Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - peugeot 307 ileri atma sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

peugeot 307 ileri atma sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
salihata Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 188
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı salihata Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: peugeot 307 ileri atma sorunu
    Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 12:08
............................................................................

Düzenleyen salihata - 07 Ağustos 2014 Saat 17:26
Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 13:24
anladığım kadarıyla vuruntu yapıyo selenoidleri değiştirme zamanı gelmiş 
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
salihata Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 188
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı salihata Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 13:28
araba konusuna yabancıyım , selenoidleri değiştirmek bana ne kadar patlar bilginiz varmı ?
Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 13:32
500 tl civarı bende değiştirdim 3 ay önce 500 tl falan tuttu ama ihmal etme bence şanzımana zarar veriyo vuruntu daha büyük masraflar çıkıyo 3 bin tl gibi :)

Düzenleyen fTh206 - 23 Şubat 2012 Saat 13:32
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
salihata Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 188
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı salihata Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 17:00
teşekkürler artık tanıdık usta,falan filan derken ben onu bi 250-300 e çekerim =) 
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2012 Saat 17:47
Orjinalini yazan: salihata salihata Yazdı:

teşekkürler artık tanıdık usta,falan filan derken ben onu bi 250-300 e çekerim =) 

Önemli bir şey var ama. Selenoidleri değiştirtikten sonra yeni tip takacaklardır. Yeni tip selenoidlerin de çalışma frekansı farklı olduğu için eğer bilgisayara balayıp tanıtmak gerekiyor. Tanıtılmazsa düzensiz çalışacaktır. 

Ayrıca 2 selenoid değişimi olur, Şahin peugeotta tanesi 120 TL den 2 si 240 TL yapıyor. 100 TL de mobil LT71141 yağ tutar + işçilik falan 400 den aşağı yaptırabileceğini sanmıyorum.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
aacemm Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Nisan - 1978

Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2010
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aacemm Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2012 Saat 18:15

fren müşürüne baktırmanızı tavsiye ederim ,çoğunlukla bu ufacık parça sorununuzun çözümü olabiliyor.

Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2012 Saat 19:29
sorununuz bana planet dişli grubunu aralarındaki fren bantlarından kaynaklanıyor gibi geliyor. Aracın KM si nedir?
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
yigiteroglu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Ocak 2012
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 149
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı yigiteroglu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2012 Saat 22:42
Fren müşürü benim bildiğim aracın stop lambalarını yakmaya yarayan bir parça. Vites geçişlerini etkileyeceğini şanzımanla ilgili bir parça olduğunu düşünmüyorum ancak fren müşürü ile ilgili çok şey okuyuyoruz bu aralar. Birçok sorunun çözümü olarak gösterilmiş o yüzden aslında denemekte fayda var. Şanzıman yağı değişiminede gidebilirsiniz baktınız düzelmiyo arayı fazla açmadan selenoidlere biran önce baktırın
PEUGEOT 206 1999 MODEL 1.4 XR PRENCE OTOMATİK BENZİN/LPG
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mart 2012 Saat 09:58
Otomatik vites Arızaları ve Belirtileri;

Otomatik vitesin çalışması ile ilgili arızaların kaynağı motor kontrol sistemi
veya otomatik şanzımanın kendisi de olabilir. Arıza arama çok basit işlemler ile başlar.
İlk olarak arızanın nereden kaynaklandığı belirlenir. Elektrik sistemi ile ilgili arızalar
elektronik kontrol ünitesi tarafından kendi kendini test fonksiyonu ile tespit edilir ve
gösterge panelindeki kırmızı uyarı lambasının yanıp sönmesiyle öğrenilebilir.
Otomatik şanzımanın mekanik problemi durumunda yapılması gereken dört test
vardır.

1-Bayılma testi: Bu test motor ve şanzımanın genel (planet dişli grubunun fren
ve kavramaların) performansını kontrol etmek için yapılır. Bunu yaparken araç
hareket edemez durumda iken transmisyon “D” ve “R” konumuna alınıp gaza
tam basılarak motor devri ölçülür. Bu sonuç, arıza kartında incelenerek gereği
yapılır.

2-Gecikme zaman testi: Bu test vites kolu N den, D veya R konumuna alındığında
şok hissedilinceye kadar geçen zamanı ölçer. Bu ölçüm kavrama veya fren
malzemesinin aşıntısını hidrolik devrenin çalışmasını kontrol içindir

3-Hidrolik basınç testi: Bu test belirli bir araç hızında governör basıncını ve belirli
bir motor devrinde ise sistem basıncını ölçmek için kullanılır. Basınçlar katalog
değerleri ile karşılaştırılır.

4-Yol testi: Bu testte araç gerçek koşullarda sürülür ve şok kaçırma, anormal ses
gibi kontroller için ve vites değişim noktalarının standart değerlerle uyuştuğunu
görmek amacıyla transmisyonda vites yükseltilir veya küçültülür.

Tabiki arkadaşlar bunları bilmeniz için otomatik şanzımanın çalışma prensibini öğrenmeniz gerekmekte.Çok karmaşık gibi görünse de emin olun manuel şanzımanlardan daha basittir Wink
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
salihata Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 188
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı salihata Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mart 2012 Saat 10:36
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

sorununuz bana planet dişli grubunu aralarındaki fren bantlarından kaynaklanıyor gibi geliyor. Aracın KM si nedir?
aracın km si 135.000 de dün servise götürdüm bilgisayara bağladılar ve herhangi bir sorun çıkmadı ama ben sorun olduğu konusunda ısrarcıyım.
Yukarı Dön
salihata Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 188
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı salihata Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mart 2012 Saat 10:37
Orjinalini yazan: yigiteroglu yigiteroglu Yazdı:

Fren müşürü benim bildiğim aracın stop lambalarını yakmaya yarayan bir parça. Vites geçişlerini etkileyeceğini şanzımanla ilgili bir parça olduğunu düşünmüyorum ancak fren müşürü ile ilgili çok şey okuyuyoruz bu aralar. Birçok sorunun çözümü olarak gösterilmiş o yüzden aslında denemekte fayda var. Şanzıman yağı değişiminede gidebilirsiniz baktınız düzelmiyo arayı fazla açmadan selenoidlere biran önce baktırın
benimde aslında kuşkulandığım şanzıman yağı çünkü aracı bilgisayara bağladığımda herhangi bir sorun gözükmedi üstteki mesajda da belirtmiştim. sormak istediğim şey şanzıman yağına nerden bakılır ve nasıl yağ eklenir.
Yukarı Dön
salihata Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 188
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı salihata Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mart 2012 Saat 10:39
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Otomatik vites Arızaları ve Belirtileri;

Otomatik vitesin çalışması ile ilgili arızaların kaynağı motor kontrol sistemi
veya otomatik şanzımanın kendisi de olabilir. Arıza arama çok basit işlemler ile başlar.
İlk olarak arızanın nereden kaynaklandığı belirlenir. Elektrik sistemi ile ilgili arızalar
elektronik kontrol ünitesi tarafından kendi kendini test fonksiyonu ile tespit edilir ve
gösterge panelindeki kırmızı uyarı lambasının yanıp sönmesiyle öğrenilebilir.
Otomatik şanzımanın mekanik problemi durumunda yapılması gereken dört test
vardır.

1-Bayılma testi: Bu test motor ve şanzımanın genel (planet dişli grubunun fren
ve kavramaların) performansını kontrol etmek için yapılır. Bunu yaparken araç
hareket edemez durumda iken transmisyon “D” ve “R” konumuna alınıp gaza
tam basılarak motor devri ölçülür. Bu sonuç, arıza kartında incelenerek gereği
yapılır.

2-Gecikme zaman testi: Bu test vites kolu N den, D veya R konumuna alındığında
şok hissedilinceye kadar geçen zamanı ölçer. Bu ölçüm kavrama veya fren
malzemesinin aşıntısını hidrolik devrenin çalışmasını kontrol içindir

3-Hidrolik basınç testi: Bu test belirli bir araç hızında governör basıncını ve belirli
bir motor devrinde ise sistem basıncını ölçmek için kullanılır. Basınçlar katalog
değerleri ile karşılaştırılır.

4-Yol testi: Bu testte araç gerçek koşullarda sürülür ve şok kaçırma, anormal ses
gibi kontroller için ve vites değişim noktalarının standart değerlerle uyuştuğunu
görmek amacıyla transmisyonda vites yükseltilir veya küçültülür.

Tabiki arkadaşlar bunları bilmeniz için otomatik şanzımanın çalışma prensibini öğrenmeniz gerekmekte.Çok karmaşık gibi görünse de emin olun manuel şanzımanlardan daha basittir Wink

.....................................


Düzenleyen salihata - 07 Ağustos 2014 Saat 17:27
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mart 2012 Saat 13:31
Orjinalini yazan: salihata salihata Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

sorununuz bana planet dişli grubunu aralarındaki fren bantlarından kaynaklanıyor gibi geliyor. Aracın KM si nedir?
aracın km si 135.000 de dün servise götürdüm bilgisayara bağladılar ve herhangi bir sorun çıkmadı ama ben sorun olduğu konusunda ısrarcıyım.

135 bin km de artık artık revizyon zamanının gelmiş olabileceğine işaret.Normal kullanımda bir otomatik şanzımanın ömrü 150.000 km dir.Bu kullanıma göre değişiklik gösterebilir, fakat şöylede bir durum var ki bilgisayara bağlatmanız durumunda eğer elektronik bir arıza almıyorsanız mekanik bir arızanız var demektir. Mekanik arızalar bilgisayarda çıkmaz!!

Eğer bana sorarsanız iyi bir şanzımancı bulup şanzımanı açtırmanız. Açılmışken ileri,geri fren bantları 1,2,3,4 vites fren bantları,hidrolik beyin kontrolü ve temizliği gerekli oringlerin değişimi, Tork konverterin revizyonu ile tamamen revizyon edip kullanmanızdır. bunların geneli 1500 TL gibi bir masraf açar ama şanzımanınız sıfırlanmış olur.

Eğer manuel şanzıman kullanmış olsaydınız simdiye kadar en az 2 sefer şanzıman indirmiş ve baskı balata değişmiş olacaktı.Bu 2 şanzıman inişinin size maliyeti yaklaşık aynı rakama yakın bir masraf çıkacaktı. Bence 135.000 km de 1500 tl lik bir revizyon çok değil.

Daha önemli bir husus daha AL4 ve AL6 şanzımanlar üretildiği tarihten itibaren içerisine konulan yağ şanzıman ömrünü bitirene kadar değişmesi gerekmez.Eğer değiştirirseniz ki zararı yoktur ama ancak yama yapmak gibi bir işlem oluyor size kazandıracağı max 25-30 bin km dir.(eğer mekanik bir sorun yoksa) kesinlikle içinden çıkan kadar yağ konulmalıdır,yağ konulurken  şanzıman sıcaklığının 60 derece olmasına ve araç P konumunda çalışır vaziyette olmasına dikkat edilmelidir. Yağını isterseniz bir otomatik şanzımancıya değiştirtebilirsiniz. Fakat MOBIL LT71141 numaralı hidrolik şanzıman yağı konulmalıdır.

Şimdiden kolay gelsin.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
ratumdan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2011
Konum: İstanbul-b.düzü
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 13
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ratumdan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mart 2012 Saat 23:10
selenoid valflerin basınç değerleri düşükse bu bazen bilgisayara bağlattığında çıkmıyabilir.
 
şanzıman yağınının seviyesini baktır eksikse tamamlat olmadı değiştir sonradan devam ediyorsa multaka valfleri söktürüp ölçtür sorun bunlardandır değilse zaten o zamanda artık şanzımana girilecek ufak ufatk
2010 207 Sw 1.6 VTİ 120 hp Zavoli Lpg
Yukarı Dön
melihyilmaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı melihyilmaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2012 Saat 02:05
Selonid
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 46 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 6357 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 290 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 483 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 2604 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 4731 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 283 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 359 0 Ayan
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 4563 2 407aziz
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4768 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40367 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 749 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 19282 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6166 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 690 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 1015 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13699 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 4 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 6 0 tunakrf
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Murat0642 3
tunakrf 2
Warcry 2
barisF 1
Ebulfeth 1
sedatdizin 1
407aziz 1
Ayan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English