Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >106
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 106 sis srunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

106 sis srunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
tolgasena Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2008
Konum: Öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 105
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgasena Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 106 sis srunu
    Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 12:20
abi görüm direk son paragrafa yazıldı zaten teşekkür ediyorum. araca ses sistemi kurmaya başlıyoruz komple elektrik tesisatını yenilicez o zaman sisleri uzunlardan çıkartır ayrı butona sabitletrm... teşekkr ediyorum
Yukarı Dön
MirakGTI Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: TU5J4L
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 680
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MirakGTI Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 12:18
pandeliye sorun =)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 12:15
orjinal fabrika çıkışı 106larda sellektörle sisde yanar  bir arza yoktur yani
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 11:56
Hediye edilmiş birine..Ne güzel hediye..HAyırlı olsun..Sislerle ilgili sorunun varsa Pandelliye götür halletsin..Sonuçta daha yeni aldın..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 11:55
Sevgili dostlarım, sevgili Pug severler ve kullananlar,

Genelde Peugeot denince akla gelen ilk modeli 106 gti oluyor, uygun fiyatları, çekici dizaynı, kolay modifiye olabilmesi, servis kolaylıkları vs gibi bir çok artı özelliği bünyesinde barındırdığı için başta İngiltere olmak üzere tüm Avrupa ülkelerinde en çok tercih edilen ‘hot-hatch’ kategorisindeki minik cep herkülüdür.
Asıl sizlerle paylaşmak istediğim temel konuya girmeden önce, 106 nedir nereden gelmedir, PUG kısaltmasını Peugeot ya kazandırma sebebi nedir, kısaca bir üzerinden geçmek isterim.
106 xsi ın 96 senesine kadar sağlamış olduğu başarı ve akabinde 306 xsi ile pazarda ciddi bir geri dönüş alan firma yetkilileri, bünyesinde hem xsi ın hacim avantajını hem de 306 nın teknik ve estetik birikimini ufak bir model üzerinde birleştirmeyi uygun gördüler ve ortaya 106 S 16 çıkmış oldu.
Aracın resmini ilk gördüğüm gün dün gibi aklımdadır, İstanbul caddebostan madonun karşısında halen duran, zamanında hiçbiryerde bulamadığım yabancı oto dergilerini satan gazete bayiinde ismini hatırlamadığım yabancı bir dergini kapağında karşılaşmıştık, ilk bakışta 306 gti ın makyajlandığını düşünmüştüm fakat yanımdaki arkadaşımın uyarısı ile dikkatli bakınca yeni 106 S 16 yazısını fark edip adeta oracıkta dona kalmıştım. 0-100 performansı olsun son sürat değerleri ve standart donanımı olsun, bir anda bu araç beni gerçekten büyülemişti. Küçücük bir aracın bu kadar iddialı bir şekilde bir anda piyasaya düşmesi bende dahil bir çok insanda şok etkisi yaratmıştı. Lansmanın akabinde yakın bir arkadaşım ilk 106 lardan birini Yıldırım otomotiv den satın almıştı, o günü de asla unutamam, bembeyaz bir 106 S 16, kapı kenarlarında kırmızı S 16 logoları, 34 BMB gerisini hatırlamıyorum sanırım 66 yada 77 idi. Araç maalesef bir ay sonra bostancı deniz otobüslerinin hemen önünde pert oldu, neyse anılara dalmayalım….

NEDEN PUG? Pug kısaltması İngilizlerden doğmuştur, bulldog un daha tıknaz olan bir türüdür, minik ama son derece atak ve bir okadarda güçlü bir köpektir, bu bağ size zaten neden 106 ya Pug denildiğini kolayca açıklayabilmiştir.

NEDEN S 16 dan sonra GTİ ? Bunun iki sebebi var, birincisi Avrupa ülkelerinde kullanılan sigorta sistemi, GTI kategorisi araçların kasko değerleri, trafik sigortaları daha pahalıdır ve renklerine göre bile poliçe bedelleri değişmektedir, en pahalı renk kırmızı en ucuz renk beyazdır gibi…Bu kategorilendirme sırasında poliçelerde sorunlar yaşanmasından dolayı kod adı S 16 dan GTI ya çevrilmiştir.
Bir diğer sebep ise tamamen pazarlama taktiğidir, GTI fanatiklerinin hevesleri kırılmasın diye S 16 logosu kısa sürede GTI a çevrilmiştir ve ilginç bir nokta da aynı aracın bir kopyası olan Citroen, Peugeot ile yapılan anlaşma gereği modeline hiçbir zaman GTI ibaresi koyamamıştır ki bu bile citroen in aynı tekniğe sahip olmasına rağmen satış rakamlarının hep 106 nın gölgesinde kalmasına, makyajlanmasına bile sebep olmuş ama istenilen rakamlara ulaşılamamıştır.

GTI ın VTS LERDEN FARKI NEDİR? Aslında aralarında ciddi bir fark vardır, VTS lerin arka tekerlekleri aynı 306 gti larda olduğu gibi çok kısıtlı bir derecede de olsa hareketlidir fakat 106 lar da arka tekerleker sabittir.
S 16 ların Gti lardan ayrıldığı önemli bir noktada, ülkemize giriş yapmış olan S 16 ların neredeyse tamamı full aksesuar gelmiştir, aralarda çok nadir deri koltuksuz, sunroof suz model vardır… Ayrıca S 16 lardan sonra yan kapılardaki siyah kalın çıtalar kaldırılmıştır.

106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz….

106 S 16 lar ilgili önemli bir konu ise piyasaya ilk giren araçların hepsindeki klasik senkromenc arızasıdır, o dönemdeki tüm modellerin şanzımanlarında aynı tip arızalar yaşanmış ve yeni modellerin parçaları ile revize edilmişlerdir, bu durum içinde bulunduğumuz senelerde artık tamamen ortadan kalkmıştır ama yine de ek bilgi olarak üzerinden bir defa daha geçmekte fayda gördüm.

106 GTI LARIN SİS FARLARI NEDEN FABRİKA ÇIKIŞI KULLANIMA KAPALI?
Bunun sebebi onların aslında sis farı amaçlı oraya yerleştirilmemiş olmaları, Avrupada sol sadece belirli bir süratin üzerinde araçlar kullanabiliyor, 106 mız otobanda gerektiği zaman kolay yol hakkı elde edebilsin diye bu 'delici farlar' sellektör sırasında kararlı bir şekilde yol isteyebilsin diye Fransız mühendisler tarafından tasarlanmış. Boyutları sebebiyle aracı dikiz aynasında küçük görüp yol vermek istemeyecek yada yol istediğini fark edemeyecek diğer sürücüler için etkili bir çözüm olduğu kesin.
Zaten bu sebepten dolayı sis farları standart 106 larda sadece sellektör atıldığı sırada devreye girebilmektedir ve diğer sis farları gibi yanları değil direk aracın önünü aydınlatmaktadırlar.


Alıntıdır...

sanırım son paragraf sorunun cevabı nıtelıgınde olur :)

Yukarı Dön
tolgasena Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2008
Konum: Öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 105
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgasena Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 11:52
aynen =(
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 11:39
Pdf yi siz mi aldınız yoksa..
Yukarı Dön
tolgasena Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2008
Konum: Öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 105
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgasena Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2008 Saat 11:38
neredeyse her günümüzü pdf yle uraşarak geçiriyoruz... bununla ilgili birşey sormam gerek... sis farının kontrol kolunda mı ağrıza var anlayamadık ama uzunları yakınca bile sisler yanıyor. normalde varolan bir özellik mi yoksa kısa devre usulü bir sıkıntı var mı?
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 60 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7853 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1623 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7746 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 216 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2679 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 146 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9601 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 464 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 322 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 219 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 502 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 309 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 188 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 348 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 351 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 897 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 442 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 401 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 1125 0 freestyle53
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 4
selahattnsahman 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
Mertdr 1
erthe 1
VedatAkçay 1
Arslanalp2000 1
a.selim 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English