|
Lastik basınçlarının kontrolünde soğuk lastik kvrm |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:21 |
|
Lastikler,
aracın sürüş özelliklerini büyük ölçüde etkiler. Lastik tipi,
boyutları, lastik basıncı ve hız değeri aracın performansı bakımından
çok önemlidir. Lastik basıncı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Doğru
lastik basıncı, aracın lastik basınç tablosunda gösterilmiştir. Bu
tabloda belirtilen lastik basınçları soğuk lastiklere aittir. Lastik
basınçları, lastikler soğuk olduğunda kontrol edilmelidir. Yani araç en
az 3 saat süre ile park etmiş durumda olması gerekir. Ya da çalışmaya
başladıktan sonra en fazla 1,5-2 km sürülmüş olmalıdır. Aracınızın
lastik basınçlarını kullanıcı el kitabında belirtilen değerlerde tutmaya
çalışınız. Doğru lastik basıncı daha eşit bir aşınmayla sonuçlanır. En
iyi çekiş ve lastiklerde daha dengeli bir aşınma elde etmek için bu
konuya azami özen gösterilmelidir. Daima lastiklerin doğru basınçta
olmaları sağlanmalıdır. Çok düşük lastik basıncı, hem yakıt tüketiminin
artmasına hem de aracın sürüş özelliklerinin olumsuz olarak
etkilenmesine ve lastik aşınmalarına yol açabilir. Düzenleyen AlbaYDemircaN - 28 Eylül 2011 Saat 12:22 |
||
I Love My Pug
1. Vites 13 - Haziran - 1985 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1076 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı I Love My Pug
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Teşekkürler çok faydalı paylaşım.
|
||
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37 |
||
sedataksu
2. Vites 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Bir şey eklemek istiyorum aklıma gelmişken.Ön lastiklerde fitille lastik tamiri önerilmemektedir.Aracın rot balans ve frenine etkisi varmış.Frenci bi abimiz söylemişti.
|
||
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
mıchelın bayisindede bana aksini söylediler yanaklar hariç ( zaten olmuyormuş) sırt kısmında herhangi bir sıkınıtı yaratmıyormuş... yola gitmeden önce lastiğimle bütünleşen vidamı söktürdüğümde konusu geçmişti ..
|
||
mehmet eren
1. Vites 25 - Eylül - 1990 Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2011 Konum: ORDU Durum: Aktif Değil Mesajlar: 447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mehmet eren
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Teşekkürler albayım.
|
||
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM 5053747493 Sıfır al omur boyu kullan. |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Cok dogru bır konu... Albayım ellerıne saglık.
Bırcok kısı lastıklerıne olması gereken az hava basarak kullanıyorum. Emın olun bırcok lastıkcıde lastık havalarının olması gereken degerlerınden bır haberler...
O acıdan uretıcının tavsıye ettıgı degerlere yonelık hareket edersek daha verımlı bır kullanım elde ederız...
|
||
I Love My Pug
1. Vites 13 - Haziran - 1985 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1076 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı I Love My Pug
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
195 40 16 ıcın ideal basınç nedir ?
|
||
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Konuya Gereken Önem Veren Herkese Ben Teşekkürlerimi Sunuyorum...
|
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ancak bu iş şaibede biraz mıchelın bayilerinde 32-33 hava basılıyor bu bence düşük bir değer bizim arabalarda 35-37 galiba bar denk geliyor kapıda yazan değerler e buda fazla ben ortası 34-35 vuruyorum direk... :D
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bende fabrıka degerlerıne yakın olmasında fayda goruyorum. Mesela benım aracım ıcınde on ve arka 2.4 bar verıyor kı bu da yaklasık 35psı edıyor. Ama ben 33 basıyorum...
Fabrıka 307 lerde 2.5 bar verıyor mesela
|
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
2.5 barda 37 pc denk geliyor buda çok yüksek bir rakam ilk bastım bağcılardan teme bağlanan virajda yapışıyordum bariyerlere ondan sonra düşürdüm 35 yaptım geçen balayına gitmeden lastikçiye gittim vida vardı lastikte onu yaptırdım balans ayarı falan yapıldı orda 35 çok yüksek 32 *33 bas dediler şimdi viraj kabileyeti biraz daha iyi ama arabayı sanki tutuyor gibi geliyor.. tabi biraz piskolojik 2 barın çok farkedeceğini düşünmüyorum ama benim kanaatim yanlışım varsa uyarın lütfen yazın 35 kışın 32 - 33 iyi diyorum ...
Düzenleyen DRIVER34 - 28 Eylül 2011 Saat 17:22 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Geçen gün lastiklerimi kontrol ettirirken aynı muhabbeti bizim lastikçi ile yaşadık. Kapıyı açtığımda 2.5 bar yazıyordu, dedim böyle diyor burada. güldü ve o basıncın çok fazla olduğunu en fazla 33 olması gerektiğini söyledi. Lastiğin birine 2.5 bar olacak şekilde hava vurdu baktık 37 olmuş bana da 33 olması mantıklı geldi 37 çok fazla. Tabii konu hakkında pek bilgim olmadığı için böyle düşündüm. Yoksa yanlış mı yaptık? |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Herhalde otomobili ureten ve 2.5 bar hava basilacak ibaresini oraya koyan muhendisler konuya o gulen ustadan cok daha hakimdir. Lastik ebatinda degisiklige gidilmemisse, 2.5 diyorsa 2.5 vurulmali. Gerisi bos. Düzenleyen koliva - 28 Eylül 2011 Saat 19:45 |
||
Haksen016
3. Vites 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
kesinlikle katılıyorum üretici 2.5 bar demiş psi karşılığı 36 bende bu havayı basıyorum lastiklerime.
|
||
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
aslında dediğin doğru da acaba avrupa yol şartlarına göremi ayarlamışlar acaba çünkü baktığınızda 37 hava çok gibi geliyor banada ... ve vurduğun zaman tangır tungur oluyor ayrıca yol tutuşun berbat bir hal alıyor ama yinede araştırmak lazım
|
||
Engin Tepe
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Ben Son rot balans işleminde Hava yerine hidrojen doldurdum. SAnki daha yumuşak sessiz bi hal aldı aracım.
|
||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ya acaba dolma teker var mı en sağlamı o heralde inmez patlamaz biraz hoplar o kadar
|
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Verilen lastik basınçları sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tavsiye edilen lastik basınçları için lütfen taşıtınızın bakım kilavuzuna basvurunuz. Bunlar bazen otomobilinizin ön kapisinin veya yakit deposu kapaginin içerisine yapistirilan bir etiket üzerinde yer almaktadir. www.michelin.com.tr adresinde yer alan belgeler ve bilgiler “hiçbir degisiklik yapilmadan” ve açık veya örtük herhangi bir garanti olmaksızın sunulmaktadir. Michelin bu sitenin içerigini önceden haber vermeksizin degistirme veya düzeltme hakkini sakli tutmaktadir. |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
O halde motor yaginida avrupa sarti dediginizden kastiniz nedir? Eger yol durumu ise Turkiye'de kat kat daha guzel yollar var. Cukur derseniz inanin burada da yollarda cukurlar var. Ben orada ne yaziyorsa onu vuruyorum, cokta memnunum. Tangir tungur hic olmuyor diyebilirim cunku arabama bu degerlerden asagiya ya da yukariya hic hava basmadim ki karsilastirabileyim Benim icin bu hali en sessiz ve konforlu halidir |
||
DRIVER34
2. Vites 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
evet zaten mıchelın'in web sitesinden bir alıntı yazdım yukarı orda da aynısı söyleniyor tabi bir çok farklı söylem olunca ister istemez insan kendi içinde mantıklı gördüklerini yorumlamak durumunda kalıyor.
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |