Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

al4 şanzuman hata veriyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23133
Tarih: 25 Temmuz 2025 Saat 03:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: al4 şanzuman hata veriyor
Mesajı Yazan: çetin
Konu: al4 şanzuman hata veriyor
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 10:31
İyi haftalar.aracım soğuk havalarda veya motor soğuk iken özellikle yokuş yukarı çıkarken aniden vuruntu yapıp kar ve spor modu işaretleri ile kendini korumaya alıyor.ve motoru stop edip açınca düzeliyor.motor sıcak iken ise sorun yok yokuşu kedi gibi tırmanıyor böyle bir hata vermiyor.danıştığım dostların kimi selenoidleri değiştir kimi şanzuman yağını değiştir kimide fren müşürünü değiştir dedi.sizce ne yapmalıyım.öncelikle şanzuman yağınımı değiştireyim düzelmez ise diğer seçenekleri yapayım diye düşünüyorum.tecrübelerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanın  memnun olurum.teşekkür ederim.   

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 10:37
motor soğukken şanzıman yağıda soğuktur ve yağ soğukken daha az akışkandır. Birde yağ eskimişse bu durum daha da kötü oluyor. 

Böyle durumlarda genelde ucuzdan pahalıa doğru gidilir. İlk olarak yağ değişimi, sonra selenoid, sonra hidrolik ve tribün. 

Eğer aracınız %10 eğimli bir yokuşta geri kaçırmıyorsa hidrolik sağlamdır diye düşünüyorum. Birde aracı D ye ya da R ye aldığınızda şanzımandan cızzzz diye bir ses gelmiyorsa selenoidleri kesinlikle değiştirmelisiniz, çünkü ses çıkarmayanlar sorunlu eski tipler. Eğer selenoidleriniz eskiyse, değiştirirken yağ tekrar değişeceği için selenoid ile yağı bir kerede değiştirmenizi tavsiye ederim.

Yeni tip selenoid (cızzzz sesi çıkaran) var ise sadece yağ değişimi yeterli olacaktır. 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 11:33
Bravo üstadım.cızz sesi aracı park edip stop ettiğimde araçtan inince duyuyorum,kaçırma olayıda yok.bu durumda yağ değişimi yaptırayım aracım 70 binde.üstadım; peki piyasada ne kadara değiştirirler yağı...Question

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 11:55
Orjinalini yazan: çetin çetin Yazdı:

Bravo üstadım.cızz sesi aracı park edip stop ettiğimde araçtan inince duyuyorum,kaçırma olayıda yok.bu durumda yağ değişimi yaptırayım aracım 70 binde.üstadım; peki piyasada ne kadara değiştirirler yağı...Question

Yağı değişimi ustasına göre değişyior ve ustalık isteyen bir durum, yani önüne gelene değiştirme.

fiyatıda 80-100 TL civarı oluyor. İşçilik + yağ ücreti.

Aracı stop edip park ettiğinizde bahsettiğim ses duyulmaz. Sizin bahsettiğiniz farklı olabilir. 

Benim bahsettiğim, eğer selenoidler yeni tip ise, araç çalışırken vitesi D konumuna ya da R konumuna getirdiğinizde yani aracı vitese taktığınızda gelir, onun dışında gelmez.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 12:43
Eyvallah.akşam dinleyeyim sesi...saolun

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 16:06
şanzıman yağı 4 lt 100 tl o cız sesi stoptayken olamazzz


Mesajı Yazan: kuzu
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 17:06
aracınızı orjinal cihaza bağlatın ve şanzuman beyninde( basınç fark tavsiye) arızası veriyorsa basınç elektrovanalarını değiştirin ref:257416 ve şanzuman yağını 4.5 litre probleminiz çözülür saygılar..

-------------
HAKANKUZU


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 19:07
Orjinalini yazan: kuzu kuzu Yazdı:

aracınızı orjinal cihaza bağlatın ve şanzuman beyninde( basınç fark tavsiye) arızası veriyorsa basınç elektrovanalarını değiştirin ref:257416 ve şanzuman yağını 4.5 litre probleminiz çözülür saygılar..
 
Küçük bir düzeltme yapmak istiyoum 4,5 litre yağ olmaz. O nun içinden çıkacak en fazla yağ 2.250 gr. Bence 3 koyup fazlasını alttan almaktır. 4,5 litre yağ selenoit + yağ değişiminde olur ancak. Aksi halde yağ fazla geleceğinden şanzıman hararetni yükseltir,hatta keçeleri bile patlatabilir.
 
Tork konvrtein içindeki yağı zaten alamaz,toplamda hepsi içinde 6 litre gibi bir yağ alıyor bunlar.Yanlışım varsa düzeltin lütfen.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 19:28
bendede ısınmaya bağlı olarak kendini korumaya alma problemi var. araç çok ısınınca (uzun yolda yada aşırı trafikte) vites geçişleri anormaleşiyor devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor sonrasında ise küt diye bi ses gelip araç kendinme korumaya alıyor bu arada ise herhangi bi arıza lambası yada bi uyarı ışığı yanmıyor. serviste çıkan arıza "kavrama ve patinaj" şeklinde görünüyor ve servis revizyon dedi acaba farklı bi çözümü olmaz mı. 4000 tl gibi bii rakam sölediler. acaba ne yapmayılım. 


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 23:33
Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

bendede ısınmaya bağlı olarak kendini korumaya alma problemi var. araç çok ısınınca (uzun yolda yada aşırı trafikte) vites geçişleri anormaleşiyor devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor sonrasında ise küt diye bi ses gelip araç kendinme korumaya alıyor bu arada ise herhangi bi arıza lambası yada bi uyarı ışığı yanmıyor. serviste çıkan arıza "kavrama ve patinaj" şeklinde görünüyor ve servis revizyon dedi acaba farklı bi çözümü olmaz mı. 4000 tl gibi bii rakam sölediler. acaba ne yapmayılım. 

Servis doğru söylemiş.Anlattığınıza göre revizyon zamanı gelmiş ama 4000 TL değil, max 1700 TL bir rakam ile şanzımanınız ilk günkü kondisyonuna kavuşacaktır.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 03:39
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

bendede ısınmaya bağlı olarak kendini korumaya alma problemi var. araç çok ısınınca (uzun yolda yada aşırı trafikte) vites geçişleri anormaleşiyor devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor sonrasında ise küt diye bi ses gelip araç kendinme korumaya alıyor bu arada ise herhangi bi arıza lambası yada bi uyarı ışığı yanmıyor. serviste çıkan arıza "kavrama ve patinaj" şeklinde görünüyor ve servis revizyon dedi acaba farklı bi çözümü olmaz mı. 4000 tl gibi bii rakam sölediler. acaba ne yapmayılım. 

Servis doğru söylemiş.Anlattığınıza göre revizyon zamanı gelmiş ama 4000 TL değil, max 1700 TL bir rakam ile şanzımanınız ilk günkü kondisyonuna kavuşacaktır.

+1Clap


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 10:05
bence pek revizyon işi değil. performans iyi ise yağ soğutma sistemi zayıf peugeotlar bva da. soğutma sistemi güçlendirilirse yağ sogutması sorun hallolur forumda buna ilişkin konu vardı sanırım


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 10:14
Akşam,şanzuman yağını 2.5 lt mobil delvac şanzuman yağı ile değişim yaptırdım.bakalım araç soğuk iken rampaya doğru deneme yapacağım aynı hatayı verecekmi.eğer aynı hatayı verirse bu sefer başka bir yol deneyeceğiz düzelmesi için.eğer o da olmazsa aracı, bir daha peugeot ile görüşmemek üzere satacağım. Thumbs Up

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 11:54
Orjinalini yazan: çetin çetin Yazdı:

Akşam,şanzuman yağını 2.5 lt mobil delvac şanzuman yağı ile değişim yaptırdım.bakalım araç soğuk iken rampaya doğru deneme yapacağım aynı hatayı verecekmi.eğer aynı hatayı verirse bu sefer başka bir yol deneyeceğiz düzelmesi için.eğer o da olmazsa aracı, bir daha peugeot ile görüşmemek üzere satacağım. Thumbs Up

Mobil delvac nedir? 

Bu şanzımanlar için kesinlikle mobil LT 71141 kullanılması gerekiyor!!!


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 12:17
otomatikse mobil LT 71141
yoksa şanzıman kucağa.
ağlarsın sızlarsın nafiler
aman dikkat.


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 13:29
MOBİL LT 71141 MİŞ Big smile

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 13:53
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

bendede ısınmaya bağlı olarak kendini korumaya alma problemi var. araç çok ısınınca (uzun yolda yada aşırı trafikte) vites geçişleri anormaleşiyor devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor sonrasında ise küt diye bi ses gelip araç kendinme korumaya alıyor bu arada ise herhangi bi arıza lambası yada bi uyarı ışığı yanmıyor. serviste çıkan arıza "kavrama ve patinaj" şeklinde görünüyor ve servis revizyon dedi acaba farklı bi çözümü olmaz mı. 4000 tl gibi bii rakam sölediler. acaba ne yapmayılım. 

Servis doğru söylemiş.Anlattığınıza göre revizyon zamanı gelmiş ama 4000 TL değil, max 1700 TL bir rakam ile şanzımanınız ilk günkü kondisyonuna kavuşacaktır.

hocam sölenen rakam 4000 5000 gibi çıkar bide iskonto yaparız dediler:) 1700e nerede yaptırabilirm ki ben razıyım 1700 vermeye yoksa aracı satıcam soğuyorum çünkü uzun yoldaykenm ve şehir içinde uzun süre kullandıktan sonra. peki hocam bu araç normal zamanda neden hiç sıkıntısız çalışıyorda ısınınca böle yapıyor bi arakdaşımızda soğutma problemi demiş, bunun için bişey yapılabilir mi?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 13:56
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

bence pek revizyon işi değil. performans iyi ise yağ soğutma sistemi zayıf peugeotlar bva da. soğutma sistemi güçlendirilirse yağ sogutması sorun hallolur forumda buna ilişkin konu vardı sanırım

hocam performansra sıkıntı yok. zaten bu olay ilk olduğunda durdum biraz bekledim baktım devam ediyor aracın hızını yavaş arttırdım 100 civarına gelince araç düzeldi. bu dediğimi zaten 3 den 4 e geçerken yapıyordu. 4. vitese bi anlık geçöiyor sonra sert bi şekilde korumaya alıyor araç kendini. şehir içinde ise hiç daha kendini korumaya almadı ama ben devir saatinin anormal hareketini görünce ayagımı gazdan alıyorum hafif basıp araç 4. vitese geçtiğinde gene bi sıkıntı kalmıyor. bence bu araçta farklı bi sorun var 3. vitesle ilgili bişey mi acaba? 


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 14:37
valla kardeş bende bir kaç gün içinde sorunu çözemez isem o  kadar masrafa gerek yok masraf  etmeden aracı elden çıkarma niyetindeyim.umarım peugeotdan tövbe etme noktasına gelmem....  Thumbs Down

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 23:18
azizim bence sorun soğutma sisteminde. su sogutma değil. yağ sogutmada sorun var al4 lerde. buda sanzımanın kendisini korumaya almasıyla kendinin belli ediyor. 2 sanzımancı gezdim işinin ehli ikiside şanzımanın mükemmel olduğunu, ısınının 100 derece altında olduğunu belirtti. sorunu mekanik ustasının yani yağ sogutma sisteminde araması gerektiğini belirtti.
netice su sistemden bosaltıldı basınc verildi. porçöz döküldü temizlendi.
ama çözülmedi
sıkışınca sehiriçi yokusta yag ısınınca aynı sorun yine var
ama anlayan yok
çözebilen yok bu sorunu
böylece biniyorum valla


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 09:04
Üstad,öyle binme iki gün sonra daha büyük bir arıza verir hiç bir şeye yaramaz.sende benim gibi yap baktın düzelmiyor masrafa gerek yok.elden çıkarıp bir daha peugeot un yanına yaklaşma.ben şanzuman yağını değiştirttim bakalım aynı arızayı verir ise hemen satacağım valla.Wink

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 09:46
sanırım bende öyle yapacam çetin ağam.
sorun belki basit belki güç ama bulamıyorlar.
ne bilim servise götürsem bir sürü hikayeden ekstra masraf astarı yüzünü geçecek
ama kesin çözüm sat ve uzak dur sanırım


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 17:46
aynen üstadım;bakalım ben şu an deniyorum aracı aynı hatayı tekrar verirse doğru satışa çıkaracağım .bakalım otomatik olursa hondanın otomatik şanzumanlarını dünyada ilk sırada diyorlar ,temiz bir honda almayı düşünüyorum..kısmet.....kal sağlıcaklaWink

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 18:43
benzinli düşünürsen honda dan şaşma
honda hayat onda derler ya haklılar
ama civic 2007 ve üzeri olsun


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 21:02
aynı sorun bende de var bunu arac soğukken yapıyor ve arac parkteyken çalışırz vaziyette bir süre bekledikden sonra kar ve spor mod ışıkları yanmaya başlıyorstop edip çalıştınca düzeliyor ve gn boyu yapmıyor


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 23:37
kronik al4 sorunu al6 larda yokmuş 407 al6 yani tam otomatik altı vites biliyorum


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 13:44
Kardeş aslında 206 ve307 gibi modellerin hatta 407 şanzumanlarıda skıntılıymış,dediğin gibi honda arıyorum bakalım bulursam takas yapıp alacağım.dünyada otomatik şanzumanlarda honda en kafada geliyormuş.gerçi benim araç yağ deiştirtikten sonra bir daha o hatayı vermedi ama güvenmiyorum.....nasip bakalım

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: ozi033
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 20:03
tek bir sorun var ne yağ.ne başka bişey.selenoidler değişecek bir daha bu hatayı almayacaksın.emin ol..


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2012 Saat 08:35
bencede bu yağ değişimi işi sadece fantazi

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2012 Saat 13:42
Orjinalini yazan: ozi033 ozi033 Yazdı:

tek bir sorun var ne yağ.ne başka bişey.selenoidler değişecek bir daha bu hatayı almayacaksın.emin ol..

Selenoidler yeni tip ise değişmesine gerek yoktur. Sorun çıkaranlar eski tiplerdir. 

Anlamak için de, eski tipler sessiz çalışır ama yeni tipler aracı D ya da R ye aldığımızda CIZZZZZ diye bir ses ile çalışır. 

Bu yüzden selenoidlerin eski ya da yeni olduğunu öğrenmeden değişim tavsiye etmeyiniz. 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2012 Saat 18:10
genel bir sıkıntı var herhalde bu al4 de . düzenli çalışan bi sistem değil gibi duruyor. benim aracım bazen hiç vites değişikliğini hissettirmiyor bile ama bazende saçmalayabiliyor:)


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 12:46
sorun selenoid valf ben dün değiştirdim şimdiliksorun gözkmüyor 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 10:14
ya benim aracın al4 şanzıman mükemmel ancak motor yağı sınıyor ve bir türlü çözüm bulamadım.
şanzzımancılar mükemmel diyor
mekanik bakacak diyor.
aracı sıkıstırınca yağ sıcaklığı 140 a yaklaştı mı sanzıman korumaya alıyor
çözemediğim bir sorun


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 13:19
Question

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 23:40
ama aracımın selenoidler orjinal sanırım çünkü cızırtı yapmıyor denildiği gibi. sayet değiştirsem yenisi ile acaba yağ ısınma sorunum çözülür mü fikri olan var mı
zira vites geçişlerim mümkemmel geri kaçma da yok
ama yag ısınınca sanzıman korumaya geçiyor tabi


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 01:33
Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

bendede ısınmaya bağlı olarak kendini korumaya alma problemi var. araç çok ısınınca (uzun yolda yada aşırı trafikte) vites geçişleri anormaleşiyor devir saati yükseliyor ama araç hızlanmıyor sonrasında ise küt diye bi ses gelip araç kendinme korumaya alıyor bu arada ise herhangi bi arıza lambası yada bi uyarı ışığı yanmıyor. serviste çıkan arıza "kavrama ve patinaj" şeklinde görünüyor ve servis revizyon dedi acaba farklı bi çözümü olmaz mı. 4000 tl gibi bii rakam sölediler. acaba ne yapmayılım. 

Servis doğru söylemiş.Anlattığınıza göre revizyon zamanı gelmiş ama 4000 TL değil, max 1700 TL bir rakam ile şanzımanınız ilk günkü kondisyonuna kavuşacaktır.

hocam sölenen rakam 4000 5000 gibi çıkar bide iskonto yaparız dediler:) 1700e nerede yaptırabilirm ki ben razıyım 1700 vermeye yoksa aracı satıcam soğuyorum çünkü uzun yoldaykenm ve şehir içinde uzun süre kullandıktan sonra. peki hocam bu araç normal zamanda neden hiç sıkıntısız çalışıyorda ısınınca böle yapıyor bi arakdaşımızda soğutma problemi demiş, bunun için bişey yapılabilir mi?

Ben şanzımanı kople revizyon ettirdim planet dişliler ve tork konvertörü de değiştirdim ilave olarak hepsi 3000 TL tuttu. Sadece geri vites bandı güzel dedi usta oda 4 ay sonra su kuyverdi LOL Senin sıkıntın bambaşka. güzel bir otomatik şanzımancı bul işini halletsin. revizyonu yapılmış ve sıfırlanmış şanzıman 2500 TL iken senin şanzımanın nasıl 5000 TL masraf çıkarabilir?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 01:48
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

ama aracımın selenoidler orjinal sanırım çünkü cızırtı yapmıyor denildiği gibi. sayet değiştirsem yenisi ile acaba yağ ısınma sorunum çözülür mü fikri olan var mı
zira vites geçişlerim mümkemmel geri kaçma da yok
ama yag ısınınca sanzıman korumaya geçiyor tabi

Değerli arkadaşım eski konuları biraz karıştırdıysan benim bununla alakalı bir yazım var. Şöyleki uzun uzun yazamayacağım ama kısadan özetliyeyim.

Peugeot firması basınç selonoidlerini revize eden bir stoklu parça tanımladı sistemine. Bunun sebebi ise senin sıkıntı yaşadığın arıza ile ilgiliydi.Yani eski selonoidlerin çalışma sıcaklık değerleri düşük olduğundan şanzıman kendini arıza konumuna alıyordu.

Yeni stoklu selonoidlerin çalışma sıcaklıkları yükseltildi ve bu sorun ortadan kalktı.Atıyorum senin şuan kullandığın selenoidler 80 derece de korumaya alıyorsa bu selenoidler 110 derecede arızaya geçiyor.Tehlikeli sınırın 120 derece olduğunu varsayarsak (zaten buraya ulaşması imkansız dersek) şanzıman 100 dereceye dahi çıksa selenoidler çalıştığı için arızaya geçmiyor.

Fakat bu yenilenen Borg Warner firmasının ürettiği selenoidler bizim araçlara takıldığı zaman şanzıman beyninde küçük bir güncelleme yapılması gerekiyor ki şanzıman üst ısı sınırını 120 dereceye çıkarmak gerekiyor.(Aksi halde arızaya geçme sınırı yine 80 derecede kalır) Güncellemenin nedeni tamamen budur.

Zaten Planet 2000 programında elektroniksel teste girilip şanzıman parametreleri sekmesinde "Borg Warner uyumlumu" diye bir başlık vardırWink

Not: ısı değerlerini tam olarak hatırlamadığımdan yukarıda örnekte vermiş olduğum ısı değerleri tamamen hayal ürünüdür LOL


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 10:06
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

ama aracımın selenoidler orjinal sanırım çünkü cızırtı yapmıyor denildiği gibi. sayet değiştirsem yenisi ile acaba yağ ısınma sorunum çözülür mü fikri olan var mı
zira vites geçişlerim mümkemmel geri kaçma da yok
ama yag ısınınca sanzıman korumaya geçiyor tabi

Değerli arkadaşım eski konuları biraz karıştırdıysan benim bununla alakalı bir yazım var. Şöyleki uzun uzun yazamayacağım ama kısadan özetliyeyim.

Peugeot firması basınç selonoidlerini revize eden bir stoklu parça tanımladı sistemine. Bunun sebebi ise senin sıkıntı yaşadığın arıza ile ilgiliydi.Yani eski selonoidlerin çalışma sıcaklık değerleri düşük olduğundan şanzıman kendini arıza konumuna alıyordu.

Yeni stoklu selonoidlerin çalışma sıcaklıkları yükseltildi ve bu sorun ortadan kalktı.Atıyorum senin şuan kullandığın selenoidler 80 derece de korumaya alıyorsa bu selenoidler 110 derecede arızaya geçiyor.Tehlikeli sınırın 120 derece olduğunu varsayarsak (zaten buraya ulaşması imkansız dersek) şanzıman 100 dereceye dahi çıksa selenoidler çalıştığı için arızaya geçmiyor.

Fakat bu yenilenen Borg Warner firmasının ürettiği selenoidler bizim araçlara takıldığı zaman şanzıman beyninde küçük bir güncelleme yapılması gerekiyor ki şanzıman üst ısı sınırını 120 dereceye çıkarmak gerekiyor.(Aksi halde arızaya geçme sınırı yine 80 derecede kalır) Güncellemenin nedeni tamamen budur.

Zaten Planet 2000 programında elektroniksel teste girilip şanzıman parametreleri sekmesinde "Borg Warner uyumlumu" diye bir başlık vardırWink

Not: ısı değerlerini tam olarak hatırlamadığımdan yukarıda örnekte vermiş olduğum ısı değerleri tamamen hayal ürünüdür LOL
 
Azizim daha önce yazdım dediğin yorumunu ve aktarımının linkini koyabilir misin zor olmazsa. keyifle okurum emin ol. kafama yattı anlattıkların zira.
şimdiden teşekkür ederim veya forumda aramak istersem ne yazmam lazım


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 11:18
olmadı sanırım


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 23:00
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

ama aracımın selenoidler orjinal sanırım çünkü cızırtı yapmıyor denildiği gibi. sayet değiştirsem yenisi ile acaba yağ ısınma sorunum çözülür mü fikri olan var mı
zira vites geçişlerim mümkemmel geri kaçma da yok
ama yag ısınınca sanzıman korumaya geçiyor tabi

Değerli arkadaşım eski konuları biraz karıştırdıysan benim bununla alakalı bir yazım var. Şöyleki uzun uzun yazamayacağım ama kısadan özetliyeyim.

Peugeot firması basınç selonoidlerini revize eden bir stoklu parça tanımladı sistemine. Bunun sebebi ise senin sıkıntı yaşadığın arıza ile ilgiliydi.Yani eski selonoidlerin çalışma sıcaklık değerleri düşük olduğundan şanzıman kendini arıza konumuna alıyordu.

Yeni stoklu selonoidlerin çalışma sıcaklıkları yükseltildi ve bu sorun ortadan kalktı.Atıyorum senin şuan kullandığın selenoidler 80 derece de korumaya alıyorsa bu selenoidler 110 derecede arızaya geçiyor.Tehlikeli sınırın 120 derece olduğunu varsayarsak (zaten buraya ulaşması imkansız dersek) şanzıman 100 dereceye dahi çıksa selenoidler çalıştığı için arızaya geçmiyor.

Fakat bu yenilenen Borg Warner firmasının ürettiği selenoidler bizim araçlara takıldığı zaman şanzıman beyninde küçük bir güncelleme yapılması gerekiyor ki şanzıman üst ısı sınırını 120 dereceye çıkarmak gerekiyor.(Aksi halde arızaya geçme sınırı yine 80 derecede kalır) Güncellemenin nedeni tamamen budur.

Zaten Planet 2000 programında elektroniksel teste girilip şanzıman parametreleri sekmesinde "Borg Warner uyumlumu" diye bir başlık vardırWink

Not: ısı değerlerini tam olarak hatırlamadığımdan yukarıda örnekte vermiş olduğum ısı değerleri tamamen hayal ürünüdür LOL
 
monur kardeş yazdıkların çok kafama yattı. ama 307 bva kullanan arkadaş yazdı ve özelden e mesaj attı kesinlikle selenoidden değil aynı sorunu yasadım deiştirdim olmadı dedi
ne dersin bu duruma


Mesajı Yazan: vedat ömer
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 10:47
bendede aynı arıza vardı termostat arızası çıktı termostat sıcaklığı sabitliyemediğinden arıza geçiyor.


Mesajı Yazan: ersoy
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2012 Saat 00:52
benimde  başıma   gelen  hata   aracım   2003 ov  pack   sw  oldugu  için   özellikle   rampalar da  aşırı  derecede   ısınıyor   ve   şanzıman  kendisini  korumaya   alıyor   bende     bunun    çözümü   olarak    aracın  kendi    fan  müşürini   iptal  ettirim    dogan    şahin      müşirini  taktırıp     ve   hatta    aracın  içine   bile     fanı  açması   için    bir   anahtar   taktırdım      araç  artık  90 dereceye   bile   gelmiyor     ve   şanzımanda    kendisini    korumaya   almıyor   ( radyatörün  üst   hortumuna   taktım  )  .
 
  sadece    3   vitesde    kendisini   korumaya   alıyor       ister   düz   yolda  ister   rampada   fark  etmiyor      2   vitesde   ve   4     vitesde     5  bin  devirin  üstüne      çıkmama   rağmen    araç kendini   korumaya   almıyor   sanki  canavarlaşıyor     ama   3   e   attıgım  zaman     10  15   dakika   sonra   hemen  korumaya   alıyor    
 
 
bana   yardım  edebilecek  arkadaş    varmı    yoksa   arabayı  satmayı    düşünüyorum     


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2012 Saat 01:20
beyler bu sorun bende de oluyordu... fren müşürünü değiştirdim ve düzeldi... fren müşürü ile şanzımanın ne alakası var demeyin ..bunu servise bile ben öğrettim.. fren müşürü arızalıyken aracın beynine arcın fren le ilgili sğrekli arızaya sinyali giderek şanzımanın ve devir göstergesşnşn aptallaşmasına sebebiyet veriyor ancak 3. vitesten 4 e gecerken uzun yolda düzelmiş gibi görünür.. devir saati ve şanzımanın performansı fakat düşük viteslerde aptallaşır.. fren müşürünü değiştir sorun cözülecektir bence çok arkadaş bu forumda bu uygulamayı yapmıştır..düzelirse bana da dua et

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: ersoy
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2016 Saat 16:28
arkadaşlar  motoru  komple  yaptırdım  ve  şanzımanıda   şanzımancı  kontrol  etti    sadece  bir   teflonda   ufak    bir   hata  vardı  onuda   değiştirdi.   şanzımanın  yağınıda  mobil 71141   koydurttum    önceki  yağı   kırmızı  idi    tavsiyem  mobilden  şaşmayın  bu  araçlarda   ısıya   dayanıklı   bir  yağ  olduğunu  ispatladı . hatalarımın  hepsi  kökünden  halloldu    .
nedenine  gelecek  olursak  motor  bitmiş    20  30   ile çıktığım  uzun  rampaları  arabanın  devri  3500  ü  geçmeyecek  şekilde   90   110   ile   çıkmaya   başladı.bu   araç  bende   6 seneden  beri  bende     ve   gördüğüme  inanamadım   keçi  gibi  tırmanıyor  ve   arabam   yokuşlarda   pısmıyor   bütün  problemlerde   motordan  kaynaklanıyormuş   239  binde   araç  olmasına   rağmen     motor  yapıldı  ve  problemlerin  hepsi  çözüldü.      motora   toplamda   direksiyon  kutusu  tamiri    alt takımler   hepsi  4 binlira   gitti şanzıman  yaıda içinde   tabiki .   motoru   yaptırmadan  önce   okadar   ustaya   gösterdi  hepsi  motorda  problem  yok  dedi  hatta   yaptırdığım  usta  bile   gerek  yok   dedi   ama   ben de   bildiğimi    yaptırdım  ustalara..     mantıklı bir   deyişle      motor   zorlandığında   şanzımana   diyorki   ben  yolurdum   sende   artık   biraz   dinlen  yoksa  ikimizde  bu  adam yakacak   bu  bize   acımıyor   diyor.     benim  anladığım bu   



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net