Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Lastik basınçlarının kontrolünde soğuk lastik kvrm

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Peugeot Jant Lastik Seçimi
Forum Tanımlaması: modifiyeli peugeotlar icin jant lastik şikayet ve cözümleri
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18550
Tarih: 14 Haziran 2025 Saat 23:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Lastik basınçlarının kontrolünde soğuk lastik kvrm
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Lastik basınçlarının kontrolünde soğuk lastik kvrm
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 12:21
http://www.google.com.tr/imgres?q=oto+lastik&num=10&um=1&hl=tr&biw=1024&bih=629&tbm=isch&tbnid=ltOek7otWdrqtM:&imgrefurl=http://www.cakiroglupetrol.com/tr/faal_detay.php%3FID%3D822%26IDB%3D816&docid=Vr83JeDron4grM&w=500&h=500&ei=1OaCTvCpG8T1sgbIv5iuDg&zoom=1&iact=hc&vpx=376&vpy=169&dur=398&hovh=116&hovw=116&tx=150&ty=94&sqi=2&page=1&tbnh=116&tbnw=116&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:2,s:0" rel="nofollow">

Lastikler, aracın sürüş özelliklerini büyük ölçüde etkiler. Lastik tipi, boyutları, lastik basıncı ve hız değeri aracın performansı bakımından çok önemlidir. Lastik basıncı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Doğru lastik basıncı, aracın lastik basınç tablosunda gösterilmiştir. Bu tabloda belirtilen lastik basınçları soğuk lastiklere aittir. Lastik basınçları, lastikler soğuk olduğunda kontrol edilmelidir. Yani araç en az 3 saat süre ile park etmiş durumda olması gerekir. Ya da çalışmaya başladıktan sonra en fazla 1,5-2 km sürülmüş olmalıdır. Aracınızın lastik basınçlarını kullanıcı el kitabında belirtilen değerlerde tutmaya çalışınız. Doğru lastik basıncı daha eşit bir aşınmayla sonuçlanır.
En iyi çekiş ve lastiklerde daha dengeli bir aşınma elde etmek için bu konuya azami özen gösterilmelidir. Daima lastiklerin doğru basınçta olmaları sağlanmalıdır. Çok düşük lastik basıncı, hem yakıt tüketiminin artmasına hem de aracın sürüş özelliklerinin olumsuz olarak etkilenmesine ve lastik aşınmalarına yol açabilir.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 12:30
Teşekkürler çok faydalı paylaşım.

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 12:40
Bir şey eklemek istiyorum aklıma gelmişken.Ön lastiklerde fitille lastik tamiri önerilmemektedir.Aracın rot balans ve frenine etkisi varmış.Frenci bi abimiz söylemişti.

-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 13:03
mıchelın bayisindede bana aksini söylediler yanaklar hariç ( zaten olmuyormuş) sırt kısmında herhangi bir sıkınıtı yaratmıyormuş... yola gitmeden önce lastiğimle bütünleşen vidamı söktürdüğümde konusu geçmişti ..



-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 13:36
Teşekkürler albayım.

-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 14:20
Cok dogru bır konu... Albayım ellerıne saglık.
 
Bırcok kısı lastıklerıne olması gereken az hava basarak kullanıyorum. Emın olun bırcok lastıkcıde lastık havalarının olması gereken degerlerınden bır haberler...
 
O acıdan uretıcının tavsıye ettıgı degerlere yonelık hareket edersek daha verımlı bır kullanım elde ederız...


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 15:40
195 40 16 ıcın ideal basınç nedir ?

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:12
Konuya Gereken Önem Veren Herkese Ben Teşekkürlerimi Sunuyorum...


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:29
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Cok dogru bır konu... Albayım ellerıne saglık.
 
Bırcok kısı lastıklerıne olması gereken az hava basarak kullanıyorum. Emın olun bırcok lastıkcıde lastık havalarının olması gereken degerlerınden bır haberler...
 
O acıdan uretıcının tavsıye ettıgı degerlere yonelık hareket edersek daha verımlı bır kullanım elde ederız...

ancak bu iş şaibede biraz mıchelın bayilerinde 32-33 hava basılıyor bu bence düşük bir değer bizim arabalarda 35-37 galiba bar denk geliyor kapıda yazan değerler e buda fazla ben ortası 34-35 vuruyorum direk... :D


-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:43
Bende fabrıka degerlerıne yakın olmasında fayda goruyorum. Mesela benım aracım ıcınde on ve arka 2.4 bar verıyor kı bu da yaklasık 35psı edıyor. Ama ben 33 basıyorum...
 
Fabrıka 307 lerde 2.5 bar verıyor mesela


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:20
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Bende fabrıka degerlerıne yakın olmasında fayda goruyorum. Mesela benım aracım ıcınde on ve arka 2.4 bar verıyor kı bu da yaklasık 35psı edıyor. Ama ben 33 basıyorum...
 
Fabrıka 307 lerde 2.5 bar verıyor mesela

2.5 barda 37 pc denk geliyor buda çok yüksek bir rakam ilk bastım bağcılardan teme  bağlanan virajda yapışıyordum bariyerlere ondan sonra düşürdüm 35 yaptım geçen balayına gitmeden lastikçiye gittim vida vardı lastikte onu yaptırdım balans ayarı falan yapıldı orda 35 çok yüksek 32 *33 bas dediler  şimdi viraj kabileyeti biraz daha iyi ama arabayı sanki tutuyor gibi geliyor.. tabi biraz piskolojik 2 barın çok farkedeceğini düşünmüyorum ama benim kanaatim yanlışım varsa uyarın lütfen yazın 35 kışın 32 - 33 iyi diyorum ... 


-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:24

Geçen gün lastiklerimi kontrol ettirirken aynı muhabbeti bizim lastikçi ile yaşadık. 

Kapıyı açtığımda 2.5 bar yazıyordu, dedim böyle diyor burada. güldü ve o basıncın çok fazla olduğunu en fazla 33 olması gerektiğini söyledi. Lastiğin birine 2.5 bar olacak şekilde hava vurdu baktık 37 olmuş bana da 33 olması mantıklı geldi 37 çok fazla.  Tabii konu hakkında pek bilgim olmadığı için böyle düşündüm. Yoksa yanlış mı yaptık?



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:45
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Geçen gün lastiklerimi kontrol ettirirken aynı muhabbeti bizim lastikçi ile yaşadık. 

Kapıyı açtığımda 2.5 bar yazıyordu, dedim böyle diyor burada. güldü ve o basıncın çok fazla olduğunu en fazla 33 olması gerektiğini söyledi. Lastiğin birine 2.5 bar olacak şekilde hava vurdu baktık 37 olmuş bana da 33 olması mantıklı geldi 37 çok fazla.  Tabii konu hakkında pek bilgim olmadığı için böyle düşündüm. Yoksa yanlış mı yaptık?



Herhalde otomobili ureten ve 2.5 bar hava basilacak ibaresini oraya koyan muhendisler konuya o gulen ustadan cok daha hakimdir. Lastik ebatinda degisiklige gidilmemisse, 2.5 diyorsa 2.5 vurulmali. Gerisi bos.


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:50
kesinlikle katılıyorum üretici 2.5 bar demiş psi karşılığı 36 bende bu havayı basıyorum lastiklerime.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:52
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Geçen gün lastiklerimi kontrol ettirirken aynı muhabbeti bizim lastikçi ile yaşadık. 

Kapıyı açtığımda 2.5 bar yazıyordu, dedim böyle diyor burada. güldü ve o basıncın çok fazla olduğunu en fazla 33 olması gerektiğini söyledi. Lastiğin birine 2.5 bar olacak şekilde hava vurdu baktık 37 olmuş bana da 33 olması mantıklı geldi 37 çok fazla.  Tabii konu hakkında pek bilgim olmadığı için böyle düşündüm. Yoksa yanlış mı yaptık?



Herhalde otomobili ureten ve 2.5 bar hava basilacak ibaresini oraya koyan muhendisler konuya o gulen ustadan cok daha hakimdir. Lastik ebatinda degisiklige gidilmemisse, 2.5 diyorsa 2.5 vurulmali. Gerisi bos.

aslında dediğin doğru da acaba avrupa yol şartlarına göremi ayarlamışlar acaba çünkü baktığınızda 37 hava çok gibi geliyor banada ... ve vurduğun zaman tangır tungur oluyor ayrıca yol tutuşun berbat bir hal alıyor ama yinede araştırmak lazım 


-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:52
Ben Son rot balans işleminde Hava yerine hidrojen doldurdum. SAnki daha yumuşak sessiz bi hal aldı aracım.

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:54
ya acaba dolma teker var mı en sağlamı o heralde inmez patlamaz biraz hoplar o kadar Embarrassed

-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 20:09

mıchelın web sitesinden alıntıdır.....

Size en uygun lastikleri bulmak için lütfen bütün taşıt ve lastik verilerini giriniz.

Verilen lastik basınçları sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tavsiye edilen lastik basınçları için lütfen taşıtınızın
bakım kilavuzuna basvurunuz. Bunlar bazen otomobilinizin ön kapisinin veya yakit deposu kapaginin içerisine yapistirilan bir etiket üzerinde yer almaktadir.  http://www.michelin.com.tr/" rel="nofollow - www.michelin.com.tr  adresinde yer alan belgeler ve bilgiler “hiçbir degisiklik yapilmadan” ve açık veya örtük herhangi bir garanti olmaksızın sunulmaktadir. Michelin bu sitenin içerigini önceden haber vermeksizin degistirme veya düzeltme hakkini sakli tutmaktadir.


-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 20:41
Orjinalini yazan: DRIVER34 DRIVER34 Yazdı:


aslında dediğin doğru da acaba avrupa yol şartlarına göremi ayarlamışlar acaba çünkü baktığınızda 37 hava çok gibi geliyor banada ... ve vurduğun zaman tangır tungur oluyor ayrıca yol tutuşun berbat bir hal alıyor ama yinede araştırmak lazım 


O halde motor yaginida avrupa sarti dediginizden kastiniz nedir? Eger yol durumu ise Turkiye'de kat kat daha guzel yollar var. Cukur derseniz inanin burada da yollarda cukurlar var. Ben orada ne yaziyorsa onu vuruyorum, cokta memnunum. Tangir tungur hic olmuyor diyebilirim cunku arabama bu degerlerden asagiya ya da yukariya hic hava basmadim ki karsilastirabileyim Kahkaha Benim icin bu hali en sessiz ve konforlu halidir Sleepy


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 21:04
evet zaten mıchelın'in web sitesinden bir alıntı yazdım yukarı orda da aynısı söyleniyor tabi bir çok farklı söylem olunca ister istemez insan kendi içinde mantıklı gördüklerini yorumlamak durumunda kalıyor. 

-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Ako06
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 22:31
teşekkür ederiz..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net