Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Genel , Pratik Bilgiler - Yakıt Tasarrufu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Genel , Pratik Bilgiler - Yakıt Tasarrufu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Genel , Pratik Bilgiler - Yakıt Tasarrufu
    Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2010 Saat 16:24


Yakıt Tasarrufu

 

Deponuza koyduğunuz yakıtın sadece %15 kadar bir kısmı aracınızı yolda ilerletmek veya klima ve yönlendirme sistemleri gibi yararlı aksesuarlara harcanmaktadır. Enerjinin geri kalanı kaybolmaktadır. Bu sebeple yakıt ekonomisinin teknolojik yöntemlerle arttırılma potansiyeli oldukça yüksektir...
Bu dizimizde kendi başınıza yapabileceklerinize değinmenin dışında piyasada varolan bazı yakıt tasarrufu aparatlarının ne kadar işe yarayabildiklerini değerlendirdik.

Motorlu araçlar hızlanmak (eylemsizlik), aracın önündeki havayı itmek (aerodinamik sürtünme) tekerlek, jant ve dingillerdeki sürtünmeyi yenmek (yuvarlanma direnci) için enerjiye ihtiyaç duyarlar. Yakıt da içindeki kimyasal enerjiyi ısı enerjisine dönüştürerek motorun ihtiyacı olan bu enerjiyi sağlar. Motor da yanma sonucu oluşan bu enerjiyi hareket enerjisine dönüştürerek aracın tekerleklerinin dönmesini sağlar.

En modern içten yanmalı motorlar bile yakıttaki enerjinin sadece üçte birini yararlı bir işe dönüştürmektedir. Kalan enerji ise ısı, hareketli parçaların sürtünmesi motordan içeri giren ve dışarı çıkan havanın yarattığı sürtünme şeklinde kaybedilmektedir. Enerjinin kayıp olarak atmosfere atıldığı bu alanların her biri yakıt ekonomisini geliştirmek için büyük bir fırsattır.

Yandaki şekil, benzinli bir aracın şehir içi kullanımdaki enerji tüketim oranlarını göstermektedir. Deponuzda bulunan yakıtın sahip olduğu enerjinin 62%’si motor sürtünmesine, pompalama kayıplarına ve kaybedilen ısıya harcanmaktadır. Şehir içi kullanımda (sıkışık tra.k) %17’lik bir kısım daha boşta çalışmaya (ışıklarda veya tra.kte durma) harcanır. Aracın çalışması için gerekli olan aksesuarlar (örneğin su pompası) ve yolcu konforu için gereken sistemler (örneğin klima) bu enerjiden bir %2 daha alır.

Böylece hareket için enerjinin %18’den biraz daha fazla bir kısmı kalmış olur. Güç aktarım organlarındaki sürtünmeye de %5’lik bir kısım harcandığı düşünülürse aracın yolda ilerlemesi için bize kalan enerji sadece %13 olur. Fizik kanunları tüm bu kayıp enerjilerin ortadan kaldırılmasına izin vermese de bunların oldukça önemli oranlarda azaltılması mümkündür.

Yakıtımızın %12.6’lık bölümünden %5.8’i hızlanmaya, %2.6’sı hava direncine ve kalan kısmı da yuvarlanma direncine gider. Dur-kalk hareketinin sıklıkla yapıldığı şehir içi kullanımda hızlanma en önemli ihtiyaçtır ve bunu yuvarlanma direnci ve hava sürtünmesi takip eder. Şehir dışı yüksek hızda kullanımda ise (otoyollarda) bu sıra tersine döner ve en önemli etken hava sürtünmesi olur. Yüksek dayanıma sahip ha.f metallerin kullanılmasıyla araç ağırlığının azaltılması, aracın şeklinin hava sürtünmesini düşürecek şekilde tasarlanması ve gelişmiş lastik tasarımları ile yuvarlanma direncinin azaltılması ile %20-30’lara varan oranlarda enerji tasarrufu sağlanması olanaklıdır.

Yakıt Tasarrufu İçin Basit Önlemler

Maliyeti çok az olan yada hiç maliyeti olmayan birçok yakıt tasarruf yöntemi mevcuttur.Aşağıdaki uygulamaları yaparsanız % 10 ila %15 arasında bir tasarruf sağlamış olursunuz.

Yavaşlayın – Sıkıcı ama gerçek… % 10 daha hızlı sürüş hava direncinin çok yüksek olmasından dolayı aracınızın % 10 - %20 arasında daha fazla yakıt yakmasına neden olacaktır. Çünkü hızlı bir şekilde yol alırken aracınız gücünün yarısını hava direncini yenmek için kullanılır.

Pencere ve Sunroof’u kapatın

– Bu hava direncini daha da azaltacaktır.
Klimayı kapatın - İhtiyacınız olmadığı durumlarda klimayı daima kapalı tutun.

Gereksiz ağırlıklardan kaçının

–Çok fazla ağırlıktaki yükler çok miktarda yakıt harcanmasına neden olur. Aracınızın üstündeki boş bagaj aparatları dahi yakıt tüketiminin artmasına neden olur.

Lastik basıncını her zaman kontrol edin

- Tavsiye edilen basınç miktarlarını uygulamanız size her zaman iyi derecede direksiyon hakimiyeti ve yakıt tasarrufu sağlayacaktır. ( Goodyear .rmasının araştırmasına göre % 20 daha az şişirilmiş bir lastik % 10 daha fazla yakıt kaybına neden olmaktadır.)

Kontrollü Sürüş

Ani hızlanmalar kavşak ya da tra.kte sert frenler yapmak yerine, hızınızı kontrollü bir şekilde arttırmayı deneyin ve böylece ani frenlerden kaçının.Belirli bir hıza ulaştığınızda yüksek viteste sabit bir hızda aracınızı sürün. Kontrollü hızlanma, virajları yavaş dönme, yumuşak frenleme yakıt tasarrufunun artmasını sağlar. Unutmayın ki yaptığınız her fren o ana kadar hızlanmak için topladığınız enerjinin dışa atılması anlamına gelir.

Yüksek vitesler kullanın

- Motorlar düşük hızlarda, yüksek hızlara nazaran, daha iyi performans verirler. Zira yüksek hızda gücün büyük bir kısmı motor parçalarının hareketi için harcanır. Motor duracakmış gibi olana kadar kaba bir tari.e 1500 devirin altına inmeyin

Servis

- Aracınızı düzenli olarak servise götürün. Bu küçük maliyetler sizi ileride büyük maliyetlerden kurtaracaktır. Bakımı iyi yapılmamış bir otomobilin yakıt tüketimi %10 -%20 arasında artabilir. Unutmayınız ki tam olarak çalışmayan bir parça bile size yakıt tüketiminde ekstra maliyetlere neden olacaktır.

Ekonomik bir araba satın almak tabii ki yakıt tasarrufunda daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Örneğin bir dizel araba almanız normal bir arabayla kıyaslandığında ilk satın aldığınızda biraz daha pahalı olacaktır fakat sağlayacağı yakıt tasarrufu ile bu farkı fazlasıyla kapatacağınızdan emin olabilirsiniz.
Petrol .yatlarının sürekli arttığı günümüzde otomobil kullanıcılarının en çok kafasını kurcalayan konu olan yakıt maliyetlerini düşürmek, yani aracınızın daha az yakıt harcamasını sağlamak için yukarıda sıralanan kişisel önlemlerin dışında dünya çapındaki çeşitli .rmalar tarafında üretilen bazı sistemler de mevcuttur. Fakat bunların ne kadar verimli oldukları, .rmaların telaffuz ettiği kazançların ne kadarının gerçek olduğu ise bu ürünleri satın alan kişiler tarafından her zaman merak edilen ama bir türlü de kesin sonuca varamadıkları bir konu olarak kalmıştır. Bu yüzden bu yazı dizisinde bu tür yakıt tasarruf sistemleri almayı düşünen kullanıcılara objektif ve detaylı bilgiler vermeyi amaçlıyoruz.
Yakıt tasarruf sistemlerinin ayrıldığı kategoriler:

• Türbülans arttırıcılar (Ecotek, Tornado Fuel Saver, Powerjet USA, SpiralMax)
• Hava giriş hortumuna veya yakıt borusuna takılan manyetik sistemler (Eco.ow, FuelMAX, FuelSaverPro, v.s.)
• Yakıt borusu veya depo içine konan katalizörler (Broquet, Fitch Fuel Catalyst, Prozone, Fuelstar, v.s.)
• Platinyum bazlı yanma iyileştiricileri (PVI, Gasaver, Ctech3000, v.s.)
• Ateşleme iyileştiricileri (Fuel Saving & Power Push, Fireball Ignition, v.s.)
• Emme manifoldunun içindeki
hava-memesi (Ecotek, Tornado Fuel Saver,
Powerjet USA, v.s.)
• Yakıtların atomlarını düzenlediğini öne süren cihazlar (Ecotek, Tornado Fuel Saver, SpiralMax, v.s.)
• Yağ katkıları (Slick 50, Duralube, v.s.)

Türbülans arttıran sistemler

Bu tipe giren bazı cihazlar:

Ecotek, Tornado Fuel Saver, Powerjet USA, SpiralMax
Yanma odası içindeki hava türbülansı tüm modern benzinli ve dizel motorlar için çok önemlidir. Fakat bu yeni bir keşif değildir. 1919 yılında çağın mucitlerinden Sir Harry Ricardo türbülans sağlayan ilk silindir kafasını tasarlamıştı. Türbülansın ana etkisi yakıt/hava karışımının yanmasını hızlandırmaktır (veya dizel motorlarda yakıt ve havanın daha iyi karışmasını sağlamaktır).

Bir petrol buharı / hava karışımı gerçekte oldukça yavaş yanar ve bu değer yaklaşık olarak saniyede birkaç metredir. Dolayısıyla yanma odasının merkezindeki bir bujinin ateşlenmesi ile alevin yanma odasının kenarlarına ulaşması arasında geçen zaman yaklaşık 10 milisaniyedir. Bu süre size çok uzun gelmeyebilir. Fakat motorunuzun dakikada 6000 devir ile döndüğünü düşünürseniz motorun bir tam çevrimini de yaklaşık olarak bu sürede tamamlayacağını hesaplayabilirsiniz. Yanmanın tam verime ulaşabilmesi için 10 çevrime ihtiyacı vardır. Bu bağlamda Sir Harry Ricardo’nun keşi.erinden biride havanın yanma odası içinde daha hızlı hareket edebildiği ve bunun da yanmayı iyileştirici özelliğe sahip olduğudur.


Öyleyse türbülans nasıl yaratılabilir?
Maalesef türbülans çok kısa süren bir olgudur. Bir hava akımı durağan bir yüzeye rastladığında bu yüzeye çarpan hava partiküllerinin hızı düşer ve havanın içindeki viskozite sebebiyle kademeli olarak yön değiştirme söz konusu olarak türbülans meydana gelir. Modern motorların çoğunda türbülans zaten motorun ateşleme yapacağı anda ve noktada yanma odasına verilen havada gerçekleştirilerek en uygun tasarım sağlanmıştır. Bu “türbülans” teknolojisi yıllardan beri zaten iyi bilinen bir olaydır.


Düşük türbülanslı motor:

Giriş kanalı yüksek debi için tasarlanmıştır ve hava jeti için güçlü bir yönlendirmeye sahip değildir. Ateşleme noktasında çok düşük bir hava hareketi sağlar.

Yüksek türbülanslı motor :

Giriş kanalı oldukça iyi yönlendirilmiş bir hava jeti sağlar. Silindir içinde güçlü bir hava hareketi olur.
Motor içindeki türbülansın değeri çok önemlidir. “Türbülans oranı” değeri olarak 0,3 oldukça düşük bir türbülansı ifade etmekle birlikte 1,5 da benzinli bir motor için oldukça yüksektir. Çok yüksek bir türbülans değeri, giriş kanalında daha fazla sürtünme yaratır ve bu da motor için pek de iyi bir özellik değildir. Genellikle modern araçlarda bu değer 0.5 ile 1.0 arasında değişmektedir.
Yanmayı hızlandırdığını iddia eden birçok “yakıt ekonomisi sağlayan cihaz”ın yakıt ekonomisi sağladığı söylenmektedir. Bazı açılardan bu doğrudur. Ancak sadece birçok modern motorda bulunan seviyeden daha düşük seviyedeki türbülansa sahip olan motorlarda geçerlidir. Çok yavaş bir yanma çok kötü bir yakıt tasarruf değerini beraberinde getirir çünkü bu motorlarda egzoz val. açıldığında yanma halen devam etmektedir. Bu yanma sonucunda elde dilen enerjinin motora bir katkısı olmaz. Teorik olarak en yüksek verim anlık bir yanma ile elde edilir (tabii ki pratikte bu mümkün değildir) fakat bunun sonucunda çok yüksek bir silindir içi sıcaklık oluşacağından ve silindir duvarlarından çok daha fazla ısı kaçağı olacağından bunun gerçekleşmesi mümkün olmaz.


Optimum türbülans değeri 15-2,0 arasındadır, fakat bu değerin 0.5’e ayarlanması ile oluşan yakıt tasarrufu kaybı çok düşüktür ve bu noktada daha iyi “nefes alma” sağlandığından gücü arttırıcı etkiye sahiptir. İşte bu değer bu nedenle birçok modern motorun sahip olduğu değerdir. Bu konuda yıllardan beri yapılan çalışmalar motorun çalışması esnasında türbülans değerinin değiştirilebileceğini göstermekle birlikte daha yüksek türbülans değerlerinin harcanan paraya veya azalan performansa değecek kadar tatmin edici olmadığını göstermiştir.

Örneğin 3.5-litre Mercedes V6 (SLK 350’de bulunan motor) değişken türbülans sistemine sahiptir. Bu motorda yeni geliştirilen açılır-kapanır kanatlara sahip bir emme manifoldu kullanılmıştır. Bu sistemin çalışma prensibi motorun yük durumuna göre kanatların açılıp kapanarak türbülans değerini değiştirmesidir. Bu kapaklar sayesinde V6 motorun yakıt tüketimi 100 kilometrede 0,2 litre kadar azalma göstermiştir. Faka bu motorda kullanılan sistem az önce de söylediğimiz gibi değişken bir sistemdir ve motorun ihtiyacına göre türbülansı arttırıp azaltma ve buna bağlı olarak da ateşlemeyi geri yada ileri alma özelliğine sahiptir ve bu motora özel olarak tasarlanmıştır. Bu sistemin mühendislik alanına birçok yeniliğe imza atmış olan Mercedes .rması tarafından yapıldığı göz önüne alındığında bazı yakıt tasarrufu sağlayan sistemlerin üreticilerinin ifade ettiği gibi %5-10 arasındaki bir yakıt tasarrufunun akla biraz uzak gelmesi gerekir.
Bu sistemler ile ilgili ikinci temel nokta da ateşleme zamanıdır. Türbülansın yanmayı hızlandırması genel olarak iyi bir şeydir. Fakat bu sistemler kullanıldığında ateşleme uygun miktarda geciktirilmelidir, Aksi halde yanma çok erken meydana gelir. Motorun ateşleme zamanı motorun tasarımcıları tarafından çok dikkatli hesaplar sonunda belirlenmiştir ve motordan alınmak istenen performansı etkiler. Buna rağmen “yakıt tasarrufu sağlayan sistem” üreticileri ateşleme zamanı konusunda hiçbir uyarı yapmamaktadır.

Bazı cihazlar güç artışı sağladıklarını da iddia etmektedirler, fakat şu bilinmelidir ki en iyi güç için sağlanması gereken türbülans çoğu modern motorda bulunan değerden azdır. Yanmayı yüksek yük altında, ateşlemeyi geciktirmeden hızlandırmak silindir içi basıncının çok daha yüksek olmasına yol açar, Çünkü yanma çok erken gerçekleşir. Bunun sonucu olarak da vuruntu oluşabilir ve motor hasar görebilir.

Şimdiye kadar yazdığımız tüm dezavantajları bir kenara bırakalım ve türbülansın gerçekten yakıt ekonomisine katkı sağladığını hayal edelim. Sonradan monte edilen bir sistem gerçekten motordaki türbülansı arttırabilir mi? Cevap basit olarak HAYIR – emme manifoldunun giriş kısmındaki havanın türbülansı kısmi yük şartlarında zaten yükseltir ve bu durumda hava, boru içinde saniyede 200/300 metre hızla hareket eder. Giriş kanalı üzerindeki bir noktaya yerleştirilen bir sistem burada bir türbülans meydana getirir, fakat bu türbülanslı hava, manifold girişinden geçerken türbülans etkisinin büyük bir kısmı kaybolur ve manifold içine çok az bir türbülans verilebilir. Görüyorsunuz ki bu ilave sistemlerin üreticilerinin söylediği gibi sistemlerin motor içindeki türbülansa etkisi çok yüksek değil aksine çok azdır.

Aşağıda gördüğünüz animasyon emme manifoldundan bir kesit göstermektedir. Farklı hava hızları farklı renklerle gösterilmiştir – kırmızı en yüksek ve mavi de en yavaş hava hızını göstermektedir. Hava resmin sol tarafından giriyor; akışın ortasındaki beyaz şekil de kısmi olarak açılmış gaz kelebeğidir.
Animasyondan havanın ne kadar türbülanslı ilerlediği görülmektedir. Bu noktadan daha önce meydana getirilen bir dönme hareketinin etkisinin gaz kelebeğine çarptığı anda büyük oranda azalacağı açıktır. Tam açık bir gaz kelebeği konumunda ise hava daha düzgün akar ve bu durumda sonradan ilave edilen bir sistemin etkisi daha çok olur, fakat motorun çalışma periyodunun %99’unun kısmi yük periyodu olduğunu göz önüne alırsak bu tür sonradan ilave edilen sistemlerin etkisinin ne kadar önemsiz olacağı daha iyi anlaşılmaktadır.

Özetlersek:
• Motorlar zaten yüksek bir seviyede türbülansa sahiptir ve bu sistemlerin .ziksel etkileri üreticiler tarafından da bilinmektedir.
• Daha fazla türbülans takviyesi çok az miktarlarda yakıt tasarrufu sağlar – bu deneylerle kanıtlanmıştır.
• Ateşleme sistemi daha hızlı bir yanma için ayarlanmalıdır aksi halde bu sistemlerin yakıt ekonomisi üzerine etkileri kötüleştirici olabilir.
• Ateşleme geciktirilmediği taktirde tam yükteki türbülans artışı motora zarar verebilir.
Emme manifoldu içindeki herhangi bir parçanın silindir içindeki havanın hareketine etki etmesi oldukça beklenmedik bir durumdur.

 


Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
Yukarı Dön
engineer206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı engineer206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ekim 2010 Saat 12:56
Faydalı bilgiler için teşekkürler
Peugeot 206 HDI
İstanbul
Yukarı Dön
deniz_206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
26 - Mayıs - 1987

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2008
Konum: ŞİŞLİ KURTULUŞ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1353
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı deniz_206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ekim 2010 Saat 15:37
yüksek vites düşük dewir gidin gerçekten az yakıyo tabi birde yokuşlarda boşa atın :=)
206 PANAROMIC 1.4 benzinli   34 BR 4985

0535 648 84 68
Yukarı Dön
emre17286 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2011
Konum: ÇANAKKALE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emre17286 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2011 Saat 13:49

VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER EMEĞİNİZE SAĞLIK

Yukarı Dön
mehmet eren Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
25 - Eylül - 1990

Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2011
Konum: ORDU
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 447
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmet eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 15:21
Orjinalini yazan: deniz_206 deniz_206 Yazdı:

yüksek vites düşük dewir gidin gerçekten az yakıyo tabi birde yokuşlarda boşa atın :=)


Senin yaptıgın uygulama yanlış arkadaşım yokuş aşagı gıderken asla rolantıye alınmaz,arac yokusa gelmeden hızı ayarlanır dusuk hızla hem yokusu rahat ınersın hemde frenleme ıhtıyacını aza ındırırsın rolantı de gıdersen yakıt daha fazla artar ve arac hızlı gıttııgı ıcın kendısını toplayamaz lutfen bu uygulmanızdan vazgecınız.Bilgiler için teşekkürler.


Düzenleyen mehmet eren - 26 Ağustos 2011 Saat 15:22
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.
Yukarı Dön
mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 15:32
üniversitedeki hocam bunun deneyini yapmıştı.
araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar. bunu siz kendinizde test edebilirsiniz. lpg bittiği zaman benzinde aracı çalıştırın, sonra gaza alın aracı ikaz sesini anında duyarsınız. yine bu durumda iken rampa aşağı inin vitesde inerken tekrar gaza alın aracı, aracınızın benzine geçmediğini taki durma noktasına gelene kadar gazda ilerlediğini göreceksiniz...
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Yukarı Dön
mehmet eren Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
25 - Eylül - 1990

Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2011
Konum: ORDU
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 447
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmet eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 15:42
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

üniversitedeki hocam bunun deneyini yapmıştı.
araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar. bunu siz kendinizde test edebilirsiniz. lpg bittiği zaman benzinde aracı çalıştırın, sonra gaza alın aracı ikaz sesini anında duyarsınız. yine bu durumda iken rampa aşağı inin vitesde inerken tekrar gaza alın aracı, aracınızın benzine geçmediğini taki durma noktasına gelene kadar gazda ilerlediğini göreceksiniz...


Arkadasım hocanız bu olayı nekadar soylerse soylesın ben bu uygulamaya karsıyım ehlıyetımı aldıgım ılk zamanlar bu olayı denedım kendı aracımda cok zarar gordum yokus asagı gırmden arac hızı ayarlanır kesınlıkle vıtesde gıdılır ve hızı dusurulur boylece vırajlar var ıse daha kontrollü bir şekilde alınır frenleme ıhtıyacıda azalır,zaten soyledıgın ıkı sey aynı anlamı verıyor(araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar)
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 16:30
teşekkürler
Yukarı Dön
mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 17:44
Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

üniversitedeki hocam bunun deneyini yapmıştı.
araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar. bunu siz kendinizde test edebilirsiniz. lpg bittiği zaman benzinde aracı çalıştırın, sonra gaza alın aracı ikaz sesini anında duyarsınız. yine bu durumda iken rampa aşağı inin vitesde inerken tekrar gaza alın aracı, aracınızın benzine geçmediğini taki durma noktasına gelene kadar gazda ilerlediğini göreceksiniz...


Arkadasım hocanız bu olayı nekadar soylerse soylesın ben bu uygulamaya karsıyım ehlıyetımı aldıgım ılk zamanlar bu olayı denedım kendı aracımda cok zarar gordum yokus asagı gırmden arac hızı ayarlanır kesınlıkle vıtesde gıdılır ve hızı dusurulur boylece vırajlar var ıse daha kontrollü bir şekilde alınır frenleme ıhtıyacıda azalır,zaten soyledıgın ıkı sey aynı anlamı verıyor(araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar)

tamam işte bende senin dediğini diyorum viteste inilir diyorum...
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 623 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1002 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6190 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1104 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 287 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3590 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49315 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 519 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 339 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 564 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 87 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4382 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1814 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1027 0 Just for Justice
konu icon Acil Yardım! 1.4 quicksilver stop ediyor son mesaja git 765 0 ozcank
konu icon 307 1.6 xt yürüyünce gelen ses son mesaja git 1756 11 Pejo58
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 28840 22 Pejo58
konu icon 407 ÇEKMİYOR son mesaja git 3727 6 Oyk2147
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26183 19 wolkan35
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 2513 5 yigitmustafa
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
208adem1 2
SerkanPinar 2
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English