|
106 sis srunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
tolgasena
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2008 Konum: Öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tolgasena
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 11:38 |
neredeyse her günümüzü pdf yle uraşarak geçiriyoruz... bununla ilgili birşey sormam gerek... sis farının kontrol kolunda mı ağrıza var anlayamadık ama uzunları yakınca bile sisler yanıyor. normalde varolan bir özellik mi yoksa kısa devre usulü bir sıkıntı var mı?
|
|
sinan-s
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Pdf yi siz mi aldınız yoksa..
|
|
tolgasena
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2008 Konum: Öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tolgasena
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
aynen =(
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sevgili dostlarım, sevgili Pug severler ve kullananlar,
Genelde Peugeot denince akla gelen ilk modeli 106 gti oluyor, uygun fiyatları, çekici dizaynı, kolay modifiye olabilmesi, servis kolaylıkları vs gibi bir çok artı özelliği bünyesinde barındırdığı için başta İngiltere olmak üzere tüm Avrupa ülkelerinde en çok tercih edilen ‘hot-hatch’ kategorisindeki minik cep herkülüdür. Asıl sizlerle paylaşmak istediğim temel konuya girmeden önce, 106 nedir nereden gelmedir, PUG kısaltmasını Peugeot ya kazandırma sebebi nedir, kısaca bir üzerinden geçmek isterim. 106 xsi ın 96 senesine kadar sağlamış olduğu başarı ve akabinde 306 xsi ile pazarda ciddi bir geri dönüş alan firma yetkilileri, bünyesinde hem xsi ın hacim avantajını hem de 306 nın teknik ve estetik birikimini ufak bir model üzerinde birleştirmeyi uygun gördüler ve ortaya 106 S 16 çıkmış oldu. Aracın resmini ilk gördüğüm gün dün gibi aklımdadır, İstanbul caddebostan madonun karşısında halen duran, zamanında hiçbiryerde bulamadığım yabancı oto dergilerini satan gazete bayiinde ismini hatırlamadığım yabancı bir dergini kapağında karşılaşmıştık, ilk bakışta 306 gti ın makyajlandığını düşünmüştüm fakat yanımdaki arkadaşımın uyarısı ile dikkatli bakınca yeni 106 S 16 yazısını fark edip adeta oracıkta dona kalmıştım. 0-100 performansı olsun son sürat değerleri ve standart donanımı olsun, bir anda bu araç beni gerçekten büyülemişti. Küçücük bir aracın bu kadar iddialı bir şekilde bir anda piyasaya düşmesi bende dahil bir çok insanda şok etkisi yaratmıştı. Lansmanın akabinde yakın bir arkadaşım ilk 106 lardan birini Yıldırım otomotiv den satın almıştı, o günü de asla unutamam, bembeyaz bir 106 S 16, kapı kenarlarında kırmızı S 16 logoları, 34 BMB gerisini hatırlamıyorum sanırım 66 yada 77 idi. Araç maalesef bir ay sonra bostancı deniz otobüslerinin hemen önünde pert oldu, neyse anılara dalmayalım…. NEDEN PUG? Pug kısaltması İngilizlerden doğmuştur, bulldog un daha tıknaz olan bir türüdür, minik ama son derece atak ve bir okadarda güçlü bir köpektir, bu bağ size zaten neden 106 ya Pug denildiğini kolayca açıklayabilmiştir. NEDEN S 16 dan sonra GTİ ? Bunun iki sebebi var, birincisi Avrupa ülkelerinde kullanılan sigorta sistemi, GTI kategorisi araçların kasko değerleri, trafik sigortaları daha pahalıdır ve renklerine göre bile poliçe bedelleri değişmektedir, en pahalı renk kırmızı en ucuz renk beyazdır gibi…Bu kategorilendirme sırasında poliçelerde sorunlar yaşanmasından dolayı kod adı S 16 dan GTI ya çevrilmiştir. Bir diğer sebep ise tamamen pazarlama taktiğidir, GTI fanatiklerinin hevesleri kırılmasın diye S 16 logosu kısa sürede GTI a çevrilmiştir ve ilginç bir nokta da aynı aracın bir kopyası olan Citroen, Peugeot ile yapılan anlaşma gereği modeline hiçbir zaman GTI ibaresi koyamamıştır ki bu bile citroen in aynı tekniğe sahip olmasına rağmen satış rakamlarının hep 106 nın gölgesinde kalmasına, makyajlanmasına bile sebep olmuş ama istenilen rakamlara ulaşılamamıştır. GTI ın VTS LERDEN FARKI NEDİR? Aslında aralarında ciddi bir fark vardır, VTS lerin arka tekerlekleri aynı 306 gti larda olduğu gibi çok kısıtlı bir derecede de olsa hareketlidir fakat 106 lar da arka tekerleker sabittir. S 16 ların Gti lardan ayrıldığı önemli bir noktada, ülkemize giriş yapmış olan S 16 ların neredeyse tamamı full aksesuar gelmiştir, aralarda çok nadir deri koltuksuz, sunroof suz model vardır… Ayrıca S 16 lardan sonra yan kapılardaki siyah kalın çıtalar kaldırılmıştır. 106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz…. 106 S 16 lar ilgili önemli bir konu ise piyasaya ilk giren araçların hepsindeki klasik senkromenc arızasıdır, o dönemdeki tüm modellerin şanzımanlarında aynı tip arızalar yaşanmış ve yeni modellerin parçaları ile revize edilmişlerdir, bu durum içinde bulunduğumuz senelerde artık tamamen ortadan kalkmıştır ama yine de ek bilgi olarak üzerinden bir defa daha geçmekte fayda gördüm. 106 GTI LARIN SİS FARLARI NEDEN FABRİKA ÇIKIŞI KULLANIMA KAPALI? Bunun sebebi onların aslında sis farı amaçlı oraya yerleştirilmemiş olmaları, Avrupada sol sadece belirli bir süratin üzerinde araçlar kullanabiliyor, 106 mız otobanda gerektiği zaman kolay yol hakkı elde edebilsin diye bu 'delici farlar' sellektör sırasında kararlı bir şekilde yol isteyebilsin diye Fransız mühendisler tarafından tasarlanmış. Boyutları sebebiyle aracı dikiz aynasında küçük görüp yol vermek istemeyecek yada yol istediğini fark edemeyecek diğer sürücüler için etkili bir çözüm olduğu kesin. Zaten bu sebepten dolayı sis farları standart 106 larda sadece sellektör atıldığı sırada devreye girebilmektedir ve diğer sis farları gibi yanları değil direk aracın önünü aydınlatmaktadırlar. Alıntıdır... sanırım son paragraf sorunun cevabı nıtelıgınde olur :) |
|
sinan-s
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hediye edilmiş birine..Ne güzel hediye..HAyırlı olsun..Sislerle ilgili sorunun varsa Pandelliye götür halletsin..Sonuçta daha yeni aldın..
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
orjinal fabrika çıkışı 106larda sellektörle sisde yanar bir arza yoktur yani
|
|
MirakGTI
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: TU5J4L Durum: Aktif Değil Mesajlar: 680 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
pandeliye sorun =)
|
|
tolgasena
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2008 Konum: Öğrenci Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tolgasena
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
abi görüm direk son paragrafa yazıldı zaten teşekkür ediyorum. araca ses sistemi kurmaya başlıyoruz komple elektrik tesisatını yenilicez o zaman sisleri uzunlardan çıkartır ayrı butona sabitletrm... teşekkr ediyorum
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |