![]() |
|
Alfa Romeo Neyi Simgeliyor? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 11:48 |
|
Arkadaşlar nezamandır aklıma takılan bir sorudur bu İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo nun logosu.
Gerçekten masumane bir logomu yoksa,logonun altında yatan başka bir ayrımcı anlammı var. Kimileri bu logonun Haçlı seferlerini ve yılanın ağzındaki figürün müslüman bir çocuğu simglediğini,kimileri ise İtalyan bir ailenin arması olduğunu yılanın ise bir tramvay hattını simgelediğini söylüyor,acaba doğrusu nedir?Umarım masumane olarak hazırlanan bir kurumsal kimliğe sahip bir logodur,diğer olasılığı düşünmek istemiyorum... ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
RENAULT: Kübist baklava sekli Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda küçük degisiklerle, su an bütün Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi. PEUGEOT: Aslanin gücü.. Peugeot'un asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü"sloganiyla satilan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransizlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi. ![]() MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ� isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ�in ismini bu arabaya verir. MERCEDES hirsizlarin en çok ragbet gösterdigi bir figür dünyada en çok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, üç ayakli yildiz figürü, markanin kara, hava ve sudaki,gücünü tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercede s emblemi, dünyada en çok taninan marka olmanin yani sira en çok çalinan figür olarakta ilk sirayi aliyor CITROEN: Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular. Logosunun çok enteresan bir de hikâyesi var. Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun için yaptigi arabada çok siradisi özellikler varmis. Adam öyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çikarilinca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. )Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve öyleki söyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imkânsizmis mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigini yapan biri olursa o kisi arabadan sag çiktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel hâsil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hiçbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede ÇAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonuçta savrulmanin etkisiyle çok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rütbesinin( çavus) isaretini bu arabaya logo yapmis . ![]() OPEL: kuru cusu �ADAM OPEL�in ismidir. Opel, öncelerisadece dikis makinalari üretiyordu... 1899 yilinda araba üretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek içinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, simsek ise hizzi simgeliyor. ![]() SUBARU:Japon yildizi Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birlesmesi ile ortaya çikti. Oval içindeki 6 yildiz, bir araya gelen firmalari sembolize ediyor. ![]() BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis. BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti. AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birligi için bir araya ge lip ittifak kuran dört firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu. ![]() FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazili Ford, nostaljik bir geçmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almis. ![]() VOLKSWAGEN: Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafindan bulundu. Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg sehrini sereflendiriyor. ![]() TOYOTA:Müsterilere sevgiler Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba ile müsteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor. ![]() VOLVO:isveç'in savas tanriçasiVolvo arabalarini, Isveç'in çeligini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaraticisi, demir silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figürde, ayni zamanda markanin saglamligina isaret ediyor. ![]() SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi. 90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen büyük S harfini yerlestirdi. ![]() MAZDA:Mahkeme karariyla yeni amblem Renault'a büyük benzerligi nedeniyl, açilan davayi kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem olusturmak zorunda kaldi. Mazda, kanatlarini açmis bir kartal figürünü amblem olarak kullaniyor. ![]() JAGUAR:Hizli kedi araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarindaki ziplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayalarin yaralanma riskini azaltmak içn degistirdi. Firma, ürettigi yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor. FERRARI: Hediyelik beygir Italyan kontesin 1923 yilinda firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettigi at maskot, Ferrari'nin amblemini teskil etti. Amblemdeki ana renkler sari ile kirmizi, firma sahibinin yasadigi komsusehir Modena'yi ve yarisa olan sevgiyi simgeliyor. ![]() PORSCHE:Suebyali'nin gururu Porsche amblemi, 1952 yilindan bu yana Suebya milliyetçiligini öne çikartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nin Stuttgartsehrinin armasindan. Geyik boynuzu ilekirmizi-siyah çizgiler ise almanya'nin Württemberg köyünün flamasindan alinti. ![]() NISSAN: Günes ve dürüstlük Markanin, daire içine yazilmis ismi, günesin dogusu ile Japon bayragindaki beyaz zemin içindeki kirmizi noktayi simgeliyor.Amblem, dürüstlügü ve samimiyeti sembolize ediyor. ![]() MITSUBISHI:Samurai erdemi Üç kanatli baklava seklindeki amblemde, Samurai armasindan esinlenilmis. firmayi kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenligi ve cemiyetler arasi uyumu simgeledigine isaret ediyor. ![]() ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif sekil 1911 yilindan geliyor. Sekil, tasarimcinin sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adi "Spirit of ecstasy"(yeniligin ruhu). Sekle, halk dilinde "emily" adi verildi. ![]() CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarim Firmanin kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in istegi üzerine, 1998 yilindan sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yillardaki eski amblem takilmaya baslandi.amblemdeki daireler lastigi, simsekler ise hizi simgeliyor. ![]() ALFA ROMEO: asaletin simgesi Alfa Romeo amblem tasarimi, Italya'nin Milano sehri ile ülkenin soylu ailesi Viscontietrafina dönüyor... Kirmizi haç soylulugu, beyaz zemin halki ve köylüleri simgeliyor. Taç giymis engerek yilani ise soylu Viscoti ailesi'nin armasindan alindi. ![]() FIAT:özüne dönüs Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun oldugu için firma sahibi kisaltmayla firmanin marka ambleminiolusturdu. basit amblem 60 yil aradan sonra 1990 yilinda defne agaci çevreli daire içine yerlestirildi. Amblem firmanin uzn geçmisini ve spor alanindaki basarilarini simgeliyor. ![]() SAAB nka kafasi Isveç araba yapimcisi amblemde vatan severligini ortaya çikartiyor. Amblemde, firmanin merkezinin bulundugu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymis "anka" kafasina yer veriliyor. ![]() SUZUKI:Logosu için yarisma düzenlendi. Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi ögrencisini katildigi bir tasarim yarismasiyla ortaya çikti.Firma yetkilileri, "Uzlastirici" bulduklari büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasindan seçti. Amblem, 1961 yilindan bu yana Suzuki markasini temsil ediyor. ![]() MASERATI :Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna’da bulunan fıskiyeli havuz logoya ilham vermiş. Rönesans döneminden kalma havuz, denizlerin tanrısı Neptün’e ithaf edilmiş. Neptün’ün sembolü üçlü çatal da logo olarak seçilmiş. ![]() SKODA :Çek sembolü. Skoda’nın daire içindeki kanatlı ok, hayal eymeyi, itina göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyor. Firma, kullandığı amblemle, bütün arabaların bu vasıflara sahip olduğunu göstermek istiyor. ![]() SMART :Mercedes-Benz 1998 yılında İsviçreli teknoloji devi SMH’yla otomobil sektöründe yeni bir çığır açtı. Swatch saatleriyle ünlü SMH’yla birlikte üretilen otomobile Smart adı verildi: Swatch, Mercedes ve Art (Sanat) ALINTI |
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
benim bildiğimde haçlı seferlerini temsil ediyoitalyan ailenin adıda visconti şireketi kuran ailenin adı yılanın adı ise viper olarak geçer bi tür yılan adı yılan ise bir arabı yediğini gösterdiği söyleniyo + işareti ise bir şövalyenin sırtındaki işaret olduğu söyleniyo
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kocaeli Üni.Kandıra Myo da kurumsak kimlik dersine giren bir hocamızın ağzından duymuştum ilk defa ve kendiside bir alfa romeo kullanıyordu.Ona buna rağmen neden kullanıyorsunuz dediğimde ise İtalyan arabalarını sevdiğini söylemişti.Baya tartıştığımızı hatırlıoyurum.Günümüzde müslümanlığı kötüleyerek prim yapan insanların varolduğunu görmek,Iraka yapılan operasyonları Haçlı Seferlerine benzeten açıklamalar yapmak,acaba gerçekten kimin kan davası güttüğünü bence dahada açıklıyor ve bu tip figür ve amblemlerin simgelediği anlam için acabamı? dedirtiyor...
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hacli seferleri ile pek alakasi yok. Yine her zamanki gibi markayi kotulemek adina uydurulmus bir hikaye. Buyrun gercegi buradadir:
Düzenleyen koliva - 02 Ağustos 2011 Saat 12:11 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
İngilizcem okadar iyi değil Türkçesinide paylaşırsan bizde anlamış oluruz.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Alfa Romeo logosu, 1910 yılında şirketin kuruluşundan bu yana birçok kez gelişti ve değişti. Kökeni birçok mitler ve efsaneler ile çevrilidir bazı dikkatle tedavi edilmelidir hakkında yazmak için ne olmuş.
Genellikle rozeti Visconti ailesi ve Milan beyaz bir zemin üzerine kırmızı çarpı işareti kat silah dayandığını kabul edilir. MS 5. yüzyılda devoured insanlar Milan çevresindeki alanda büyük ve yerel kalabalık korkunç bir yılan başlarında. Ottoni Visconti tarafından öldürüldü ve bu kahramanca tapu armasının bir parçası olarak kutlandı. Beyaz zemin üzerinde kırmızı çarpı işareti ilk haçlı seferi sırasında Kudüs ve orada dik bir çapraz duvarlarına tırmanan ilk tanınmış Giovanni Da Rio işler kutluyor iken. Milan Castello Sforzesco büyük kapının üzerindeki rozeti, tersine, bir kalkan olarak görülebilir. Burada biraz daha kolay olur A.L.F.A. İtalyan Anomina Lombarda Fabrica Automobili (Lombarda araba yapım şirketi) ve orijinal rozeti Alfa üstünden sekiz knot iki rakam ayrılmış rozet ve Milano altında yazmıştır geliyor. 1920 yılında, Aralık 1915 yılında Nicola Romeo tarafından beş yıl sonra rozeti alt kısmında Alfa Romeo Milano ile yukarıda okumak için değiştirildi. 1925 yılında markanın çok sayıda yol ve yolda victorys kutlamak için bir çelenk eklendi ve bu zamandan bu yana, şu anda rozeti kapsar altın Döşeme dönüşmüştür. 1972 yılına kadar Milano Pomigliano d'Arco fabrikanın açılışı ile düştü değildi |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Google Çevirisinden Tercüme Ettim... Bir Kaç Yazım Hatası Var Ama İdare Eder ...
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tam aynı seyı ben yapacaktımküneeeee sen yapmıssın
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Araba Marka Logoların Anlamları;
Alfa Romeo Açılımı gerçekten çok uzun (Anonima Lombardo Fabbrica Automobili) olduğundan birçok ülkede Alfa Romeo, sadece Alfa olarak anılıyor. Afta markası, Romeo soyadını kuruluşun-dan dokuz yıl sonra (1919'da) aldı. Tarihi romanlardan çıkma bir italyan yakışıklısının ismi olan Romeo, markanın adına etkileyici bir yan anlam da kattı. Aslında Romeo, sadece Nicola adlı bir Alfa mühendisinin soyadıydı. Firma 1910 yılında Milano'da kurulduğunda yönetim logo olarak, şehrin iki sembolünü kullanma kararı aldı. Bunlardan ilki, şehrin logosunda yer alan kızıl bir haçlı. İkincisi, Visconti Ailesi'nin flamasından alınan bir yılandı ve bu engerek, bir çocuğu yutuyordu. Bu ilginç logo, ilk Haçlı Seferi'nde Araplar'a karşı kazanılan zaferi simgeliyor. Alfa'nın amblemine, 1925 yılında kazandığı ilk dünya şampiyonluğunun ardından bir de defne yaprağından taç ilave oldu. Aston Martin Çay saati ve James Bond gibi, bir şekilde "çok ingiliz" geliyor insanın kulağına. Lionel Martin adlı girişimci, firmasına isim ararken birçok insanın ilk aklına gelen şeyi yaptı ve soyadını kullandı. Aston ismiyse, kurucunun 1913 yılındaki Aston-Clinton Tırmanma Yarışı'ndaki zaferine gönderme yapıyordu. Audi Ortaklarıyla yaşadığı ciddi bir anlaşmazlığın ardından August Horch, ortaklıktan ayrılarak kendi firmasını kurdu. Ancak firma, yasal engeller yüzünden kendi adım taşıyamıyordu. Bu nedenle Horch, soyadını Latince'ye çevirdi ve böylece Audi doğmuş oldu. 1920'li yıllarda yaşanan ekonomik krizin sonunda Audi, DKW'nin yönetimine geçti. Auto Union ise, 1932 yılında gerçekleştirilen Wanderer-Horch ortaklığıyla ortaya çıktı. Amblemdeki halkalar, dört kurucu firmayı temsil ediyor. Bentley Günümüzde Bentley, otomobildeki asaletin resmi timsali durumunda. Gerçekten de en ucuz Arnage'ın fiyatı, Avrupa'da bile 230 bin Euro'nun üzerinde. Walter Owen Bentley'in 1921'de ürettiği ilk dört silindirli spor otomobillerinde kullanılan amblem, ortasında B harfi bulunan bir avcı kuşun kanatlarından oluşuyordu. Kim bilir, belki de Bay Bentley, daha o zamanlarda: "sadece uçmak daha güzeldir" demek istiyordu insanlığa. BMW Ödüllü soru: "BMW ambleminde ne görüyorsunuz?" Çoğunluğun cevabı: "ikisi mavi, ikisi de kırmızı dört adet alan" olur herhalde. Bu cevaba katılan biriyseniz, fantezinizin biraz zayıf kaldığını kabul etmeniz gerekiyor. Çünkü amblemdeki bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgeliyor. Adının açılımı "Bayerischen Motoren Werke" olan firma, Birinci Dünya Savaşı'nda uçak motorları üretiyordu. 1923 yılında üretilmeye başlanan R 32, markanın ilk motos**leti oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan Dixi ise 1929 yılında üretilmişti. Mavi-beyaz renkli sembol 1917 yılından bu yana korunduğundan, bugüne kadar logonun sadece ayrıntılarında küçük değişimler gerçekleştirildi. Chrysler Bugün Chrysler, aslında ilk günlerine dönüş yaşıyor. Çünkü 1998 yılında üst yönetim, 1924'te Walter Chrysler tarafından hazırlanan orijinal logoya dönüş yapma kararı aldı. Bu markaya sahip ilk otomobilin taşıdığı logoda kullanılan altın mühür, kaliteyi temsil ediyordu. Çevresindeki çemberler tekerlekler, Chrysler yazısının alt ve üstündeki şimşek figürleriyse hız anlamına geliyordu. 1967 yılında logo, 5 köşeli bir yıldıza (Pentastar) dönüştürüldü. Yıldızın merkezinden yayılan 5 ışın, gruba bağlı markaları (Jeep, Plymouth, Dodge ve Eagle) simgeliyordu. Citroen Fransız markanın köşeli logosu, iç içe geçmiş iki açı sembolünden oluşuyor. Bu sıradışı geometrinin yaratıcısı, aynı zamanda firmanın da kurucusu olan Andre Citroen'di. Markanın ilk zamanlarında yaratılan bu köşeli dişli yapısı, çok sessiz çalışmasıyla bir devrim yaratmıştı. Andre Citroen, bunların ikisini alıp marka logosu haline getirirdi. ilk otomobilini 1919 yılında üreten firma, art arda kilometre taşı niteliğinde birçok model yarattı: Traction Avant (ganster otomobili), "Tanrıça" olarak da tanınan DS, 2CV... Daewoo Koreli markayı yaygın olarak Barış Manço'lu reklamlarılyla tanımıştık. Ancak fıskiyeyi andıran logonun anlamını çok az insan biliyor. 1974 yılında yaratılan bu logo, Kore dilinde "Daewoo" kelimesiyle anlatılan evrenin sonsuzluğunu simgeliyor. Daihatsu Logoda kullanılan uçan figür, kimilerine göre bir uzay gemisine, kimilerine göreyse mermiye benziyor. Ancak bu figür, aslında dinamik D harfinden başka bir şey değil. Marka adıysa, merkezinin bulunduğu yer olan Osaka-Dai ve Japonca'da otomobil fabrikası anlamına gelen "Hatsudoki" kelimesiyle ilintili. Japon firma, 1958 yılından bu yana Osaka'da otomobil üretimi yapıyor. Ferrari Kaputun üzerinde tek bir beygir olmasına rağmen, kaputun altında genellikle dev bir sürü yer alıyor. Saha kalkan at figürünü Kontes Paolina Baracca, bizzat kendi aile flamasından esinlenerek hazırlamış ve firmanın kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye etmiş. Logonun zeminindeki sarı renk, firmanın merkezinin bulunduğu Modena şehrini temsil ediyor. Fiat Fabbrica Italiana Automobili Torino... İnsanın bu ismi hiç takılmadan söyleyebilmesi için en azından birkaç deneme yapması gerekebiliyor. Ancak kısaltmasını, yani Fiat'ı kullanmak çok daha kolay, italyan firma, logosunu günün modasına uygun olacak şekilde sürekli değiştirmeyi adet edinmiş durumda, ilk zamanların logosu, gençliğin beğenisine göre farklı şekiller aldı ve harflerin arasındaki noktalardan tamamen vazgeçildi. 1999 yılında Fiat, 1930'lu yıllardaki yarış başarılarını temsil eden yapraklı çelenge dönüş yaptı. Ford Henry Ford'un otomobillerinin burunlarında mavi zeminli bir logo bulunuyor. Dar bir oval formlu logoya sahip firma bu yıl, 100. doğum gününü kutluyor. Detroit merkezli firmanın logosu, Childe Harold Wills tarafından yaratıldı. Eğitimli bir reklam grafikeri olan Wills, Ford'daki görevinden önce, geçimini kartvizit tasarlay***k sağlıyordu. Honda Honda'nın H harfi, birçok insana, özellikle de bayanlara çok insani geliyor olmalı. Çünkü kimi zaman iyice kalınlaşan bu logo, kimi zamanlarda da ciddi bir şekilde inceliyor. Küçük bir ticari olan T 360, H harfli Honda logosunu kullanan ilk araç (1963) oldu. Avrupa pazarları için üretilen Honda'larda 1996 yılından bu yana Japonya'dakinden daha büyük ve farklı bir H harfi kullanılıyor. Firmanın isim babasıysa, aynı zamanda kurucusu olan Soichiro Honda. Hyundai Chung Ju Yung, Seul'de kurduğu firmanın adım Hyundai olarak belirledi. Hyundai kelimesi Kore dilinde ilerleme anlamına gelse de firma, 1947'de kurulduğunda orta boy bir tamirhaneden daha büyük değildi, ilk yıllarda logoda markanın adinin tamamı yazıyordu. Daha sonra firma, yatık bir elipsin içinde uzanan eğik bir H harfi kullanmaya karar verdi. Jaguar Jaguar'ın adım aldığı ileri atılan vahşi kedi formlu logosu, en trajik logolardan biri herhalde. Çünkü motor kaputunun üzerinde her an atılmaya hazırmış gibi duran minik Jaguar heykelciği, yayalarla çarpışmada yaralanma riskini artırması nedeniyle 1970'li yıllarda kaldırıldı ve yerini bir Jaguar kafasına sahip logoya bıraktı. Markanın adı da logosu da bir reklam ajansı tarafından tasarlandı. Ajansın birçok hayvan kullanarak farklı logolar hazırladığı, ancak Başkan William Lyons'un Jaguar’ı tercih ettiği rivayet ediliyor. Kia Kia'nın adı bile, bu Uzakdoğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor. Çünkü Kia, Kore dilinde "Doğu'nun yükseliği" anlamında kullanılıyor. Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında kararlaştırılan bu ismin, yavaş yavaş anlamının amacına ulaştığını söylemek yanlış olmaz. Firmanın izlediği global düşünce, marka adım çevreleyen elipsin dünyayı simgelemesiyle anlatılıyor. Lada Ruslar Lada'yı gerçekten çok seviyor. En azından ismini sevdikleri kesin, çünkü Rusça'da "sevgili" anlamında kullanılıyor. Marka ismi olarak ilk zamanlarda Shiguli (firma merkezinin yakınındaki küçük bir şehir) kullanılmış. Fabrika, Fiat'ın desteğiyle 1966-72 yılları arasında Moskova'nın 1000 km kadar güneydoğusunda kurulmuş. Fabrikanın Wolga Nehri'nin tam kenarında yer alması, S harfinin üzerindeki yelkeni andıran deseni açıklıyor. Lamborghini Bir zamanlar Bologna yakınlarında Renazzo köyünde sevimli bir çiftçi çocuğu varmış. Ferrucio Lamborghini adlı bu delikanlı, ne yazık ki çiftçilikle ilgilenmemiş, tarlada çalışmaktansa, İkinci Dünya Savaşı sırasında traktör ve klima üretmeyi tercih etmiş ve böylece çok zengin olmuş. Masal gibi gelen bu satırlar aslında gerçek. Ferrucio bir gün, mükemmel otomobili üretmeye ve bununla Ferrariler'i bile geride bırakmaya karar vermiş. Tüm bunlar 1963 yılında gerçekleşmiş ve yarattığı marka için burcu olan boğayı seçmiş. Lancia Lancia'nın logosundaki, isim, flama ve direksiyon; markayı motorsporlarını ve otomobili temsil ediyor. Bu anlamlı logo Kont Biscaretti tarafından hazırlanmış. Bir zamanlar Fiat için test pilotluğu yapan Vincenzo Lancia, 1906 yılında kurduğu firma için bu logoda karar kılmış. Lotus Gizemli ve güzel bir çiçek olan Lotus, uzunca bir süredir güzel otomobillerin de logosu olarak kullanılıyor. Logonun üzerindeki monogramdaki harfler, firmanın kurucusu olan ve karışım "lotus çiçeğini" olarak çağırdığı rivayet edilen Anthony Colin Bruce Chapman için kullanılmış. Egzotik İngiliz markasının geçmişindeki bu hikayenin ne kadar doğru olduğu tartışılsa da, romantik olduğu kesin. Maserati Güzel bir topluluk: Bir ressam ve motor tasarlayıp üreten altı adam... Yani 1926'da Officine Alfieri Maserati'yi kuran Maserati Ailesi. Bologna'da kurulan firmanın logosu, ailenin sanatçı çocuğu Mario Maserati tarafından çizilmiş. Mario, Neptün'ün üç çatallı mızrağından oluşan logo için, şehrin en sevilen yerlerinden biri olan Neptün Meydanı'ndan esinlenmiş. 1940'da Lancia firması, merkezini Modena'ya taşıdı. Mazda Ovalin içindeki şekil, Mazda'nın M'sinden başka bir şey değil. Mazda ismiyse, firma kurucusu Juriro Matsuda ile en büyük ateş ve ışık tanrısı Ahura Masdah'ın kısaltması olarak kullanılıyor. Mercedes-Benz Bu masalın kahramanıysa Gottlieb Daimler. Bir mucit olan Daimler'in, Mercedes Yıldızı'nı ilk kez 1873'te bir tebrik kartının üzerine çizdiği rivayet ediliyor. Gottlieb Daimler, güneşi de temsil eden bu yıldızın, kurucusu olduğu tesislerin üzerinde doğmasını ve bereket getirmesini istiyormuş. Ne yazık ki Daimler, üç kollu bu yıldız marka sembol olarak tescil edilmeden çok önce yaşama veda etmiş. Yıldızın üç kolu, denizde, karada ve havada motorizasyonu sembolize ediyor. Mercedes'in isim babasıysa 36 adet Daimler siparişi veren ve bunlara en sevdiği kızının adım koyan Emil Jellinek olmuş. Mini Mini'nin logosu da adı gibi minimalizmi temsil ediyor. Çünkü logoda sadece bir çift kanat ve marka adı bulunuyor. Logodaki minimalizminin tersine Mini markası, her zaman geçmişin ve günümüzün efsanesi oldu. Üretim rakamı milyonları bulan Mini'nin babası Sir Alexander Issigonis, Ekim 1988'de öldü. 1959 yılında geliştirilen otomobil, ilk zamanlarda Austin ya da Austin Mini adlarıyla da satıldı. MG Kimileri, MG Başkanı Cecil Kimber'ın marka logosundaki sekizgen için bir yemek masasından esinlendiğini iddia ediyor. Diğer bir iddia ise, Morris Garages'ın ilk üretime geçtiği Abingdon'daki eski hapishane binasının sekizgen şeklinde elması. İngiliz mizah anlayışının bir ürünü olup olmadığı bilinmese de, MG'nin ilk zamanlar sadece Londra'da faaliyet gösteren küçük bir otomobil firması olduğu kesin. MG adını taşıyan ilk seri üretim Morris, 1923 yılında bantlardan çıktı. Mitsubishi Acaba Japonlar ne demek istiyor? Özellikle de bu kelime, Mitsubishi gibi önemli bir markanın adıysa. Firmanın logosundaki üç adet paralelkenar, üç adet elması; "Mitsu" kelimesi, 3 rakamını; "Bishi" ise elması temsil ediyor. Böylece Mitsubishi, logosundaki gibi "üç elmas" anlamına geliyor ve elmaslar, firmanın izlediği üç felsefeyi temsil ediyor: Ticari sorumluluk, adalet ve ticaret yoluyla halkların uzlaşması. Morgan Melekler İngiliz otomobili mi kullanıyor? Kanatlı logoları adalı rakiplerinden biliyoruz. H. S. F. Morgan da logo olarak kanat figürünü seçenlerden biri. Arkadaşları tarafından HSF adıyla çağırılan Morgan'ın kurduğu ilk fabrika, Worschestershire'daydı. İlk zamanlarda üç tekerlekli motorlu araçlar üreten fabrika, 1939 yılından itibaren dört tekerlekli otomobil üretimine geçti. Opel Bir ahırdan çok daha iyi firma merkezleri görmüşlük. Ancak Adam Opel AG'nin hikayesi, gerçekten de bir çiftlikte başladı. Eski bir ahırı atölyeye dönüştüren Adam Opel, ilk başlarda dikiş makineleri, 1898'den itibarense otomobil üretmeye başladı. Günümüzdeki yıldırım yerine geçmişte, teknolojik ilerlemeyi temsil eden bir zeplin figürü kullanılıyordu. Zeplinlerin pabucu dama atılınca figür, yerini bir rokete bıraktı. Halen kullanılan yıldırım figürüne geçişse 1963 yılında gerçekleşti. Peugeot Hayvanlar aleminin kralı olan aslan, logo olarak Peugeot ürünlerinin yüksek kalitesini anlatmak için seçilmiş. Ancak bu ürünler, firmanın kuruluş yılı olan 1810'da otomobil değil, testere şeritleriymiş. Dişlerin keskinliği, kesilen yüzey üzerinde rahat hareket etmesi ve hızlı bir şekilde kesmesi, logonun yaratıcısına aslan dişlerini hatırlatmış olacak. Fransız firma, 1899 yılından bu yana otomobillerinde de aslan logosunu kullanıyor. Porsche Stuttgart'ın şehir flamasından alınan aygır figürü, Porsche logosunun altın renkli zemininde şaha kalkmış şekilde duruyor. Logodaki siyah-kırmızı şeritlerse, Württemberg Eyaleti'nin flamasından alınmış. Marka adı Porsche ise, kurucusu Ferdinand'ın soyadı. Renault Renault'yu ters çevirdiğinde de her şey aynı kalıyor, çünkü logo olarak kullanılan eşkenar dörtgen, tepetaklak edildiğinde de ; geometrik formunu koruyor. Hem de tam 75 yıldır. Bu şekil, modernliği simgeliyor. Firma kurucusu Louis Renault’nun (1877-1944) 20. Yüzyılın başında ürettiği ilk modellerde, Renault yazısı da bulunuyordu. Rolls-Royce Frederick Heny Royce bir yarış pilotuydu ve biraz müşkülpesent bir insandı. Fransız üretimi Decauville'in beklentilerini karşılayamadığını düşünen Frederick, kendi otomobilini "Royce" adı altında üretti. Charles Rolls ise, Royce'a fabrika kurmak için gerekli sermayeyi sağlayan sanayici oldu ve marka adı da iki soyadının birleştirilmesiyle ortaya çıktı. Rover Cadde için bir gemi? Gerçekten de Rover'ın marka ambleminde bir Viking gemisi kullanılıyor. Bilindiği gibi Vikingler gezgin bir ırk ve Rover "gezgin" anlamında kullanılan bir sözcük. 1920'li yıllarda Rover müşterileri, yarım Pound ekstra bedel ödeyerek otomobillerinin ön kaputlarına bir kılıç ve kalkandan oluşan bir şilt yerleştirtiyordu. 1929 yılından bu yana İngiliz marka, logosunda bir Viking gemisi kullanıyor. Saab Saab'ın logosunda, bir kartal başı yer alıyor. Bu kartal, Saab'ın köklerinin de bulunduğu Güney İsveç'teki Skane kentinin eski flamasından alınmış. Saab adıysa, Svenska Aeroplan Aktie Bolaget kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulmuş. İlk olarak uçak üretmek için kurulan firma, daha sonra Scania ile birlikte kamyon branşına da adım attı. Otomobil üretimiyse 1946'dan bugüne devam ediyor. Seat Seat, işimizi kolaylaştırıyor, Sociedad Espanola de Automobiles de Tourismo kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulan marka ismi, neredeyse İspanyolca kursu gibi. Muchas gracias! Mavi bir zemin içindeki S harfinden oluşan logo, 1990'ların başında Amerikalı bir reklam ajansı tarafından tasarlandı. Çak az değişen ve günümüzde gümüş rengin hakim olduğu logodaki S harfinin çizimi, dinamizmi temsil ediyor. Skoda Doğu'daki Vahşi Batı... Skoda'nın logosundaki kanatlı ok figürü ile ilgili birçok efsane bulunuyor. Bunlardan birinde firmanın satış direktörü, Hindistan gezisinden yanında bir Hintli ile birlikte dönmüş. Hintli'nin başındaki süs ise, daha sonra Skoda'nın logosu haline gelmiş. Resmi açıklamaysa daha farklı: Siyah daire dünyayı, kanatlar ilerlemeyi ve ok da üretim hızını temsil ediyor. Kanadın üzerindeki delikse, bir göz olarak yorumlanıyor ve vizyon ile hassaslık anlamına geliyor. Subaru Mercedes tek bir yıldızla yetinirken, Subaru yıldız takımına ihtiyaç duyuyor. Bu takım yıldızsa, Türkçe'de Ülker ya da Süreyya olarak bilinen bir sistem. Yunan mitolojisinde Pleone'nin kızları ve Atlas anlatılır. Hikayede Orion, güzellikleriyle ünlü bu kızlara musallat olur. Zeus da bunun üzerine kızları gökyüzünde parıldayan bir takımyıldıza (Ülker/Süreyya) dönüştürür, ilk yıllarında Subaru, avcı uçakları için motor üretiyordu, ikinci Dünya Savaşı sonrasında Japonya yenilince galip devletler, Subaru'yu 12 parçaya ayırdı ve bunlardan altısı, 1953 yılında "birleşme" anlamına gelen Subaru adı altında yeniden birleşti. Suzuki Michio Suzuki de firmasına isim olarak soyadını seçen yatırımcılardan biri. Japonya'da Suzuki, bizdeki Öztürk ya da Kaya gibi çok sık rastlanan bir soyadı. Adının yaygınlığının verdiği alçak gönüllülük, logonun sadeliğinde de fark ediliyor. Sert köşelere sahip bir S harfinden oluşan logo, 300 sanat okulu öğrencisinin çalışmaları arasından seçilmiş. Hasır koltuklar üretmek amacıyla kurulan firmanın hikayesi, 1909 yılında başlıyor. 1952 yılındaki motos**let üretimini, 1955 yılında otomobil üretimi izledi. Toyota Japon üreticinin logo tasarımcıları, T harfinin oval olabileceğini göstererek, "tasarımda sınır yoktur" sözünü bir kez kanıtladı. Logodaki küçük elipsler, müşterinin ve otomobilin kalbini temsil ediyor. Müşteri memnuniyeti, takım ruhu ve ilerleme isteği, logoyu oluşturan üç elipsin diğer anlamları. TVR TVR da gerçek bir arma yaratmayı başaran markalardan biri. Logonun tasarımı bile, ingiliz firmanın aklını HP ve performansla bozduğunu göstermek için yeterli. TVR harfleriyse, kurucusu firma Trevor Wilkinson'ın adındaki harflerden oluşturulmuş. Volvo Latince konuşabilen bu İsveç markası: "ben yuvarlanıyorum" diyor. Volvo'nun Eski Roma dilinde bir sözcük olması, Volvo adlı bir kurucusunun olmadığını da işaret ediyor. Gerçekten de kurucuların adları Gabrielsson ve Larson'du. Firmanın amblemiyse bir Volvo yazısı ve arka plandaki oklu bir daireden oluşuyor. Mitolojide bu oklu daire, demir silahlarıyla savaş meydanlarında terör estiren savaş tanrısı Mars'ı sembolize ediyor. VW VW'nin ambleminin nasıl oluştuğu hakkında kesin bir bilgi yok. Bir rivayette, V ve W harflerinden oluşturulan bu logonun tasarımcı Xaver Reimspiess tarafından 1937'de çizildiği söyleniyor. Porsche tasarımcısı olan Reimspiess'in her fırsatta kalem ve kağıda sarıldığı bilinen bir gerçek, ilk logoda kullanılan dişlilerin çevresindeki desenler, Nazi'lerin kullandığı Gamalı Haç'ı andınyordu. Bunun dışında Kaplumbağa'da, çark içerisinde bir KdF logosu da kullanıldı. VW markasıysa, 1948 yılında tescil edildi. |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Usta Bir Kalecinin Refleksleri Normal Bir İnsandan Daha Hızlıdır... O Yüzden Kalecidir ... ''Roberto Erneste Malabadi AlbaYDemircaN'' ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
teşekkürler albayım
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Albayım çeviri için teşekkürler.Yararlı bir bilgi oldu.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peugeot
Hayvanlar aleminin kralı olan aslan, logo olarak Peugeot ürünlerinin yüksek kalitesini anlatmak için seçilmiş. Ancak bu ürünler, firmanın kuruluş yılı olan 1810'da otomobil değil, testere şeritleriymiş. Dişlerin keskinliği, kesilen yüzey üzerinde rahat hareket etmesi ve hızlı bir şekilde kesmesi, logonun yaratıcısına aslan dişlerini hatırlatmış olacak. Fransız firma, 1899 yılından bu yana otomobillerinde de aslan logosunu kullanıyor. En iyiside bu bence:))) |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ne Demek Usta Görevimiz Tehlike ![]()
Asıl Ben Teşekkür Ederim. Değerli Kardeşim Sen Bu Bilgileri Bizlerle Paylaştığın İçin. |
||
![]() |
||
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bu konuyu daha önce araştırmıştım. beyaz üzerine kırmızı haç, halen italyan toprakları arasında bulunan vatikan'ı dolayısıyla da hristiyanlığı simgeler. tıpkı inter formasında ve ingiltere bayrağında olduğu gibi...
yeşil üzerine taç giymiş yılan ise roma imparatorluğu döneminden önce "milanese" devletinin bayrağıdır. hatta bu bayrağa bazı tarih ve strateji oyunlarında rastlamak mümkündür.
kısacası, tamamen masumane ve ayrımcı ifadeler gütmeyen bir logodur.
|
||
![]() |
||
forewer_fb ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011 Konum: üsküdar/küçüksu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 844 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı forewer_fb
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
güzel bilgiler uğraşanların emeğine sağlık arkadaşlar
|
||
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08 |
||
![]() |
||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
marsın sembolü yani volvonun sembolü bugun grafik olarak kadın erkek ayırımın da kullanılan erkek logosunu da oluşturuyor,buradan düz mantık devam ediyorum volvo erkek arabasıdır :)
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ozaman audi hakkında hiç yorum yapmayalım.O hangi cinse hitap ediyor
![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |