Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22436
Tarih: 05 Kasım 2025 Saat 19:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz.
Mesajı Yazan: gngburak
Konu: kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz.
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 17:23
arkadaşlar daha az yakıt yakmak  ve motor ömrü uzun olması için vites geçişlerinde devir kaç olmadır.
 
gaz benzin dizelde farkedermi.
 
benim aracım 206 1.4  benzin+lpg  hangi devirde vites geçiyi yapmalıyım.


-------------
www.gngtasarim.com



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 17:27
ben sakin kullandığımda genelde 3000de değiştiririm vitesi, ama agresif kullandığım zamanlarda 4000i geçtiği olur, genel olarak arabanın sesine göre kendiniz ayarlayabilirsiniz bunu bence. Araçtan rahatsız edici bağırma sesleri gelmeye başladığında değiştirin Big smile

ancak şöyle de birşey var her arabanın maximum tork verdiği devir farklıdı, 110 beygirde 4000 devir 90 beygirde 3000 gibi bir yazı okumuştum benim kendi roland garrosum için mesela< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: gngburak
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 17:31

ben de genelde 3000de değiştirim gecen arabaya birini aldım o dedi bana düşük devirde kullanıyosun diye 3000ni de gecince cok bagırıyo araba  bide tork nedir



-------------
www.gngtasarim.com


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 18:05
dönmeyi meydana getiren kuvvete yani kısacası dönme momentine tork denir. Arabalarda bu motordan tekerleğe iletilen dönme kuvvetidir. Her araçta belirli devir değerlerinde tekerleklere iletilen güç yani tork farklı değerde olabilir. Yani misal ben 3000 devirde 150Nm tork gücü alırım siz 3500de, ama belirli bir devir sayısından sonra o motor daha fazla tork gücü üretmez, bu noktada vites değiştiririz işte Smile

yanlışım varsa düzeltilsin lakin ben otomobil ustası değilim, mühendislik bilgimle açıklamaya çalıştım, biraz bilimsel anlattım zaten

ama dediğim gibi bence de aracınız için 3000 devir iyidir(1.4 lpg için) belki biraz daha üstüne çıkabilirsiniz ama sizin de belirttiğiniz gibi 4000e yaklaşınca rahatsız edici bir ses geliyor motordan kendinizi motoru zorluyor gibi hissediyorsunuz Smile< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 18:59

Dizel arac surme teknigi ile benzinli farklidir. Dikkat ederseniz dizel araclara torklu araba da denilir. Bunun nedeni, dizaynlari geregi, dusuk devirlerde yuksek tork elde edebilmelerindendir. O yuzden dizl arabalar fazla yuksek devirlerde kullanilmazlar. Genellikle vites degisim araligi 1800 ile 2500 rpm arasidir.  Benzinlilerde ise bu devir araligi daha yukaridadir.
Ozgur arkadasimiz cok guzel bir paylasim yapmis zamaninda. Bir goz atin isterseniz.
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20482&title=g-ve-tork-erileri" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20482&title=g-ve-tork-erileri


Mesajı Yazan: gngburak
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 19:19
verdiğiniz bilgiler için çok tesekkurderım .
 


-------------
www.gngtasarim.com


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 19:32
vitesi geçirdiğiniz devir kadar öenemli olan bir şey daha vardır ki o da; bir sonraki vitese takarken arabanın devrini kaybetmemesidir. 


Mesajı Yazan: gngburak
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 19:36
yani benim anladığım  kadarıyla her 3000 devire geldiğinde vitesi değiştirmeliyim değilmi........

-------------
www.gngtasarim.com


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 20:14
Orjinalini yazan: gngburak gngburak Yazdı:

yani benim anladığım  kadarıyla her 3000 devire geldiğinde vitesi değiştirmeliyim değilmi........


Asagidaki grafik sizin aracinizin motorunun grafigidir. 3000-3500 araliginda degistirmeniz en uygunu olacaktir.





Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 20:31
Kırmızıya gelince : =)

-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: gngburak
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 20:50
çok....çok tesekkurler verdiğiniz bilgiler için sizlerden aldığım bilgilerle aracı taha iyi tanıyorum artık.


-------------
www.gngtasarim.com


Mesajı Yazan: savior07
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 10:38
araban benzin ve lpg varsa 2500 3000 arası vites at bende 508 var ben genelde basstığım için 4500-5000 arası atıyorum


Mesajı Yazan: savior07
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 10:39
araban km de ne kadar yakıo



Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 10:58
Bu kadar mesajdan sonra hala soruyor diyeceksiniz biliyorum fakat bir türlü oturtamadım şu vites atma olayını kafamda. 1.4 HDI XR için, dizel kullanan arkadaşlar nasıl bir vites geçişi yaptıklarını anlatabilirlerse sevinirim. Özellikle şu ses olayına hastayım, geçen babam bindi arabaya benim araba yanacak yaww dediğim 2500 -2600 civarı için bırak bağırsın araba dedi, kaldım öylece :( Ben biraz titizimdir kıyamıyorum galiba arabanın çok bağırmasına ama özetle dediğim gibi bana araba bağırıyor gibi gelirken başkasına normal bir ses gibi geliyor galiba. Napmak lazım anlyamadım.

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: ahmets
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 11:15
araç 1.4 benzinli olduğu için 3000 ile 3500 arası uygun duruyor.

dizel araçlarda 2000 ile 2500 arası uygun gibi

Benzinl araçlarda motor 1.8 litre ve üstüne çıktığında 2500 de vites değiştirmeniz yeterlidir:)


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 12:15
Ben devire hiç bakmam motor sesine göre atarım vitesi ama motor sesini dinlediğimde devir ibresi 2500 üzerinde oluyor 3000 Dd nadir geçerim. 3000 Dd geçmem için yolun dik meğilli olması gerekir


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 10:31
1.4 dizel araç kullanıyorum. Bildiğim kadarıyla dizellerin biraz devirli kullanılması gerekiyor, hem turbo sağlığı hem de yakıt ekonomisi sağlanması açısından. Dolayısıyla ben devir 2800'deyken vites büyütüyorum. Tabi trafiğin ve yolun durumuna göre değişir bu durum. Yokuş çıkarken vites büyütmek istediğinizde, aracın bu arada kesilmemesi ve büyük vitesin rahat toparlaması için, devri 3000-3200 aralığına çıkarmanız gerekebilir. Düz ya da hafif eğimli bir yolda giderken araç hızlanmakta zorlanmayacağı için 2400-2500 civarında vites büyütebilirsiniz. Bu şekilde kullandığımda (Ankara Eskişehir yolu civarında) ortalama hız 48, ortalama yakıt tüketimi 5,2 l/km oluyor. Ortalama hızın düşük gözüktüğüne bakmayın, zaten hız sınırı var (70 km) ve işe giderken ve dönüşte oluşan yoğunluk nedeniyle isteseniz de çok hızlanmanız mümkün değil.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 14:26
Bu süreç yolun eğimine göre ve gitmek istediğimi hıza göre değişir. Bir üst vitese geçildiğinde toparlanması zor olmaması için uygun devirde geçilir. 

Misal hatırı sayılır bir yokuş çıkarken bir üst vitese geçildiğinde motorun bayılmaması için 4000 devire kadar çıkılıyorken, düz bir yolda sakin kullanımda 2000 devir vites değişimi için yeterli oluyor. 

Otomatik aracım varken sürekli kontrol ederim. sakin ve düz yolda 1750 devirde vites değiştirdiği, yokuşlarda vites değişimi için 3500-4000 devire kadar çıktığı oluyordu. 

Araç 1.6 110 hp otomatik 307 idi.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 15:13
En uygun vites değiştirme aralığı aracının max. torku ürettiği aralıktır ..Aracınızın fabrika verilerine bakın misal max. torku 1750-3750 devir aralığında üretiyorsa bu devirler arasında aracı kullanmak en uygunudur..3750 devirde vites atarak en iyi dengeyi kurabilirsiniz y/p olarak..
(Not: Bu değer 2006 Opel astra 1.3cdti 90gb 6ilerinin değerleridir :) )


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 15:19
Orjinalini yazan: EmSul EmSul Yazdı:

En uygun vites değiştirme aralığı aracının max. torku ürettiği aralıktır ..Aracınızın fabrika verilerine bakın misal max. torku 1750-3750 devir aralığında üretiyorsa bu devirler arasında aracı kullanmak en uygunudur..3750 devirde vites atarak en iyi dengeyi kurabilirsiniz y/p olarak..
(Not: Bu değer 2006 Opel astra 1.3cdti 90gb 6ilerinin değerleridir :) )


En uygun derken neyi kastettiginize bagli. Eger yakit ekonomisi bakimindan en uygun diyorsaniz evet dogru ama performans icin diyorsaniz yanlis.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 15:27
Ben performans olarakta öyle diye biliyorum bu opel astra 1.3cdti n sahibi olan arkadaş volkan ışık ın okulundan pilotluk eğitimi almış biriydi ve öyle öğretildi demişti..Ama tabi kendi denemelerimize baktığımda bana da pek uymuyor performans konusunda hep kesiciye yakın noktalarda değiştirmede daha iyi oluyor..

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 15:56
rampa çıkarken biraz daha yüksek devirde vites büyütmek bence daha mantıklı.  çünkü bir üst vitese geçene kadar daha fazla devir kaybedeceğiz illa ki düz yoldaki kayıba göre. bu da motoru kısa bir süreliğine boğar. motor çok düşük devirde de daha fazla yakıt yakar. torkun maksimum olduğu devir o vitesde en az yakıt yaktığı devirdir. "+" ya da "-" yönde bu düz yolda vites değiştirmeniz gereken devirden ne kadar uzaklaşırsanız aracınız o kadar fazla yakar. "-" yöndeki uzaklaşma belki çok düşük devirlere inene kadar fazla bir fark yaratmaz yakıt açısından zaten öyle olsaydı aracı sürekli 3000 devirde kullanmaya çalışırdık :)
bisiklet gibi düşünün çocukken 18. vitesde duran bisikleti kaldırmaya çalışırdık. ne kadar fazla enerji harcardık. tıpkı bunun gibi 


-------------
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 16:18
Orjinalini yazan: EmSul EmSul Yazdı:

Ben performans olarakta öyle diye biliyorum bu opel astra 1.3cdti n sahibi olan arkadaş volkan ışık ın okulundan pilotluk eğitimi almış biriydi ve öyle öğretildi demişti..Ama tabi kendi denemelerimize baktığımda bana da pek uymuyor performans konusunda hep kesiciye yakın noktalarda değiştirmede daha iyi oluyor..


Pilotluk egitimi veren yer Opel Astra motorunu mu ogretiyormus Smile

1.3 CDTI'in motor performans grafigi asagidadir.
Buna gore bu arac eger yakit tasarrufu amaciyla kullanilmak isteniyorsa, vites gecisleri 1750-2500 rpm araliginda yapilmalidir. Diger taraftan maximum guc icin 4000 rpm en uygun noktadir.





Mesajı Yazan: FeverDog
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 16:24
Dizel araçlarda 2500-3000 hem motor sağlığı hem de ekonomi açısından ideal (araçlarla ilgili bişey biliyormuş gibi konuşmanın heyecanı içersindeyimSmile). Ancak tecrübeyle sabittir ki, ekonomik olsun diye düşük devirli araç kullanmak aracı yoruyor ve motorun boğulduğunu hissediyorsunuz. aracımı ilk aldığımda ben de devir 2000in üstüne çıkmadan vitesi yükseltiyordum -gerçekten inanılmaz ekonomik- ancak bir süre sonra, seyir halindeyken motorun boğulduğunu hissetmeye başladım. Bilirkişiler aracımı test ederek, bunun sebebinin düşük devirli kullanmam olduğunu söylediler. Düşük devirli kullanmak dizel araçlarda motor sağlığı açısından pek iyi değil (miş). ancak aracı yüksek devirli kullanmaya başladıktan sonra yakıt tüketimindeki bariz artış pek hoşuma gitmese de, motor mazottan daha pahalı olduğu için şuanda 2500-3000 arasında kullanıyorum.

-------------
Peugeot 206 Fever HDİ, 2006


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 18:50
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: EmSul EmSul Yazdı:

Ben performans olarakta öyle diye biliyorum bu opel astra 1.3cdti n sahibi olan arkadaş volkan ışık ın okulundan pilotluk eğitimi almış biriydi ve öyle öğretildi demişti..Ama tabi kendi denemelerimize baktığımda bana da pek uymuyor performans konusunda hep kesiciye yakın noktalarda değiştirmede daha iyi oluyor..


Pilotluk egitimi veren yer Opel Astra motorunu mu ogretiyormus Smile

1.3 CDTI'in motor performans grafigi asagidadir.
Buna gore bu arac eger yakit tasarrufu amaciyla kullanilmak isteniyorsa, vites gecisleri 1750-2500 rpm araliginda yapilmalidir. Diger taraftan maximum guc icin 4000 rpm en uygun noktadir.




Hayır tabiki arkadaşın o zaman sıfır aldığı yeni aracıydı 2006 astra 1.3cdti 90hp ve max. torku 1750-3750arasında verdiği kitapçığında yazıyordu aklıma o geldi onu söyledim ..Eğitimde öğretilen astra için değil genel olarak max. tork verdiği devir aralıklarını kullanmaktı araçların..Eğitim ya palio sportingle yada palionun o zamanki süper 1600 araçlarıyla veriliyordu tam emin değilim uzun zaman geçti arkadaş kartinglerdeydi o zamanlar


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net