Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - yüksek devir kullanma?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

yüksek devir kullanma?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 00:40
dizellerde 2500-3000 arası vites değiştirme kafi
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 00:45
Orjinalini yazan: statistican statistican Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Orjinalini yazan: statistican statistican Yazdı:

Orjinalini yazan: firefromsky firefromsky Yazdı:

aslanı kükretecen dayı yoksa geh pisi pisi derler yolda :D
usta valla şu bmwler varya uzun yolda çok pisilettiler beni tuningde fayda etmiyo ne yapsak boş :)))

406 hdi aslında çok güzel bir motora sahip chip tuning ile birlikte intercooler ı büyütüp birde kutu filtre alınca 140 145 hp arası güç elde edebilirsiniz,turboyu büyütürseniz bu rakam çok daha yüksek olacaktır.

yaşıtları içinde bir depo ile 1000 km yi geçebilen pek fazla dizel  otomatik yok.
406 ların motoru güzelde araç 11 yaşında 170 üzeri hızlara çıkmıyorum ne olur ne olmaz diye,bide 406larda fren sorunu var biraz az tutuyo frenler...uzun yol rahatlığı bmw de bile yok onu söyleyim ama...

2 tane 406 aracım oldu ve her fırsatta söylüyorum sattığıma çok pişmanım, hiç bir şekilde fren sorunu,ön takım sorunu vb yaşamadım,ya aracınıza iyi bakmıyorsunuz dur,yada sizden önceki sahibi iyi bakmamıştır, söz konusu araç 406 olduğunda onu diğer bütün peugeotlardan ayrı tutmak lazım, fren olayında lastiklerin durumundan,balatalara oradan disklere hidrolik sıvısına kadar geniş bir sistemden bahsediyoruz,406 nın ayağını yerden kesmek hiçte kolay değildir,aracınızla ilgili tereddütleriniz varsa bir chek-up a sokun derim içiniz rahat olsun.fren hidroliğinizi kontrol edin ve mümkünse dot 5 fren hidroliği koyun. kendi denemerimden wv bora,passat gibi araçlardan daha kısa mesafede durduğunu biliyorum. 
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 00:51
arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 00:58
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.

Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesizThumbs Up
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:12
Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.

Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesizThumbs Up

aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.

Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:21
kesinlikle ya çok bilmiyorum ben de kabul ediyorum bu konuyu, aslında çalışma prensibi şu bu biliyorum az çok teorik ama dediğin gibi çok yüksek devirlerde de bilmeden zarar verebiliyoruz araca bir anda durdurduğumuzda. Hatta burada görmüştüm turbo timer gibi bir aletten bahsediyorlardı, aslında turboya özel ufak bir hazne yapılıp ekstra yağlama yapılsa özellikle araç stop edince, mükemmel olabilirThumbs Up ayrıca dediğin gibi 2500 ü geçmemekte fayda var şehir içinde sarfiyat ve aracın sağlığı açısından.  off off elime anahtarı alıp teoriyi artık pratiğe dökebilsem bitecek herşey de Sırıtma

yeri gelmişken sorayım mimitt kardeş BOV hakkındaki düşüncelerin nelerdir
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:25
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.

Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesizThumbs Up

aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.

Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz.
  dizel araçlarda ,deali 3000 devirdir ne altı ne üstü daha aşagıda vıtes atmakta daha ustte atmakta yakıt sarfiyatına yol açar turbo konusuna gelince aracı zaten bırden stop etmeyeceksın 1 dk rolantide calısacak aracı ılk calıstırırkende aynı sekılde bunları yaptıktan sonra 3000 devirde kullansanda fark etmez turboyu acmasına ızın vermenle vermemenle alakası yok zarar vermemek ıstıyorsan dedıgım gıbı rolantıde calıstır
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:29
Muhammet hocam iyi hoş diyorsun da dediğim gibi ben km bazında farkı gördüm açıkçası 3000 d/d görmeden vites atınca yakıt sarfiyatı olayını. ama tabi araçtan araca değişir diyerek mi kendimi avutsam bilemedim:)
Ayrıca kesinlikle çalıştırırken ve stop etmeden önce o 1 dk yı bekliyorum, kıyamam ben minik aslan parçasına yaSleepy


Düzenleyen mustafa_uslu - 06 Ağustos 2011 Saat 01:30
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:33
Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Muhammet hocam iyi hoş diyorsun da dediğim gibi ben km bazında farkı gördüm açıkçası 3000 d/d görmeden vites atınca yakıt sarfiyatı olayını. ama tabi araçtan araca değişir diyerek mi kendimi avutsam bilemedim:)
Ayrıca kesinlikle çalıştırırken ve stop etmeden önce o 1 dk yı bekliyorum, kıyamam ben minik aslan parçasına yaSleepy
3000 devire gelmedende aracın torkundan yararlanamazsın ki kardeşim :) aracı 2500 devirde vites attıralım diyelim arac 1750 devire falan inecek niye aracı yoracagız ki belki yakıtta kucuk bı oynama olur ama bu defada motor yoruluyor onu ne yapacagız zaten arac 1.4 hdi 75 bg bişi :) yakıttan tasarruf ederken motorunda ömrü gidecek
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:37
evet kesinlikle max torka ulaştığından(ivmede bu anlaşılıyor) sürdürülebilirlik gerekiyor(momentum olarak) , yok yok ben turboya ekstra yağlama hattı çektirecem sonu bu olacak Embarrassed
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:37
Blow off bizim araçlarda çok fazla randıman vermiyor işin açığı,hks ler güzel sonuçlar veriyor ama 700 tl civarındalar.genelde büyük turbolu araçlarda turbo pallerini korumak adına olması gereken bir sistem,bizdeki amaçları ise tamamen zevk için olur.turboyu koruma etkisi % 5 civarında bile olmaya bilir.
turbo timer olayınıda ben araştırdım,çok ta gerekli bir mevzu değil gibi ama ben gende taktırmayı düşünüyorum,bir kaç marka ve model araştırdım.ben aracı gün içnde biraz fazla yoğun kullanıyorum ve sık sık uzun yol yapıyorum,aracın kitapçığında bile 4 saat kesintisiz kullanımdan sonra aracı rölantide en az 2 dakika çalıştırıp öyle stop edin yazıyor,günlük kullanımlarda çok agrefis olunmadıysa 30 saniye ile  1 dakika arasında rolanti de çalıştırılıp öyle stop edilmesi yağ ve turbo sağlığı açısından iyi oluyor.bunlarda benim gibi aracı yoğun kullanan birisi için yeterli sebeb turbo timer takmak adına :)

bunların dışında size tavsiyem yaz aylarında bile aracı çalıştırdıktan hemen sonra hareket etmeyin,izin verin motorunuz ve turbonuz bir yağlansın,kışın ısıtma bujinizin ışığı sönmeden marşa basmayın hatta mümkümsen ışık söndükten sonra kontağı tekrar kapatım açın buji yakıtı tekrar bi ısıtsın,çünkü dizel yakıtta soğukta akışkanlığını ve inceliğini bir nebze kaybediyor.

yeni nesil e-hdi lardaki start&stop teknolojisinde araç stop ettiğinde dediğiniz gibi elektirk destekli yağ pompası yağlamayı kesmiyor,böyle turbo yağsız kalmıyor,yağda turbunun içinde sabit kalmıyor.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:41
haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanındaSırıtma

BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim.
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:41
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.

Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesizThumbs Up

aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.

Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz.
  dizel araçlarda ,deali 3000 devirdir ne altı ne üstü daha aşagıda vıtes atmakta daha ustte atmakta yakıt sarfiyatına yol açar turbo konusuna gelince aracı zaten bırden stop etmeyeceksın 1 dk rolantide calısacak aracı ılk calıstırırkende aynı sekılde bunları yaptıktan sonra 3000 devirde kullansanda fark etmez turboyu acmasına ızın vermenle vermemenle alakası yok zarar vermemek ıstıyorsan dedıgım gıbı rolantıde calıstır

3000 devir çok fazla usta, 1750 devirdeki yakıt sarfiyat ile 3000 devirdeki bir olamaz,tork dediğimiz hadise bükme kuvvetdir tekerler en rahat en yüksek torku yakaladığımızda döner.ve bu rakam 3000 devirse makul olan odur ama 1750 devirsede makul olan 1750 devirdir.ha tabi yolun durumuna göre olay farklı bir boyut kazanıyor,herkesin aracını iyi tanıması en iyi kullanımı ortaya çıkartacaktır,her vites değişimden sonra motoru yormayacak en uygun deviri tutturmak gerekir.yazımdan şu anlaşılmasın max tork devrinde vites değiştirmek lazım vites değişimi sonra max tork devrini tutturmamız lazım,bunun içinde benim aracımda 2000 2200 devir arsı kafi,diğer araçlarınkide motor güçlerin eve özelliklerine göre farklıdır.


Düzenleyen mimitt - 06 Ağustos 2011 Saat 01:51
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:47
Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanındaSırıtma

BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim.

dikkat çekmek için gaza gelmek ve getirmek için evet süper birşey,dediğim gibi bazı araçlar çok büyük fayda sağlarken bizim avuç içi turbolarımız içinde çok fazla bir faydası olacağını sanmıyorum,haa bir gün cebimde 700 tl fazla olur ozmn bende yaptırırım.firmalarda bir yerden verirken bir yerden almak zorunda yoksa yedek parça sektörü batar :) ha bu arada blow off tan ön chip yaptırırım ben :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 02:01
zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 02:09
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin
anlatmak istediğimde tam bu işte 3000 deviri geçmiyeceksın ama pek altınada inmeyeceksın :) aracı zorlamak iyi bişey değil zararı sana olur
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
statistican Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
15 - Şubat - 1989

Kayıt Tarihi: 06 Haziran 2011
Konum: /38/34
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı statistican Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 02:28
abi aracına göre sürüşüne göre değişir ,motoru duyun hissedin...ben mesela kalkışlarda 3.vites kullanmam düzyolda 2den 4e çekerim.2.0 hdi hertürlü topluyor,ama 1.4 ler nasıl bilmiyorum motoru dinleyerek hissederek kullanalım araçları,bellim bir vites atma devri belirlenemez ki
406 st 2.0hdi 2000 110hp
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 03:04
Abi toplasada 2den 4e geçmek zararlı yada 2yle felan kalkmak nolursa olsun yapma bence öle şeyler
Yukarı Dön
forewer_fb Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011
Konum: üsküdar/küçüksu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 844
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı forewer_fb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 04:16
tasarruf derken motora zarar vermek olmaz. yada turboya fazla yüklenmek sakıncalı olabilir.
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08
Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 04:00
vallaha 1998 106 xr da devir ibreside yok :) 1 20 2 40 3 60 öle gidioz sakin kullanımda
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 202 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6420 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 180 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 457 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 369 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107562 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1607 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3244 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9939 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8978 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1077 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1192 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1687 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55626 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 324 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1433 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2685 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 285 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2849 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
İlyas41 1
a.selim 1
badking530 1
freestyle53 1
CBerkG 1
kaya52 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English