|
|
al4 şanzuman hata veriyor |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 123> |
| Yazar | ||
çetin
1. Vites
19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: al4 şanzuman hata veriyorGönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 10:31 |
|
|
İyi haftalar.aracım soğuk havalarda veya motor soğuk iken özellikle yokuş yukarı çıkarken aniden vuruntu yapıp kar ve spor modu işaretleri ile kendini korumaya alıyor.ve motoru stop edip açınca düzeliyor.motor sıcak iken ise sorun yok yokuşu kedi gibi tırmanıyor böyle bir hata vermiyor.danıştığım dostların kimi selenoidleri değiştir kimi şanzuman yağını değiştir kimide fren müşürünü değiştir dedi.sizce ne yapmalıyım.öncelikle şanzuman yağınımı değiştireyim düzelmez ise diğer seçenekleri yapayım diye düşünüyorum.tecrübelerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanın memnun olurum.teşekkür ederim.
|
||
|
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 10:37 |
|
|
motor soğukken şanzıman yağıda soğuktur ve yağ soğukken daha az akışkandır. Birde yağ eskimişse bu durum daha da kötü oluyor.
Böyle durumlarda genelde ucuzdan pahalıa doğru gidilir. İlk olarak yağ değişimi, sonra selenoid, sonra hidrolik ve tribün. Eğer aracınız %10 eğimli bir yokuşta geri kaçırmıyorsa hidrolik sağlamdır diye düşünüyorum. Birde aracı D ye ya da R ye aldığınızda şanzımandan cızzzz diye bir ses gelmiyorsa selenoidleri kesinlikle değiştirmelisiniz, çünkü ses çıkarmayanlar sorunlu eski tipler. Eğer selenoidleriniz eskiyse, değiştirirken yağ tekrar değişeceği için selenoid ile yağı bir kerede değiştirmenizi tavsiye ederim. Yeni tip selenoid (cızzzz sesi çıkaran) var ise sadece yağ değişimi yeterli olacaktır.
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
çetin
1. Vites
19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 11:33 |
|
|
Bravo üstadım.cızz sesi aracı park edip stop ettiğimde araçtan inince duyuyorum,kaçırma olayıda yok.bu durumda yağ değişimi yaptırayım aracım 70 binde.üstadım; peki piyasada ne kadara değiştirirler yağı...
|
||
|
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 11:55 |
|
Yağı değişimi ustasına göre değişyior ve ustalık isteyen bir durum, yani önüne gelene değiştirme. fiyatıda 80-100 TL civarı oluyor. İşçilik + yağ ücreti. Aracı stop edip park ettiğinizde bahsettiğim ses duyulmaz. Sizin bahsettiğiniz farklı olabilir. Benim bahsettiğim, eğer selenoidler yeni tip ise, araç çalışırken vitesi D konumuna ya da R konumuna getirdiğinizde yani aracı vitese taktığınızda gelir, onun dışında gelmez.
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
çetin
1. Vites
19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 12:43 |
|
|
Eyvallah.akşam dinleyeyim sesi...saolun
|
||
|
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 16:06 |
|
|
şanzıman yağı 4 lt 100 tl o cız sesi stoptayken olamazzz
|
||
![]() |
||
kuzu
1. Vites
Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2011 Konum: TEKNİK DANIŞMAN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 17:06 |
|
|
aracınızı orjinal cihaza bağlatın ve şanzuman beyninde( basınç fark tavsiye) arızası veriyorsa basınç elektrovanalarını değiştirin ref:257416 ve şanzuman yağını 4.5 litre probleminiz çözülür saygılar..
|
||
|
HAKANKUZU
|
||
![]() |
||
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 19:07 |
|
Küçük bir düzeltme yapmak istiyoum 4,5 litre yağ olmaz. O nun içinden çıkacak en fazla yağ 2.250 gr. Bence 3 koyup fazlasını alttan almaktır. 4,5 litre yağ selenoit + yağ değişiminde olur ancak. Aksi halde yağ fazla geleceğinden şanzıman hararetni yükseltir,hatta keçeleri bile patlatabilir.
Tork konvrtein içindeki yağı zaten alamaz,toplamda hepsi içinde 6 litre gibi bir yağ alıyor bunlar.Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
|
||
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 19:28 |
|
|
bendede ısınmaya bağlı olarak kendini korumaya alma problemi var. araç çok ısınınca (uzun yolda yada aşırı trafikte) vites geçişleri anormaleşiyor devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor sonrasında ise küt diye bi ses gelip araç kendinme korumaya alıyor bu arada ise herhangi bi arıza lambası yada bi uyarı ışığı yanmıyor. serviste çıkan arıza "kavrama ve patinaj" şeklinde görünüyor ve servis revizyon dedi acaba farklı bi çözümü olmaz mı. 4000 tl gibi bii rakam sölediler. acaba ne yapmayılım.
|
||
![]() |
||
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2012 Saat 23:33 |
|
Servis doğru söylemiş.Anlattığınıza göre revizyon zamanı gelmiş ama 4000 TL değil, max 1700 TL bir rakam ile şanzımanınız ilk günkü kondisyonuna kavuşacaktır.
|
||
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 03:39 |
|
+1
![]() |
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 10:05 |
|
|
bence pek revizyon işi değil. performans iyi ise yağ soğutma sistemi zayıf peugeotlar bva da. soğutma sistemi güçlendirilirse yağ sogutması sorun hallolur forumda buna ilişkin konu vardı sanırım
|
||
![]() |
||
çetin
1. Vites
19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 10:14 |
|
|
Akşam,şanzuman yağını 2.5 lt mobil delvac şanzuman yağı ile değişim yaptırdım.bakalım araç soğuk iken rampaya doğru deneme yapacağım aynı hatayı verecekmi.eğer aynı hatayı verirse bu sefer başka bir yol deneyeceğiz düzelmesi için.eğer o da olmazsa aracı, bir daha peugeot ile görüşmemek üzere satacağım.
|
||
|
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 11:54 |
|
Mobil delvac nedir? Bu şanzımanlar için kesinlikle mobil LT 71141 kullanılması gerekiyor!!!
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 12:17 |
|
|
otomatikse mobil LT 71141 yoksa şanzıman kucağa.
ağlarsın sızlarsın nafiler aman dikkat.
|
||
![]() |
||
çetin
1. Vites
19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 13:29 |
|
|
MOBİL LT 71141 MİŞ
|
||
|
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 13:53 |
|
hocam sölenen rakam 4000 5000 gibi çıkar bide iskonto yaparız dediler:) 1700e nerede yaptırabilirm ki ben razıyım 1700 vermeye yoksa aracı satıcam soğuyorum çünkü uzun yoldaykenm ve şehir içinde uzun süre kullandıktan sonra. peki hocam bu araç normal zamanda neden hiç sıkıntısız çalışıyorda ısınınca böle yapıyor bi arakdaşımızda soğutma problemi demiş, bunun için bişey yapılabilir mi? |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 13:56 |
|
hocam performansra sıkıntı yok. zaten bu olay ilk olduğunda durdum biraz bekledim baktım devam ediyor aracın hızını yavaş arttırdım 100 civarına gelince araç düzeldi. bu dediğimi zaten 3 den 4 e geçerken yapıyordu. 4. vitese bi anlık geçöiyor sonra sert bi şekilde korumaya alıyor araç kendini. şehir içinde ise hiç daha kendini korumaya almadı ama ben devir saatinin anormal hareketini görünce ayagımı gazdan alıyorum hafif basıp araç 4. vitese geçtiğinde gene bi sıkıntı kalmıyor. bence bu araçta farklı bi sorun var 3. vitesle ilgili bişey mi acaba? |
||
![]() |
||
çetin
1. Vites
19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 14:37 |
|
|
valla kardeş bende bir kaç gün içinde sorunu çözemez isem o kadar masrafa gerek yok masraf etmeden aracı elden çıkarma niyetindeyim.umarım peugeotdan tövbe etme noktasına gelmem....
|
||
|
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2012 Saat 23:18 |
|
|
azizim bence sorun soğutma sisteminde. su sogutma değil. yağ sogutmada sorun var al4 lerde. buda sanzımanın kendisini korumaya almasıyla kendinin belli ediyor. 2 sanzımancı gezdim işinin ehli ikiside şanzımanın mükemmel olduğunu, ısınının 100 derece altında olduğunu belirtti. sorunu mekanik ustasının yani yağ sogutma sisteminde araması gerektiğini belirtti.
netice su sistemden bosaltıldı basınc verildi. porçöz döküldü temizlendi. ama çözülmedi sıkışınca sehiriçi yokusta yag ısınınca aynı sorun yine var ama anlayan yok çözebilen yok bu sorunu böylece biniyorum valla
|
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa 123> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||