|
|
kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz. |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | |
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz.Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 17:23 |
|
arkadaşlar daha az yakıt yakmak ve motor ömrü uzun olması için vites geçişlerinde devir kaç olmadır.
gaz benzin dizelde farkedermi.
benim aracım 206 1.4 benzin+lpg hangi devirde vites geçiyi yapmalıyım.
|
|
|
www.gngtasarim.com
|
|
![]() |
|
ufuk91
2. Vites
30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 17:27 |
|
ben sakin kullandığımda genelde 3000de değiştiririm vitesi, ama agresif kullandığım zamanlarda 4000i geçtiği olur, genel olarak arabanın sesine göre kendiniz ayarlayabilirsiniz bunu bence. Araçtan rahatsız edici bağırma sesleri gelmeye başladığında değiştirin
![]() ancak şöyle de birşey var her arabanın maximum tork verdiği devir farklıdı, 110 beygirde 4000 devir 90 beygirde 3000 gibi bir yazı okumuştum benim kendi roland garrosum için mesela< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> |
|
![]() |
|
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 17:31 |
|
ben de genelde 3000de değiştirim gecen arabaya birini aldım o dedi bana düşük devirde kullanıyosun diye 3000ni de gecince cok bagırıyo araba bide tork nedir |
|
|
www.gngtasarim.com
|
|
![]() |
|
ufuk91
2. Vites
30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 18:05 |
|
dönmeyi meydana getiren kuvvete yani kısacası dönme momentine tork denir. Arabalarda bu motordan tekerleğe iletilen dönme kuvvetidir. Her araçta belirli devir değerlerinde tekerleklere iletilen güç yani tork farklı değerde olabilir. Yani misal ben 3000 devirde 150Nm tork gücü alırım siz 3500de, ama belirli bir devir sayısından sonra o motor daha fazla tork gücü üretmez, bu noktada vites değiştiririz işte
![]() yanlışım varsa düzeltilsin lakin ben otomobil ustası değilim, mühendislik bilgimle açıklamaya çalıştım, biraz bilimsel anlattım zaten ama dediğim gibi bence de aracınız için 3000 devir iyidir(1.4 lpg için) belki biraz daha üstüne çıkabilirsiniz ama sizin de belirttiğiniz gibi 4000e yaklaşınca rahatsız edici bir ses geliyor motordan kendinizi motoru zorluyor gibi hissediyorsunuz < ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
|
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 18:59 |
|
Dizel arac surme teknigi ile benzinli farklidir. Dikkat ederseniz dizel araclara torklu araba da denilir. Bunun nedeni, dizaynlari geregi, dusuk devirlerde yuksek tork elde edebilmelerindendir. O yuzden dizl arabalar fazla yuksek devirlerde kullanilmazlar. Genellikle vites degisim araligi 1800 ile 2500 rpm arasidir. Benzinlilerde ise bu devir araligi daha yukaridadir. Ozgur arkadasimiz cok guzel bir paylasim yapmis zamaninda. Bir goz atin isterseniz. http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20482&title=g-ve-tork-erileri Düzenleyen koliva - 08 Nisan 2012 Saat 19:00 |
|
![]() |
|
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 19:19 |
|
verdiğiniz bilgiler için çok tesekkurderım .
|
|
|
www.gngtasarim.com
|
|
![]() |
|
herry
4. Vites
Kayıt Tarihi: 26 Kasım 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3168 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 19:32 |
|
vitesi geçirdiğiniz devir kadar öenemli olan bir şey daha vardır ki o da; bir sonraki vitese takarken arabanın devrini kaybetmemesidir.
|
|
![]() |
|
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 19:36 |
|
yani benim anladığım kadarıyla her 3000 devire geldiğinde vitesi değiştirmeliyim değilmi........
|
|
|
www.gngtasarim.com
|
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 20:14 |
Asagidaki grafik sizin aracinizin motorunun grafigidir. 3000-3500 araliginda degistirmeniz en uygunu olacaktir. ![]() |
|
![]() |
|
aspirinxlarge
2. Vites
23 - Ocak - 1983 Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aspirinxlarge
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 20:31 |
|
Kırmızıya gelince : =)
|
|
|
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
|
|
![]() |
|
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 20:50 |
|
çok....çok tesekkurler verdiğiniz bilgiler için sizlerden aldığım bilgilerle aracı taha iyi tanıyorum artık.
|
|
|
www.gngtasarim.com
|
|
![]() |
|
savior07
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 10:38 |
|
araban benzin ve lpg varsa 2500 3000 arası vites at bende 508 var ben genelde basstığım için 4500-5000 arası atıyorum
|
|
![]() |
|
savior07
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 10:39 |
|
araban km de ne kadar yakıo
|
|
![]() |
|
tellotello
3. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 10:58 |
|
Bu kadar mesajdan sonra hala soruyor diyeceksiniz biliyorum fakat bir türlü oturtamadım şu vites atma olayını kafamda. 1.4 HDI XR için, dizel kullanan arkadaşlar nasıl bir vites geçişi yaptıklarını anlatabilirlerse sevinirim. Özellikle şu ses olayına hastayım, geçen babam bindi arabaya benim araba yanacak yaww dediğim 2500 -2600 civarı için bırak bağırsın araba dedi, kaldım öylece :( Ben biraz titizimdir kıyamıyorum galiba arabanın çok bağırmasına ama özetle dediğim gibi bana araba bağırıyor gibi gelirken başkasına normal bir ses gibi geliyor galiba. Napmak lazım anlyamadım.
|
|
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|
![]() |
|
ahmets
1. Vites
Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012 Konum: ıstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 11:15 |
|
araç 1.4 benzinli olduğu için 3000 ile 3500 arası uygun duruyor.
dizel araçlarda 2000 ile 2500 arası uygun gibi Benzinl araçlarda motor 1.8 litre ve üstüne çıktığında 2500 de vites değiştirmeniz yeterlidir:)
|
|
![]() |
|
tigerland
4. Vites
Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 12:15 |
|
Ben devire hiç bakmam motor sesine göre atarım vitesi ama motor sesini dinlediğimde devir ibresi 2500 üzerinde oluyor 3000 Dd nadir geçerim. 3000 Dd geçmem için yolun dik meğilli olması gerekir
|
|
![]() |
|
okan0665
1. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 10:31 |
|
1.4 dizel araç kullanıyorum. Bildiğim kadarıyla dizellerin biraz devirli kullanılması gerekiyor, hem turbo sağlığı hem de yakıt ekonomisi sağlanması açısından. Dolayısıyla ben devir 2800'deyken vites büyütüyorum. Tabi trafiğin ve yolun durumuna göre değişir bu durum. Yokuş çıkarken vites büyütmek istediğinizde, aracın bu arada kesilmemesi ve büyük vitesin rahat toparlaması için, devri 3000-3200 aralığına çıkarmanız gerekebilir. Düz ya da hafif eğimli bir yolda giderken araç hızlanmakta zorlanmayacağı için 2400-2500 civarında vites büyütebilirsiniz. Bu şekilde kullandığımda (Ankara Eskişehir yolu civarında) ortalama hız 48, ortalama yakıt tüketimi 5,2 l/km oluyor. Ortalama hızın düşük gözüktüğüne bakmayın, zaten hız sınırı var (70 km) ve işe giderken ve dönüşte oluşan yoğunluk nedeniyle isteseniz de çok hızlanmanız mümkün değil.
|
|
![]() |
|
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 14:26 |
|
Bu süreç yolun eğimine göre ve gitmek istediğimi hıza göre değişir. Bir üst vitese geçildiğinde toparlanması zor olmaması için uygun devirde geçilir.
Misal hatırı sayılır bir yokuş çıkarken bir üst vitese geçildiğinde motorun bayılmaması için 4000 devire kadar çıkılıyorken, düz bir yolda sakin kullanımda 2000 devir vites değişimi için yeterli oluyor. Otomatik aracım varken sürekli kontrol ederim. sakin ve düz yolda 1750 devirde vites değiştirdiği, yokuşlarda vites değişimi için 3500-4000 devire kadar çıktığı oluyordu. Araç 1.6 110 hp otomatik 307 idi.
|
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 15:13 |
|
En uygun vites değiştirme aralığı aracının max. torku ürettiği aralıktır ..Aracınızın fabrika verilerine bakın misal max. torku 1750-3750 devir aralığında üretiyorsa bu devirler arasında aracı kullanmak en uygunudur..3750 devirde vites atarak en iyi dengeyi kurabilirsiniz y/p olarak..
(Not: Bu değer 2006 Opel astra 1.3cdti 90gb 6ilerinin değerleridir :) ) |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 15:19 |
En uygun derken neyi kastettiginize bagli. Eger yakit ekonomisi bakimindan en uygun diyorsaniz evet dogru ama performans icin diyorsaniz yanlis. |
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||