlere geri donusum islemlerinin yapilmasi icin teslim edilmesi gerekiyor. 1. Ilk olarak termostata giren ve radyatorun ust kismina bagli olan boru klipslerinden kurtarilarak cikarilir. 2. Termostatin durumu kontrol edilir. 3. Eger termostatta kireclenme var ise (ozellikle siyah conta uzerinde), sirke suyuna yatirilarak kolayca temizlenebilir. 4. Alt radyator hotumu da cikartilir ve daha sonra bahce hortumunu resimdeki gibi ust borunun girdigi yere yerlestirerek tazyikli su verilir. Bu asamada radyator temizlenmis olur. 5. Sirada motor blogundaki eski sogutma sivisinin temizlenmesinde. Bahce hortumu bu sefer genisleme kabinin icine daldirilir. 6. Su verildikce termostat kismindan ve alt hortumun oldugu yerden su citigi gorulur. Bu islem temiz su gorulunceye kadar surdurulur. 7. Termostat ve temizlenmis contasi yerine guzelce takilir. 8. Yeni antifirizli su koyulurken sistemin havasinin alinmasi gerekir. Bu durumda hava almak icin iki nokta vardir. Bir tanesi kabin icine giren kalorifer borusunun uzerinde, digeri ise, hemen hararet musurunun altinda bulunuyor. Yeni antifirizli su karisimi genisleme tankina koyulurken bu iki hava alma noktasi acilir cunku ustten su koydukca iceride bulunan hava otomatik olarak bu noktalardan cikacaktir. Yeni sogutma suyu dolasima basladiginda ilk olarak kalorifer hortumunun oldugu borudan, daha sonra ise asagidaki resimde olan ikinci hava alma noktasindan gecer. Kabarciklar bittigi zaman ilk once kalorifer borusu uzerindeki, daha sonrada asagidaki resimdeki noktadaki tapa sirasiyla kapatilir. Islem yapilirken havanin daha kolay cikmasi icin su doldurulurken radyatore alttan giren boru el ile sikistirilip birakilir. Kolay gelsin. Kaynak: http://my206xr.blogspot.be Düzenleyen koliva - 30 Haziran 2012 Saat 11:45 |
||
falan
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
çok güzel olmuş çok saol:) yalnız ben termostattan eminim bi sıkıntısı yok .. onu sökmye gerek varmı? sadece borusunu çıkarsam yeterli sanırım
|
||
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
||
xpyhre
2. Vites 11 - Aralık - 1987 Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 737 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG
Anlatimin için saol koliva. Yalnız buradaki kelepçeyi nasıl acabiliriz? Radyotör değişimi yapmam gerekiyor? Radyatör borularinda aynı kelepçeler var. Düzenleyen xpyhre - 30 Haziran 2012 Saat 13:41 |
||
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Onda birsey yok yahu. Resmi asagidaki gibi. Resimdeki iki kafayi bir pensenin agzina al ve sikistir. Acilacaktir ve boru cikacaktir. Anladin? Düzenleyen koliva - 30 Haziran 2012 Saat 14:37 |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Boruyu sokunce zaten termostat orda asili duracak. Yani sokmek gibi bir zahmet yok ortada Cikarmazsan su gelmez oradan. O yuzden cikarman gerek. Düzenleyen koliva - 30 Haziran 2012 Saat 14:38 |
||
xpyhre
2. Vites 11 - Aralık - 1987 Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 737 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Anladım abı sağol. Düzenleyen koliva - 30 Haziran 2012 Saat 14:49 |
||
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)
|
||
falan
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ah koliva vah koliva:)) üstadim sırasıyla herşeyi güzelce söktüm sulari boşalttim temiz suyla içindeki pisliği tahliye ettim.. soğutma suyu bidonunu çıkartip içini tinerle temizledim.. buraya kadar herşey mükemmeldi :) sonra toplamaya başladm herşeyi topladim en son havasini alim derken müşürün yanindaki civatayi çikarttim,içinden su geldi tam sikarkenn çitt dedi vida deliğin içinde kirildi:(( çok korktum eywah deedim bu vida bunun içinde kaldi .. neyse hazneyi iyice doldurdum yakinlarda tamirci vardi hemen götürdüm içine alyan falan soktu çikartti ve derin bi nefes aldim rahatladim(para talep etmedi) :) sizinde aklinizda olsun arkadaşlar müşürün yanindaki hava alma vidasi çok hassasmiş aman dikkatli olun onu takip çikartirken.. ama herşeye rağmen ben çok zevk aldim çok keyifliydi:)) gel gelelim üstadim, şimdii bu nasil yapilir bölümüne 'yağ nasil değiştirilir ' diye bi konu açarsin belki :) ee suyu değiştik yaği değişmezsek olurmu :(
|
||
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
O kadar olur. Baska hersey yolunda mi? Test surusu yaptin mi? Hararet 90lara kadar normal geldi mi? Kaloriferi acip baktin mi sicak hava geliyor mu? Yag degistirmek bundan daha kolay Onu da anlatiriz. |
||
xpyhre
2. Vites 11 - Aralık - 1987 Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 737 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Ben sadece radyatörü değiştiricemde, şimdi termostat ile uğraşmama gerek varmı? bende havasini alma işlemi yapicakmiyim?
|
||
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)
|
||
falan
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
herşey gayet güzel hararette sorun yok kalorifer firin gibi üflüyo şimdilik normal su koydum bi kaç hafta sonra içindeki pislik iyice çözüldüğünde tekrar suyu boşaltip saf su doldurucam ondan bi kaç hafta sonra onuda boşaltip antifiriz :) yalniz kalorifer demişken bi şey daha var :) bu kalorifer düğmesini kirmizidan maviye doğru çevirdiğimde düğme geri atiyor.. düğmeyi çikarttim baktim yalama falan olmamiş! içindeki mekanizma geri atiyor onun yenisini bulmak mümkünmü? yada konsolu söksem( sökmeyi biliyorum) tamiri mümkünmÜ? daha önce bu düğmelerin aydinlatma işiklari yanmadiği için orayi söküp ampulleri değiştirmiştim,sanirim o zaman oraya zarar verdim :(
|
||
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
||
falan
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bence termostatla uğraşma ! zira elin yatkin değilse ve uygun alet edavatin yoksa biraz zor olur diye düşünüyorum..
|
||
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
||
xpyhre
2. Vites 11 - Aralık - 1987 Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 737 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Su radyatörünü değiştiricemde termostat ile bir işlem yapmam gerekiyormu? radyatörü değiştirmek için? |
||
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)
|
||
falan
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
hayr gerekmiyor sadece radyatör girişlerindeki boru klipslerini çikarman yeterli.. ama havasini alman gerekirmi gerekmezmi onu bilmiyorum.. alirsanda vidalara dikkat et çok hassas vidalar.. benim vida içinde kirildi ..
|
||
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
||
EErgul
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
harika bir paylaşım teşekkürler insan cesaretleniyor. falan arkadas gbi talihsiz bir kaza yaşamadığın sürece zevkli ve basit bir işlem. ama ben öyle bir kaza yaşadığımda bir daha kendime güvenemeyiroum geri dönüşü olmayan bir hata yapabilirim diye :)
termostat kireçli ise sirkeli su demişsiniz. siyah contayı mı sirkeli suya atalım yoksa komple termostatı mı.. zarar vermesin termostata?
|
||
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
||
xpyhre
2. Vites 11 - Aralık - 1987 Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 737 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
su radyötürü değişiminden sonra havası alınacakmı acaba? alinacaksa nasıl almalıyız? havasini almaya gerek varmı? soğutma suyunun depo kapağini acinca havasi boşalmazmı? teşekkürler.
|
||
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Termostat tamamen mekanik bir parcadir. Sorun yasayacaginizi dusunmuyorum.
Genisleme kabinin kapagini acinca hava cikmaz ya da cikmayabilir. O yuzden havasinin alinmasi gerekir. Hava alma olayini o kadar gozunuzde buyutmeyin. Kalorifer peteginin havasini almaktan bir farki yok teorik olarak Düzenleyen koliva - 22 Temmuz 2012 Saat 02:22 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Çok faydalı bilgiler.Eline sağlık.
|
||
falan
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 280 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ah koliva vah koliva:) korktuğum başıma geldi.. antifiriz koyduktan sonra dün seyir halindeyken hararet yükselmeye başladı indim baktim su damlatiyor.. kaputu açinca radyatörde kaçak olduğunu gördüm ve bugün radyatör değişti... yalnız aracı tamirden aldıktan 20 km sonra soğutma suyuna baktm .. bidonun kenarlarinda sarimsi bi tortu oluşmuştu yağ olsa suyun üstünde olur diye düşünüyorum.. bu bidonun kenarlarında tortu şeklinde bir şey.. ne olabiliir sizce? conta yakıp yakmadığnı nasil anlariz=
|
||
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Gecmis olsun. Bunun olabilecegini konusmustuk. Esas soru baska hangi aksamlarin antifiriz eksikliginden dolayi radyator gibi korozyona ugradigi. Bunu zaman gosterecek. Genellikle en cok yipranan radyator olur. Radyator sorun verdi diye dusunmemelisin cunku bugun olmazsa yarin yine verecekti, sadece antifiriz olayi biraz daha hizlandirdi. Sarimsi tortu contaya isaret edebilir ama diger semptomlara da bakmak gerek. Beyaz duman var mi? Gaza bastiginda genisleme kabindaki suda fokurdama oluyor mu gibi. |
||
tazmaniac
1. Vites 11 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2009 Konum: ist./üsküdar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 103 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tazmaniac
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
radyatör suyunu değiştirmek bayağıdır aklımdaydı geçenlerde kolivanın bu konusuna rastladım 2 gün önce komple boşalttım ve konuya bişeyler eklemek istedim.hortumları tutan kelepçeler için ağzı geniş bir pense bulursanız çok daha iyi olur zira dar bir pense ile çok uğraşıyorsunuz.ben 3 lt antfiriz almıştım 6-7 litre su kapasitesi beklerken antifirizi genişleme kabından doldururken antifiriz 2 litrede falan nerdeyse genişleme kabını bile dolduruyordu şaşırdım biraz geri aldım yarı yarıya su koyayım derken fazla bile antifiriz koydum belki ona göre bir ayarlama yapabilirsiniz.ilk temizlediğinizde radyatörden komple temiz su aktığını görünce bence kelepçeleri hemen sıkmayın hortumları tutturup en az kez 2şer dakka arayla 3 kez motoru çalıştırıp bir devirdaim yapmasını bekleyip boşaltınki 3 seferde de çıkan tortudan demek istediğimi anlayacaksınız ben en son 4.kez tertemiz su akmasını sağlayabildim
Düzenleyen tazmaniac - 26 Ekim 2012 Saat 14:03 |
||
2004 Quiksilver
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |