yüksek devir kullanma?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16898
Tarih: 23 Temmuz 2025 Saat 14:31 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: yüksek devir kullanma?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: yüksek devir kullanma?
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 16:56
Arkadaşlar devir 30-35 olmadan çoğumuz vites büyütüyoruz dizellerde ama izlediğim vidyolarda felan dikkatimi çeken bir şey oldu yurt dışında kimse bizim gibi kullanmıyor bu aletleri 1.4 hdi 307de adam deviri 70 kadar dayıyor nerdeyse bu şekil kullanmanın yakıtın fazla gitmesinden başka ne gibi zararları olabilir? Ve tam olarak nerdeki basınç o değerler?
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 16:59
1,4 dizel 7000 devir çevirmez. 4000'in üstünde ölür. 3200 gibi atarsan yakıt/performans olarak idealdir. Turbodan da faydalanırsın.
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 17:12
3500-4000 den sonra gitmez zaten boşa çevirirsin.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 17:42
1,4 75 hp benzinli 206 ım da kac devirde uygun olur ben genelde 2000 ve 2500 arası büyütürüm sizce nasıl olmalı
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:01
ya ben şunu öğrendim, 3000 üzeri atınca yakıt sarfiyatı artıyor ama araba çok toplu gidiyor daha atılgan hissediyorum bir sonraki viteste de devirli kullanmak tabiri bu olsa gerek, 2000-2500 arası atınca yakıttan tasarruf ediyorum ama aslan diyor ki napıyon allasen ben bunu hakedecek ne yaptım sana (yu gadda kiddin mi)
|
Mesajı Yazan: statistican
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:21
3000-3500 arası atarsanız turbodan çok iyi verim alırsınız...4 bin üzeri boşa çevirmektir...(6000 de bitiyorsa)
------------- 406 st 2.0hdi 2000 110hp
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:22
aslanı kükretecen dayı yoksa geh pisi pisi derler yolda :D
|
Mesajı Yazan: statistican
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:26
firefromsky Yazdı:
aslanı kükretecen dayı yoksa geh pisi pisi derler yolda :D |
usta valla şu bmwler varya uzun yolda çok pisilettiler beni tuningde fayda etmiyo ne yapsak boş :)))
------------- 406 st 2.0hdi 2000 110hp
|
Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:33
arkadaşlar bende acemiyim 2001 model 206 var 1,4 benzinli. bu devir meselesi kafama takılıyo devir göstergesinde 2000-3000 arasında vites degiştirin diyorsunuz doğrumu
------------- Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:37
Gökhan_S Yazdı:
arkadaşlar bende acemiyim 2001 model 206 var 1,4 benzinli. bu devir meselesi kafama takılıyo devir göstergesinde 2000-3000 arasında vites degiştirin diyorsunuz doğrumu |
Aracı 2000-3000 devir arasında kullan. 2000'den aşağı düşme. Vitesi 3000-3200 gibi yükseltebilirsin.
|
Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 22:38

------------- Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 23:26
aracın maksimum beygir gücünü ve torkunu hangi devirlerde yakaladığını bilmek ve buna göre kullanmak en sağlıklı yöntemdir dizel araçlarda. ekonomi yada performasn bu devirler bilindiği taktirde en iyi şekilde yakalanır.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 23:36
statistican Yazdı:
firefromsky Yazdı:
aslanı kükretecen dayı yoksa geh pisi pisi derler yolda :D |
usta valla şu bmwler varya uzun yolda çok pisilettiler beni tuningde fayda etmiyo ne yapsak boş :))) |
406 hdi aslında çok güzel bir motora sahip chip tuning ile birlikte intercooler ı büyütüp birde kutu filtre alınca 140 145 hp arası güç elde edebilirsiniz,turboyu büyütürseniz bu rakam çok daha yüksek olacaktır.
yaşıtları içinde bir depo ile 1000 km yi geçebilen pek fazla dizel otomatik yok.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2011 Saat 23:53
dizellerde en ideali aynen bazı arkadaşlarımızın dediği gibi 3000-3500 devirdir..
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:06
Ersin hocam haklısın da, 3000 e yaklaştı mı yakıt olayı da artıyor, ki benim aracı almadan dyno ya tabi tuttuk, en yüksek torklar 2200 d/d civarlarında verdi, dediğim gibi 3000 devirlerin üzerlerinde vites attın mı performans olarak daha iyi oluyor ama yakıt sarfiyatına yansıyor bu
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:10
abi sürekli 3000 devirde gitmicen zaten vites geçişleri için söyledim ben... illaki yakıta yansıcak.. 3000 devire geldiğin an hemen atıcan vitesi olay bu...sonrada 2500 de devam ...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:25
eyvallah ya ben de devamlı o devirde gideceğiz demedim de yani geçen ay ile bu ay yakıt farkı oluştu bende, aynı yolda hergün gidip geliyorum şehir içi, önceki ay 3000 i geçince atıyordum bu ay biraz düşürdüm, daha çok km yapıyor namussuz ama dediğim gibi o zaman da araba kızıyor bana adam gibi sür diye
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:29
eylül ayında ankara buluşması yapcaz mutlaka tanışalım senlede gel olurmu bak biz taaa istanbuldan gelicez....oraya
|
Mesajı Yazan: statistican
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:32
mimitt Yazdı:
statistican Yazdı:
firefromsky Yazdı:
aslanı kükretecen dayı yoksa geh pisi pisi derler yolda :D |
usta valla şu bmwler varya uzun yolda çok pisilettiler beni tuningde fayda etmiyo ne yapsak boş :))) |
406 hdi aslında çok güzel bir motora sahip chip tuning ile birlikte intercooler ı büyütüp birde kutu filtre alınca 140 145 hp arası güç elde edebilirsiniz,turboyu büyütürseniz bu rakam çok daha yüksek olacaktır.
yaşıtları içinde bir depo ile 1000 km yi geçebilen pek fazla dizel otomatik yok. |
406 ların motoru güzelde araç 11 yaşında 170 üzeri hızlara çıkmıyorum ne olur ne olmaz diye,bide 406larda fren sorunu var biraz az tutuyo frenler...uzun yol rahatlığı bmw de bile yok onu söyleyim ama...
------------- 406 st 2.0hdi 2000 110hp
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:38
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:40
dizellerde 2500-3000 arası vites değiştirme kafi
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:45
statistican Yazdı:
mimitt Yazdı:
statistican Yazdı:
firefromsky Yazdı:
aslanı kükretecen dayı yoksa geh pisi pisi derler yolda :D |
usta valla şu bmwler varya uzun yolda çok pisilettiler beni tuningde fayda etmiyo ne yapsak boş :))) |
406 hdi aslında çok güzel bir motora sahip chip tuning ile birlikte intercooler ı büyütüp birde kutu filtre alınca 140 145 hp arası güç elde edebilirsiniz,turboyu büyütürseniz bu rakam çok daha yüksek olacaktır.
yaşıtları içinde bir depo ile 1000 km yi geçebilen pek fazla dizel otomatik yok. |
406 ların motoru güzelde araç 11 yaşında 170 üzeri hızlara çıkmıyorum ne olur ne olmaz diye,bide 406larda fren sorunu var biraz az tutuyo frenler...uzun yol rahatlığı bmw de bile yok onu söyleyim ama... |
2 tane 406 aracım oldu ve her fırsatta söylüyorum sattığıma çok pişmanım, hiç bir şekilde fren sorunu,ön takım sorunu vb yaşamadım,ya aracınıza iyi bakmıyorsunuz dur,yada sizden önceki sahibi iyi bakmamıştır, söz konusu araç 406 olduğunda onu diğer bütün peugeotlardan ayrı tutmak lazım, fren olayında lastiklerin durumundan,balatalara oradan disklere hidrolik sıvısına kadar geniş bir sistemden bahsediyoruz,406 nın ayağını yerden kesmek hiçte kolay değildir,aracınızla ilgili tereddütleriniz varsa bir chek-up a sokun derim içiniz rahat olsun.fren hidroliğinizi kontrol edin ve mümkünse dot 5 fren hidroliği koyun. kendi denemerimden wv bora,passat gibi araçlardan daha kısa mesafede durduğunu biliyorum.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:51
arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 00:58
mimitt Yazdı:
arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;iaracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır. |
Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesiz 
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:12
mustafa_uslu Yazdı:
mimitt Yazdı:
arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;iaracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır. |
Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesiz  |
aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.
Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:21
kesinlikle ya çok bilmiyorum ben de kabul ediyorum bu konuyu, aslında çalışma prensibi şu bu biliyorum az çok teorik ama dediğin gibi çok yüksek devirlerde de bilmeden zarar verebiliyoruz araca bir anda durdurduğumuzda. Hatta burada görmüştüm turbo timer gibi bir aletten bahsediyorlardı, aslında turboya özel ufak bir hazne yapılıp ekstra yağlama yapılsa özellikle araç stop edince, mükemmel olabilir ayrıca dediğin gibi 2500 ü geçmemekte fayda var şehir içinde sarfiyat ve aracın sağlığı açısından. off off elime anahtarı alıp teoriyi artık pratiğe dökebilsem bitecek herşey de 
yeri gelmişken sorayım mimitt kardeş BOV hakkındaki düşüncelerin nelerdir
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:25
mimitt Yazdı:
mustafa_uslu Yazdı:
mimitt Yazdı:
arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır. |
Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesiz  |
aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.
Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz. | dizel araçlarda ,deali 3000 devirdir ne altı ne üstü daha aşagıda vıtes atmakta daha ustte atmakta yakıt sarfiyatına yol açar turbo konusuna gelince aracı zaten bırden stop etmeyeceksın 1 dk rolantide calısacak aracı ılk calıstırırkende aynı sekılde bunları yaptıktan sonra 3000 devirde kullansanda fark etmez turboyu acmasına ızın vermenle vermemenle alakası yok zarar vermemek ıstıyorsan dedıgım gıbı rolantıde calıstır
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:29
Muhammet hocam iyi hoş diyorsun da dediğim gibi ben km bazında farkı gördüm açıkçası 3000 d/d görmeden vites atınca yakıt sarfiyatı olayını. ama tabi araçtan araca değişir diyerek mi kendimi avutsam bilemedim:)
Ayrıca kesinlikle çalıştırırken ve stop etmeden önce o 1 dk yı bekliyorum, kıyamam ben minik aslan parçasına ya 
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:33
mustafa_uslu Yazdı:
Muhammet hocam iyi hoş diyorsun da dediğim gibi ben km bazında farkı gördüm açıkçası 3000 d/d görmeden vites atınca yakıt sarfiyatı olayını. ama tabi araçtan araca değişir diyerek mi kendimi avutsam bilemedim:)
Ayrıca kesinlikle çalıştırırken ve stop etmeden önce o 1 dk yı bekliyorum, kıyamam ben minik aslan parçasına ya  | 3000 devire gelmedende aracın torkundan yararlanamazsın ki kardeşim :) aracı 2500 devirde vites attıralım diyelim arac 1750 devire falan inecek niye aracı yoracagız ki belki yakıtta kucuk bı oynama olur ama bu defada motor yoruluyor onu ne yapacagız zaten arac 1.4 hdi 75 bg bişi :) yakıttan tasarruf ederken motorunda ömrü gidecek
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:37
evet kesinlikle max torka ulaştığından(ivmede bu anlaşılıyor) sürdürülebilirlik gerekiyor(momentum olarak) , yok yok ben turboya ekstra yağlama hattı çektirecem sonu bu olacak
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:37
Blow off bizim araçlarda çok fazla randıman vermiyor işin açığı,hks ler güzel sonuçlar veriyor ama 700 tl civarındalar.genelde büyük turbolu araçlarda turbo pallerini korumak adına olması gereken bir sistem,bizdeki amaçları ise tamamen zevk için olur.turboyu koruma etkisi % 5 civarında bile olmaya bilir. turbo timer olayınıda ben araştırdım,çok ta gerekli bir mevzu değil gibi ama ben gende taktırmayı düşünüyorum,bir kaç marka ve model araştırdım.ben aracı gün içnde biraz fazla yoğun kullanıyorum ve sık sık uzun yol yapıyorum,aracın kitapçığında bile 4 saat kesintisiz kullanımdan sonra aracı rölantide en az 2 dakika çalıştırıp öyle stop edin yazıyor,günlük kullanımlarda çok agrefis olunmadıysa 30 saniye ile 1 dakika arasında rolanti de çalıştırılıp öyle stop edilmesi yağ ve turbo sağlığı açısından iyi oluyor.bunlarda benim gibi aracı yoğun kullanan birisi için yeterli sebeb turbo timer takmak adına :)
bunların dışında size tavsiyem yaz aylarında bile aracı çalıştırdıktan hemen sonra hareket etmeyin,izin verin motorunuz ve turbonuz bir yağlansın,kışın ısıtma bujinizin ışığı sönmeden marşa basmayın hatta mümkümsen ışık söndükten sonra kontağı tekrar kapatım açın buji yakıtı tekrar bi ısıtsın,çünkü dizel yakıtta soğukta akışkanlığını ve inceliğini bir nebze kaybediyor.
yeni nesil e-hdi lardaki start&stop teknolojisinde araç stop ettiğinde dediğiniz gibi elektirk destekli yağ pompası yağlamayı kesmiyor,böyle turbo yağsız kalmıyor,yağda turbunun içinde sabit kalmıyor.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:41
haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanında
BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:41
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
mimitt Yazdı:
mustafa_uslu Yazdı:
mimitt Yazdı:
arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır. |
Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesiz  |
aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.
Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz. | dizel araçlarda ,deali 3000 devirdir ne altı ne üstü daha aşagıda vıtes atmakta daha ustte atmakta yakıt sarfiyatına yol açar turbo konusuna gelince aracı zaten bırden stop etmeyeceksın 1 dk rolantide calısacak aracı ılk calıstırırkende aynı sekılde bunları yaptıktan sonra 3000 devirde kullansanda fark etmez turboyu acmasına ızın vermenle vermemenle alakası yok zarar vermemek ıstıyorsan dedıgım gıbı rolantıde calıstır |
3000 devir çok fazla usta, 1750 devirdeki yakıt sarfiyat ile 3000 devirdeki bir olamaz,tork dediğimiz hadise bükme kuvvetdir tekerler en rahat en yüksek torku yakaladığımızda döner.ve bu rakam 3000 devirse makul olan odur ama 1750 devirsede makul olan 1750 devirdir.ha tabi yolun durumuna göre olay farklı bir boyut kazanıyor,herkesin aracını iyi tanıması en iyi kullanımı ortaya çıkartacaktır,her vites değişimden sonra motoru yormayacak en uygun deviri tutturmak gerekir.yazımdan şu anlaşılmasın max tork devrinde vites değiştirmek lazım vites değişimi sonra max tork devrini tutturmamız lazım,bunun içinde benim aracımda 2000 2200 devir arsı kafi,diğer araçlarınkide motor güçlerin eve özelliklerine göre farklıdır.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 01:47
mustafa_uslu Yazdı:
haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanında
BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim. |
dikkat çekmek için gaza gelmek ve getirmek için evet süper birşey,dediğim gibi bazı araçlar çok büyük fayda sağlarken bizim avuç içi turbolarımız içinde çok fazla bir faydası olacağını sanmıyorum,haa bir gün cebimde 700 tl fazla olur ozmn bende yaptırırım.firmalarda bir yerden verirken bir yerden almak zorunda yoksa yedek parça sektörü batar :) ha bu arada blow off tan ön chip yaptırırım ben :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 02:01
zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 02:09
HuseyinTurk Yazdı:
zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin | anlatmak istediğimde tam bu işte 3000 deviri geçmiyeceksın ama pek altınada inmeyeceksın :) aracı zorlamak iyi bişey değil zararı sana olur
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: statistican
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 02:28
abi aracına göre sürüşüne göre değişir ,motoru duyun hissedin...ben mesela kalkışlarda 3.vites kullanmam düzyolda 2den 4e çekerim.2.0 hdi hertürlü topluyor,ama 1.4 ler nasıl bilmiyorum motoru dinleyerek hissederek kullanalım araçları,bellim bir vites atma devri belirlenemez ki
------------- 406 st 2.0hdi 2000 110hp
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 03:04
Abi toplasada 2den 4e geçmek zararlı yada 2yle felan kalkmak nolursa olsun yapma bence öle şeyler
|
Mesajı Yazan: forewer_fb
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2011 Saat 04:16
tasarruf derken motora zarar vermek olmaz. yada turboya fazla yüklenmek sakıncalı olabilir.
------------- İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı B Rh(+) 0533 484 26 08
|
Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 04:00
vallaha 1998 106 xr da devir ibreside yok :) 1 20 2 40 3 60 öle gidioz sakin kullanımda
------------- 106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX) Çakmak/Ümraniye/İstanbul 0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 09:51
genelde bende bakmam devire hislerime göre değiştiririm vitesi ama bağırtmak lazımmış biraz arabayı sonuçta yağ basıncıda ona paralel artıyo ne kadar yükselirse o kadar iyi yağlanıyor motor diye duydum
|
Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 10:11
vallaha benzin 4350 lerde öle bagırtmak o kadarda yararlı olmuyo :D benim açımdan
------------- 106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX) Çakmak/Ümraniye/İstanbul 0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 10:14
Size Allah sabır versin zaten bana bile dokunuyo arada yakıta verdiğim para size dokunmaktan öteye geçiyodur :) yakıtta baya farkediyo gerçekten kullanım şekline göre 30tlye 93 km yaptım klimayla bağırta bağırta geçen cuma 100tl koydum sakin kullanıyorum yine klimayla 360kmde şuan dahada gideri var
|
Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:21
vallaha sadece hafta sonları kullandıgımdan o kadar sorun olmuyo aslında ama eksoz vesaire ile yakıt bayağı bayağı yüksek sakin kullanımda sorun yok ama gelde sakin kullan aslanı :)
------------- 106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX) Çakmak/Ümraniye/İstanbul 0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 13:09
BENDE LPG OLMAYIP HAVA FİLİTRESİ + EGZOZ OLDUĞU İÇİN FAZLA ASILMIYORUM BENZİN FİYATLARI MALUM AMA ELİMDEN GELDİĞİNCE 3000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİYOM.
BÖYLE OLMASI DAHA SAĞLIKLI....
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 13:28
küçük harf kullanalım lütfen ....
|
Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 13:52
106xr larda filtre den ses alınmadıgından ben takmadım ama şu haliyle 1 depoyla 500 550 km felan yapıyo son zamlarla beraber 220 felan doluyo
------------- 106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX) Çakmak/Ümraniye/İstanbul 0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 15:10
Dizel arabayla benzinli farklı ama devir konusndada dizelde yağ en önemli şeydir motor ömrü için düşük devirlerde az basınçtan dolayı yağlama iyi olmayabilir
|
Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 15:13
benim bildiğim vede duydugum dizellerde her zaman yüksek devirde kullanmak değil sadece vites geçişleri sırasında yüksek devirlere çıkmakmış bu işin ideali artık ne kadar dogru bilemicem
------------- 106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX) Çakmak/Ümraniye/İstanbul 0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com
|
|