Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sogutma suyu(motor blogu dahil) nasil degistirilir

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23736
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 18:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sogutma suyu(motor blogu dahil) nasil degistirilir
Mesajı Yazan: koliva
Konu: Sogutma suyu(motor blogu dahil) nasil degistirilir
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 11:17

Bu yazida Peugeot 206 araclara ait sogutma sivisinin (motor blogu + radyator) degisimi anlatilacaktir. Her ne kadar yazi ve resimler 206 araclar icin olsa da diger modeller icin de bu islem hemen hemen ayni sekilde yapilabilir.

Onemli Not: Sogutma sivisi antifiriz icerdiginden ve antifiriz dogaya cok zararli toksik bir madde oldugundan dolayi islemi yaparken eski sogutma sivisinin bir kapta toplanmasi ve ilgili yerlere geri donusum islemlerinin yapilmasi icin teslim edilmesi gerekiyor.

1. Ilk olarak termostata giren ve radyatorun ust kismina bagli olan boru klipslerinden kurtarilarak cikarilir. 

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNBmpOjdqI/AAAAAAAABjU/x6NHcVoU88M/s1600/IMG_7283.JPG" rel="nofollow">

2. Termostatin durumu kontrol edilir.
http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNBl7rh-lI/AAAAAAAABjE/zx8bZR6hwmM/s1600/IMG_7285.JPG" rel="nofollow">

3. Eger termostatta kireclenme var ise (ozellikle siyah conta uzerinde), sirke suyuna yatirilarak kolayca temizlenebilir.

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNBlghkoPI/AAAAAAAABi8/KlmbichrhTY/s1600/IMG_7286.JPG" rel="nofollow">

4. Alt radyator hotumu da cikartilir ve daha sonra bahce hortumunu resimdeki gibi ust borunun girdigi yere yerlestirerek tazyikli su verilir. Bu asamada radyator temizlenmis olur.

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAb5AjqiI/AAAAAAAABi0/8tqUTO5j0Ls/s1600/IMG_7294.JPG" rel="nofollow">

5. Sirada motor blogundaki eski sogutma sivisinin temizlenmesinde. Bahce hortumu bu sefer genisleme kabinin icine daldirilir.

http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAbadbpQI/AAAAAAAABis/pMk5xTCI5-I/s1600/IMG_7295.JPG" rel="nofollow">

6. Su verildikce termostat kismindan ve alt hortumun oldugu yerden su citigi gorulur. Bu islem temiz su gorulunceye kadar surdurulur.

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAauu7sNI/AAAAAAAABik/b3MeHiPBJAQ/s1600/IMG_7298.JPG" rel="nofollow">


7. Termostat ve temizlenmis contasi yerine guzelce takilir.

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s1600/IMG_7302.JPG" rel="nofollow">

8. Yeni antifirizli su koyulurken sistemin havasinin alinmasi gerekir. Bu durumda hava almak icin iki nokta vardir. Bir tanesi kabin icine giren kalorifer borusunun uzerinde,

http://1.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TN4PTyNR9JI/AAAAAAAABn0/8Jo69gBhyn0/s1600/bleed2.png" rel="nofollow">

digeri ise, hemen hararet musurunun altinda bulunuyor. Yeni antifirizli su karisimi genisleme tankina koyulurken bu iki hava alma noktasi acilir cunku ustten su koydukca iceride bulunan hava otomatik olarak bu noktalardan cikacaktir. Yeni sogutma suyu dolasima basladiginda ilk olarak kalorifer hortumunun oldugu borudan, daha sonra ise asagidaki resimde olan ikinci hava alma noktasindan gecer. Kabarciklar bittigi zaman ilk once kalorifer borusu uzerindeki, daha sonrada asagidaki resimdeki noktadaki tapa sirasiyla kapatilir. Islem yapilirken havanin daha kolay cikmasi icin su doldurulurken radyatore alttan giren boru el ile sikistirilip birakilir.

http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TN4PTAQR-BI/AAAAAAAABns/VQN1Otef7uU/s1600/bleed1.png" rel="nofollow">

Kolay gelsin.

Kaynak: http://my206xr.blogspot.be



Cevaplar:
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 13:37
çok güzel olmuş çok saol:)  yalnız ben termostattan eminim bi sıkıntısı yok .. onu sökmye gerek  varmı? sadece borusunu çıkarsam yeterli sanırım

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 13:40
http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG" rel="nofollow - http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG

Anlatimin için saol koliva. Yalnız buradaki kelepçeyi nasıl acabiliriz? Radyotör değişimi yapmam gerekiyor? Radyatör borularinda aynı kelepçeler var.


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 14:37
Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG" rel="nofollow - http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG

Anlatimin için saol koliva. Yalnız buradaki kelepçeyi nasıl acabiliriz? Radyotör değişimi yapmam gerekiyor? Radyatör borularinda aynı kelepçeler var.


Onda birsey yok yahu. Resmi asagidaki gibi. Resimdeki iki kafayi bir pensenin agzina al ve sikistir. Acilacaktir ve boru cikacaktir. Anladin?




Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 14:38
Orjinalini yazan: falan falan Yazdı:

çok güzel olmuş çok saol:)  yalnız ben termostattan eminim bi sıkıntısı yok .. onu sökmye gerek  varmı? sadece borusunu çıkarsam yeterli sanırım


Boruyu sokunce zaten termostat orda asili duracak. Yani sokmek gibi bir zahmet yok ortada Smile Cikarmazsan su gelmez oradan. O yuzden cikarman gerek.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 14:42
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG" rel="nofollow - http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TCNAZYlFHJI/AAAAAAAABiU/NtAM7hsXyD8/s400/IMG_7302.JPG

Anlatimin için saol koliva. Yalnız buradaki kelepçeyi nasıl acabiliriz? Radyotör değişimi yapmam gerekiyor? Radyatör borularinda aynı kelepçeler var.


Onda birsey yok yahu. Resmi asagidaki gibi. Resimdeki iki kafayi bir pensenin agzina al ve sikistir. Acilacaktir ve boru cikacaktir. Anladin?



Thumbs Up Anladım abı sağol.


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 22:30
ah koliva vah koliva:))  üstadim sırasıyla herşeyi güzelce söktüm sulari boşalttim temiz suyla içindeki pisliği tahliye ettim..  soğutma suyu bidonunu çıkartip içini tinerle temizledim..  buraya kadar herşey mükemmeldi :) sonra toplamaya başladm herşeyi topladim en son havasini alim derken müşürün yanindaki civatayi çikarttim,içinden  su geldi tam sikarkenn çitt dedi vida deliğin içinde kirildi:((  çok korktum eywah deedim bu vida bunun içinde kaldi .. neyse hazneyi iyice doldurdum yakinlarda tamirci vardi hemen götürdüm içine alyan falan soktu çikartti ve derin bi nefes aldim rahatladim(para talep etmedi) :) sizinde aklinizda olsun arkadaşlar müşürün yanindaki hava alma vidasi çok hassasmiş aman dikkatli olun onu takip çikartirken.. ama herşeye rağmen ben çok zevk aldim çok keyifliydi:)) gel gelelim üstadim, şimdii bu nasil yapilir bölümüne 'yağ nasil değiştirilir ' diye bi konu açarsin belki :) ee suyu değiştik yaği değişmezsek olurmu :(

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 22:35
Orjinalini yazan: falan falan Yazdı:

ah koliva vah koliva:))  üstadim sırasıyla herşeyi güzelce söktüm sulari boşalttim temiz suyla içindeki pisliği tahliye ettim..  soğutma suyu bidonunu çıkartip içini tinerle temizledim..  buraya kadar herşey mükemmeldi :) sonra toplamaya başladm herşeyi topladim en son havasini alim derken müşürün yanindaki civatayi çikarttim,içinden  su geldi tam sikarkenn çitt dedi vida deliğin içinde kirildi:((  çok korktum eywah deedim bu vida bunun içinde kaldi .. neyse hazneyi iyice doldurdum yakinlarda tamirci vardi hemen götürdüm içine alyan falan soktu çikartti ve derin bi nefes aldim rahatladim(para talep etmedi) :) sizinde aklinizda olsun arkadaşlar müşürün yanindaki hava alma vidasi çok hassasmiş aman dikkatli olun onu takip çikartirken.. ama herşeye rağmen ben çok zevk aldim çok keyifliydi:)) gel gelelim üstadim, şimdii bu nasil yapilir bölümüne 'yağ nasil değiştirilir ' diye bi konu açarsin belki :) ee suyu değiştik yaği değişmezsek olurmu :(


O kadar olur. Baska hersey yolunda mi? Test surusu yaptin mi? Hararet 90lara kadar normal geldi mi? Kaloriferi acip baktin mi sicak hava geliyor mu?
Yag degistirmek bundan daha kolay LOL Onu da anlatiriz.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 22:50
Ben sadece radyatörü değiştiricemde, şimdi termostat ile uğraşmama gerek varmı? bende havasini alma işlemi yapicakmiyim?

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 22:50
herşey gayet güzel hararette sorun yok kalorifer firin gibi üflüyo şimdilik normal  su koydum bi kaç hafta sonra içindeki pislik iyice çözüldüğünde tekrar suyu boşaltip saf su doldurucam ondan  bi kaç hafta sonra onuda boşaltip antifiriz  :) yalniz  kalorifer demişken bi şey daha var :) bu kalorifer düğmesini kirmizidan maviye doğru çevirdiğimde düğme geri atiyor.. düğmeyi çikarttim baktim yalama falan olmamiş! içindeki mekanizma geri atiyor onun yenisini bulmak mümkünmü? yada  konsolu söksem( sökmeyi biliyorum) tamiri mümkünmÜ? daha önce bu düğmelerin aydinlatma işiklari yanmadiği için orayi söküp ampulleri değiştirmiştim,sanirim o zaman oraya zarar verdim :( 

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 22:52
Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

Ben sadece radyatörü değiştiricemde, şimdi termostat ile uğraşmama gerek varmı? bende havasini alma işlemi yapicakmiyim?
 
 
 bence termostatla uğraşma ! zira elin yatkin değilse  ve uygun alet edavatin yoksa biraz zor olur diye düşünüyorum..


-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 23:15
Orjinalini yazan: falan falan Yazdı:

Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

Ben sadece radyatörü değiştiricemde, şimdi termostat ile uğraşmama gerek varmı? bende havasini alma işlemi yapicakmiyim?
 
 
 bence termostatla uğraşma ! zira elin yatkin değilse  ve uygun alet edavatin yoksa biraz zor olur diye düşünüyorum..


Su radyatörünü değiştiricemde termostat ile bir işlem yapmam gerekiyormu? radyatörü değiştirmek için?


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 23:36
hayr gerekmiyor sadece radyatör girişlerindeki boru klipslerini çikarman yeterli.. ama havasini alman gerekirmi gerekmezmi onu bilmiyorum.. alirsanda vidalara dikkat et çok hassas vidalar..  benim vida içinde kirildi ..

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 01:32
harika bir paylaşım teşekkürler insan cesaretleniyor. falan arkadas gbi talihsiz bir kaza yaşamadığın sürece zevkli ve basit bir işlem. ama ben öyle bir kaza yaşadığımda bir daha kendime güvenemeyiroum geri dönüşü olmayan bir hata yapabilirim diye :) 
termostat kireçli ise sirkeli su demişsiniz. siyah contayı mı sirkeli suya atalım yoksa komple termostatı mı.. zarar vermesin termostata?


-------------
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 01:35
su radyötürü değişiminden sonra havası alınacakmı acaba? alinacaksa nasıl almalıyız? havasini almaya gerek varmı? soğutma suyunun depo kapağini acinca havasi boşalmazmı? teşekkürler.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 02:00
Orjinalini yazan: EErgul EErgul Yazdı:

harika bir paylaşım teşekkürler insan cesaretleniyor. falan arkadas gbi talihsiz bir kaza yaşamadığın sürece zevkli ve basit bir işlem. ama ben öyle bir kaza yaşadığımda bir daha kendime güvenemeyiroum geri dönüşü olmayan bir hata yapabilirim diye :) 
termostat kireçli ise sirkeli su demişsiniz. siyah contayı mı sirkeli suya atalım yoksa komple termostatı mı.. zarar vermesin termostata?


Termostat tamamen mekanik bir parcadir. Sorun yasayacaginizi dusunmuyorum.

Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

su radyötürü değişiminden sonra havası alınacakmı acaba? alinacaksa nasıl almalıyız? havasini almaya gerek varmı? soğutma suyunun depo kapağini acinca havasi boşalmazmı? teşekkürler.


Genisleme kabinin kapagini acinca hava cikmaz ya da cikmayabilir. O yuzden havasinin alinmasi gerekir. Hava alma olayini o kadar gozunuzde buyutmeyin. Kalorifer peteginin havasini almaktan bir farki yok teorik olarak Smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 14:50
Çok faydalı bilgiler.Eline sağlık.


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2012 Saat 01:43
ah koliva vah koliva:) korktuğum başıma geldi.. antifiriz koyduktan sonra dün seyir halindeyken hararet yükselmeye başladı indim baktim su damlatiyor.. kaputu açinca radyatörde kaçak olduğunu gördüm ve bugün radyatör değişti...  yalnız aracı tamirden aldıktan  20 km  sonra soğutma suyuna baktm .. bidonun kenarlarinda sarimsi bi tortu oluşmuştu yağ olsa suyun üstünde olur diye düşünüyorum.. bu  bidonun kenarlarında tortu şeklinde bir şey.. ne olabiliir sizce? conta yakıp yakmadığnı nasil anlariz=

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2012 Saat 07:03
Orjinalini yazan: falan falan Yazdı:

ah koliva vah koliva:) korktuğum başıma geldi.. antifiriz koyduktan sonra dün seyir halindeyken hararet yükselmeye başladı indim baktim su damlatiyor.. kaputu açinca radyatörde kaçak olduğunu gördüm ve bugün radyatör değişti...  yalnız aracı tamirden aldıktan  20 km  sonra soğutma suyuna baktm .. bidonun kenarlarinda sarimsi bi tortu oluşmuştu yağ olsa suyun üstünde olur diye düşünüyorum.. bu  bidonun kenarlarında tortu şeklinde bir şey.. ne olabiliir sizce? conta yakıp yakmadığnı nasil anlariz=


Gecmis olsun. Bunun olabilecegini konusmustuk. Esas soru baska hangi aksamlarin antifiriz eksikliginden dolayi radyator gibi korozyona ugradigi. Bunu zaman gosterecek. Genellikle en cok yipranan radyator olur. Radyator sorun verdi diye dusunmemelisin cunku bugun olmazsa yarin yine verecekti, sadece antifiriz olayi biraz daha hizlandirdi.

Sarimsi tortu contaya isaret edebilir ama diger semptomlara da bakmak gerek. Beyaz duman var mi? Gaza bastiginda genisleme kabindaki suda fokurdama oluyor mu gibi.


Mesajı Yazan: tazmaniac
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2012 Saat 14:00
radyatör suyunu değiştirmek bayağıdır aklımdaydı geçenlerde kolivanın bu konusuna rastladım 2 gün önce komple boşalttım ve konuya bişeyler eklemek istedim.hortumları tutan kelepçeler için ağzı geniş bir pense bulursanız çok daha iyi olur zira dar bir pense ile çok uğraşıyorsunuz.ben 3 lt antfiriz almıştım 6-7 litre su kapasitesi beklerken antifirizi genişleme kabından doldururken antifiriz 2 litrede falan nerdeyse genişleme kabını bile dolduruyordu şaşırdım biraz geri aldım yarı yarıya su koyayım derken fazla bile antifiriz koydum belki ona göre bir ayarlama yapabilirsiniz.ilk temizlediğinizde radyatörden komple temiz su aktığını görünce bence kelepçeleri hemen sıkmayın hortumları tutturup en az kez 2şer dakka arayla 3 kez motoru çalıştırıp bir devirdaim yapmasını bekleyip boşaltınki 3 seferde de çıkan tortudan demek istediğimi anlayacaksınız ben en son 4.kez tertemiz su akmasını sağlayabildim

-------------
2004 Quiksilver


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2015 Saat 15:11
güncel

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: tsufrankwoli
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2015 Saat 03:20
Teşekkürler sağ olun. 


Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2015 Saat 17:40
hepinize kolay gelsin arkadaşlar şöyle bir okudumda yazılanları arkadaşın biri  radyatörü değiştirecekmiş termostatı sökme demişsiniz tamam sökmedi ama hava alcammı bende diyo cevap veren yok tabi sende havasını alcan alt hortumu sökünce radyatörün zaten içerdeki su boşaldı eski mekanikciyim (tamirci ) takıldığınız konularda soran olursa yardımcı olurum triger seti değişimine kadar hepsini anlatırım sizlere pejonun dizel araçları hariç dizeli ustası olmayan adama motorunu fazla oynama derim ama benzinli modelde tofaştan daha kolay tamir olayları zaten türkiyede bi tofaş birde 106 kullanan kişiler kendi araçları saesinde araba tamircisi olabiliyor kronik sıkıntılar çıkartan ama o kadar da kolay tamiri yapılan araçlardır geçen hafta bmw aracımı satıp megan coupe aldım odun gibi bir araç tamam görüntü var ama yok arkadaş 8 valf 1600 motor 94 model 106 sx1 (xsi) aracım var o bile daha seri geldi trafikte özellikle çok kolay her araca kafa tutuyorsun dışarıdan küçük gibi ama araç içine 5 kişi bin sıkışma gibi bir problem yok megan coupe daha büyük ama arkadaki insnlar oturamıyor bile arkası sıkışık klima açtım oda 1600 motor rampada 120 anca gördüm aynı rampyı 106 aracımla yine 180 ile çıkıyorum bursadaki arkadaşlar bilir mudanya rampasını pejo can gerisi heyecanmış yavvv :) gökhan yada soner arkadaşlarım şu resim yüklemeyi birde nereden konuyu açacağımı bana msj atın özelden eski kasayı yeni tipe çeviriyorum az kaldı macun işlemine geçtim boyayıda yaparken çekicem resim herşeyini motor yürüyen aksam kaporta boya kendim yapıyorum aracımın ustası benim
kumandalı aç kapa egsozlardan yaptım birtek motoru eksik egsozun dişlisiyle birlikte motor satan arkadaşlar varsa alınır uygun makul bir fiyat deyin yalnız :)


-------------
change


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2015 Saat 17:47
serdar ben sana yarın özelden anlatırım foto yükleme ve konuları nere açacağını işallah motoruda en kısa sürede bulursun Clap

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Adrenaline
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2015 Saat 15:05
Anlatım için teşekkürler emeğinize sağlık,bazı kritik noktalarda kafama takılanları sormak istiyorum :)
1-Öncelikle antifriz değişimi yapılırken aracın motor sıcaklığı ne olmalı ?
2-Belli bir miktar su koyup araç çalıştırılır mı ?
3-Hava alma işlemi sonrasında fan açtırmak radyatördeki suyun devirdaimi için mi gerekli ?
4-Ve kafama en çok takılan soru,hava alma işlemi sırasında araç fan açmadan termostatdan radyatöre su geçişi olmuyor,bu durumda su ilave kabından su konulduğunda araç çalışmadan radyatöre su geçişi olur mu ?
Teşekkürler...


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2015 Saat 17:39
Hocam kendi bilgime göre cevaplamaya çalışayım.
1. Motorun sıcak olmaması lazım çünkü haşlanma ihtimali vardır.39 derecelik sıcaklık bile el yakacak düzeydedir.
2. Belli bir miktardan kastınız ne bilmiyorum ama çalıştırmadan önce tam doldurmanız lazım. az su olması hava yapmasına neden olabilir, hararet kısa sürede yükselir.
3. Aracin devir daimi ile Fan açması farklı bir olaydır. Motor sıcaklığı belli bir ısıya geçince artık Termostat devreye girerek devirdaimi başlatır. fakat ısı giderek artinca bu soğutmaya yetmediği zaman fan devreye girerek radyatore hava üfler. Yani fan açmasına gerek kalmadan da devir daim olur.
4.motor belli bir sıcaklığa ulaşmamışsa termostat açmadığı için suyu göndermez diye düşünüyorum


Mesajı Yazan: Adrenaline
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2015 Saat 11:21
Cevabınız için teşekkür ederim,demek istediğim devirdaim döngüsü motor sıcaklığı yüksek olmadığı için termostattan radyatöre geçemeyecek ve radyatör suyla dolmayacak gibime geliyor :) Doğru mu düşünüyorum ? Yani fan açtığı zaman mı döngü tamamlanmış olur.


Mesajı Yazan: Sail
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2021 Saat 15:01
Resimler silinmiş sanırım



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net