106 sis srunu
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=2188
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 09:33 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 106 sis srunu
Mesajı Yazan: tolgasena
Konu: 106 sis srunu
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 11:38
neredeyse her günümüzü pdf yle uraşarak geçiriyoruz... bununla ilgili birşey sormam gerek... sis farının kontrol kolunda mı ağrıza var anlayamadık ama uzunları yakınca bile sisler yanıyor. normalde varolan bir özellik mi yoksa kısa devre usulü bir sıkıntı var mı?
------------- Küçüklüğünde Elektrik Süpürgesiyle Rolling Yapan Adamdan Ne Beklersiniz Ki..!
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 11:39
Pdf yi siz mi aldınız yoksa..
|
Mesajı Yazan: tolgasena
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 11:52
aynen =(
------------- Küçüklüğünde Elektrik Süpürgesiyle Rolling Yapan Adamdan Ne Beklersiniz Ki..!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 11:55
Sevgili dostlarım, sevgili Pug severler ve kullananlar,
Genelde Peugeot denince akla gelen ilk modeli 106 gti oluyor, uygun
fiyatları, çekici dizaynı, kolay modifiye olabilmesi, servis
kolaylıkları vs gibi bir çok artı özelliği bünyesinde barındırdığı için
başta İngiltere olmak üzere tüm Avrupa ülkelerinde en çok tercih edilen
‘hot-hatch’ kategorisindeki minik cep herkülüdür.
Asıl sizlerle paylaşmak istediğim temel konuya girmeden önce, 106 nedir
nereden gelmedir, PUG kısaltmasını Peugeot ya kazandırma sebebi nedir,
kısaca bir üzerinden geçmek isterim.
106 xsi ın 96 senesine kadar sağlamış olduğu başarı ve akabinde 306 xsi
ile pazarda ciddi bir geri dönüş alan firma yetkilileri, bünyesinde hem
xsi ın hacim avantajını hem de 306 nın teknik ve estetik birikimini
ufak bir model üzerinde birleştirmeyi uygun gördüler ve ortaya 106 S 16
çıkmış oldu.
Aracın resmini ilk gördüğüm gün dün gibi aklımdadır, İstanbul
caddebostan madonun karşısında halen duran, zamanında hiçbiryerde
bulamadığım yabancı oto dergilerini satan gazete bayiinde ismini
hatırlamadığım yabancı bir dergini kapağında karşılaşmıştık, ilk
bakışta 306 gti ın makyajlandığını düşünmüştüm fakat yanımdaki
arkadaşımın uyarısı ile dikkatli bakınca yeni 106 S 16 yazısını fark
edip adeta oracıkta dona kalmıştım. 0-100 performansı olsun son sürat
değerleri ve standart donanımı olsun, bir anda bu araç beni gerçekten
büyülemişti. Küçücük bir aracın bu kadar iddialı bir şekilde bir anda
piyasaya düşmesi bende dahil bir çok insanda şok etkisi yaratmıştı.
Lansmanın akabinde yakın bir arkadaşım ilk 106 lardan birini Yıldırım
otomotiv den satın almıştı, o günü de asla unutamam, bembeyaz bir 106 S
16, kapı kenarlarında kırmızı S 16 logoları, 34 BMB gerisini
hatırlamıyorum sanırım 66 yada 77 idi. Araç maalesef bir ay sonra
bostancı deniz otobüslerinin hemen önünde pert oldu, neyse anılara
dalmayalım….
NEDEN PUG? Pug kısaltması İngilizlerden doğmuştur, bulldog un daha
tıknaz olan bir türüdür, minik ama son derece atak ve bir okadarda
güçlü bir köpektir, bu bağ size zaten neden 106 ya Pug denildiğini
kolayca açıklayabilmiştir.
NEDEN S 16 dan sonra GTİ ? Bunun iki sebebi var, birincisi Avrupa
ülkelerinde kullanılan sigorta sistemi, GTI kategorisi araçların kasko
değerleri, trafik sigortaları daha pahalıdır ve renklerine göre bile
poliçe bedelleri değişmektedir, en pahalı renk kırmızı en ucuz renk
beyazdır gibi…Bu kategorilendirme sırasında poliçelerde sorunlar
yaşanmasından dolayı kod adı S 16 dan GTI ya çevrilmiştir.
Bir diğer sebep ise tamamen pazarlama taktiğidir, GTI fanatiklerinin
hevesleri kırılmasın diye S 16 logosu kısa sürede GTI a çevrilmiştir ve
ilginç bir nokta da aynı aracın bir kopyası olan Citroen, Peugeot ile
yapılan anlaşma gereği modeline hiçbir zaman GTI ibaresi koyamamıştır
ki bu bile citroen in aynı tekniğe sahip olmasına rağmen satış
rakamlarının hep 106 nın gölgesinde kalmasına, makyajlanmasına bile
sebep olmuş ama istenilen rakamlara ulaşılamamıştır.
GTI ın VTS LERDEN FARKI NEDİR? Aslında aralarında ciddi bir fark
vardır, VTS lerin arka tekerlekleri aynı 306 gti larda olduğu gibi çok
kısıtlı bir derecede de olsa hareketlidir fakat 106 lar da arka
tekerleker sabittir.
S 16 ların Gti lardan ayrıldığı önemli bir noktada, ülkemize giriş
yapmış olan S 16 ların neredeyse tamamı full aksesuar gelmiştir,
aralarda çok nadir deri koltuksuz, sunroof suz model vardır… Ayrıca S
16 lardan sonra yan kapılardaki siyah kalın çıtalar kaldırılmıştır.
106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap,
piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar
da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi
bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı
olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS
lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca
anlayabilirsiniz….
106 S 16 lar ilgili önemli bir konu ise piyasaya ilk giren araçların
hepsindeki klasik senkromenc arızasıdır, o dönemdeki tüm modellerin
şanzımanlarında aynı tip arızalar yaşanmış ve yeni modellerin parçaları
ile revize edilmişlerdir, bu durum içinde bulunduğumuz senelerde artık
tamamen ortadan kalkmıştır ama yine de ek bilgi olarak üzerinden bir
defa daha geçmekte fayda gördüm.
106 GTI LARIN SİS FARLARI NEDEN FABRİKA ÇIKIŞI KULLANIMA KAPALI?
Bunun sebebi onların aslında sis farı amaçlı oraya yerleştirilmemiş
olmaları, Avrupada sol sadece belirli bir süratin üzerinde araçlar
kullanabiliyor, 106 mız otobanda gerektiği zaman kolay yol hakkı elde
edebilsin diye bu 'delici farlar' sellektör sırasında kararlı bir
şekilde yol isteyebilsin diye Fransız mühendisler tarafından
tasarlanmış. Boyutları sebebiyle aracı dikiz aynasında küçük görüp yol
vermek istemeyecek yada yol istediğini fark edemeyecek diğer sürücüler
için etkili bir çözüm olduğu kesin.
Zaten bu sebepten dolayı sis farları standart 106 larda sadece
sellektör atıldığı sırada devreye girebilmektedir ve diğer sis farları
gibi yanları değil direk aracın önünü aydınlatmaktadırlar.
Alıntıdır...
sanırım son paragraf sorunun cevabı nıtelıgınde olur :)
|
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 11:56
Hediye edilmiş birine..Ne güzel hediye..HAyırlı olsun..Sislerle ilgili sorunun varsa Pandelliye götür halletsin..Sonuçta daha yeni aldın..
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 12:15
orjinal fabrika çıkışı 106larda sellektörle sisde yanar bir arza yoktur yani
|
Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 12:18
Mesajı Yazan: tolgasena
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2008 Saat 12:20
abi görüm direk son paragrafa yazıldı zaten teşekkür ediyorum. araca ses sistemi kurmaya başlıyoruz komple elektrik tesisatını yenilicez o zaman sisleri uzunlardan çıkartır ayrı butona sabitletrm... teşekkr ediyorum
------------- Küçüklüğünde Elektrik Süpürgesiyle Rolling Yapan Adamdan Ne Beklersiniz Ki..!
|
|